Diablo 4 z otwartym światem i cinematikami na silniku gry – podsumowanie kwartalne

Dzisiejszego wieczora deweloperzy zaprezentowali nam kolejne podsumowanie kwartalne w Diablo 4. Zapowiedziano otwarty świat i cinematiki na silniku gry!

podsumowanie kwartalne diablo 4

Mamy końcówkę czerwca, a wraz z nią deweloperzy przygotowali nam masę nowości związanych z grą. W najnowszym podsumowaniu, dyrektor gry, Luis Barriga omówił:

  • cinematiki na silniku gry,
  • otwarty świat gry,
  • multiplayer bez MMO,
  • statystyki przedmiotów.

Narracja cinemtatików na silniku gry

Diablo 4 wprowadzi niemałą rewolucję w komunikacji bohaterów z NPC. Dotychczas wyglądało to w ten sposób, że kamera stała unieruchomiona, a pod spodem prezentowana byłą ikona postaci i treść dialogu. Tym razem zmianie ulegnie sposób prezentowania rozmowy. Kamera będzie miała określone zachowania, aby oddać klimat rozmowy. Każda postać będzie gestykulowała w określony sposób opracowując animacje postaci oddzielnie.

Jednak to co wygląda najciekawiej w dzisiejszym podsumowaniu to cinematiki. Wszyscy je uwielbiamy i deweloperzy podjęli decyzję, że kluczowe elementy fabularne będą prezentowane na zasadzie cinematików generowanych w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że w materiale filmowym opracowanym na silniku gry zobaczymy naszego bohatera w aktualnym rynsztunku, aby gracz mógł zobaczyć swoją aktualną progresję.

Otwarty świat gry w Diablo 4

W najnowszej odsłonie gry gracze otrzymają otwarty świat, w którym jeśli zechcą będą mogli realizować główny wątek fabularny, a jeśli mu się znudzi realizować zadania NPC znajdujących się w różnych miejscach w świecie Sanktuarium. W tym celu deweloperzy opracowali mechanizm Obozów. Polega on na tym, że jako gracz możemy ratować obozowiska i wioski z demonicznych wpływów, a po rozprawieniu się z wszystkimi wrogami zamieni się w posterunek, w którym będzie znajdował się punkt nawigacyjny oraz NPC.

Każdy obóz posiada własną historię i wątek fabularny, a sposób spaczenia miejsca funkcjonuje w najbardziej rozmaity sposób. Niektóre obozowiska są pod wpływem klątwy zamieniającej ludzi w sople lodu, z kolei inne nawiedzone przez duchy czy nieumarłych.

Również po raz pierwszy w historii gry gracze dosiądą wierzchowca, którym będą mogli pokonywać większe odległości w grze. Co ciekawe gracze będą mogli generować przedmioty dla własnego wierzchowca.

Multiplayer w Diablo 4

Deweloperzy zachowają tradycje poprzednich części. Mimo otwartego świata gra nie zmieni swojej formuły wna MMO. Owszem w trakcie rozgrywki czy powrotu do jednej z głównych lokacji gracze będą mogli widzieć tam wiele innych postaci przechadzających się w okolicy. Jednakże jeśli już chodzi o samą mechanikę kampanii, gracz ma pełną swobodę czy chce realizować ją samodzielnie czy w grupie przyjaciół bez niepotrzebnego wpływu i widoku innych osób.

Gra udostępni natomiast wydarzenia publiczne, w których gracze będą mogli wziąć udział w raidzie na określonego przeciwnika. Mechanika ta ma wprowadzić pewnego rodzaju nowość w odniesieniu do poprzednich części. Wydarzenia publiczne są zawsze opcjonalne. Gracz może, ale nie musi brać w nim udziału. Jeśli wybierze drugą opcję nie trafi na pola walki i nie zobaczy starć innych graczy z lokalnym bossem. Warto wspomnieć też, że deweloperzy opracowali mechanizmy pozwalające graczom łączyć się w grupy.

Statystyki przedmiotów w Diablo 4

W przypadku przedmiotów deweloperzy nie zaprezentowali zbyt dużo nowości, ot kilka nowych zrzutów ekranów pokazujących poszczególne statystyki.

Całość możecie przeczytać w oficjalnym wpisie na stronie Blizzarda.