Diablo III: Sezony tematyczne. Twórcom kończą się pomysły?

Analizujemy dotychczasowe tematy sezonów i spekulujemy o przyszłych sezonach.

Sezon 21 w Diablo III dopiero co wystartował, lecz jego specyfika już zdążyła zezłościć wielu graczy. Wygląda na to, że Twórcy wystraszyli się buffa, którego sami wprowadzili w połowie PST. Spowodował on to, że buildami supportami (tzw. zero damage) można było ukończyć bardzo wysokie poziomy szczelin. Więc siła ataków żywiołów wróciła do starego poziomu, czyli prawie niezauważalnego dla graczy. Choć akurat niezauważalny to trochę niefortunne określenie, gdyż mnóstwo graczy narzeka na wizualizacje tychże efektów. Podczas niektórych z nich obraz staje się przyciemniony, a kontrast efektów i świata gry jest naprawdę duży (zwłaszcza efektu błyskawicy). Osobiście muszę przyznać, że boli to oczy i strasznie męczy.

Twórcom kończą się pomysły?

Temat sezonu 21 jest zły, ponieważ już jego założenia są złe. Ataki żywiołów po prostu pojawiają się w regularnych odstępach czasowych, coś tam robią ale nie za dużo, po prostu są. Nie dostaliśmy żadnej zmiany wpływającej stricte na buildy, czy ważne mechaniki. Już nawet temat poprzedniego sezonu, gdzie mogliśmy dowolnie wybierać moce w Kostce Kanaiego, był dużo bardziej angażujący. Ba, nawet podwójne gobliny byłyby obecnie dużo ciekawsze. Przypomnijmy, że podczas sezonu 19 były już podobne wzmocnienia, wtedy jednak gra nagradzała nas za serie zabić, im więcej zabiliśmy, tym większe bonusy otrzymywaliśmy. Pojawiały się również różne ataki obszarowe, które istotnie pomagały nam w walce. Teraz jednak nie mamy z tego sezonu praktycznie nic…

Historia sezonów tematycznych

Przypomnę Wam teraz wszystkie sezony wraz z ich tematami, z króciutkim opisem co się wtedy działo, czy były ciekawe czy nie do końca.

Sezon 14: Sezon Chciwości

Pierwszy tematyczny sezon podwajał liczbę napotykanych goblinów, za wyjątkiem szczelin i Krainy Chciwości. Jak na inaugurację sezonów tematycznych szału nie było.

Sezon 15: Dar Horadrimów

Gracze otrzymywali podwójne Skarby Horadrimów od Tyraela po ukończeniu zleceń. Bardzo fajny buff.

Sezon 16: Sezon Wspaniałości

Pierwszy sezon, który mieszał w buildach. Podczas trwania całego sezonu mieliśmy aktywną moc pierścienia Królewskiej Wspaniałości, przez co mieliśmy do dyspozycji jeden slot więcej na biżuterię. Bardzo fajny buff.

Sezon 17: Sezon Koszmarów

Podczas tego sezonu mieliśmy aktywną moc zestawu Dziedzictwo Koszmarów, przez co gracze eksperymentowali z buildami bez użycia zestawów. Również bardzo ciekawy buff.

Sezon 18: Sezon Trójcy

Tym razem na ziemi pojawiały się kręgi, stojąc w których otrzymywaliśmy różne bonusy (w zależności od kręgu). Ciekawa mechanika angażująca graczy już od 1 poziomu, wpływająca na dynamikę gry.

O sezonach 19 i 20 już wspominałem, ich koncepcje były też ciekawe i angażujące.

Aż tu nagle sezon 21 i takie nic. Spore rozczarowanie. Może już faktycznie Twórcom kończą się pomysły?

Nasze pomysły

Przecież Diablo III ma wystarczająco contentu, aby co sezon dostarczyć nam innej, zmienionej rozgrywki. Nie jest przecież powiedziane, że musimy otrzymywać za każdym razem buffy. Devsi równie dobrze mogą zabrać nam niektóre rzeczy i przesunąć metę w drugą stronę, czyniąc grę nie mniej ciekawą. Oto kilka takich propozycji kolejnych sezonów tematycznych:

  1. Gracze mogą używać tylko 4 skilli (2x myszka, 2x klawiatura), podczas sezonu wszystkie odporności i pancerz +50%
  2. Sezon broni dwuręcznych, można używać tylko 2h broni, żeby było sprawiedliwie nie można używać żadnych tarcz i kołczanów. Podczas sezonu szybkość poruszania się i ataku jest zwiększona.
  3. Nie można używać mikstur, za to pasywna umiejętność chroniąca przed śmiercią jest aktywna podczas sezonu bez blokowania slotu.
  4. Można założyć tylko 6 legendarnych lub setowych przedmiotów, drop tych przedmiotów jest zmniejszony.
  5. Sezon kapliczek: podczas jednoczesnego korzystania z Rękawic Czciciela i Karwaszy Nemesis, mamy stale aktywne wzmocnione buffy ze wszystkich kapliczek (nie obelisków), dodatkowo zamiast Elity podczas interakcji z kapliczką pojawia się losowy, wzmocniony boss, który zapewnia nam lepsze nagrody, a w Głębokich Szczelinach zostawia więcej kul czasu.

A Wy jaki temat sezonowy byście widzieli w Diablo3? Podzielcie się z nami swoimi pomysłami!