Deweloperzy potwierdzili, że kampania w Diablo 4 pozbawiona została liniowości. Gracze otrzymają dużo swobody w tym, jak przejdą grę!

Każda dotychczasowa gra z serii Diablo wymuszała na graczach pełną liniowość. Ot, otrzymaj zadanie, zakończ je i przejdź dalej do kolejnego aktu by dotrzeć do punktu kulminacyjnego. Liniowość ta ma zniknąć z gry. Jak twierdzą deweloperzy otwarty świat w Diablo 4 pozwoli graczom na swobodę przy rozwijaniu swojej postaci oraz tego w jaki sposób dotrą do kulminacji fabularnej przygody.

Podczas wywiadu przeprowadzonego przez portal Techradar z deweloperami gry, Johnem Muellerem i Joe Shelly pierwszy z nich przyznał, że Diablo 4 nie będzie kontynuowało liniowości Aktów jak jego poprzednicy. W grze znajduje się punkt startowy, w którym zostaniemy poprowadzeni za rękę, drugi etap, w którym gracze zdecydują w jakim kierunku poprowadzą swoją historię oraz ostatni etap prezentujący finałowe wydarzenia.

For the first part of the game there’s a path in, then a lot of options about where you can go from there. At a much later point it converges back together for the final act

Oczywiście liniowość nie jest całkowicie usunięta z gry. Jak wyżej przytoczono, początek i koniec gry będą wyglądały podobnie w przypadku wszystkich graczy. Zaś to w jaki sposób dobrniemy do końca, to już pozostanie w gestii gracza. Deweloperzy pokusili o przykład. W pierwszych momentach gry gracze będą mogli wybrać jedną z trzech dostępnych linii zadań. Każde zadanie liniowe będzie odbywało się w innym regionie świata Diablo, dając tytułowi ogromną powtarzalność. Poza misjami gracze mogą spodziewać się „licznych ciekawych rzeczy, które odwiodą ich od liniowej ścieżki”. Dodatkowo jak w wywiadzie wspomina Joe Shelly

Możesz wybrać teleport do Fractured Peaks, wskoczyć na wierzchowca, wyzwolić osadę, a przy okazji drogi zostać rozproszonym przez jakieś wydarzenie…może to być Khazra nękający mieszkańców danej osady. Później kończąc to zadanie możesz odkryć, że w okolicy w Scosglen pojawił się World Boss i może zechcecie wyruszyć tam by poradzić sobie z nim współpracując z innymi graczami.

Blizzard najwyraźniej planuje wprowadzić sporo misji pobocznych, aby gracz zapomniał się w nich i jak najdłużej realizował zadania liniowe, które teoretycznie szybciej poprowadziłyby go do finału kampanii. Jak wyjdzie przekonamy się dopiero podczas premiery gry, jednak patrząc po sukcesach Wiedźmina, Cyberpunk 2077, Ghost of Tsushima czy chociażby już kilkuletniego Skyrim może okazać się, że Diablo 4 będzie bardzo udaną produkcją fabularną.

Tagi: ,