Wiemy kiedy rozpocznie się 22 sezon w Diablo 3!
Blizzard ujawnił datę startu Cieni Nefalemów, 22 sezonu w Diablo 3!
Już za dwa dni zakończony zostanie 21 sezon w Diablo 3. Gracze będą musieli jednak poczekać jeszcze 2 tygodnie na start kolejnego. Sezon 22 wystartuje bowiem w Diablo 3 20 listopada. O rozpoczęciu nowego sezonu Blizzard poinformował na łamach forum Battle.Net.
Sezon 22 rozpocznie się 20 listopada, tuż po premierze następnej aktualizacji do Diablo III. Czytajcie dalej, aby dowiedzieć się więcej o motywie sezonu, zmianach w Darze Haedriga, nowych przedmiotach oraz mnóstwie modyfikacji przedmiotów legendarnych w aktualizacji 2.6.10. Przewidujemy, że aktualizacja ta wejdzie do gry 10 listopada.
Co nowego w 22 sezonie Diablo 3?
Czujecie, nefalemowie? To obecność cieni z przeszłości, które tylko czekają, by znów napełnić bohaterów swą mocą i wspomóc walkę dobra ze sługusami piekieł. Czy staniecie na wysokości zadania i przyjmiecie wsparcie z zamierzchłej przeszłości? Cienie nefalemów czekają…
W sezonie 22 aktywacja kapliczki lub obelisku powoduje utworzenie cienistego klona odzwierciedlającego klasę postaci gracza. Jego moc skaluje się w oparciu o moc postaci gracza. Klon utrzymuje się przez 1 minutę lub do chwili śmierci.
W sezonie 22 Kostka Kanaiego będzie mieć czwarte miejsce na moc przedmiotu. Możecie umieścić w nim dowolną moc, ale nie będzie się ona kumulować z pozostałymi mocami kostki.
Elementy ozdobne w sezonie
W sezonie 17 rozpoczęliśmy proces przywracania nagród z poprzednich sezonów dla tych graczy, którzy są nimi zainteresowani, a przegapili je, gdy były dostępne po raz pierwszy. Oznacza to, że w sezonie 22 można będzie ponownie zdobyć przez ograniczony czas nagrody przyznawane w sezonie 10. Oprócz hełmu i naramienników z wyjątkowego zestawu Zdobywcy dostępne będą ramki portretów oparte na motywie Czarnego Kamienia Dusz oraz proporzec Mistrz wiedzy, po raz pierwszy wprowadzony w sezonie 10.
Wiemy jednak, że fajnie jest mieć coś nowego do zdobycia, jeśli brało się udział w poprzednich sezonach. Nadal będziemy przyznawać wprowadzone w sezonie 17 nagrody za postępy w sezonie – gracz, który ukończy je wszystkie, otrzyma dwa elementy ozdobne. Dowiedźcie swego męstwa u boku Cieni Nefalemów i ukończcie etap „Strażnik” postępów sezonowych w sezonie 22, a otrzymacie zwierzaka – Księgę Caina – oraz ramkę portretu z motywem Zaginionej Cywilizacji.
Nagrody za postępy sezonowe
Jeśli niestrudzenie mordowaliście demony i w każdym sezonie osiągnęliście tytuł Zdobywcy, zgromadziliście kilka dodatkowych zakładek skrytki. Teraz za wykonywanie w sezonie zadań w ramach tytułu Zdobywcy będziecie zdobywać po jednej dodatkowej zakładce. Możecie otrzymać ich maksymalnie pięć:
- Strażnik Sanktuarium: Ukończcie Szczelinę Nefalemów poziomu 70 w 5 minut, grając na poziomie trudności Udręka XIII.
- Klejnot mego życia: Ulepszcie 3 legendarne klejnoty do poziomu 55.
- Zwycięstwo na każdym kroku: Ukończcie dwa podboje sezonowe.
- Karawana idzie dalej: Mając poziom 70, zabij Mahdę w czasie krótszym niż 15 sek. na poziomie trudności Udręka XIII.
- Pieniądze to nie wszystko: Zabijcie Chciwość na poziomie trudności Udręka XIII. Gobliny skarbnicy poza Szczelinami Nefalemów mogą czasami otwierać portale do krainy Chciwości – Skarbca.
- Zabiorę cię właśnie tam: Osiągnijcie 60 poziom Głębokiej Szczeliny w grze solo. Klucze do Głębokich Szczelin można uzyskać od Strażników Szczelin.
- Wzmocnienie mocy: Użyjcie Kostki Kanaiego, aby wzmocnić starożytny legendarny przedmiot klejnotem poziomu 50+.
- Kostkowa rekonfiguracja: Użyjcie Kostki Kanaiego, aby przekuć legendarny przedmiot.
Podboje sezonowe
Podboje sezonowe to dodatkowe cele, które możecie osiągnąć w ramach postępów sezonowych. Aby zdobyć wszystkie nagrody w postaci elementów ozdobnych, musicie wykonać co najmniej 3 z wymienionych poniżej podbojów. Oto wyzwania dostępne w sezonie 22:
- Sprinter i Wyścigowiec zachęcają was do przejścia wszystkich Aktów od I do V na maksymalnym poziomie i w czasie poniżej 1 godziny.
- Ci, którzy lubią mordować potwory w zawrotnym tempie, bez wątpienia docenią Bosskie polowanie oraz Klasę światową.
- Jeśli lubicie ulepszać legendarne klejnoty, ucieszy was powrót podbojów Dbam o swoje klejnoty oraz Nie mogę się powstrzymać.
- A jeżeli nie możecie się wprost doczekać, by udowodnić, że do mistrzostwa opanowaliście różnorakie zestawy klasowe, czekają na was powracające Wieki wojen i Dynastia oraz Władcy Wszechświata i Mistrzowie zestawów. Powodzenia!
Dar Haedriga
Dzięki Darom Haedriga znów doszło do rotacji dostępnych zestawów klasowych za ukończenie pewnych rozdziałów w postępach sezonowych. Lista dostępnych zestawów znajduje się poniżej. Jeśli nie graliście wcześniej w trybie sezonowym, zaraz wszystko wyjaśnimy:
Po ukończeniu rozdziałów II, III i IV w postępach sezonowych otrzymacie trzy Dary Haedriga. Każdy zawiera kilka elementów któregoś z waszych zestawów klasowych. W sezonie w trybie zwykłym i hardkorowym można odblokować w ten sposób łącznie tylko jeden zestaw klasowy, więc wybierajcie mądrze!
Zestaw, do którego otrzymacie elementy, zależy od klasy postaci, którą gracie w momencie otwierania Darów Haedriga. Aby otrzymać pełny zestaw, musicie otworzyć wszystkie trzy Dary tą samą postacią. Po raz pierwszy w sezonie 22 Dar Haedriga będzie zapewniał graczom elementy nowych zestawów, wprowadzonych do gry w trzech poprzednich sezonach.
Oto zestawy, które można zdobyć w sezonie 22 dzięki Darom Haedriga:
- Barbarzyńca – Horda Dziewięćdziesięciu Dzikich
- Krzyżowiec – Egida Odwagi
- Łowczyni demonów – Rynsztunek Ponurych Ziem
- Mnich – Wzór Sprawiedliwości
- Szaman – Regalia Mundunugu
- Czarownica – Całun Tyfona
- Nekromanta – Maskarada Płonącego Karnawału
Informacje o aktualizacji
Poniżej znajdują się opisy zmian, które wprowadzimy w aktualizacji 2.6.10 dla gry Diablo III.
AKTUALIZACJA 2.6.10
Uwaga: Jeśli nie jest napisane inaczej, zmiany dotyczą wszystkich wersji Diablo III, w tym na PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch i komputery PC.
Sezony
Cienie… poruszają się i wydają się… ożywione. Zupełnie jakby miały wolną wolę. Bez względu na to, czy to podstęp, złudzenie czy też złowroga magia, być może zdołacie wykorzystać to niezwykłe zjawisko do własnych celów. Przekonajmy się, jak zareagują demony, gdy staniecie do walki ramię w ramię z własnymi cieniami!
Cienie Przeszłości: Aktywacja kapliczki lub obelisku powoduje utworzenie cienistego klona odzwierciedlającego klasę postaci gracza. Taki klon dysponuje wybraną losowo jedną z trzech predefiniowanych konfiguracji, a jego moc skaluje się w oparciu o poziom postaci gracza. Klon utrzymuje się przez 1 minutę lub do chwili śmierci bohatera będącego jego pierwowzorem. Poniżej przedstawiamy zestawienie możliwych do uzyskania wariantów cienistych klonów.
Szaman
Konfiguracja – wariant 1 | Konfiguracja – wariant 2 | Konfiguracja – wariant 3 |
Objęcia Umarłych – Deszcz Zwłok | Ściana Śmierci – Ściana Ognia | Opętanie – Trujący Duch |
Piranie – Piranie Zombie | Ognista Bomba – Błysk Ognia | Duchowa Nawałnica – Pomocny Duch |
Szarżujący Zombie – Niedźwiedzie Zombie | Kwasowa Chmura – Kwaśny Deszcz | Ściana Śmierci – Duchowa Komunia |
Trupie Pająki – Petryfikujące Pająki | Piranie – Piranie Zombie | Piranie – Piranie Zombie |
Rój Szarańczy – Jadowity Rój | Szarżujący Zombie – Wybuchowa Bestia | Kwasowa Chmura – Żrący Kwas |
Kwasowa Chmura – Pocałunek Śmierci | Duchowa Nawałnica – Studnia Dusz | Objęcia Umarłych – Żelazny Chwyt |
Czarownica
Konfiguracja – wariant 1 | Konfiguracja – wariant 2 | Konfiguracja – wariant 3 |
Tajemna Kula – Zamarznięta Kula | Meteoryt – Płynny Ogień | Tajemna Kula – Unicestwienie |
Nova Mrozu – Mroźna Mgła | Tajemna Kula – Poparzenie | Dezintegracja – Niestabilność |
Zamieć – Nieustępliwa Burza | Eksplozja Energii – Szybka Detonacja | Fala Mocy – Wyniszczająca Moc |
Tornado Energii – Wściekły Sztorm | Zamieć – Apokalipsa | Spowolnienie Czasu – Wycieńczenie |
Eksplozja Energii – Niszczycielska Moc | Fala Mocy – Fala Upału | Tornado Energii – Wściekły Sztorm |
Promień Mrozu – Czarny Lód | Dezintegracja – Konwergencja | Meteoryt – Gwiezdny Pakt |
Barbarzyńca
Konfiguracja – wariant 1 | Konfiguracja – wariant 2 | Konfiguracja – wariant 3 |
Fala Sejsmiczna – Łoskot | Bitewny Szał – Szał Marudera | Bitewny Szał – Zajadłość |
Zastraszający Ryk – Zawahanie | Zastraszający Ryk – Zawahanie | Zastraszający Ryk – Zawahanie |
Lawina – Wulkan | Gniew Berserkera – Szaleństwo | Skok – Wyskok |
Trzęsienie Ziemi – Gorejąca Furia | Sprint – Szybki jak Wicher | Gniew Berserkera – Szaleństwo |
Gniew Berserkera – Szaleństwo | Tornado – Zawierucha | Grzmotnięcie – Spustoszenie |
Starożytna Włócznia – Rzut Głazem | Rozprucie – Rany Szarpane | Młot Starożytnych – Pomruk Zagłady |
Mnich
Konfiguracja – wariant 1 | Konfiguracja – wariant 2 | Konfiguracja – wariant 3 |
Kopnięcie z Półobrotu – Zmiatające Kopnięcie | Grzmiące Pięści – Ładunek Statyczny | Eksplodująca Dłoń – Esencja Ognia |
Siedmiostronne Uderzenie – Boski Szturm | Droga Stu Pięści – Błyskawiczne Dłonie | Siedmiostronne Uderzenie – Nagłe Uderzenie |
Wewnętrzne Sanktuarium – Interwencja | Przełamująca Fala – Wstrząs | Kopnięcie z Półobrotu – Ogniste Kopnięcie |
Objawienie – Kojąca Mgła | Siedmiostronne Uderzenie – Spopielenie | Powalający Podmuch – Burza Ognia |
Tchnienie Niebios – Krąg Pogardy | Fala Światła – Filar Starożytnych | Fala Światła – Eksplozja Światła |
Fala Światła – Uległa Fala | Powalający Podmuch – Cyklon | Objawienie – Wewnętrzny Ogień |
Nekromanta
Konfiguracja – wariant 1 | Konfiguracja – wariant 2 | Konfiguracja – wariant 3 |
Kraina Umarłych – Kraina Zarazy | Kraina Umarłych – Kraina Zarazy | Kraina Umarłych – Kraina Zarazy |
Słabość – Wczesny Grób | Słabość – Wczesny Grób | Słabość – Wczesny Grób |
Armia Umarłych – Martwa Burza | Armia Umarłych – Skażony Uścisk | Trupia Lanca – Krwawa Lanca |
Wybuch Zwłok – Pożegnalne Objęcia | Trupia Lanca – Rykoszet | Włócznia z Kości – Roztrzaskanie |
Włócznia z Kości – Włócznia Krwi | Włócznia z Kości – Skażony Szpik | Nova Śmierci – Nova Kości |
Nova Śmierci – Nova Krwi | Nova Śmierci – Skaza |
Łowczyni demonów
Konfiguracja – wariant 1 | Konfiguracja – wariant 2 | Konfiguracja – wariant 3 |
Piętno Śmierci – Dolina Śmierci | Piętno Śmierci – Dolina Śmierci | Piętno Śmierci – Dolina Śmierci |
Kolczatka – Postrzępione Kolce | Deszcz Zemsty – Czarne Chmury | Deszcz Zemsty – Smuga |
Wachlarz Ostrzy – Ostrza Skrytobójcy | Strzała Odłamkowa – Spadające Gwiazdy | Strzała Odłamkowa – Wir Cieni |
Czakram – Bliźniacze Czakramy | Wielostrzał – Arsenał | Przebicie – Na Wylot |
Zemsta – Boczne Działa | Zemsta – Osobisty Moździerz | Czakram – Czakram Węża |
Przebicie – Rykoszet | Strzała Żywiołów – Spopielająca Strzała | Strzała Żywiołów – Strzała Mrozu |
Krzyżowiec
Konfiguracja – wariant 1 | Konfiguracja – wariant 2 | Konfiguracja – wariant 3 |
Wybraniec Akarata – Podpalacz | Wybraniec Akarata – Przyspieszenie | Wybraniec Akarata – Mobilizacja |
Opadający Miecz – Paląca Ziemia | Żelazna Skóra – Błysk | Opadający miecz – Szybki Lot |
Zamaszysty Atak – Ognisty Zamach | Błogosławiona Tarcza – Raniące Odłamki | Furia Niebios – Rozproszona Furia |
Konsekracja – Spękana Ziemia | Konsekracja – Świetlista Aura | Pięść Niebios – Surowa Kara |
Bombardowanie – Likwidacja | Błogosławiony Młot – Nieprzebrany Arsenał | Żelazna Skóra – Wybuchowa Skóra |
Skazanie – Rewanż | Skazanie – Rozpętanie | Skazanie – Druzgocąca Eksplozja |
Kostka Kanaiego: W tym sezonie Kostka Kanaiego będzie mieć czwarte miejsce na moc przedmiotu. Możecie umieścić w nim moc broni, pancerza lub biżuterii, ale nie będzie się ona kumulować z pozostałymi mocami kostki. Celem tej zmiany jest zapewnienie graczom większej wolności podczas tworzenia konfiguracji postaci.
Przedmioty
Ogólne
- Dar Haedriga zapewnia teraz wszystkie zestawy klasowe. Przygotowaliśmy też nowy harmonogram rotacji. W nadchodzącym sezonie – w zależności od wybranej klasy – w Darze Haedriga znajdziecie Hordę Dziewięćdziesięciu Dzikich, Egidę Odwagi, Rynsztunek Ponurych Ziem, Wzór Sprawiedliwości, Maskaradę Płonącego Karnawału, Regalia Mundunugu lub Całun Tyfona.
- Kamienne Ręce mogą się teraz znaleźć wśród łupów dla wszystkich klas postaci.
- Premia do znajdowanego złota za poziomy mistrzowskie została zmieniona na promień podnoszenia złota o wartości 0,1 za każdy wydany punkt.
Zmiany dotyczące przedmiotów
- Nowy przedmiot* Szpikowa Ochrona Gelmindora: Włócznia z Kości rzucana przez Symulakra zadaje obrażenia zwiększone o 300-400%.
- Wieża z Kości Słoniowej: Wielokrotne, następujące po sobie bloki powodują teraz skalowanie obrażeń od Ogni Niebios. Maksymalna premia do obrażeń wynosi 2,5x.
- Opończa Pozyskiwania:Usunięto wynoszący 1 sek. czas oczekiwania przed aktywacją mocy.
- Wypaczony Miecz: Obrażenia od Tornada Energii są zwiększane o 125-150% za każde już aktywne Tornado Energii, do maksymalnie 5. Efekty runy Wściekły Sztorm są automatycznie stosowane do Tornada Energii, które może się teraz połączyć z 3 dodatkowymi tornadami.
- Zdobiony Symbol: Podczas podtrzymywania umiejętności Nawałnica Mocy, Dezintegracja lub Promień Mrozu obrażenia zadawane przez Tornado Energii gracza wzrastają o 200-250%, a także co sekundę rzucane jest Tornado Energii.
- Okruch Przeznaczenia: Ataki gracza z użyciem zaklęć wzorcowych są wykonywane o 50% szybciej i zadają potrójne obrażenia. Gracz zyskuje wzmocnienie Widmowość za każdym razem, kiedy jedno z jego zaklęć wzorcowych trafia przeciwnika. Hydra zadaje obrażenia zwiększone o 25-30% za każdy poziom kumulacji Widmowości. Maksymalna liczba poziomów kumulacji: 10.
- Nagana Valtheka: Tornado Energii porusza się teraz po prostej trasie i zadaje obrażenia zwiększone o 300-400%.
- Zimowa Śnieżyca: Wrogowie zabici przez obrażenia od zimna mają 25% szans na wywołanie Novy Mrozu. Hydra gracza zadaje obrażenia zwiększone o 125-150% przeciwnikom znajdującym się wewnątrz Zamieci.
- Kolec Czarownika: Atakując, gracz ma 25% szans na rzucenie Zamarzniętej Kuli. Tajemna Kula zadaje obrażenia zwiększone o 300-350%.
- Opus Magnum Delsere: Zwiększono premię za 6 elementów zestawu z 8500% do 12 500%.
- Całun Tyfona: Zwiększono premię za 6 elementów zestawu z 1300% do 2000%.
- Ferwor Norvalda: Zwiększono premię do obrażeń za 2 elementy zestawu ze 100% do 400%.
- Pancerz Akkhana: Zwiększono premię do obrażeń za 6 elementów zestawu z 1500% do 2000%.
- Dziedzictwo Rolanda: Zwiększono premię do obrażeń za 4 elementy zestawu z 13 000% do 17 500%.
- Poszukiwaczka Światłości: Zwiększono premię do obrażeń od Błogosławionego Miecza za 6 elementów zestawu z 12 000% do 15 000%.
- Pas ze Skarbca: Co 4 sek. gracz przyzywa Bombardowanie na losowego, pobliskiego wroga. Bombardowanie zadaje obrażenia zwiększone o 400-500%.
- Śmiertelna Tragedia: Podwojona liczba pocisków dla Bombardowania. Bombardowanie zadaje obrażenia zwiększone o 400-500%.
- Ciernie Zaklinacza: Zmniejszono premię za 2 elementy zestawu z 350% do 90% i wprowadzono limit kumulacji wynoszący 10. Zwiększono premię za 6 elementów zestawu z 15 000% do 67 500% oraz zwiększono premię do szybkości ataku z 50% do 100%.
- Ścieżka Manajumy: Zwiększono obrażenia przy eksplozji Wściekłego Kurczaka z 400% do 2000%. Ścieżka Manajumy zawiera teraz trzeci legendarny afiks, który pozwala wściekłemu kurczakowi przywołać kurczaka, który co sekundę wyszukuje wrogów i zadaje 25% obrażeń od eksplozji wściekłego kurczaka.
- Nowy przedmiot* Zdeptany Totem Ursui: Nowe legendarne mojo szamana. Szarżujący Zombie zadaje obrażenia zwiększone o 100-150%. Runa Niedźwiedzie Zombie przywołuje teraz 8 niedźwiedzi, które przemieszczają się na większą odległość.
- Duch Arachyra: Zwiększono premię do obrażeń za 6 elementów zestawu z 9000% do 17 500%.
- Uprząż Piekielnego Kła: Zwiększono premię do obrażeń za 6 elementów zestawu z 9000% do 17 500%.
- Skrymsza: Zmniejsza koszt many Szarżującego Zombie o 75% i zwiększa zadawane przez niego obrażenia 6-7 razy.
- Mantra Iny: Zwiększono premię do obrażeń za 6 elementów zestawu z 750% do 950%.
- Duch Shenlonga: Zwiększono premię do obrażeń z 200% do 350%.
- Zestaw Fortel Uliany: Teraz po użyciu Eksplodującej Dłoni zapewnia zmniejszenie obrażeń o 77% przez 7 sek.
- Osprzęt Gundo: Obrażenia od wybuchu Eksplodującej Dłoni przy śmierci celu zadają efekty Eksplodującej Dłoni. Obrażenia od Eksplodującej Dłoni wzrastają o 75-100%.
- Ostrze Plemion: Okrzyk Wojenny oraz Zastraszający Ryk wywołują Lawinę oraz Trzęsienie Ziemi. Lawina i Trzęsienie Ziemi zadają obrażenia zwiększone o 600-800%. Włączono afiks Trzęsienia Ziemi do nowego legendarnego afiksu, aby Trzęsienie Ziemi nie było wzmacniane przez dwa afiksy.
Poprawki błędów oraz różne zmiany
- Aktualizowano klienta gry, aby umożliwiał wprowadzanie w grze haseł dłuższych niż 16 znaków.
- Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się klienta gry w systemach PC Win32 (wersja 32-bitowa) i macOS.
- Usprawniono aktywowanie Zamarzniętej Kuli przez Kolec Czarownika.
- Przegniły Kieł Trag’Oula nie zapewnia już Symulakrom używającym Ponurej Kosy z amuletem Nawiedzone Wizje podwójnych korzyści.
- Błogosławiony Młot ulega zniszczeniu po trafieniu 63 celów.
- Naprawiono kumulację działania starszych przedmiotów z nowymi przedmiotami. Poprawka dotyczy następujących przedmiotów: Osprzęt Gundo, Ostrze Plemion, Skrymsza, Pas ze Skarbca, Śmiertelna Tragedia, Zimowa Śnieżyca, Kolec Czarownika, Zdobiony Symbol oraz Okruch Przeznaczenia.
- Naprawiono błąd powodujący, że zwierzaki nekromanty zadawały dodatkowe obrażenia przeklętym wrogom. Błąd wywołany był przez pierwotną poprawkę działania amuletu Nawiedzone Wizje w połączeniu z Przegniłym Kłem Trag’Oula.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Przegniły Kieł Trag’Oula nie przyznawał zwierzakom poprawnych premii.