Diablo 4 nie będzie pay-to-win – szczegóły monetyzacji w grze!

Deweloperzy zaprezentowali nowy Piekielny Kwartalnik, w którym wyjaśniają jak działać będzie monetyzacja w grze i dlaczego nie będzie to pay-to-win!

Diablo 4 bez pay-to-win. Szczegóły mikrotransakcji

Dzisiejszego wieczora pojawił się kolejny Piekielny Kwartalnik Diablo 4 prezentujący szczegóły pracy deweloperskich nad grą. W dzisiejszym materiale deweloperzy skupili się na monetyzacji gry oraz zawartości popremierowej, takiej jak sezony, karnet bojowy, sklep etc.

Materiał zamieszczony na stronie news.blizzard.com obszernie opisuje wszelkie funkcje, natomiast ja postanowiłem skupić się na podsumowaniu, które zaoszczędzi każdemu czas.

Wśród najważniejszych informacji znajdują się:

  • Będą 4 sezony rankingowe rocznie, podczas których gracze będą zaczynać od zera,
  • Każdy sezon będzie wprowadzał odmienne mechaniki zadań i wyzwań, aby utrzymać aktywność graczy na wysokim poziomie,
  • Sezony będą wprowadzały nowe tryby rozgrywki,
  • Po zakończeniu sezonu postać zostanie przeniesiona do Wiecznej Krainy, gdzie gracz w dalszym ciągu będzie mógł progresować ją i rozwijać,
  • Każdy sezon ma wprowadzić nowe funkcje oraz serie zadań wprowadzających nowe wyzwania, które gracze mają zauważyć już po 1 godzinie gry,
  • Każdy sezon będzie powiązany z lore gry i odkrywał nowe tajemnice Sanktuarium,
  • Deweloperzy planują wprowadzać regularnie nowe przedmioty legendarne, nowe drzewka poziomów mistrzowskich, glify etc., mające na celu urozmaicenie rozgrywki i umożliwienie tworzenia najbardziej przegiętych konfiguracji bohaterów,
  • Gracze mają mieć wpływ na funkcje jakie pojawią się w grze. W tym celu pojawią się ankiety, w których zdecydują które z funkcji mają być tworzone i wdrażane priorytetowo,
  • W grze pojawią się tzw. World Events jak np. inwazja topielców trwająca jeden weekend lub przybycie nowego handlarza wśród turni Suchych Stepów,
  • Do Diablo 4 powrócą postępy sezonowe. Każdy sezon ma posiadać swoją ścieżkę wyzwań, która pozwoli graczom zdobyć „niepowtarzalne” elementy kosmetyczne. Dodatkowo końcowe potwory mają być ogromnym wyzwaniem dla gracza. Postępy sezonowe wpływają na postępy w Karnecie Bojowym,
  • Diablo 4 oficjalnie nie będzie posiadał funkcji pay-to-win,
  • Karnet Bojowy będzie zapewniał bezpłatne nagrody oraz nagrody premium – jak zaznaczyli deweloperzy nagrody premium nie będą zwiększać mocy postaci i dawać przewagi nad innymi graczami,
  • Nagrodami premium w Karnecie Bojowym będą wartościowe elementy kosmetyczne oraz waluta premium,
  • Nagrody premium będą dostępne również w ramach zadań sezonowych,
  • Karnet Bojowy będzie dostępny w terminie trwania sezonu rankingowego,
  • Karnet Bojowy zapewnia darmowe wzmocnienia sezonowe. Mają przyspieszyć postępy gracza w trakcie sezonu jak np. punkty doświadczenia. Będą dostępne dla wszystkich graczy bez względu czy kupią karnet premium czy będą korzystać z jego bezpłatnej wersji,
  • Nie da się przyspieszyć odblokowywania wzmocnień sezonowych, choćby za pieniądze,
  • Można przyspieszyć zakup poziomów z nagrodami, ale nie wpłyną one na odblokowanie wzmocnień sezonowych,
  • W grze będzie sklep udostępniający zakup skinów (transmogryfikacja),
  • Za skiny płaci się walutą premium,
  • Wśród skinów znajdują się transmogryfikacje zbroi, hełmu, rękawic, spodni, butów, broni i tarczy.
  • Sklep udostępnia podgląd zakupowanych elementów kosmetycznych,
  • Zestawy do transmogryfikacji nie ograniczą się wyłącznie do sklepu. Będą dostępne również do zdobycia w grze,
  • Zestawy ze sklepu nie mają być „lepsze” aniżeli te, które zdobędzie się w grze,
  • Zestaw transmogryfikacji można zastosować na wszystkich posiadanych klasach postaci.

Poniżej prezentuję galerię zdjęć, która pojawiła się w omawianym wpisie.