Diablo III: Koniec testów patcha 2.6.9

Publiczny Serwer Testowy wersji 2.6.9 jest już zamknięty. Co wiemy o zbliżających się zmianach?

Próby Żywiołów

Moc sezonowa, która będzie nas wspomagała podczas zbliżającego się sezonu nr 21, polega na aktywowaniu różnych elementarnych ataków. Początkowo były one beznadziejnie słabe i bardziej drażniły graczy niż faktycznie pomagały. Po licznych komentarzach społeczności, devsi naprawili niektóre efekty jak np. ściana ognia, która pojawiała się w zupełnie losowy sposób, natomiast teraz wychodzi od postaci nieco bardziej przewidywalnie. Podkręcili też obrażenia tych efektów, które teraz zdają się być aż za duże. Gracze narzekają, że w czasie testów osiągano nielogicznie wysokie poziomy Głębokich Szczelin buildami zdps (zero dmg), np. Łowcą Demonów. Wystarczy zrobić postać pod przeżywalność nie martwiąc się o obrażenia, a efekty żywiołów aktywowane co 90sek robią czarną robotę za nas. Nie wszystkim się podoba taka rozgrywka.

Rynsztunek Ponurych Ziem (Gears of Dreadlands)

Zestaw został bardzo usprawniony w stosunku do pierwotnej wersji. Początkowo set był po prostu niegrywalny na wyższych poziomach Głębokich Szczelin (GR). Buff obrażeń z kumulacji Impetu był zbyt trudny do utrzymywania oraz zwyczajnie za słaby. Teraz będzie utrzymywał się dłużej i zapewniał większe obrażenia. W dalszym ciągu łowca wydaje się być kilka poziomów GR do tyłu w stosunku do barbarzyńcy, ale jeszcze musimy poczekać na oficjalny patch notes. Jeżeli popatrzymy na wybór podstawowego ataku do tego buildu, to w tablicach wyników rządzi Nienasycona Strzała, wyprzedzając build oparty o Bolasy wyraźnie o ponad 5 GR. O drugie tyle wyprzedza Granaty. Pętający Strzał zaś jest wykorzystywany we wszystkich wariacjach jako drugi atak nakładający na wrogów debuff zwiększający nasz dmg. Jeżeli ktoś obawia się, że nowy zestaw łowców demonów to druga trąba powietrzna polegająca na Spin-to-win, to uspokajam: ataki wystrzeliwane przez Ostrzał nie odnawiają kumulacji Impetu. Żeby nie tracić bonusu do obrażeń musimy co parę sekund uzupełnić kumulację Impetu wystrzeliwując ręcznie kilka podstawowych ataków. Gameplay jest więc ciekawszy i bardziej wymagający.

Co z Impale?

A co z Przebiciem i zestawem Opończa Cienia? Wydaje się, że bez konkretnego buffa do obrażeń nadal nie ma co równać się z innymi buildami tzw. RGK (Rift Guardian Killer – zabójcy strażników szczelin). Krzyżowiec nadal pozostanie pierwszym wyborem w party, a łowcom pozostaje czekać na oficjalne patch notes z nadzieją, że devsi usłyszeli opinie graczy i dodadzą upragnione wzmocnienie.

Nekromanci

Jedyną zmianę podczas testów, jaką otrzymał nekromanta w stosunku do początku PST, jest usprawnienie działania Symulakrum, które już nie powinno zacinać się na przeszkodach i będzie poruszać się bliżej naszej postaci. Natomiast społeczność liczyła na więcej, jako jeden z głównych problemów wskazując małą szybkość ataku włóczni z kości oraz jej zbyt duży koszt esencji. Nic z tych rzeczy jednak nie usprawniono, pozostaje więc liczyć, że devsi pracują nadal nad poprawkami, które zobaczymy w gotowych patch notes.