Warcraft III: Reforged udowadnia, że dobrze, że nie powstał remaster Diablo II

Diablo II to była pierwsza gra komputerowa, w którą zagrałem gdy w moim domu pojawił się PC. Przykład remastera Warcraft III pokazuje, że chyba dobrze, że Diablo II nie doczekało się reaktywacji.

vicarious visions przejęte przez Blizzarda

Diablo II to kawałek porządnej gamingowej historii. Była to gra, która wymusiła niejako na mnie zainteresowanie się branżą IT dzięki czemu mogłem stworzyć swoją pierwszą stronę internetową. Diablo II to masa dobrych wspomnień podczas rozgrywki z rodzeństwem i jak przypominam sobie pierwsze starcie z Diablo, automatycznie pojawiają się u mnie dreszcze.

Warcraft III: Reforged miał być godnym kontynuatorem klasycznej rozgrywki w Warcraft III. Kolejna perełka Blizzarda, która tak szybko jak fani zainteresowali się jej powstawaniem tak szybko od niej odeszli żądając zwrotów za otrzymanie produktu innego aniżeli zamawianego. Warcraft III: Reforged to gra bardzo zbugowana i bardzo ograniczona. Pamiętam do dziś jak podczas BlizzCon 2018 jarałem się jak wyglądają przerywniki filmowe w trakcie rozgrywki. Tych miało być ponad 4 godziny i którymi to Blizzard dalej się reklamuje, a których w grze w ogóle nie ma. Pominę już wypisywanie kolejnych braków bo nie o tym ten artykuł.

Diablo II, którego remastera domagali się gracze mógłby okazać się kolejnym nieudanym skokiem na pieniądze społeczności. Jest to skomplikowana gra, w której liczby pełnią bardzo ważną rolę. A kombinowanie z runami, klejnotami czy kolejnymi broniami jak widać mogłoby przytłoczyć Blizzarda aż za bardzo. Poza tym jak wyobrażam sobie remaster to mam w głowie całkowite odświeżenie cinematików. Nie zależy mi na dostosowaniu ich do aktualnych rozdzielczości ale ponownemu zaprojektowaniu i zaprezentowaniu tak jakbyśmy oglądali cinematiki dzisiejszych gier.

Remaster Diablo 2 nie powinien polegać na czystym przepisaniu gry, dostosowaniu grafiki do dzisiejszych standardów, czy zwiększeniu rozdzielczości cinematików. Gra powinna posiadać jakąkolwiek dodatkową funkcjonalność w postaci nowych misji pobocznych, nowych NPCów i dodatkowych historii czy przede wszystkim, dostosowaniu lore do aktualnego kanonu.

Patrząc z perspektywy czasu remastery to chyba najgorsze co może spotkać klasyczne gry komputerowe. Nieudane produkcje remasterów takie jak Age of Empires, Commandos 2 czy właśnie Warcraft III: Reforged powodują jedynie, że graczom otwiera się nóż w kieszeni. Dziś cieszę się, że remaster Diablo II nie powstaje.