Nowe zmiany balansu w Heroes of the Storm!

Wczorajszego wieczora do Heroes of the Storm zawitały nowe zmiany balansu!

zmiany balansu w heroes of the storm

Tym razem zmianom ugleło 18 bohaterów. Niektórzy otrzymali nowe funkcjonalności w ramach istniejących talentów, inni z kolei zmiany czysto balansowe.

Poniżej prezentujemy pełną listę zmian z dzisiejszego patcha.

Tanki

Anub’arak

Talenty

  • Poziom 13
    • Płonąca Furia [Pasywny]
      • Usunięto talent.
    • Nowy talent: Płonące Żuki [Pasywny]
      • Zadaje pobliskim wrogom 21 pkt. obrażeń na sekundę. Żuki zadają pobliskim przeciwnikom 7 pkt. obrażeń na sekundę.

Komentarz twórców: Dotarły do nas opinie, że Płonąca Furia mogłaby być lepiej dostosowana do motywu przewodniego Anub’araka i zgadzamy się z tą tezą! Dlatego przedstawiamy wam Płonące Żuki.

Arthas

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zamrażający Podmuch [W]
    • Zwiększono zasięg z 8 do 9.

Talenty

  • Poziom 1
    • Mroźna Obecność [W]
      • Zmniejszono premię do zasięgu Zamrażającego Podmuchu z 30% do 20%.
  • Poziom 20
    • Pochód Śmierci [Aktywowany]
      • Jest teraz talentem związanym ze zdolnością pod klawiszem „E”.
      • Nowa funkcja: Zwiększa szybkość ruchu o 10%. Zwiększa maksymalną skuteczność zmniejszenia szybkości ruchu i ataku zapewnianego przez Lodową Nawałnicę z 40% do 60%.

Komentarz twórców: Działanie Zamrażającego Podmuchu nie zmieniło się w zasadzie od czasu premiery gry i najwyższy czas coś z tym zrobić. Jesteśmy przekonani, że zwiększenie zasięgu to krok w dobrym kierunku, biorąc pod uwagę, jak zmieniał się z czasem przeciętny zasięg innych zdolności.

Pożarsky

Talenty

  • Poziom 1
    • Stymulant Wytrzymałościowy [Aktywowany]
      • Zwiększono moc osłony z 480 do 530 pkt.
  • Poziom 4
    • Rękawice Spopielające [Pasywny]
      • Zmniejszono premię do obrażeń zadawanych stronnikom, najemnikom i potworom z 70% do 50%.

Komentarz twórców: Poprzednim razem udało nam się osiągnąć zamierzony cel, którym było uczynienie Rękawic Spopielających potężną opcją PvE, ale ostatecznie trochę przesadziliśmy. Zmniejszamy zatem nieco ich moc, tak aby bardziej odpowiadała analogicznym możliwościom pozostałych Wojowników.

E.T.C.

Talenty

  • Poziom 1
    • Bohater Gitary [E]
      • Wydłużono czas trwania premii do czasu działania z 0,25 do 0,5 sek.
      • Zmniejszono skuteczność leczenia z równowartości 60% zadawanych obrażeń do 50%.
  • Poziom 4
    • Na Tłumnej Fali [Q]
      • Dodatkowa funkcja: Jeśli Potężny Ślizg nie trafi żadnego przeciwnika, jego czas odnowienia zostaje skrócony o 5 sek., a poniesiony koszt many zwrócony.
  • Poziom 7
    • Przeciąganie Struny [Pasywny]
      • Nowa funkcja: Kiedy Gitarowe Solo jest aktywne, ataki podstawowe E.T.C. zadają obrażenia zwiększone o 30%.
  • Poziom 13
    • Bis! Bis! [W]
      • Dodatkowa funkcja: Wrodzy bohaterowie odrzuceni przez Twarzobicie lub wzmacniacz powodują skrócenie czasu odnowienia zdolności bohaterskiej E.T.C. o 8%.
  • Poziom 20
    • Bożyszcze Tłumów [R2]
      • Nie skraca teraz czasu odnowienia Skoku ze Sceny.
      • Dodatkowa funkcja: Zwiększa skuteczność spowolnienia zapewnianego przez Skok ze Sceny o 30%.

Komentarz twórców: Nieco się wahaliśmy przed wprowadzeniem zmian talentów dla E.T.C. ze względu na to, jak dobrze sobie radził w grze. Doszliśmy jednak do wniosku, że niektóre kwestie można by poprawić. Uważamy, że wstrzymywanie się w nieskończoność przed wprowadzeniem potrzebnych ulepszeń talentów tylko dlatego, że bohater dobrze sobie radzi, nie ma sensu na dłuższą metę i nie jest korzystne dla samego bohatera. Wprowadzamy zatem usprawnienia i będziemy się przyglądać ich wpływowi na przebieg rozgrywki oraz modyfikować je w miarę potrzeb.

Mei

Talenty

  • Poziom 4
    • Krystalizacja [Cecha]
      • Zmniejszono wartość pancerza z 50 do 40 pkt.
    • Front Chłodny [E]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 7 do 8 sek.
      • Zwiększono wartość odzyskiwanej many z 50 do 70 pkt.
  • Poziom 10
    • Lawina [R1]
      • Wydłużono czas odnowienia z 70 do 90 sek.
      • Zwiększono koszt z 70 do 80 pkt. many.
  • Poziom 13
    • Zawieja [W]
      • Zwiększono szybkość upływu czasu odnowienia z 75% do 100%.

Komentarz twórców: Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak Mei radzi sobie w grze, ale chcieliśmy wyregulować nieco część jej talentów. Przy okazji znacznie wydłużyliśmy czas odnowienia Lawiny, ponieważ była ona zbyt często dostępna podczas starć drużynowych.

Muradin

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Pocisk Burzy [Q]
    • Wykonanie zadania sprawia również, że ataki podstawowe zapewniają Muradinowi 3 pkt. many.

Komentarz twórców: Nie planowaliśmy utrudnienia gospodarowania maną wobec Muradina z ukończonym zadaniem Pocisk Burzy. Ponieważ Muradin i tak musi już bardzo rozsądnie zarządzać zasobami many, doszliśmy do wniosku, że ukończenie zadania powinno się wiązać z poluzowaniem wymagań w tym zakresie.


Brutale

Czen

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Ogniste Tchnienie [W]
    • Zwiększono wartość obrażeń zadawanych z upływem czasu z 55 do 57 pkt.

Talenty

  • Poziom 1
    • Najświeższe Składniki [Cecha]
      • Wydłużono czas działania Kul Regeneracji ze 100% do 150%.
  • Poziom 16
    • Prędkość [E]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 1,5 do 2 sek.

Komentarz twórców: Wprowadziliśmy dla Czena kilka wzmocnień drobnych, ale niezbędnych, aby mógł wywierać presję na wrogach i by ograniczyć nierówność mocy jego niektórych talentów. Nie spodziewamy się by zmiany te miały drastycznie zmienić sposób gry z jego udziałem, ale dzięki nim powinien lepiej sobie radzić w fazie gromadzenia doświadczenia na alejach i zyskać trochę dodatkowej mocy na późniejszych etapach meczu.

Śmiercioskrzydły

Talenty

  • Poziom 1
    • Ognista Krew [Cecha]
      • Zwiększono skuteczność leczenia z równowartości 0,5% do 0,6% maksymalnego zdrowia.

Komentarz twórców: Ta modyfikacja ma na celu zrekompensowanie wcześniejszych zmian u Śmiercioskrzydłego, w ramach których zmniejszyliśmy jego zdrowie.


Uzdrowiciele

Deckard

Talenty

  • Poziom 16
    • Razem Raźniej [Cecha]
      • Zmniejszono liczbę pobliskich bohaterów sojuszniczych wymaganą do otrzymania premii z 3 do 2.
      • Zmniejszono premię do pancerza z 15 do 10 pkt.

Komentarz twórców: Chcemy, aby działanie talentu Razem Raźniej było bardziej spójne i niezawodne, dlatego obniżamy związane z nim wymogi. Teraz wystarczy, by Deckard znajdował się w pobliżu 2 bohaterów sojuszniczych zamiast 3. Aby zrównoważyć tę zmianę, nieznacznie obniżamy premię zapewnianą przez ten talent.

Tyrande

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Światło Eluny [Q]
    • Zwiększono skuteczność leczenia z 255 do 270 pkt.

Talenty

  • Poziom 13
    • Oślepiający Blask Księżyca [W]
      • Teraz nakłada efekt spowolnienia i redukcji obrażeń na wszystkie trafione cele (oprócz zmniejszenia ich rozmiarów).
      • Zmniejszono redukcję obrażeń z 40% do 35%.
      • Zmniejszono skuteczność spowolnienia z 40% do 35%.
    • Znak Tropiciela [Cecha]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia Księżycowego Rozbłysku z 1,5 do 3 sek.
  • Poziom 16
    • Wzmocnienie [W]
      • Zadaje teraz dodatkowe obrażenia wszystkim trafionym celom.

Komentarz twórców: Dajemy Tyrande podstawową premię do skuteczności leczenia i zwiększamy moc efektu synergii zachodzącego w ramach jej konfiguracji zbudowanej na bazie zdolności pod klawiszem „W”. Aby zrównoważyć te zmiany, nieznacznie zmniejszamy moc Oślepiającego Blasku Księżyca, ale jesteśmy przekonani, że talent ten nadal będzie bardzo potężny – zwłaszcza w połączeniu z Tropicielem na poziomie 1.

Uther

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zmniejszono zdrowie z 2000 do 1975 pkt.
  • Zmniejszono regenerację zdrowia z 4,17 do 4,11 pkt. na sekundę.
  • Święty Blask [W]
    • Skrócono czas odnowienia z 12 do 10 sek.
    • Zmniejszono koszt z 70 do 55 pkt. many.
    • Zwiększono skuteczność leczenia ze 177 do 194 pkt.

Talenty

  • Poziom 1
    • Fala Światłości [W]
      • Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z 1 do 0,75 sek.
  • Poziom 16
    • Symbol Światła [Q]
      • Zmodyfikowane działanie: Uther otrzymuje dodatkowo skuteczniejsze o 100% samoleczenie przy uzdrawianiu innych bohaterów Świętą Światłością. Premia ta wzrasta do 200% w przypadku, gdy Uther ma mniej niż 50% zdrowia.
    • Wybawienie Tyra [W]
      • Nowa funkcja: Zwiększa skuteczność leczenia i obrażenia zadawane przez Święty Blask o 10%. Ataki podstawowe wymierzone we wrogich bohaterów sprawiają, że przy kolejnym użyciu przez Uthera premia do obrażeń i skuteczności leczenia zapewnianego przez Święty Blask wzrasta o kolejne 10%. Efekt ten kumuluje się maksymalnie 4 razy.

Komentarz twórców: Wrażliwość Uthera na nękanie i utrzymujące się dłużej obrażenia obszarowe to zamierzone cechy tej postaci, a mimo to radził sobie nieco zbyt dobrze w ofensywie, w związku z czym gracze rzadko decydowali się na skonfigurowanie go do roli Uzdrowiciela. Zwiększamy zatem jego skuteczność w tym zakresie i ulepszamy kilka z jego talentów poziomu 16.


Zabójcy w Zwarciu

Illidan

Talenty

  • Poziom 4
    • Bezlitosny Pościg [Q]
      • Dodatkowa funkcja: Skraca czas odnowienia Susa o 1 sek., kiedy zadaje obrażenia wrogiemu bohaterowi.
  • Poziom 7
    • Natarcie Łowcy [Cecha]
      • Zwiększono skuteczność leczenia z równowartości 25% zadawanych obrażeń do 35%.
  • Poziom 16
    • Ogniste Piętno [Pasywny]
      • Zmniejszono liczbę ataków wymaganych do zadania dodatkowych obrażeń z 4 do 3.
      • Zmniejszono obrażenia z równowartości 9% do 7% maksymalnego zdrowia.

Komentarz twórców: Wprowadzamy kilka prostych zmian dla słabiej sprawdzających się talentów, dzięki czemu powinny stać się one bardziej atrakcyjne dla graczy.

Qhira

Talenty

  • Poziom 7
    • Łaknienie [Q]
      • Zmodyfikowane działanie: Rzeź przywraca Qhirze w postaci zdrowia równowartość 50% obrażeń zadanych wrogim bohaterom. Za każdym razem, kiedy Rzeź zadaje obrażenia wrogiemu bohaterowi, kolejny atak podstawowy Qhiry wymierzony we wrogiego bohatera i wykonany w ciągu 4 sek. zadaje dodatkowo 15% obrażeń. Efekt ten kumuluje się maksymalnie 10 razy.
    • Chłonące Ogniwo [E]
      • Dodatkowa funkcja: Wykonywanie ataków podstawowych leczy Qhirę, przywracając jej w postaci zdrowia równowartość 20% zadawanych obrażeń.
  • Poziom 16
    • Przewlekła Dolegliwość [E]
      • Dodatkowa funkcja: Pancerz wrogich bohaterów trafionych Chwytakiem zostaje zmniejszony o 15 pkt. na 3 sek.
    • Zabójczy Zamach [E]
      • Zwiększono tempo upływania czasu odnowienia z 200% do 250%.

Komentarz twórców: Wprowadzamy kilka prostych zmian, dzięki którym talenty Qhiry powinny się stać bardziej atrakcyjne dla graczy. W szczególności wzrosnąć powinna konkurencyjność Chłonącego Ogniwa, które zapewnia teraz premię niezależną od obciążonego dość długim czasem odnowienia Obrotowego Zamachu.

Zeratul

Talenty

  • Poziom 20
    • Presja [W]
      • Zmodyfikowane działanie: Usuwa koszt many Kolca Spowolnienia. Ataki podstawowe wymierzone w cele niebędące bohaterami skracają czas odnowienia Kolca Spowolnienia o 1,25 sek., a we wrogich bohaterów – o 2,5 sek.
    • Krok w Cień [Pasywny]
      • Dodatkowa funkcja: Użycie Żarłacnego Miecza zapewnia Zeratulowi osłonę, która pochłania 260 pkt. obrażeń w ciągu 3 sek.

Komentarz twórców: Pierwsza transza zmian talentów 20 poziomu u Zeratula niezbyt nam się udała. Wzmacniamy je teraz, tak aby stały się jeszcze atrakcyjniejsze dla graczy.


Dystansowi Zabójcy

Kasja

Talenty

  • Poziom 7
    • Rozbłysk [Cecha]
      • Zmniejszono obrażenia z 285 do 250 pkt.
  • Poziom 16
    • Uderzenie Mocy [Q]
      • Dodatkowa funkcja: Każde trafienie bohatera Furią Błyskawic skraca jej czas odnowienia o 1 sek.

Komentarz twórców: Choć po wprowadzeniu ostatniej transzy zmian wyważenie talentów Kasji bardzo się poprawiło, nadal istniało kilka, które wymagały dostrojenia. Rozbłysk wciąż był nieco zbyt potężny, natomiast Uderzenie Mocy wymagało wzmocnienia. Zmniejszenie obrażeń zadawanych przez Rozbłysk i dodanie funkcji redukcji czasu odnowienia do Uderzenia Mocy powinno sprawić, że oba talenty staną się dużo lepiej zbalansowane.

Chromie

Talenty

  • Poziom 1
    • Wdech i Wydech [W]
      • Nowa funkcjonalność: Zadanie: Za każdym razem, kiedy Smocze Zionięcie trafia bohatera, zadawane przez nie obrażenia wzrastają o 1,5%, maksymalnie do 30%.
    • Wizja Wędrowczyni Czasu [aktywowana]
      • Nowa funkcjonalność: Zapewnia premię 15% do mocy zaklęć i skraca czas do uzbrojenia Pułapek Czasowych o 0,75 sek. Aktywuj, aby Chronia odsłoniła wybrany obszar na 2 sek. Wrogowie znajdujący się w jego obrębie zostają ujawnieni na 4 sek. Czas odnowienia 25 sekund
  • Poziom 5
    • Wstęga Mobiusa [W]
      • Nowa Funkcjonalność: Smocze Zionięcie zadaje dodatkowo 50% obrażeń przeciwnikom znajdującym się w centrum jego efektu. Wrodzy bohaterowie trafieni w centrum efektu zostają spowolnieni o 60^ na 1 sekundę.
  • Poziom 8
    • Spowalniające Piaski [R1]
      • Wartość spowolnienia zwiększony z 7 do 10% co 0,25 sekundy
  • Poziom 11
    • Pojawia się i znika [Aktywowana]
      • Zasięg teleportu zwiększony z 11 do 20.
  • Poziom 18
    • Odpancerzenie [R1]
      • Redukcja magicznego pancerza wrogich bohaterów zwiększona z 5 do 7.
      • Ładunki redukcji magicnzego pancerza zmniejszone z 6 do 5 (max 35pkt.)
      • Dodatkowa funkcjonalność: Spowalniające Piaski utrzymują się przez 5 sek. po anulowaniu zdolności.

Komentarz twórców: Kolejny Pierwszy Raz zdominował poziom 1 talentów Chroni, co z kolei przekłada się na to, na które opcje gracze decydują się na kolejnych poziomach. Głównym celem wprowadzonych zmian było stworzenie konkurencyjnych stylów rozgrywki z udziałem tej postaci, które mogłyby stanowić realną alternatywę dla konfiguracji stworzonych na bazie talentu Kolejny Pierwszy Raz.

Junkrat

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Podstawowy atak zwiększony ze 110 do 120.

Talenty

  • Poziom 1
    • Opóźniony Zapłon [Q]
      • Bonusowe obrażenia z ostatniego granatu zwiększone z 60% do 80%.
  • Poziom 13
    • Uwaga, bomby! [Q]
      • Bonusowe obrażenia zwiększone z 25% do 30%.
  • Poziom 20
    • Nie znoszę czekania! [Z]
      • Czas odnowienia wierzchowca zmniejszony z 12 do 8 seconds.

Komentarz twórców: Złomiarz wypadł nieco z metagry. Wprowadzone zmiany mają na celu zwiększenie jego konkurencyjności. Zwłaszcza wzmocnienie ataku podstawowego powinno zwiększyć jego skuteczność, gdy idzie o eliminowanie fal stronników na wczesnym etapie meczu, a także zachęcić graczy do wybierania talentu Uwaga, Bomby! na poziomie 13.

Zul’jin

Talenty

  • Poziom 20
    • Nowy Talent: Niespodziewajka [Pasywna]
      • Ataki podstawowe rukoszetują do pobliskiego wroga i zadają mu 50% obrażeń. W pierwszej kolejności atakowani są wrodzy bohaterowie.

Komentarz twórców: Jak sama nazwa wskazuje, to niespodzianka! Dodaliśmy dla Zul’jina talent 20 poziomu związany z atakiem podstawowym. Sądzimy, że będzie to ciekawa i sprawiająca frajdę opcja dla graczy preferujących styl mocno ofensywny.