Zmiana szybkości ataku Druida w Diablo 2 Resurrected
Druid doczeka się zmian w szybkości ataku w Diablo 2 Resurrected.
Po starcie serwerów PTR z aktualizacją 2.4 gracze zauważyli zmianę w szybkości ataku Druida. Jak potwierdza Blizzard zmiany wobec tego bohatera zostały zastosowane podczas przemiany w Wilkołaka i Niedźwiedziołaka, twierdząc, że sposób obliczania szybkości ataku u bohatera były…dziwaczne.
Na oficjalnym forum blizzard.com Pezradar, Community Lead franczyzy Diablo wyjaśnił w obszernym wpisie zmiany jakie zostały wprowadzone u Druida.
Widzieliśmy wiele dyskusji i pewne zamieszanie dotyczące niektórych zmian w PTR dla szybkości ataku WW i WB. Zespół programistów chciałby przekazać krótki wpis od siebie nt. motywacji tej zmiany i kilka wyjaśnień. Możecie to przeczytać poniżej.
Odkąd Druid został wprowadzony w 2001 roku, obliczanie szybkości ataku form wilkołaka i niedźwiedziołaka było… dziwaczne. Udział szybkości ataku założonych broni był użyty wielokrotnie w kalkulacjach, dając ponad dwukrotnie wyższy wpływ w porównaniu do innych kalkulacji szybkości ataku. Ten dziwaczny sposób obliczeń szybkości ataku broni ignorował standardowy limit IAS. Na PTR zmieniliśmy kalkulacje szybkości ataku dla form Wilkołaka i Niedźwiedziołaka aby odpowiadały innym kalkulacjom szybkości ataku. Szybkość ataku broni będzie nadawało to samo znaczenie w obliczeniach, jak szybkość ataku każdej innej postaci gracza. Teraz, szybkość ataku Wilkołaka powinna dokładnie odpowiadać szybkości ataku nieprzemienionego Druida. Bazowa szybkość ataku Wilkołaka również odpowiada szybkości nieprzemienionego Druida, jednakże jest wzmocniony przez bonusy IAS umiejętności przemiany w Wilkołaka.
W dalszej części wpisu deweloperzy zwrócili uwagę, że teraz Druid będzie chętniej wybierał różne rodzaje broni, ponieważ szybkość ataku nie będzie już jedyną kwestią wyboru broni w przypadku buildów wykorzystujących umiejętności przemiany.
Zmiana ta ostatecznie doprowadziła do zmniejszenia szybkości ataku podczas używania broni z bardzo wysokim IAS, ale znacząco zwiększyła szybkość ataku w przypadku większości broni – zwłaszcza broni używanej na niższych poziomach.