Diablo 2 Resurrected – remaster drugiej części gry jeszcze w 2020!

Oj będzie się działo w tym roku. Według źródeł w Blizzardzie, firma pracuje nad remasterem Diablo 2, który przyjął nazwę Resurrected i ma mieć swoją premierę jeszcze w 2020 roku!

vicarious visions przejęte przez Blizzarda

Diablo 2 to kawał historii. Zrewolucjonizował rozgrywki hack’n slash i wyprowadził markę Diablo na zupełnie nowe tory zdobywając miliony fanów na całym świecie. Do dnia dzisiejszego tysiące graczy grywają z zmodyfikowane wersje gry, której Blizzard już nie wspiera, a kolejne fanowskie remastery tworzone są w innych grach takich jak Grim Dawn czy Starcraft 2.

Okazuje się, że po 2018 roku gdy zaprezentowano Diablo Immortal, deweloperzy przemyśleli wiele swoich decyzji, które bądź co bądź nie były tak trafne, jak chcieliby fani. Nie dość, że w 2018 nie zaprezentowano zwiastuna do Diablo 4 czy remastera Diablo 2 to fani wściekli się na prezentację mobilnego diabełka, mimo że sama gra jest bardzo grywalna.

O rewelacjach związanych z remasterem Diablo 2 mówiono już od dawna, jednak jakiś czas temu deweloperzy ujawnili, że nie mogli stworzyć remastera ponieważ główny kod gry, który był na płytach CD, zaginął i nie mogli odtworzyć mechaniki gry. Być może była to jedynie zasłona dymna przed tym, co chce nam Blizzard zaprezentować w końcówce tego roku.

Portal actugaming.net dotarł do informacji wewnątrz Blizzarda, które twierdzą że remaster Diablo 2 rzeczywiście powstaje i przyjmie nazwę Ressurected. Gra ma powstawać przy współpracy z firmą Vicarious Visions, która wcześniej pomogła firmie Bungie przenieść Destiny 2 z aplikacji Battle.Net na Steam. Gra ma ukazać się jeszcze w tym roku w 4 kwartale co jest raczej pewne, że ogłoszenie i premiera gry odbędą się w okolicach BlizzCon 2020.

Pojawiają się jednak głosy, że Diablo 2: Ressurected może okazać się taką samą klapą co Warcraft 3: Reforged, ale nie wydaje mi się aby Blizzard mógł popełnić drugi raz ten sam błąd. Sądzę, że wybór kolejnego studia do stworzenia remastera wyjdzie na dobre, a sukces przeniesienia Destiny 2 na inną platformę świadczy o umiejętnościach firmy Vicarious Visions do przepisywania kodu, a to właśnie o to tu chodzi najbardziej.