Heroes of the Storm Patch Notes 01.02.2022
Wczorajszego wieczora Blizzard zaprezentował nowe zmiany balansu w Heroes of the Storm.
W Heroes of the Storm od dłuższego czasu nie dzieje się nic większego. Obiecanych bohaterów jak było brak tak dalej brak, co spowodowane zostało włączeniem gry do sekcji Classic Games, które otrzymują tylko małe wsparcie ze strony deweloperów mające na celu podtrzymanie gry.
Najnowsze Patch Notes w Heroes of the Storm również nie są imponujące. Zmianom uległo zaledwie 13 bohaterów. Pełną listę zmian prezentuję poniżej.
Tanki
Diablo
Zdolności podstawowe i statystyki
- Czarny Kamień Dusz [D]
- Dodatkowa funkcja: Zmniejszono liczbę dusz zużywaną przez Diablo przy wskrzeszeniu po osiągnięciu poziomu 10 ze 100 do 75.
Talenty
- Poziom 13
- Niszczycielska Szarża [Q]
- Zwiększono skuteczność efektu redukcji pancerza z 15 do 20 pkt.
- Piekielny Ogień [W]
- Zwiększono obrażenia na sekundę z 30 do 33 pkt.
- Niszczycielska Szarża [Q]
Komentarz twórców: Po powrocie do życia przy pomocy Czarnego Kamienia Dusz Diablo jest osłabiony dłużej, niż powinien. Chcemy, by jak najszybciej mógł ponownie siać grozę w szeregach wrogów.
E.T.C.
Zdolności podstawowe i statystyki
- Zwiększono zdrowie z 2250 do 2280 pkt.
- Zwiększono regenerację zdrowia z 4,69 do 4,75 pkt. na sekundę.
- Potężny Ślizg [Q]
- Zwiększono obrażenia z 91 do 105 pkt.
Komentarz twórców: Talenty E.T.C. są dobrze zróżnicowane i porównywalnie atrakcyjne, dlatego podkręcamy im tylko głośność.
Brutale
Maltael
Zdolności podstawowe i statystyki
- Piętno Żniwiarza [Cecha]
- Zwiększono obrażenia na sekundę z równowartości 1,75% do 2% maksymalnego zdrowia.
Talenty
- Poziom 7
- Dotyk Śmierci [Aktywowany]
- Skrócono czas odnowienia z 25 do 20 sek.
- Dotyk Śmierci [Aktywowany]
- Poziom 13
- Całun Mądrości [Aktywowany]
- Skrócono czas odnowienia z 30 do 20 sek.
- Całun Mądrości [Aktywowany]
- Poziom 16
- Memento Mori [Cecha]
- Zmniejszono premię do obrażeń z 90% do 60%.
- Memento Mori [Cecha]
Komentarz twórców: Chcemy, aby Maltael stanowił poważniejsze wyzwanie dla przeciwników – zwłaszcza tych dysponujących dużą pulą zdrowia.
Yrel
Zdolności podstawowe i statystyki
- Boski Plan [D]
- Dodatkowa funkcja: Czas odnowienia Boskiego Planu jest zerowany, kiedy Yrel korzysta ze zdolności bohaterskiej.
Talenty
- Poziom 1
- Nauki Maraada [Pasywny]
- Zwiększono skuteczność leczenia ze 135 do 140 pkt.
- Nauki Maraada [Pasywny]
- Poziom 4
- Świetlista Egida [E]
- Zwiększono pancerz z 25 do 30 pkt.
- Świetlista Egida [E]
- Poziom 16
- Boska Łaska [D]
- Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 2 do 2,5 sek.
- Święty Gniew [Pasywny]
- Zwiększono obrażenia rozpryskowe z 30% do 35%.
- Boska Łaska [D]
Komentarz twórców: Zdolności bohaterskie Yrel posiadały sporo możliwych kontr, dlatego dodajemy więcej gwarantowanego przyrostu mocy poprzez wzmocnienie Boskiego Planu.
Uzdrowiciele
Malfurion
Talenty
- Poziom 1
- Głębokie Korzenie [E]
- Zwiększono maksymalny przyrost many z 10 do 14 pkt.
- Zemsta Natury [E]
- Zwiększono szybkość ruchu Drzewca o 60%.
- Zwiększono zdrowie Drzewca z 411 do 450 pkt.
- Głębokie Korzenie [E]
- Poziom 4
- Niebiańska Koniunkcja [W]
- Zwiększono premię do obrażeń od ataków podstawowych z 75% do 85%.
- Niebiańska Koniunkcja [W]
- Poziom 13
- Rozbudzenie [D]
- Zmieniono przyrost many z 80 pkt. na równowartość 15% maksymalnej many Malfuriona.
- Rozbudzenie [D]
- Poziom 16
- Dar Ysery [Q]
- Zwiększono premię do skuteczności leczenia przy pomocy Wzrostu z 60% do 75%.
- Naturalna Równowaga [Pasywny]
- Wydłużono premiowy czas działania Wzrostu z 3 do 5 sek.
- Księżycowa Harmonia [Pasywny]
- Dodatkowa funkcja: [Działanie pasywne] Zwiększa skuteczność leczenia przy pomocy Księżycowego Ognia o 20%.
- Dar Ysery [Q]
- Poziom 20
- Jedność Astralna [R2]
- Zwiększono premię do czasu działania efektu wyciszenia z 1 do 2 sek.
- Jedność Astralna [R2]
Komentarz twórców: Chcielibyśmy, aby Malfurion stał się dla graczy bardziej niezawodnym wyborem, zatem zwiększamy moc wszystkich jego talentów 16 poziomu. Dodatkowo jesteśmy ciekawi, czy bezpośrednia synergia pomiędzy Głębokimi Korzeniami a Rozbudzeniem pomoże tym talentom rozkwitnąć na nowo.
Rehgar
Zdolności podstawowe i statystyki
- Zmniejszono zdrowie z 2000 do 1935 pkt.
- Zmniejszono regenerację zdrowia z 4,17 do 4,03 pkt. na sekundę.
- Sprzężone Leczenie [Q]
- Zwiększono koszt z 55 do 60 pkt. many.
- Totem Spętania [E]
- Zmniejszono zdrowie totemu z 326 do 260 pkt.
- Skrócono czas działania z 8 do 6 sek.
Talenty
- Poziom 1
- Gigantyczny Totem [E]
- Przeniesiono z poziomu 7.
- Dzikie Serce [Z]
- Zmniejszono pancerz z 20 do 15 pkt.
- Skrócono czas działania z 2 do 1 sek.
- Gigantyczny Totem [E]
- Poziom 4
- Ziemiorodne Zaklęcie [Q]
- Skrócono czas działania z 5 do 4 sek.
- Zmniejszono skuteczność leczenia z 250 do 200 pkt.
- Uzdrawiający Totem [Aktywowany]
- Zmniejszono zdrowie ze 175 do 125 pkt.
- Wydłużono czas działania z 7 do 10 sek.
- Zmniejszono skuteczność leczenia z 2,5% do 2% zdrowia na sekundę.
- Ziemiorodne Zaklęcie [Q]
- Poziom 7
- Totem Uziemienia [E]
- Przeniesiono z poziomu 1.
- Zmniejszono skuteczność spowolnienia szybkości ataku z 40% do 30%.
- Zmniejszono redukcję mocy zaklęć z 20% do 15%.
- Wielka Puryfikacja [D]
- Zmniejszono skuteczność leczenia z 260 do 220 pkt.
- Skrócono czas działania efektu redukcji skuteczności leczenia z 3 do 2 sek.
- Zmienione działanie:
- Nie skraca już warunkowo czasu odnowienia Obmiecenia.
- Działanie pasywne: Czas odnowienia Obmiecenia zostaje skrócony o 10 sek.
- Totem Uziemienia [E]
- Poziom 20
- Gladiator [Pasywny]
- Zmniejszono premię do mocy zaklęć za każdego bohatera sojuszniczego z 4 do 3 pkt.
- Gladiator [Pasywny]
Komentarz twórców: Byliśmy zbyt ambitni w przypadku niektórych ostatnich zmian dla Rehgara i mamy nadzieję, że ograniczenie zdrowia i czasu działania Totemu Spętania sprawi, że będzie on lepiej zbalansowany.
Stiukow
Talenty
- Poziom 1
- Dotyk Zgnilizny [W]
- Zmniejszono redukcję obrażeń dystansowych z 40% do 35%.
- Zmniejszono liczbę trafień bohaterów wymaganą do wykonania zadania z 20 do 15.
- Cios Poniżej Pasa [E]
- Zmniejszono premię do obrażeń ze 125% do 100%.
- Dotyk Zgnilizny [W]
- Poziom 7
- Daleki Zasięg [W]
- Wydłużono czas działania efektu redukcji czasu odnowienia z 3 do 4 sek.
- Rozwój Infekcji [E]
- Skrócono maksymalny czas podtrzymywania z 4 do 3 sek.
- Chirurgiczna Precyzja [D]
- Skrócono czas odnowienia Bio-wyłącznika z 8 do 7 sek.
- Daleki Zasięg [W]
- Poziom 13
- Łaknienie [E]
- Zwiększono wymagania dotyczące obrażeń zadawanych bohaterom związane z wywołaniem efektów redukcji czasu odnowienia oraz zwrotu many z 6 do 8 razy.
- Łaknienie [E]
Komentarz twórców: To nie byłaby prawdziwa aktualizacja Heroes of the Storm, gdybyśmy nie wprowadzali zmian dla Stiukowa! Jesteśmy zdania, że talenty związane z Czyhającą Ręką stanowią łatwiejszą ścieżkę rozwoju tej postaci niż Daleki Zasięg czy Chirurgiczna Precyzja, zatem przesuwamy nieco akcenty, by lepiej nagradzać graczy, którzy dobrze opanowali tego bohatera.
Dystansowi Zabójcy
Azmodan
Zdolności podstawowe i statystyki
- Kula Anihilacji [Q]
- Zmniejszono obrażenia ze 184 do 176 pkt.
Talenty
- Poziom 1
- Gniew [Q]
- Zwiększono premię do obrażeń z 75% do 85%.
- Gniew [Q]
- Poziom 7
- Bombardowanie [Q]
- Zwiększono liczbę dodatkowych celów z 2 do 3.
- Bombardowanie [Q]
- Poziom 10
- Demoniczna Inwazja [R2]
- Zwiększono obrażenia przy trafieniu z 65 do 85 pkt.
- Zmniejszono obrażenia przy eksplozji piechurów z 88 do 40 pkt.
- Zwiększono szybkość ruchu piechurów o 50%.
- Dodatkowa funkcja: Piechurzy zadają przy eksplozji podwójne obrażenia bohaterom.
- Demoniczna Inwazja [R2]
Komentarz twórców: Współczynnik zwycięstw Azmodana zrobił się nieco za wysoki po zwiększeniu skalowania obrażeń Kuli Anihilacji z 2,5% do 4% za każdy poziom, zatem nieco je zmniejszamy. Chcemy również zróżnicować sposoby wykorzystywania przez graczy Demonicznej Inwazji, tak aby nie sprawiała już ona wrażenia jedynie słusznej opcji w konfrontacji z budowlami przeciwnika.
Genji
Talenty
- Poziom 1
- Gracja Jeźdźca [D]
- Dodatkowa funkcja: Wylądowanie w pobliżu wrogiego bohatera spowalnia go o 30% na 2 sek.
- Słuszna Ścieżka [D]
- Zmienione działanie: Skakanie nad przeszkodami przy użyciu Cyber-Zwinności zwiększa szybkość ruchu Genjiego o 25% i zapewnia mu ukrycie na 4 sek.
- Gracja Jeźdźca [D]
- Poziom 4
- Wirtuoz Shurikenów [Q]
- Zmniejszono wymóg zadania związany z liczbą trafień bohaterów z 35 do 30 oraz z 75 do 60.
- Zwiększono liczbę przywracanych ładunków Shurikenów z 2 do 3.
- Wirtuoz Shurikenów [Q]
- Poziom 7
- Cyber-Osłona [D]
- Dodatkowa funkcja: Genji unika 1 ataku podstawowego bohatera co 5 sek.
- Unik [Pasywny]
- Usunięto.
- Cyber-Osłona [D]
- Poziom 16
- Wyważony Miecz [E]
- Zwiększono premię do obrażeń z 20% do 30%.
- Wyważony Miecz [E]
- Poziom 20
- Naostrzone Shurikeny [Q]
- Dodatkowa funkcja: Zwrot kosztów za Szybkie Cięcie przywraca 1 ładunek Shurikenów.
- Naostrzone Shurikeny [Q]
Komentarz twórców: Wzmacnianie Genjiego wymaga chirurgicznej wprost precyzji, dlatego zachowujemy daleko idącą ostrożność przy ulepszaniu jego talentów.
Szarogrzywy
Talenty
- Poziom 1
- Serce Wilka [W]
- Zwiększono premię do redukcji czasu odnowienia z 0,5 do 0,7 sek.
- Serce Wilka [W]
- Poziom 4
- Nienasycenie [W]
- Dodatkowa funkcja: Ataki podstawowe wykonywane w czasie trwania Natury Bestii skracają czas odnowienia studni leczenia o 0,5 sek.
- Nienasycenie [W]
- Poziom 7
- Zapalający Eliksir [Q]
- Zwiększono premię do obrażeń za każdy poziom kumulacji z 20 do 25 pkt.
- Zwiększono redukcję czasu odnowienia w nagrodę za wykonanie zadania z 2 do 3 sek.
- Zapalający Eliksir [Q]
- Poziom 13
- Dzikość Serca [E]
- Dodatkowa funkcja: Czasy odnowienia Mrocznego Doskoku i Zaprzestania Walki zostają skrócone o 1 sek.
- Dzikość Serca [E]
- Poziom 20
- Gilneańska Ruletka [R2]
- Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 20 do 24 sek.
- Gilneańska Ruletka [R2]
Komentarz twórców: Od dłuższego czasu stan talentów Szarogrzywego nie wzbudzał naszych zastrzeżeń, ale ostatnio zaczął on zbyt często polegać na utartych schematach. Nie zamierzamy uczyć starego wilka nowych sztuczek, po prostu chcemy go zachęcić do ciągłego zaskakiwania przeciwników.
Nova
Talenty
- Poziom 1
- Tajna Operacja [W]
- Skrócono wymagany czas działania ukrycia z 4 do 2 sek.
- Zwiększono premię do skuteczności spowolnienia za Przyszpilający Strzał z 15% do 20%.
- Udoskonalone Maskowanie [Cecha]
- Skrócono wymagany czas działania ukrycia z 2 do 1 sek.
- Zwiększono przyrost many z 2 do 3 pkt. na sekundę.
- Tajna Operacja [W]
- Poziom 4
- Błyskawiczna Projekcja [E]
- Zwiększono redukcję kosztu i czasu odnowienia z 50% do 60%.
- Holostabilność [E]
- Dodatkowa funkcja: Skraca czas odnowienia Kryptonimu: Duch o 15 sek.
- Błyskawiczna Projekcja [E]
- Poziom 7
- Idealny Strzał [Q]
- Zmienione działanie: Trafienie przeciwnika Strzałem Snajperskim skraca czas odnowienia tej zdolności o 2 sek. i zwraca połowę poniesionego kosztu many (podwójna skuteczność w przypadku wrogich bohaterów).
- Pocisk z Dedykacją [Pasywny]
- Zwiększono premię do obrażeń z 60% do 65%.
- Idealny Strzał [Q]
- Poziom 10
- Precyzyjna Salwa [R2]
- Skrócono czas odnowienia z 60 do 50 sek.
- Precyzyjna Salwa [R2]
- Poziom 20
- Precyzyjna Kanonada [R2]
- Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z 30 do 25 sek.
- Precyzyjna Kanonada [R2]
Komentarz twórców: Talenty Novy, podobnie jak Szarogrzywego, nie wymagały naszej ingerencji – z kilkoma wyjątkami. Chcemy ustabilizować niektóre z jej talentów, wprowadzając zmiany dla Idealnego Strzału i Udoskonalonego Maskowania, aby były niezawodne w szerszym zakresie sytuacji.
Probiusz
Zdolności podstawowe i statystyki
- Przyzwanie Pylonu [D]
- Wydłużono czas odnowienia z 12 do 14 sek.
- Dodatkowa funkcja: Wrodzy bohaterowie oraz stronnicy upuszczają w chwili śmierci minerały. Probiusz może je zbierać, aby skrócić czas odnowienia Przyzwania Pylonu o 0,75 sek.
Talenty
- Poziom 1
- Rezonans Przesyłowy [W]
- Zwiększono premię do obrażeń ze 100 do 120 pkt.
- Rezonans Przesyłowy [W]
- Poziom 4
- Turbodoładowanie [Z]
- Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 10 do 14 sek.
- Turbodoładowanie [Z]
- Poziom 7
- Akcelerator Cząstek [Q]
- Zmniejszono wymaganą liczbę trafień bohaterów z 4 do 3.
- Zwiększono obrażenia od impulsu z 71 do 78 pkt.
- Porażenie Szczelinowe [W]
- Zwiększono obrażenia na sekundę z 30 do 35 pkt.
- Obrona Wież [E]
- Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z 4 do 3,5 sek.
- Akcelerator Cząstek [Q]
- Poziom 10
- Brama Nicości [R2]
- Zwiększono obrażenia z 17 do 19 pkt.
- Brama Nicości [R2]
Komentarz twórców: Jesteśmy ogólnie zadowoleni z ostatnich wyników Probiusza, ale znaleźliśmy kilka okazji do pomajstrowania przy nim. Zmiana Przyzwania Pylonu jest szczególnie ekscytująca, ponieważ agresywni gracze Probiuszem będą mieli więcej przestrzeni do ofensywy, a nie wydaje nam się, by modyfikacje te wywierały jakikolwiek negatywny wpływ na bezpieczniejsze style gry Probiuszem. Poza tym, kto nie chciałby zostać Najlepszym Próbnikiem w Kosmosie i zebrać wszyściutkich minerałów?
Smuga
Talenty
- Poziom 1
- Podwójny Cios [Q]
- Wydłużono czas odnowienia między poszczególnymi użyciami z 2 do 3 sek.
- Podwójny Cios [Q]
- Poziom 4
- Generator Pulsacyjny [R]
- Zmniejszono skuteczność leczenia z równowartości 25% do 18% maksymalnego zdrowia.
- Generator Pulsacyjny [R]
- Poziom 13
- Nietykalność [Q]
- Skrócono czas działania premii do szybkości ruchu z 1,5 do 1,25 sek.
- Przeskok [Q]
- Zmniejszono moc osłony z równowartości 8% do 6,5% maksymalnego zdrowia.
- Nietykalność [Q]
Komentarz twórców: Mamy nadzieją, że dzięki wprowadzonym zmianom Smuga pozostanie w kręgu zainteresowania graczy podczas selekcji bez względu na jej uzdrowiciela, ale chcemy również ograniczyć przypadki sytuacji, w których to ona stanowi jedynie słuszny wybór.