Ciekawe informacje ujawnia David Brevik. Baal był planowany jako finałowy boss Diablo 2!

Baal to bez wątpienia jedna z najważniejszych postaci w uniwersum Diablo. To właśnie dzięki niemu doszło do spaczenia Kamienia Świata, dzięki czemu świat Sanktuarium stał się dostępny tak dla Wysokich Niebios jak i Płonących Piekieł. Uratowany przez Mrocznego Wędrowca był w stanie zebrać piekielne legiony i przypuścić skuteczny atak na krainę Barbarzyńców, czego efekty mogliśmy zobaczyć w Diablo 3.

Tymczasem jak się okazuje, historia gry mogła zakończyć się wcześniej niż planowano. O tej perełce poinformował David Brevik w wywiadzie przeprowadzonym dla RPG University.

Zdaliśmy sobie sprawę, że nie zrobimy wszystkie, co chcieliśmy i będziemy musieli zostawić to na dodatek. Diablo 2 miało mieć premierę w grudniu 1999 roku więc zaczęliśmy crunch jakoś na wiosnę 99. Zaplanowaliśmy crunch ponieważ mieliśmy tylko 6 miesięcy do premiery, a mieliśmy sporo do zrobienia.

Po około trzech czy czterech miesiącach crunchu zdaliśmy sobie sprawę, że nie damy rady.

Jeśli nie ucięlibyśmy jednego z aktów, spóźnilibyśmy się. Wycięliśmy więc go, ale dalej nie wyrobiliśmy się z nim do ustalonej daty.

Gdy nadeszła wiosna, musieliśmy uciąć o połowę zawartość IV aktu, aby móc ukończyć grę w marcu lub kwietniu, ponieważ musieliśmy skupić się na bugfixingu aż do czerwca do premiery.

Cięliśmy zawartość gry, ale z czasem przywróciliśmy ją.

I tak, Baal miał być finałowym bossem gry, ale miał pojawić się w IV akcie. Mieliśmy z nim walczyć przed Diablo w planowanej wersji gry.

Diablo 2 miało ostatecznie swoją premierę w grudniu 1999 roku podczas gdy dodatek już w czerwcu 2000 roku. W tym roku obchodziliśmy 20 rocznicę wydania rozszerzenia, a gracze, którzy uczestniczyli w rozgrywce w Diablo 3 mogli otrzymać skrzydła Baala.

Baal potwierdzony został już jako przeciwnik w Diablo Immortal. Jeśli ciekawi Was sylwetka Pana Zniszczenia odsyłamy Was do naszej Wiki, gdzie znajdziecie pełny artykuł o Baalu.

Tagi: , , ,