Krowi poziom i nieogłoszone aktywności endgame w Diablo 4 – wywiad z deweloperami

Kilka dni temu w Berlinie odbył się wywiad z twórcami Diablo 4. Padło wiele odpowiedzi na zadawane pytania, a wśród najciekawszych pojawił się Krowi Poziom oraz nowe, nieogłoszone aktywności na endgame.

diablo 4 wywiad - krowi poziom i nowe aktywności endgame

Media na całym świecie rozpoczęły publikację wywiadów z twórcami Diablo 4, który odbył się podczas spotkania PR w siedzibie firmy w Berlinie. Na spotkaniu uczestniczył dyrektor gry Joe Shely oraz szef franczyzy Rod Fergusson. Wśród pytań pojawiły się te o istnienie Krowiego Poziomu, rozgrywkę endgame, sezony, tabele rankingowe, itemizację czy aktywności klanowe. Poniżej prezentuję również wersję wideo, a tych, którzy wolą tekst zapraszam do lektury (treść wywiadu via WoWHead.com).

Czy system Renomy i Ołtarze Lilith będą resetowane co sezon? 

Jeśli chodzi o zapewnienie równych szans podczas startu każdemu nowemu graczowi, sezony w Diablo IV opierają się na podobnej filozofii jak w Diablo III. Niektóre systemy zostaną powiązane z kontem graczy, a w niektórych przypadkach zostaną przeniesione między sezonami.

Jak będą wyglądały tabele rankingowe w Diablo 4? 

Tabele rankingowe pojawią się po premierze. Są doskonałym narzędziem do śledzenia postępów dla rywalizujących graczy, ale stanowią również poważne wyzwanie jeśli chodzi o zachęcanie do botowania i wykorzystywania exploitów w zależności od tego jak zostaną zaimplementowane. Rankingi muszą być uczciwe i sprawnie utrzymane. Powinny być one związane z działaniami konkurencyjnymi, a nie ogólnymi. Tabele rankingowe sprawiają, że ludzie patrzą na topkę i sugerują się określoną klasą lub buildem. Blizzard chce mieć pewność, że zostaną odpowiednio zaprojektowane. Na premierę będzie dostępna tabela prezentująca drogę do bossa na 100 poziomie. 

Sezony w Diablo 2 i Diablo 3 rozpoczęły się z tygodniową różnicą. Czy planujecie zwiększyć te odstępy między premierami sezonów w różnych grach Diablo?

Postaramy się aby sezony w Diablo 4 były bardziej przewidywalne i odległe względem sezonów w Diablo 2 i Diablo 3. 

We wcześniejszej kwartalnej aktualizacji mówiliście o tym, że podróż sezonowa zawiera unikalne nagrody. Czy obejmuje to tylko elementy kosmetyczne, czy też sprzęt, jak „Dar Haedriga” w Diablo III?

Podróż sezonowa obejmuje „nagrody oparte na mocy”. Dodatkowo nie będą one podlegały monetyzacji.

Czy planujecie inne aktywności endgame, których jeszcze nie ujawniliście?

Tak!

Czy tempo walki w Diablo 4 wzrośnie z kolejnymi sezonami? 

Mechanika walki jest celowo umiejscowiona między Diablo 2 i Diablo 3. Gdy dodajesz więcej elementów do gry, pojawia się tendencja do przyspieszenia. Design sezonów sprawia, że nie będzie to stanowiło zmartwienia. 

Czy Diablo 3 będzie miało nowe tematy sezonowe czy będziecie je powtarzać po 28 sezonie? 

Sezon 29 będzie miał nowy temat, ale nie będzie tak bogaty jak ten w 28 sezonie. Od sezonu 30 ich zawartość będzie miksem funkcji i elementów kosmetycznych z poprzednich sezonów. Przyszły dewelopment zostaje przeniesiony na Diablo 4. 

Czy zobaczymy duże mnożniki na unikatach w Diablo 4 podobnie jak miało to miejsce w Diablo 3?

Nie, chcemy zredukować skalowanie mnożników i liczby obrażeń w Diablo 4. Celem implementacji legendarnych mocy jest stworzenie nowych buildów bądź ich zmiana. Filozofia redukowania skalowalności mnożników dotyczy przedmiotów legendarnych, unikalnych i setowych (w przyszłości).

Zestawy świetnie nadają spójny wygląd i mogą być doskonałe dla nowych graczy, którzy nie chcą tworzyć własnych buildów, ale mogą mieć negatywny wpływ na build upraszczając go i zajmując sporo slotów na przedmioty. 

Czy przedmioty każdego rodzaju (zwykłe, magiczne, rzadkie etc.) będą przydatne czy tylko przerabiane na złom, a sami będziemy biegać tylko z przedmiotami legendarnymi?

Nie spodziewamy się, aby przedmioty normalne lub magiczne były jakkolwiek przydatne w endgame. Ale jesteśmy zainteresowani aby wykorzystać je w inny sposób niż tylko złomowanie. Rzadkie przedmioty będą ważne w endgame, częściowo ze względu na podstawę do ulepszenia ich do legendarnych przedmiotów u okultysty.

Normalne i magiczne przedmioty stają się potężniejsze w miarę odblokowywania przedmiotów starożytnych i świętych na wyższych poziomach świata, dzięki czemu stają się istotne na wczesnych etapach rozgrywki tych poziomów.

Po otrzymanym feedbacku z bety Diablo 4 czy macie jakieś konkretne cele, które chcecie osiągnąć przed premierą? 

Najważniejszym celem na premierę jest gotowa infrastruktura serwerowa. Ponadto chcemy skupić się na balansie klas i balansie poziomów trudności. 

Czy Krowi Poziom pojawi się w Diablo 4?

W chwili premiery świat Sanktuarium w Diablo IV będzie surowy i przyziemny. Krowi Poziom, skrzydła czy pety odbierają tę przyjemność. Z czasem poluzujemy te zasady.

Podczas Blizzcon 2019 powiedzieliście, że najlepszy gear będzie dostępny w hazardzie, czy jest to aktualne?

Bardzo rzadkie unikaty które są znacznie rzadsze niż standardowe unikaty zostały dodane później i mogą być niedostępne za pośrednictwem hazardu, ale musimy tą informację potwierdzić.

Czy pojawią się w przyszłości aktywności stricte dla klanów jak organizacja rajdów na World Bossy?

Klany doczekają się dodatkowych funkcji w aktualizacjach planowanych po premierze gry. Obecnie nie ma zorganizowanej struktury do walki z bossami i innymi grupami, ale to fajny pomysł.

Czy UI zostanie zaktualizowany o dodatkowe funkcje quality of life przed premierą?

Jest kilka punktów, które mogą zostać zaadresowane do usprawnienia między betą a premierą, ale UI nie zmieni się tak drastycznie w tak krótkim czasie, ponieważ brakuje na to czasu.  Chcemy aby UI było dostępne dla wszystkich graczy. Jest wiele czynników, na które musimy zwrócić uwagę. 

Czy możecie dodać odrębną zakładkę na kamienie w ekwipunku?

Feedback na ten temat zostatnie przekazany zespołowi deweloperskiemu. Jedną z rzeczy jakie umożliwia inwentarz to przyporządkowanie przedmiotów do poszczególnych zakładek.