5 rzeczy, które zostały usunięte z Diablo 3

Głodni ciekawostek? Dzisiaj wpis typu "lista rzeczy", a dokładniej elementy, które zostały usunięte z Diablo 3. Za którymi z nich tęsknicie? A może cieszycie się, że zniknęły? Czy pamiętacie jeszcze coś co było w grze, ale potem zostało wycofane? Zachęcam do lektury i dyskusji.

przedmioty eteryczne w diablo 3

5. Kraina Prób

Została ona dodana w patchu 2.1. Miała stanowić wyznacznik siły postaci przed wejściem do Głębokich Szczelin.
W Krainie Prób gracz mierzył się z nieskończonymi falami przeciwników do momentu śmierci lub upłynięcia limitu czasowego. Im dłużej gracz przetrwał w Krainie Prób, tym wyższy poziom klucza otrzymywał. (W tamtym czasie, aby uruchomić Głęboką Szczelinę należało używać kluczy, które ręcznie umieszczano w obeliskach) Pomysł ten nie był lubiany i był zwykłą stratą czasu. Ostatecznie Kraina Prób została usunięta w patchu 2.3 kiedy to dodano system znany nam dzisiaj.

Zmagania Nefalema w Krainie Prób

4. Męstwo Nefalemów

Był to buff, który wymagał zabijania przeciwników elitarnych. Można było osiągnąć 5 poziomów Męstwa Nefalemów – każdy pokonany przeciwnik elitarny zwiększał poziom wzmocnienia o 1, natomiast każdy poziom wzmocnienia zwiększał ilość zdobywanego złota, oraz magicznych przedmiotów.
Aby zdobyć niektóre przedmioty – wymagane było zdobycie 5 wzmocnień (np. Klucze Infernalnej Machiny)

Trudność gry - Gra - Diablo III
Ikona :”Męstwa Nefalemów”

3. Poziomy trudności, oraz Monster Power

Klasyczne Diablo 3 wzorem swoich poprzedników posiadało stopniowane poziomy trudności. Odblokowywane były po kolei poprzez przejście trybu kampanii. Istniały poziomy:
Znane: Normalny ; Koszmar : Piekło ; oraz zupełnie nowy: Inferno. Poziom Inferno miał być wyzwaniem dla najbardziej zawziętych i hardkorowych graczy. Balans tego poziomu trudności był tak kontrowersyjny, że szybko zaczęto wprowadzać w nim zmiany. Działania te, wraz z ciągłym wzrostem potęgi postaci sprawiły, że Inferno dla niektórych zaczęło być zbyt łatwe. Blizzard wprowadził wtedy rozwiązanie zwane „Monster Power”.Gracz mógł wybrać od 1 do 10 mnożnika Monster Power – potwory były silniejsze, ale dawały lepsze dropy i więcej expa. W dodatku Reaper od Soul kompletnie zmieniono system poziomów trudności.

https://i.pinimg.com/originals/16/88/0b/16880bc854b2250eee91e4ee6782a880.png
Klasyczny wybór poziomów trudności

2. Nieśmiertelni Słudzy

Były to potwory towarzyszące przeciwnikowi elitarnemu (Rzadki/Rare „żółty”), które posiadały tarcze chroniące przed każdym możliwym rodzajem ataku. Oznaczało to, że nie można było zabić sług, dopóki główny przeciwnik elitarny był przy życiu. W kombinacji z innymi umiejętnościami przeciwników elitarnych była to najbardziej zabójcza i irytująca zdolność ze wszystkich dostępnych w grze. Ostatecznie Blizzard doszedł do wniosku że nie ma skutecznej metody na balans tej umiejętności i została ona usunięta z gry.

https://www.diablowiki.net/images/thumb/9/99/Invulnerableminions.jpg/400px-Invulnerableminions.jpg
Nieśmiertelni Słudzy otoczeni magiczną tarczą

1. Dom Aukcyjny

Chyba najbardziej znana funkcja która została usunięta z gry. Miała prawdopodobnie tyle samo zwolenników, co przeciwników – ostatecznie Dom Aukcyjny został usunięty, gdyż nie spełniał on swojej (założonej przez twórców) roli Popularnie zwany AH (ang. Auction House) w zamierzeniu twórców miał pomagać w legalnej i łatwej wymianie przedmiotów, oraz zwiększyć znaczenie i użyteczność złota w grze. Handlować można było również przy pomocy prawdziwych pieniędzy. W domu aukcyjnym handlować można było każdym przedmiotem – w wyniku tego drop z potworów był bardzo biedny, a znalezienie legendarnego przedmiotu graniczyło z cudem. (Przedmioty legendarne wypadały rzadko, by mieć wartość rynkową). Jednocześnie gracze doszli do wniosku, że nie ma sensu grać długie godziny i nie znaleźć niczego – lepiej zacząć handel na AH. W wyniku tego doszło do patologicznej sytuacji w której gracz spędzał więcej czasu na AH niż w samej grze. Oprócz tego gracze w nielegalny sposób handlowali przedmiotami oraz złotem poza grą – całkowicie rujnując gospodarkę gry i wykorzystując AH niezgodnie z przeznaczeniem. Dom Aukcyjny był źle zaprojektowany u swoich podstaw, więc naprawienie go było zupełnie nieopłacalne dla Blizzarda. Firma nie mogąc zapanować nad botami podbijającymi ceny przedmiotów, graczami handlującymi przedmiotami poza oficjalnym AH, oraz z załamaniem rynku powodowanym przez graczy, którzy praktycznie nie grają w grę, a jedynie handlują – ostatecznie Dom Aukcyjny usunął z gry.

https://i.ytimg.com/vi/w8QLkNbu01k/maxresdefault.jpg
Otwarte okno Domu Aukcyjnego

Pamiętajcie, aby koniecznie podzielić się swoimi wspomnieniami! Pamiętacie wszystkie wymienione elementy, a może jest coś, co Wam zapadło w pamięć, ale nie zostało wymienione? Chcielibyście taki artykuł w odniesieniu do Diablo 2?
Ja tymczasem serdecznie dziękuję za uwagę i pozdrawiam.

– Anubin