Dzisiejszego wieczora deweloperzy zaprezentowali kolejne podsumowanie kwartalne w Diablo 4. Tym razem poznaliśmy ogromne drzewko umiejętności jakie pojawi się w grze!

Mamy koniec września, a wraz z nim kolejne podsumowanie kwartalne w Diablo 4. Deweloperzy tym razem skupili się na drzewku umiejętności i talentach, systemie zaklęć Czarodziejki i progresji endgame.

Spis treści:

Umiejętności i Talenty w Diablo 4

Moce Starożytnych/Demoniczne/Anielskie

Deweloperzy przyznali, że moce Starożytnych/Demoniczne/Anielskie nie były wystarczająco dobre jak oczekiwaliby tego gracze. Mechanika ta nie znika, ale deweloperom zależy aby gracze mogli w znaczący sposób zarządzać statystykami i bonusami z przedmiotów. Mechanizm ma być jeszcze przebudowywany i rozwijany.

Legendarne Przedmioty w Diablo 4

Deweloperzy pracują nad dużymi zmianami w przedmiotach legendarnych z dwóch powodów:

  1. Aktualnie za dużo zależy od przedmiotów, a nie umiejętności i statystyk indywidualnych gracza. Deweloperzy muszą znaleźć odpowiednią równowagę.
  2. Zespół testerów ma zróżnicowane opinie na temat podstawowych przedmiotów. Głównym pytaniem jest czy przedmioty magiczne powinny mieć lepsze statystyki aniżeli przedmioty rzadkie etc.

Więcej o tym gracze dowiedzą się w przyszłym podsumowaniu.

Nowy system umiejętności w Diablo 4

Zaprezentowany system umiejętności i talentów podczas BlizzCon 2019 okazał się zbyt prosty. Gracze potrzebowali dużo bardziej rozbudowanego systemu, który aktualnie pokazuje na drzewku zarówno umiejętności aktywne jak i umiejętności pasywne.

Górna sekcja drzewka to umiejętności, które gracze odblokowują zdobywając kolejne poziomy. Na drzewku będziemy mogli odblokować dodatkowe funkcje poszczególnych umiejętności oraz ostatecznie odblokujemy punkty pasywne, które będzie można przeznaczyć na talenty. Aktualnie można odblokować:

  • 28 punktów pasywnych,
  • 30 umiejętności,
  • 39 funkcji umiejętności,

Powyższy mechanizm ma pozwolić graczom na wybór raptem 30%-40% wszystkich „gałęzi” umiejętności i ich modyfikatorów. Deweloperzy chcą dzięki temu stworzyć rozmaite możliwości konfiguracji bohatera, aby każdy mógł znaleźć swój własny styl. Umiejętności pasywne znajdujące się u podstawy drzewka mają dostarczać ogólnych bonusów postaci bez względu na to jakie węzły u korony wybiorą.

System zaklęć Czarodziejki w Diablo 4

Podobnie do zaprezentowanej mechaniki Arsenału Barbarzyńcy zaprezentowanym podczas Blizzcon 2019 deweloperzy chcieli aby każda kolejna klasa posiadała własny unikalny system walki pozwalający na zwiększanie obrażeń podczas potyczek. W przypadku Czarodziejki będzie to system zaklęć, który pozwoli jeszcze lepiej wykorzystać posiadane przez nią umiejętności.

Czarodziejka jako jedyna klasa w Diablo 4 będzie posiadała dwa różne efekty działania poszczególnych umiejętności. Umiejętności Czarodziejki będzie można zatem umieszczać w dwóch miejscach, aktywnym slocie umiejętności oraz w slotach systemu zaklęć, których aktualnie ma 3. Jeśli umiejętność zostanie wprowadzona do systemu zaklęć, nie będzie można użyć go jako umiejętności aktywnej. Zamiast tego Czarodziejka uzyska bonusową moc, która będzie wyzwalana w trakcie rozgrywki.

Za przykład deweloperzy podali umiejętność Meteor. Na pierwszym gifie widać jak Czarodziejka używa umiejętności aktywnej. Natomiast drugi gif prezentuje jak Meteor może funkcjonować w systemie zaklęć. Padają one losowo na polu walki przez pewien czas bez potrzeby użycia umiejętności przez Czarodziejkę.

Meteor jako umiejętność aktywna
Meteor w systemie zaklęć

Według deweloperów odbiór tej mechaniki wśród testerów jest bardzo pozytywny więc będzie rozwijany w dalszej fazie projektowania gry.

Progresja End Game

Ostatni omawiany dziś temat to progresja end game. Jasne jest, że gracze muszą czuć potrzebę rozwijania postaci i walki o jak najlepszy loot po zakończeniu fabularnej części gry. System ten będzie dużo bardziej rozwinięty aniżeli system paragonów w Diablo 3. Deweloperzy chcą aby było kolejnym znaczącym źródłem mocy klasy postaci w Diablo 4. Deweloperzy wychodzą z założenia, że gra ma być prosta w opanowaniu ale trudna do wymasterowania. Oznacza to, że end game w Diablo 4 ma być znacznie trudniejszy ale zapewniać ma jeszcze lepsze nagrody.

Niestety w tym roku nie usłyszymy o jego specyfikacji. Może uda nam się tego dowiedzieć podczas BlizzcONLINE 2020, który ma odbyć się już w lutym przyszłego roku.

Powyższa prezentacja bardzo mi się podoba. Nie liczyłem na drzewka talentów takie jak w Path of Exile ponieważ jest to po prostu zbyt duże, ale też może się okazać dla niektórych graczy niewystarczająco dobre.

Tagi: , , ,