Diablo 2 Resurrected – wszystko co się zmieniło, a co zostało nieruszone w remasterze
Dzisiejszej nocy zaprezentowaliśmy Wam pierwszy zwiastun Diablo 2 Resurrected. Teraz natomiast ujawniamy wszystko, co trzeba wiedzieć o odświeżonej produkcji Blizzarda.
Diablo 2 obchodziło w zeszłym roku 20-lecie, zaś w tym roku obchodzimy 25-lecie marki Diablo w ogóle. Fani Diablo, którzy od kilku lat byli dosyć mocno rozgoryczeni, doczekali się nie tylko kontynuacji w postaci Diablo 4, ale również sporych usprawnień w Diablo Immortal, a jak wczoraj się dowiedzieliśmy również remaster Diablo 2.
To nie remake (…) Nie próbujemy robić odwróconej inżynierii gry i budować jej od nowa aby wyglądała jak Diablo 2. To JEST Diablo 2. Ten sam gamplay, ta sama historia i stylistyka, nawet głosy tych samych aktorów.
Rod Fergusson, szef franczyzy Diablo
Jednak mimo powyższej wypowiedzi Roda, w Diablo 2 Resurrected dalej jest sporo nowości wliczając w to nowy silnik graficzny 3D, dźwięk Dolby sorround 7.1, dzielona skrzynia czy integracja z listą znajomych z Battle.Net. Wszystkie te rzeczy będzie można wypróbować podczas technicznej alfy, która ma pojawić się później w tym roku, a do której można zapisać się na stronie diablo2.blizzard.com.
Nowości w Diablo 2 Resurrected
Pierwszym i najważniejszym aspektem jest nowy silnik 3D i dźwięk 7.1 o których wspomniałem wyżej. Gra doczekała się całkowicie przebudowanego silnika, dzięki czemu opierać się on będzie na „renderingu fizycznym”. Sam silnik zapewnia całkowicie nowe animacje, modele, tekstury czy efekty wizualne. Dodatkowym atutem nowego silnika jest dynamiczne oświetlenie, które oszołomi graczy podczas używania umiejętności, czy biegania po ciemnych korytarzach katakumb. Grafika w pełni wspiera rozdzielczość 4K oraz wysoki wskaźnik odświeżania (zadziała w 60 klatkach). Co ciekawe, Diablo 2 Resurrected pozwoli nam grać zarówno w nowej odsłonie graficznej jak i klasycznej.
Dźwięk przestrzenny od Dolby zastosowany w remasterze jest nowy, ale same efekty dźwiękowe w pełni pochodzące z gry. Gracze usłyszą różnicę wsłuchując się w wiatr, deszcz czy szum liści drzew. Nie usłyszą jej jednak w przypadku ikonicznych dźwięków takich jak umieszczanie czaszki w gnieździe broni czy użyciu mikstury.
Unikalny wygląd postaci. Podobnie jak w Diablo 3, Diablo Immortal czy Diablo IV tak i w remasterowanym Diablo 2 gracze mogą liczyć na wyjątkowy wygląd. Od teraz każdy unikalny przedmiot założony na bohatera spowoduje, że będzie on wyglądał zupełnie inaczej.
Kolejną nowością jest dzielona skrzynia. Gracz w zremasterowanym Diablo 2 otrzyma dwie zakładki. Jedna będzie odnosiła się do głównej skrzyni bohatera. W drugiej zaś będziemy mogli umieszczać przedmioty, które chcemy przekazać innym naszym bohaterom. Nie trzeba już przekazywać sprzętu koledze, wylogowywać się, wracać i znowu brać od niego sprzęt (o ile nie uciekł z nim).
Auto-loot i inne usprawnienia „Quality of life”. Zbieranie złota bywało dosyć upierdliwym zajęciem. W Diablo 2 Resurrected gracze otrzymają możliwość włączenia funkcji auto-zbierania złota. W grze znalazł się również mechanizm automatycznego zapraszania i dołączania do rozgrywki jeśli mamy taką funkcję włączoną.
Remake cinematików. Tak naprawdę jedyna rzecz, która w całości została wykonana od zera. Deweloperzy postanowili nie bawić się w zwiększenie ich rozdzielczości, a stworzeniu całkowicie nowych sekwencji filmowych. Co ciekawe skorzystano z pomocy osób, które odpowiadały za tworzenie tych cinematików w grze z 2000 roku. Wszystkie cinematiki, których łączna długość wynosi 27 minut zostały stworzone z wykorzystaniem aktualnych technologii oraz CGI. Jednak schemat pozostaje bez zmian. Tam gdzie scena kończy się na starym cinematiku, na nowym również będzie.
Modding. Deweloperzy nie chcą przerywać tradycji moddowania Diablo 2. Oczywiście tzw. hard modding, z edycjami plików DLL będzie już niemożliwy ze względów bezpieczeństwa, jednak jak twierdzi Rob Gellerani, principal designer Vicarious Visions, deweloperzy zadbali o to aby tego typu modyfikacje można było w bardzo łatwy sposób przekształcić, aby dalej mieć możliwość dostepu do nich w ramach zabezpieczeń Battle.Net.
Listy znajomych w Battle.Net, dedykowane serwery i bezpieczeństwo. Deweloperzy usprawnili możliwości zapraszania znajomych do gry. Teraz aby to wykonać wystarczy z listy kliknąć button „Zaproś”. Koniec z wpisywaniem IP dedykowanego serwera aby wspólnie zagrać w Diablo 2. Dodatkowo gracze tworzący gry lokalne bądź dedykowane serwery będą robili to wyłącznie w ramach usługi Battle.Net. Chodzi o to aby zadbać o bezpieczeństwo graczy oraz uniknąć niezliczonych hord botów czy dumperów.
Cross-progresja. Każdy fan Diablo 2 będzie mógł grać na wszystkich dostępnych na rynku platformach. PC, Xbox Series X i Xbox One, Playstation 4 i 5 oraz Nintendo Switch. Aby móc korzystać z cross-progresji gracze będą musieli mieć jednak wykupione klucze do gry dla każdej platformy, na której zamierzają grać i zintegrowane z jednym kontem Battle.Net. Dodatkowo gracze na PC mogą skorzystać ze wsparcia kontrolera.
Diablo 2 Classic obok Diablo 2 Resurrected. Obie odsłony gry będą istniały niezależnie od siebie. Gracze, którzy dalej będą chcieli pozostać przy klasycznym Diablo nie utracą swoich postaci. Nie grozi im sytuacja z premiery Warcraft 3: Reforged.
Wsparcie dla daltonistów. Deweloperzy zadbali o osoby z problemami. Diablo 2 Resurrected pojawia się ze wsparciem dla daltonistów oraz modyfikacjami tekstu tak, aby były bardziej przystępne dla wszystkich graczy.
Ranking globalny i szczegółowe statystyki. Diablo 2 Resurrected pojawi się z dodatkowymi funkcjami usprawniającymi rozgrywkę. Jednym z nich jest ranking globalny, gdzie gracze mogą przeglądać listę i postaci innych graczy. Dodatkowo podczas usprawniania postaci, gracze otrzymają cały szereg nowych szczegółowych statystyk. Koniec z ręcznym przeliczaniem wartości. Wszystko będzie działo się automatycznie.
Co pozostaje bez zmian w Diablo 2 Resurrected?
Kampania. Gracze, którzy liczyli na nowe misje muszą obejść się smakiem. Diablo 2 Resurrected powróci wyłącznie z misjami, które były dostępne w Diablo 2 i Diablo 2 Lord of Destruction.
Kod gry. Sama struktura kodu gry pozostaje bez zmian. Dlatego jest to remaster, a nie remake. Dodatkowo gracze, którzy zechcą czuć klimat starego Diablo, mogą po prostu przełączyć grafikę. Zmianie nie uległy również żadne statystyki, drop rate czy procentowa szansa na trafienie.
Rozmiar inwentarza. Gracze nie doczekają się większego inwentarza bohatera. Deweloperzy uznali, że zwiększenie go byłoby przekroczeniem pewnych granic. Nie chcieli aby gracze nosili ze sobą dziesiątek sztuk sprzętu. Gracze dalej muszą podejmować decyzję czy zatrzymać talizman dający +15% do znajdowania złota czy mieć 3 sloty na broń.
Małe exploity i bugi. Zespół deweloperski pracujący nad remasterem nie zajmował się pomniejszymi exploitami i bugami, w których gracz stając w konkretnym miejscu nie był tykany przez bossa. Zajęto się jedynie tymi poważnymi jak duplikowanie przedmiotów czy botowanie.
Lobby w Battle.Net i rozgrywka TPC/IP. Deweloperzy pozostawiają bez zmian lobby na Battle.Net. Można do niego normalnie wbić i rozmawiać z innymi graczami tak jak wyglądało to w oryginalnym Diablo 2. Rozgrywki mogą być hostowane lokalnie poprzez TPC/IP. Domyślnie wszystkie lobby tworzone są na Battle.Net. Jednak jeśli gracze zechcą jeden gracz może hostować serwer gry dla całego party.