PvP w Diablo 4 bez statów i affixów broni, a oparte na umiejętnościach?

Dyskusji o PvP w Diablo 4 nie brakuje. Ale czy mogłoby funkcjonować bez statów affixów broni, a oparte jedynie na umiejętnościach?

PvP w Diablo 4

O tym jak trudno zbalansować Diablo wiedzą wszyscy fani tej gry. I mimo, że najbliżej ku temu było w Diablo 2, tak i ten mechanizm nie był idealny. Diablo 4 chwilowo zostało pozbawione głównego projektanta systemów PvP, który przerzucony został do zespołu World of Warcraft by wspomóc prace przedpremierowe Shadowlands.

O tym, że gracze potrzebują systemu PvP deweloperzy wiedzą od 20 lat. Diablo to gra, która mogłaby odnieść niebywale większy sukces, gdyby gracze mogli rywalizować ze sobą nie tylko w rankingach PvE, ale również PvP. Problemem jest jednak balans między wytrzymałością bohaterów, a statystykami i affixami broni w grze. W Diablo 3 wystarczyły 2-3 ciosy aby zakończyć pojedynek PvP, co nie do końca jest dobrym rozwiązaniem.

PvP jak w Overwatch lub MOBAch

Jednym z proponowanych przez społeczność, jest skupienie się na umiejętnościach, a pominięciu właściwości broni jakie się posiada. Można byłoby taką rozgrywkę przyrównać chociażby do Overwatch czy gier MOBA jak Heroes of the Storm czy League of Legends. Z jednej strony pomysł idealny rozwiązujący problem balansu broni, z drugiej zaś przy 5 klasach postaci bardzo ograniczone możliwości mechanik (no chyba, że gracze będą mogli wybierać spośród masy umiejętności).

PvP jak w World of Warcraft

Z kolei World of Warcraft swoje PvP opiera właśnie na statystykach broni, affixach i talentach jednocześnie. Jakkolwiek oceniając czy WoW jest zbalansowany czynie, deweloperom udało się stworzyć mechanikę, której istnienie pozwoliło stworzyć nową gałąź rozgrywek esportowych i rywalizacji między graczami.

Pytanie nasuwa się jeszcze jedno. Czy Diablo rzeczywiście potrzebuje trybu PvP? W końcu od lat radziliśmy sobie z tybem PvE, braliśmy udział w sezonach, zdobywaliśmy nowe sety etc. Jak jednak wszyscy wiemy, PvE ostatecznie się nudzi. Budzi się w nas potrzeba rywalizacji, konkurowania z innymi graczami.

Ciekaw jestem zdania naszych czytelników.