Kolejna rocznica premiery Diablo 2 i rozszerzenia Przebudzenie Nekromantów z Diablo 3

Koniec czerwca to jeden z ulubionych okresów wydawniczych Blizzarda, a już na pewno jeśli chodzi o serię Diablo. Zaledwie przedwczoraj, 27 czerwca 2021 r., obchodziliśmy okrągłą, dwudziestą rocznicę wydania wspaniałego i rozbudowanego dodatku do Diablo II – Pan Zniszczenia.

rocznica premiery Diablo 2 i rozszerzenia Przebudzenie Nekromantów

Dziś natomiast mamy dwa kolejne jubileusze. Otóż, dokładnie 21 lat temu, 29 czerwca 2000 r., premierę miała wersja podstawowa gry Diablo II. Trudno pomyśleć, patrząc z dzisiejszej perspektywy, jakie wtedy słyszało się głosy oburzenia, że na sequel hitu, jakim okazała się pierwsza część gry Diablo, trzeba było czekać aż 3,5 roku. „Dwójeczka” okazała się jednak rewolucyjna i warta oczekiwania. Wciągająca fabuła, pokazująca jak zwycięstwo nad Diablo w pierwszej części było tylko iluzją. Cztery wielkie akty, potężni bossowie – Andariel, Duriel, Mefisto oraz Diablo, ciekawe nawiązania do pierwszej części, skrzynka, bogaty ekwipunek, 5 klas postaci, drzewka umiejętności, zestawy przedmiotów, tysiące potworów oraz tryb multiplayer dla 8 graczy. Dodatkowo znacznie lepsza grafika, postacie modelowane w 3D oraz wciąż bezbłędnie doskonała muzyka. To wszystko budowało legendę tej gry przez długie, długie lata. Z perspektywy czasu warto również wspomnieć, że wspomniany już dodatek do tej gry miał swoją premierę zaledwie 363 dni po premierze wersji podstawowej gry.

Drugą natomiast rocznicą są 4 urodziny dodatku… mini-dodatku… ot, niewielkiego DLC do Diablo III, znanego jako Przebudzenie Nekromantów. Nie wniósł on do świata zbyt wiele, natomiast dla wielu z nas to właśnie dzięki niemu gra stała się znów atrakcyjna, przez co wielu skłonił do powrotu. W nieco ponad 3 lata od wprowadzenia pełnego dodatku jakim był Reaper of Souls, Blizzard postanowił „uszczęśliwić” graczy, dodając im jedną dodatkową klasę postaci – Nekromantę oraz… tak w sumie to nic więcej. Każdy, który zakupił grę otrzymał trochę kosmetycznych dodatków, a gra w tym czasie nieco mocniej się rozwijała, jednak jak dotąd jest to ostatnia rzecz, jaką od twórców Diablo dostaliśmy.

Jako ciekawostkę można dodać, że Reaper of Souls wyszedł aż 679 dni po premierze Diablo III, natomiast Przebudzenie Nekromantów aż 1192 dni po premierze Reaper of Souls (1871 dni po premierze „podstawki”).