Pierwsza kwartalna aktualizacja w Diablo 4!

Wczorajszego wieczora pojawiła się wyczekiwana pierwsza kwartalna aktualizacja w Diablo 4. Niestety, wszystkiego jest za mało...

Deweloperzy Diablo 4 pracują nad grą non stop. I nie czekają już dłużej zaprezentowano nam nowości dotyczące nadchodzącej produkcji studia. Niestety nie są to informacje, których wyczekują fani, a aktualizacja informacyjna nie niesie za sobą jakiś szczególnych ciekawostek.

Pierwsza aktualizacja dotyczy UI i prezentowania rzadkości przedmiotów. Deweloperzy aby oddać klimat realistycznego świata w bardzo skromny sposób będzie prezentował kolorystykę przedmiotów. Swoje przemyślenia pokazali na grafice, a wszystko wyjaśnili tym, że chcą aby gracze widzieli jak najwięcej detali przedmiotu, a nie to czy jest to przedmiot rzadki, epicki, legendarny czy z zestawu.

Usprawniono również wygląd wizualny inwentarza.

Kolejną nowością jest możliwość dowolnego bindowania umiejętności. Gracze skarżyli się na to, że nie mogą zbindować umiejętności ataku podstawowego na innym przycisku niż LPM. Od teraz ta funkcjonalność będzie dostępna w grze.

Zmieni się sposób wyświetlania IU umiejętności i zasobów. Deweloperzy testowali rozwiązanie z lewej strony jednak w przypadku gry na PC domyślnie będzie ustawione na środku.

System lewostronny będzie dostępny podczas gry na konsoli, lub jeśli na PC gracze zechcą korzystać z kontrolera. W najnowszej odsłonie gry również PCtowcy będą mieli możliwość grania na padzie.

W tym celu UI będzie budowane do obsługi mechanizmów konsolowych i PCtowych tak, aby nie było między nimi znaczących różnic jakie widzimy np w przypadku Diablo 3. Deweloperzy nie chcą aby PCtowcy nagle zgubili się w interfejsie bo nagle zmienili styl rozgrywki z myszki i klawiatury na konsolę.

Modyfikacjom ulegnie też UI podczas gry kooperacyjnej na jednym urządzeniu. Gracze będą mogli swobodnie zarządzać swoimi kartami. Nie będzie już problemu wstrzymania rozgrywki bo jeden z graczy postanowił zajrzeć do inwentarza. System będzie rozdzielał poszczególne karty pomiędzy graczami i stronami ekranu.

Bestiariusz – Kanibale w Diablo 4

W najnowszym dev update deweloperzy wyjawili nam informacje o nowej grupie przeciwników. Będą nimi kanibale, które według legend są wygnanymi z Arreat Barbarzyńcami, którzy po latach tułaczki w desperacji zaczęli jeść ludzkie mięso co spowodowało nieodwracalne skutki.

Wyjawiono, że w skład kanibali będzie wchodziło kilka odmiennych postaci: bruiser, ranged combat, melee combat, swarmer, and dungeon boss. Każdy z rodzajów wroga będzie charakteryzował się odmiennym stylem walki.

Swarmersi atakują w grupach, dzięki czemu przyjemniej będzie walczyć zadając obrażenia obszarowe. Bruiserzy to większe potwory z dużym HP, gdzie skuteczniejsze będą umiejętności zadające obrażenia z czasem. Według deweloperów każda grupa przeciwników ma różnić się mechaniką walki co ma z kolei spowodować większą frajdę z dostosowywania umiejętności i broni pod poszczególne style.

Jest to podsumowanie obszerniejszego artykułu deweloperów, który znajdziecie pod tym linkiem. W mojej opinii deweloperzy skupili się za bardzo na prezentacji UI, a za mało na ciekawych smaczkach dotyczących nadchodzącej produkcji. Gracze podczas takich podsumowań powinni być hajpowani. A póki co jest po prostu sucha informacja…