Nowe zmiany balansu w Heroes of the Storm

W Heroes of the Storm pojawiły się nowe zmiany balansu. Wprowadzono poprawki 10 bohaterów.

zmiany balansu w heroes of the storm

Heroes of the Storm od momentu wprowadzenia gry do sekcji Classic nie doczekała się żadnych znaczących zmian. Wprowadzono dwóch nowych bohaterów. Kilka wydarzeń sezonowych (wraz z poprawkami) i na tym koniec. Co kilka miesięcy dostajemy również zmiany balansu bohaterów, której to listę prezentuję poniżej.

Buffy otrzymali następujący bohaterowie: Deckard, Hanzo, Leoryk, Lunara, Por. Morales oraz Qhira. Nerfy zaś otrzymali: Valla, Zagara oraz Zszywaniec. Ponadto Nazebo otrzymał nowe funkcje talentów.

Tanki

Zszywaniec

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zmniejszono zdrowie z 3060 do 3020 pkt.
  • Zmniejszono regenerację zdrowia z 6,38 do 6,29 pkt. na sekundę.
  • Butwiejąca Groza [D]
    • Skrócono czas działania z 5 do 4 sek.

Talenty

  • Poziom 4
    • Zmiękczenie [Pasywny]
      • Zmniejszono skuteczność spowolnienia z 25% do 20%.
      • Skrócono czas działania efektu spowolnienia z 2,5 do 1,5 sek.
  • Poziom 16
    • Zmiażdżenie [W]
      • Zmniejszono skuteczność spowolnienia z 80% do 70%.
      • Skrócono czas działania efektu redukcji pancerza z 4 do 3 sek.

Komentarz twórców: Ogólnie rzecz biorąc, jesteśmy zadowoleni z wyników Zszywańca, ale jego zdolność szybkiego pokonywania dużych odległości przyćmiewa pozostałych Tanków.


Brutale

Leoryk

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Szkieletowy Zamach [Q]
    • Dodatkowa funkcja: Szkieletowy Zamach zadaje dodatkowo 75% obrażeń stronnikom.
  • Gniew Władcy Kości [Cecha]
    • Zwiększono premię do obrażeń przy co trzecim ataku podstawowym ze 100% do 125%.

Talenty

  • Poziom 4
    • Na Kolana, Kmiotki! [Q]
      • Zmienione działanie: Szkieletowy Zamach zadaje dodatkowo 75% obrażeń najemnikom i potworom, a trafianie ich wywołuje efekt refundacji kosztu i czasu odnowienia tej zdolności.

Komentarz twórców: Każdy król ma wiele obowiązków do wypełnienia. Nie inaczej jest z Królem Szkieletów. Gracze wybierający Leoryka często liczyli na jego możliwości eliminacji fal stronników, które są uzależnione od skutecznego użycia talentu Na Kolana, Kmiotki! Wciągamy sporo jego działania do podstawowego projektu Leoryka i wypróbowujemy nieco szalone zmiany talentu Na Kolana, Kmiotki! Dajcie znać, czy pachną wam zdradą tronu i korony.


Uzdrowiciele

Deckard

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Mikstura Leczenia [Q]
    • Skrócono czas rzutu na średni dystans z 0,4375 do 0,375 sek.
    • Skrócono czas rzutu na duży dystans z 0,6125 do 0,5 sek.
    • Zwiększono skuteczność leczenia z 270 do 285 pkt.
  • Kostka Horadrimów [W]
    • Wydłużono czas działania efektu spowolnienia z 1,75 do 2 sek.

Talenty

  • Poziom 1
    • Zwój Identyfikacji [E]
      • Nowa funkcja:
        • Zadanie: Trafienie bohatera Zwojem Opieczętowania na stałe zwiększa obrażenia tej zdolności o 2 pkt.
        • Nagroda: Trafienie 15 bohaterów sprawia, że Zwój Opieczętowania ujawnia bohaterów i zmniejsza ich pancerz o 10 pkt. na 4 sek.
        • Nagroda: Trafienie 30 bohaterów zwiększa skuteczność efektu redukcji pancerza bohaterów do 15 pkt., a jego czas działania wydłuża do 6 sek.
  • Poziom 4
    • Mikstura Osłony [Q]
      • Zwiększono moc osłony ze 122 do 140 pkt.
    • Mikstura Wzmocnienia [Q]
      • Zwiększono skuteczność leczenia ze 108 pkt. w ciągu 4 sek. do 114 pkt. w ciągu 3 sek.
      • Zwiększono przyrost many z 10 do 15 pkt.
  • Poziom 10
    • Tomnado [R2]
      • Dodatkowa funkcja: Zadaje 20 pkt. obrażeń trafionym bohaterom.
  • Poziom 13
    • Super Mikstura Leczenia [Q]
      • Zmniejszono premię do skuteczności leczenia ze 120% do 100%.
      • Dodatkowa funkcja:
        • Działanie pasywne: Skuteczność leczenia mikstur wzrasta o 25% w przypadku bohaterów dysponujących mniej niż 50% zdrowia.
    • Mikstura Odrodzenia [Q]
      • Zwiększono skuteczność leczenia obszarowego z 50% do 75%.
    • Pradawne Błogosławieństwo [Cecha]
      • Skrócono czas odnowienia z 60 do 45 sek.

Komentarz twórców: Talenty Deckarda związane z leczeniem nie sprawdzały się ostatnio zbyt dobrze, więc podbijamy ich współczynniki oraz skracamy nieco czas przemieszczania się jego eliksirów. Zwój Identyfikacji również przeszedł małą korektę, ponieważ czemu nie.

Por. Morales

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zwiększono zdrowie z 1515 do 1560 pkt.
  • Zwiększono regenerację zdrowia z 3,16 do 3,25 pkt. na sekundę.
  • Wiązka Lecząca [Q]
    • Zwiększono regenerację energii przy każdym interwale z 2,5 do 3 pkt.
  • Opieka [W]
    • Zwiększono pancerz z 30 do 35 pkt.

Talenty

  • Poziom 4
    • Wyzwalacz Traumatyczny [Pasywny]
      • Skrócono czas odnowienia z 40 do 30 sek.
  • Poziom 7
    • Poszycie z Wanadu [W]
      • Zmniejszono pancerz z 25 do 20 pkt.

Komentarz twórców: Kiedy dokonujemy przetasowania talentów bohatera, często zmniejszamy jego lub jej bazową moc, aby podnieść atrakcyjność odświeżonych talentów. W przypadku Por. Morales okazało się jednak, że nie musimy dokonywać tak drastycznych cięć, do jakich przywykliśmy.


Zwarcie

Qhira

Talenty

  • Poziom 1
    • Śmiertelne Rany [W]
      • Zmniejszono wymagania dotyczące zadania z trafienia 200 do 150 bohaterów.
  • Poziom 4
    • Pętający Zamach [E]
      • Zwiększono skuteczność spowolnienia głównego celu z 40% do 60%.
  • Poziom 13
    • Pulsujący Ból [E]
      • Zwiększono obrażenia ze 115 do 135 pkt.
  • Poziom 16
    • Przewlekła Dolegliwość [E]
      • Zwiększono skuteczność efektu redukcji pancerza z 15 do 25 pkt.
    • Zabójczy Zamach [E]
      • Zwiększono pancerz magiczny z 50 do 60 pkt.
      • Wydłużono czas działania pancerza magicznego z 2,5 do 5 sek.
  • Poziom 20
    • Pas Taktyczny [E]
      • Skrócono czas odnowienia z 5 do 2 sek.

Komentarz twórców: Wiele spośród talentów Qhiry związanych z Obrotowym Zamachem nigdy nie zasłużyło sobie na uwagę graczy wybierających naszą łowczynię nagród, dlatego wzmacniamy je i chcemy zobaczyć, czy coś się teraz zmieni.


Dystans

Hanzo

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zwiększono zdrowie z 1323 do 1375 pkt.
  • Zwiększono regenerację zdrowia z 2,75 do 2,86 pkt. na sekundę.
  • Wrodzona Zwinność [D]
    • Skrócono czas odnowienia z 30 do 25 sek.

Talenty

  • Poziom 7
    • Smoczy Głód [Q]
      • Wydłużono czas działania z 10 do 12 sek.
    • Zaostrzone Groty [Pasywny]
      • Zwiększono premię do redukcji pancerza za każdy poziom kumulacji z 2 do 3 pkt.
      • Maksymalna premia do redukcji pancerza pozostaje na poziomie 20 pkt.
  • Poziom 10
    • Smoczy Strzał [R1]
      • Zwiększono premię do obrażeń w centrum ze 50% do 75%.

Komentarz twórców: Hanzo powoli stawał się coraz mniej niezawodnym wyborem dla większości graczy, zatem zwiększamy jego zdrowie i dodajemy kilka zmian usprawniających rozgrywkę.

Lunara

Talenty

  • Poziom 1
    • Hop Hyc [Z]
      • Skrócono czas odnowienia z 4 do 2 sek.
  • Poziom 7
    • Dławiące Pyłki [Q]
      • Zwiększono premię do obrażeń zadawanych przeciwnikom posiadającym 3 poziomy kumulacji Naturalnej Toksyny ze 150% do 200%.
    • Dziki Wigor [W]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 50% do 70%.
  • Poziom 10
    • Cierniokrzew [R1]
      • Zwiększono obrażenia ze 176 do 184 pkt.
  • Poziom 13
    • Zniesienie Magii [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 30 do 20 sek.

Komentarz twórców: Lunara postanowiła wypielić nieco swoje talentowe grządki, a rzadziej wybierane opcje zaczęły dzięki temu rozkwitać.

Nazebo

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Trupie Pająki [Q]
    • Skrócono czas odnowienia z 9 do 8 sek.
    • Zmniejszono koszt z 50 do 40 pkt. many.

Talenty

  • Poziom 1
    • Wdowie Pająki [Q]
      • Nowa funkcja:
        • Wrogowie trafieni słojem Trupich Pająków zostają spowolnieni o 30% na 1,5 sek.
        • Nagroda: Po wykonaniu 100 ataków wymierzonych w bohaterów Trupie Pająki zadają obrażenia zwiększone o 30% i utrzymują się o 1 sek. dłużej.
    • Pandemia [E]
      • Dodatkowa funkcja: Po trafieniu 80 bohaterów Plagą Ropuch zdolność ta zmniejsza zadawane przez nich obrażenia o 5%, maksymalnie do 25%.
  • Poziom 4
    • Rytuał Krwi [Cecha]
      • Dodatkowa funkcja:
        • Działanie pasywne: Udział w zabiciu wrogiego bohatera zapewnia 5 poziomów kumulacji Rytuału Voodoo.
  • Poziom 7
    • Duch Arachyra [Q]
      • Nowa funkcja:
        • Trupie Pająki przywołują dodatkowego pająka.
        • Jeśli tylko jeden przeciwnik zostanie trafiony słojem Trupich Pająków, pojawia się dodatkowy pająk.
  • Poziom 13
    • Strażnicze Ropuchy [E]
      • Wydłużono czas utrzymywania się poziomu kumulacji z 1,5 do 2 sek.
      • Wydłużono maksymalny czas działania z 4 do 6 sek.
    • Zabobony [Pasywny]
      • Dodatkowa funkcja: Ataki podstawowe bohaterów wymierzone w Nazebo usuwające efekt pancerza magicznego przywołują Trupiego Pająka, który atakuje napastników.
  • Poziom 16
    • Kolonia Pająków [Q]
      • Dodatkowa funkcja: Ataki Trupich Pająków wymierzone w bohaterów skracają również czasy odnowienia Trupich Pająków o 0,125 sek.
  • Poziom 20
    • Dryblas [R1]
      • Dodatkowa funkcja: Pole rażenia Stąpnięcia Monstrum wzrasta o 25%, a skuteczność spowolnienia zapewnianego przez zdolność zostaje zwiększona do 50%.
    • Niszczący Duch [R2]
      • Dodatkowa funkcja: Skuteczność leczenia bohaterów trafionych Żarłocznym Duchem zostaje zmniejszona o 50% na 1 sek.
    • Furia Burzy [Pasywny]
      • Usunięto.
    • (Nowość) Złe Zioło [Aktywowany]
      • Nazebo pochłania 5 poziomów kumulacji Rytuału Voodoo, aby zyskać nieustępliwość oraz premię 20% do szybkości ruchu, a także 50 pkt. pancerza na 2 sek. Czas odnowienia: 30 sek.

Komentarz twórców: Minęło sporo czasu, odkąd ostatni raz pochyliliśmy się nad naszym szamanem. Jesteśmy zadowoleni z faktu, że Nazebo stał się potęgą w starciach PvE w późnej fazie gry, ale czujemy, że może on mieć większy wpływ na walki PvP na początkowych etapach meczu. Modyfikujemy zatem zarówno jego konfigurację stworzoną w oparciu o pająki, jak i ropuchy, tak aby nabrały niepowtarzalnego charakteru i stały się nieco bardziej spójne. Dorzucamy też sporo mocy do jego talentów poziomu 20, tak aby stały się bardziej konkurencyjne dla popularnej Plugawej Infekcji.

Valla

Talenty

  • Poziom 4
    • Arsenał [W]
      • Zmniejszono obrażenia ze 120 do 100 pkt.
  • Poziom 7
    • Zajadła Pogoń [Cecha]
      • Zmniejszono premię do szybkości ruchu za każdy poziom kumulacji Nienawiści z 2,5% do 2%.
  • Poziom 13
    • Smuga Cienia [Aktywowany]
      • Zmniejszono skuteczność leczenia z 2,5 do 1,25 pkt. na sekundę.
      • Skuteczność leczenia na sekundę skaluje się teraz wraz z poziomem postaci.
      • Zmniejszono pasywny pancerz magiczny z 20 do 15 pkt.
  • Poziom 20
    • Wir Śmierci [R1]
      • Usunięta funkcja: Pociski przebijające nie leczą już Valli.

Komentarz twórców: Obrażenia zadawane przez Vallę osiągnęły już niemal idealny poziom, ale nadal pozostaje nieco zbyt bezkarna, kiedy przechodzi do natarcia. Staramy się temu zaradzić.

Zagara

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zmniejszono zdrowie z 1575 do 1500 pkt.
  • Zmniejszono regenerację zdrowia z 3,82 do 3,12 pkt. na sekundę.
  • Zmniejszono obrażenia od ataku podstawowego z 85 do 83 pkt.
  • Kanonada Tępicieli [Q]
    • Zwiększono koszt z 10 do 15 pkt. many.
    • Wydłużono czas odnowienia z 3 do 4 sek.
    • Zmniejszono obrażenia z 86 do 80 pkt.

Talenty

  • Poziom 1
    • Niestabilny Kwas [Q]
      • Usunięta funkcja: Nie zwiększa już obrażeń od Kanonady Tępicieli.
  • Poziom 7
    • Tępicielowa Masakra [Q]
      • Zmienione działanie: Zagara zyskuje 2 dodatkowe ładunki Kanonady Tępicieli, a czas odnowienia zdolności zostaje wydłużony o 2 sek.
  • Poziom 20
    • Instynkt Stadny [W]
      • Zmniejszono premię do obrażeń z 25% do 20%.
      • Skrócono czas działania z 3 do 2 sek.

Komentarz twórców: W przypadku Zagary nasz standardowy trend został odwrócony i to jej talenty ucierpiały w związku z podniesieniem mocy jej zdolności podstawowych. Chociaż bezpośrednim efektem zmian jest fakt, że Zagara ma mniej potężnych talentów związanych z Tępicielami, to jesteśmy przekonani, że Kanonada Tępicieli jest teraz dużo ciekawszą opcją i ma jeszcze przestrzeń na modyfikacje w przyszłości.


Poprawki błędów

Bohaterowie

  • Valla
    • Skuteczność leczenia za Smugę Cienia aktualizuje się względem poziomów kumulacji Nienawiści przy wyborze talentu.
    • Premia do skuteczności leczenia za Zdyscyplinowaną Równowagę aktualizuje się względem poziomów kumulacji Nienawiści przy wyborze talentu.
    • Premia do obrażeń Siewcy Śmierci została zaktualizowana tak, aby odzwierciedlać treść opisu talentu.
    • Siewca Śmierci przywraca teraz Valli poniesiony koszt many oraz zeruje czas odnowienia, jeśli obrażenia od zdolności uśmiercą cel.
    • Kolczatka ignoruje przeciwników dysponujących niewrażliwością.