Na serwerach PTR pojawił się patch zawierający Ladder w Diablo 2 Resurrected!

Pod koniec zeszłego roku Blizzard informował, że gry rankingowe w Diablo 2 Resurrected zostaną uruchomione na początku roku. Po niemal 2 miesiącach 2022 roku Blizzard uruchomił w końcu serwery PTR, na których od najbliższej środy będzie można testować Ladder w Diablo 2 Resurrected. Poza testami gier rankingowych, w grze znalazły się zmiany Uber Diablo, kolejne zmiany balansu bohaterów, zmiany w najemnikach, słowach runicznych i potworach i poziomach.

O ile sam PTR z Ladderem jest już gotowy o tyle same gry rankingowe wystartują 2 marca.

Testy Laddera w Diablo 2 Resurrected

Testy laddera w Diablo 2 Resurrected będą odbywały się w kilku trybach. Każdy tryb posiada odrębną tablicę wyników. Po zakończeniu sezonu postacie zostaną z ekwipunkiem przeniesione do gry non-ladder, dzięki czemu będą mogły zachować wszystkie słowa runiczne dodane podczas pierwszego sezonu rozgrywek.

Zmiany Uber Diablo

Uber Diablo to jedna z mechanik endgame podczas której gracze mają możliwość zdobycia unikalnego talizmanu Hellfire Torch. Blizzard postanowił wprowadzić zmiany w sposobie i miejscu obliczania postępów, które mają usprawnić rozgrywkę w tym trybie. Od teraz każdy region będzie posiadał własny progres. Co ważne, nie trzeba będzie poszukiwać serwerów gry aby znaleźć Pana Grozy, a pojawi się on we wszystkich grach w danym regionie.

Po przekroczeniu progu sprzedaży odpowiedniej liczby pierścieni Kamienie Jordana Uber Diablo pojawi się dla każdego w tym samym obszarze, nie tylko dla graczy na tym samym serwerze.

Gracze w każdym z 8 trybów progresji otrzymają informację na czacie gry, gdy Uber Diablo się pojawi. Można również weryfikować postęp gry poprzez ręczne wpisanie /uberdiablo w oknie czatu.

Zmiany balansu postaci

Amazonka

Nabijanie

  • Zwiększono szybkość animacji Nabijania o 30%.

Oszczep Zarazy

  • Czas działania trucizny z Oszczepu Zarazy nie jest już zablokowany na 3 sek. jak na poprzednim PST – teraz czas działania i obrażenia będą dostosowywane do udostępnionej wersji gry. Powinno to zapewnić +20% zwiększenia obrażeń na sekundę na 1. poziomie i do +33% premii do obrażeń na sekundę na maksymalnym poziomie.

Strzał Seryjny

  • Dodano synergię ze Strzały Kierowanej: +12% obrażeń fizycznych na poziom.

Strzała Spopielenia

  • Skrócono czas odnowienia o 40%.

Strzała Kierowana

  • Dodano synergię ze Strzału Seryjnego: +12% obrażeń fizycznych na poziom.

Wymiatanie

  • Dodano synergię ze Strzału Seryjnego: +5% obrażeń fizycznych na poziom.
  • Dodano synergię ze Strzały Kierowanej: +10% obrażeń fizycznych na poziom.

Komentarz twórców: Zauważyliśmy, że dla wielu z was to dziwne, że fizyczne umiejętności łuku nie mają synergii tak jak umiejętności ognia lub zimna. Mamy nadzieję, że dodanie synergii sprawi, że te umiejętności będą bardziej przydatne.

Zabójczyni

Ślad Inferna

  • Dodano opis obliczania odległości dla Śladu Inferna.

Furia Ostrzy

  • Skuteczność ataku zwiększona o 10%.

Barbarzyńca

Atak z Wyskoku

  • Barbarzyńca zadaje teraz dodatkowe obrażenia fizyczne pobliskim wrogom w promieniu 4,6 m podczas lądowania z Ataku z Wyskoku. Obrażenia zmieniają się wraz z poziomem postaci.
  • Zmieniliśmy Skok i Atak z Wyskoku, żeby trajektoria ruchu barbarzyńcy była bardziej płynna, a postać cały czas znajdowała się na ekranie. Dodatkowo chcieliśmy ograniczyć drganie postaci po lądowaniu.
  • Skok i Atak z Wyskoku mają teraz minimalną wysokość i czas trwania skoku.
  • Zwiększono koszt many dla Ataku z Wyskoku z 9 na 10 pkt.

Komentarz twórców: Stwierdziliśmy, że to dobra okazja, żeby zmienić Atak z Wyskoku na bardziej przydatną umiejętność i żeby sam skok stanowił już atak. Naszym zdaniem sprawi to, że zdolność stanie się bardziej przydatna w walce i to nie tylko jako sposób poruszania się. Uważamy, że wraz ze zmianą animacji Atak z Wyskoku dostarczy wrażeń na jakich nam zależało.

Mistrzostwo we Władaniu Mieczami

  • Zmieniono nazwę na Mistrzostwo Ostrzy.
  • Teraz obejmuje także sztylety, nie tylko miecze.
  • Zwiększono podstawową premię do ataku do 40% (z 28%).

Mistrzostwo we Władaniu Toporami

  • Skuteczność ataku zwiększona o 12%.
  • Zwiększono podstawową premię do ataku do 40% (z 28%).

Mistrzostwo we Władaniu Buławami

  • Skuteczność ataku zwiększona o 12%.
  • Zwiększono podstawową premię do ataku do 40% (z 28%).

Mistrzostwo we Władaniu Bronią Drzewcową

  • Zwiększono podstawową premię do ataku do 44% (z 30%).

Mistrzostwo we Władaniu Włóczniami

  • Zwiększono podstawową premię do ataku do 44% (z 30%).

Mistrzostwo w Rzucaniu

  • Zwiększono podstawową premię do ataku do 44% (z 30%).
  • Dodano szansę na niepochłonięcie zasobów na poziom (do 50%).
  • Trafienia krytyczne bronią miotaną teraz odnawiają zasoby.

Komentarz twórców: Barbarzyńcom zdecydowanie zbyt szybko kończy się broń miotana. Dodanie szansy na niepochłonięcie zasobów, jak i szansę na ich odzyskanie, ułatwi walkę i pozwoli uniknąć częstych powrotów do miasta.

Druid

Armagedon

  • Usunięto wymaganie zdolności Huragan dla Armagedonu.
  • Zwiększono zasięg obrażeń pocisków Armagedonu o 33% (z 3 na 4).
  • Zwiększono częstotliwość wypuszczania pocisków Armagedonu o około 30% (z ok. 3 na sekundę do ok. 4).

Przyzwania

  • Druidzi mogą teraz przywoływać duchy wilków, upiorne wilki i niedźwiedzie jednocześnie.

Komentarz twórców: Ograniczenie postaci druida, które pozwalało mu przyzywać tylko jeden rodzaj przywołańców jednocześnie, znacznie ograniczało skuteczność tej konfiguracji i uniemożliwiało wykorzystanie pełni potencjału druida jako przywoływacza. Naszym zdaniem kiedy druid będzie w stanie przywoływać wszystkie typy sojuszników jednocześnie, rozgrywka stanie się o wiele ciekawsza.

Wilkołak

  • Wilkołak korzysta teraz z nowych obliczeń szybkości ataku, które wprowadzono pierwotnie na PST.
  • Podniesiono limit szybkości ataku wilkołaka z +75% do +150%.

Furia

  • Zwiększono szybkość między atakami o 40%.

Niedźwiedziołak

  • Niedźwiedziołak korzysta teraz z nowych obliczeń szybkości ataku, które wprowadzono pierwotnie na PST.
  • Podnosi limit szybkości ataku niedźwiedziołaka z +75% do +150%.
  • Zwiększono premię do obrażeń za każdy poziom z 8% do 15%.
  • Zwiększono wartość podstawowej obrony z 25% do 40%.
  • Zwiększono premię do obrony za każdy poziom z 6% do 10%.
  • Nie można przerwać ataku lub wykorzystywania umiejętności.

Poturbowanie

  • Teraz dodaje +3% do szybkości ataku za każdy ładunek.

Komentarz twórców: Zastanawialiśmy się nad tym jak najlepiej wspomóc zmiennokształtnego druida. Po długich dyskusjach zdecydowaliśmy się na wybór nowego (PST dla balansu 1) sposobu obliczania szybkości ataku w zmienionych formach. Poprawiliśmy balans wilkołaka, pozwalając na jeszcze szybsze ataki niż wcześniej. Jeśli chodzi o niedźwiedziołaka – chcemy, żeby był niepowstrzymaną maszyną do zabijania. Wprowadziliśmy kilka ataków i umiejętności, których nie można przerwać, a także zwiększyliśmy obronę i zadawane obrażenia. To zmieni sposób gry niedźwiedziołakiem, ale naszym zdaniem będzie to bliższe pierwotnemu projektowi postaci. Dla graczy, którzy przywiązali się do swoich konfiguracji niedźwiedziołaka, dodaliśmy dodatkowe premie do szybkości do Poturbowania, mamy także nadzieję, że zmiany w formie wilkołaka pozwolą na taki sam styl rozgrywki, ponieważ jest to teraz szybsza forma.

Nekromanta

Krwawy Golem

  • Zmniejszenie kosztu many o 20% na poziom.
  • Zwiększono obrażenia o ok. 20%.

Ognisty Golem

  • Zmniejszenie kosztu many o 20% na poziom.
  • Zwiększono obrażenia o ok. 20%.
  • Przywrócono premię do Świętego Ognia za każdy poziom na 1 z 2.

Komentarz twórców: Wysłuchaliśmy waszych opinii, że golemy nie były wystarczająco przydatnymi sojusznikami. Nie wprowadzamy gruntownych zmian, ale mamy nadzieję, że te poprawki sprawią, że będą mocniejsze i będziecie z nich częściej korzystać.

Paladyn

Ciernie

  • Zadają teraz stałą ilość obrażeń przy trafieniu poza zwracaniem odsetka przyjętych obrażeń do przeciwnika.

Święty Ogień

  • Zmieniono sposób obliczenia premii zbliżeniowej za obrażenia obszarowe. Zadaje teraz 200% obrażeń przeciwnikom znajdującym się w odległości umożliwiającej walkę w zwarciu.
  • Opis: Maksymalna wartość obrażeń obszarowych obejmuje maksymalną premię zbliżeniową.
  • Zwiększono synergię z Odpornością na Ogień z 18% do 21%.

Święty Chłód

  • Zmieniono sposób obliczenia premii zbliżeniowej za obrażenia obszarowe. Zadaje teraz 200% obrażeń przeciwnikom znajdującym się w odległości umożliwiającej walkę w zwarciu.
  • Opis: Maksymalna wartość obrażeń obszarowych obejmuje maksymalną premię zbliżeniową.

Święty Wstrząs

  • Zmieniono sposób obliczenia premii zbliżeniowej za obrażenia obszarowe. Zadaje teraz 200% obrażeń przeciwnikom znajdującym się w odległości umożliwiającej walkę w zwarciu.
  • Opis: Maksymalna wartość obrażeń obszarowych obejmuje maksymalną premię zbliżeniową.

Sanktuarium

  • Zmieniono sposób obliczenia premii zbliżeniowej za obrażenia obszarowe. Zadaje teraz 200% obrażeń przeciwnikom znajdującym się w odległości umożliwiającej walkę w zwarciu.
  • Opis: Maksymalna wartość obrażeń obszarowych obejmuje maksymalną premię zbliżeniową.

Święty Pocisk

  • Teraz zadaje obrażenia także demonom, a nie tylko nieumarłym.

Pięść Niebios

  • Teraz zadaje obrażenia także demonom, a nie tylko nieumarłym.

Komentarz twórców: Po przeczytaniu waszych opinii na temat usunięcia skalowania obrażeń obszarowych w aktualizacji balansu PST zgadzamy się, że to ciekawa mechanika, którą warto zbalansować właściwie. Wprowadziliśmy ją ponownie na niższym poziomie obrażeń niż wcześniej.

Czarodziejka

Nova

  • Zmniejszono koszt many Novy. Początkowy koszt many zmniejszono z 15 na 13 pkt.

Zmiany u najemników

Akt I – łuczniczka łotrzyc

  • Może teraz korzystać z łuków amazonki.
  • Może teraz uzyskać bonusy do umiejętności amazonki z wyposażenia.

Akt III – Żelazny Wilk

  • Zamieniono Zbroję Mrozu na Zmrażającą Zbroję.
  • Zamieniono Ognisty Piorun na Aurę Odkupienia.

Akt V – barbarzyński wojownik

  • Może teraz uzyskać bonusy do umiejętności barbarzyńcy z wyposażenia.
  • Możecie teraz wynająć nowego, nieustraszonego barbarzyńcę z Qual-Kehk. Ci wojownicy walczą dwuręcznymi mieczami, ale także mają wprawę w walce na dwie bronie. Korzystają z Szału Bitewnego, Drwiny i Żelaznej Skóry do zwabienia wrogów i zasypania ich gradem ciosów.

Komentarz twórców: Mamy nadzieję, że te zmiany pomogą dalej zwiększać przydatność najemników spoza II Aktu, tak żeby gracze częściej korzystali z ich pomocy, wykorzystując w większym zakresie potencjał ich klasy i pozwalając na używanie przedmiotów klasowych.

Słowa runiczne

  • Plagi można teraz użyć także na szponach i sztyletach, nie tylko na mieczach.
  • Nieskończoności, Posłuszeństwa i Dumy można teraz użyć na włóczniach i włóczniach amazonki.

Zmiany w Area 85

  • Zwiększono zagęszczenie unikatowych potworów w nowych obszarach dla poziomu 85.

W grze wprowadzono ponadto szereg poprawek bugów, której listy już nie prezentuję. Jeśli jednak chcecie o nich poczytać odsyłam do oficjalnego bloga na stronie blizzard.com.

Tagi: , , , , ,