Dzisiejszego wieczora wystartowały serwery PTR z patchem 2.7.2 w Diablo III.

Pierwszego listopada Blizzard zaprezentował zmiany jakich doczekamy się w Diablo III wraz z pojawieniem się patcha 2.7.2. W dniu dzisiejszym wystartowały serwery testowe PTR, które potrwają następnie przez kolejne dwa tygodnie. Wraz z pojawieniem się nowej aktualizacji wystartuje nowy sezon rozgrywek rankingowych w grze, a wraz z nim zupełnie nowy temat sezonowy. Szczegóły zmian prezentujemy poniżej.

Nowy temat sezonowy w Diablo III

Nowy sezon w Diablo III związany jest z 25-leciem istnienia franczyzy Diablo. Deweloperzy zdecydowali się nawiązać temat sezonu do siedmiu Najwyższych Złych, z którymi gracze toczą batalie w poszczególnych odsłonach gry.

Sezon 25 w Diablo III wprowadzi 7 nowych przedmiotów zwanych Odłamkami Dusz. Przedmioty te można następnie umieścić w gniazdach hełmów i broni. Trzy odłamki Pierwotnych Złych będzie można umieścić w hełmach, zaś cztery odłamki Pomniejszych Złych w broniach.

Odłamki dusz można również ulepszać. Każdy z nich może zostać wzmocniony trzykrotnie dzięki nowemu materiałowi Hellforge Ember. Zarówno odłamki jak i ember można wydropić gdziekolwiek w grze, natomiast odłamki mają większą szansę wypaść z bossów. Odłamków nie można sprzedać ale mogą zostać zutylizowane za pomocą Rozpaczy Caldessana.

Ważne: Odłamki wydropione w trakcie sezonu nie przechodzą do rozgrywki niesezonowej po jego zakończeniu.

Zmiany w przedmiotach w Diablo III

Poza nowymi itemami do gniazd w przedmiotach, w grze wprowadzono sporo zmian w przedmiotach. Poniżej prezentuję listę w języku angielskim. Zaktualizuję ją jak tylko pojawi się polska wersja wpisu na blogu Blizzarda.

  • Remorseless: While both Wrath of the Berserker and Call of the Ancients are active, Hammer of the Ancients deals 600-800% increased damage.

Developer’s Note: We wanted to buff the Barbarian’s Hammer of the Ancients playstyle without putting the power into a specific set.

  • Shukrani’s Triumph: Spirit Walk lasts until you attack 3 times or until an elite enemy is within 20 yards of you. Attacks while in the spirit realm deal 75-100% increased damage.
  • Lakumba’s Ornament: Reduce all damage taken by 60% if your Soul Harvest stack is at least (1-3), and an additional 2% for each stack of Soul Harvest.
  • Spider Queen’s Grasp​: Corpse Spiders deals an additional 600-800% damage and releases a web on impact that Slows enemies by 80%.
  • Brood of Araneae​: Corpse Spiders deals an additional 75-100% damage, and each spider bite causes the target to take an additional 1% damage from Corpse Spiders for 5 seconds.
  • Spirit of Arachyr (2-piece bonus): Corpse Spiders now spawns with health and attacks twice as fast.
  • Spirit of Arachyr (4-piece bonus): Summon a permanent Spider Queen who leaves behind webs that lasts for 15 seconds and Slows enemies. You take 75% reduced damage while in the web. The Spider Queen is commanded to move to where you cast your Corpse Spiders.

Developer’s Note: We’ve reworked Witch Doctor’s Spirit of Arachyr set, as well as several legendary Witch Doctor items. With these changes, we hope to infuse Spirit of Arachyr with more flavor and gameplay, as well as give Witch Doctors a much needed power increase.

  • Marauder’s Encasement (4-piece bonus): Sentries deal 400% increased damage and cast Elemental Arrow, Chakram, Impale, Multishot, and Cluster Arrow when you do, as well as automatically cast your equipped Hatred spenders.
  • Marauder’s Encasement (6-piece bonus): Your primary skills, Elemental Arrow, Chakram, Impale, Multishot, Cluster Arrow, Companions, Vengeance, and Sentries deal 12000% increased damage for every active Sentry.
  • The Shadow’s Mantle (6-piece bonus): Impale deals an additional 75000% weapon damage to the first enemy hit, and 25000% to subsequent enemies.

Developer’s Note: We adjusted the Demon Hunter Embodiment of the Marauder set to give it some of its legacy functionality and shifted power back to the Sentries. Additionally, we buffed The Shadow’s Mantle set to make it more effective against multiple targets.

  • Bones of Rathma (6-piece bonus): Each permanent active minion increases the damage of Army of the Dead by 1750%, up to 31,500%.

Developer’s Note: The Necromancer’s Bones Rathma set redesign has not been as strong as we had initially hoped, so we’ve increased its power.

  • Firebird’s Finery (2-piece bonus): Disintegrate Ignites enemies, causing them to take 1500% weapon damage per second until they die. When you die, a meteor falls from the sky and revives you. This effect has a 60-second cooldown.
  • Firebird’s Finery (6-piece bonus): You gain 2500% increased damage while Ignite is applied to a target. Hitting an Ignited enemy with a non-channeling fire spell deals Ignite damage multiplied by Combustion stacks.

Tagi: , , , ,