Ogromne nerfy leczenia i tarcz w patchu 12.10 w League of Legends

W nadchodzącym patchu 12.10 do League of Legends zostaną wprowadzone ogromne nerfy związane z leczeniem i tarczami.

Do League of Legends w patchu 12.10 zostaną wprowadzone ogromne zmiany dotyczące ogólnego leczenia, przyznawanych tarcz, oraz ograniczenia leczenia. Zmiany obejmą długą listę bohaterów, run, przedmiotów, a także czarów przywoływacza odpowiedzialnych za leczenie i ograniczenie go.

Nerfy run:

  • Smak krwi:
    • Zmniejszono podstawowe leczenie z 18-35 do 16-30
    • Przelicznik bonusowego AD zmniejszony z 20% do 15%
    • Przelicznik AP zmniejszony z 10% do 8%
  • Opiekun:
    • Zmniejszono podstawową tarczę z 50–130 do 45–120
    • Przelicznik AP zmniejszony z 15% do 12,5%
    • Współczynnik dodatkowego zdrowia zmniejszony z 9% do 8%
  • Przepływ życia:
    • Zmniejszono współczynnik zdrowia z 1% do 0,9%.
  • Triumf:
    • Zmniejszono leczenie z 12% brakujących HP do 10%
  • Uścisk Nieumarłego:
    • Współczynnik obrażeń zmniejszony z 4% HP do 3,5%
    • Leczenie zmniejszone z 2% HP do 1,7%
  • Szkolenie sprawnościowe:
    • Zmniejszono procent odporności z 5% do 4%.
  • Przeleczenie:
    • Zmniejszono współczynnik zdrowia z 10% do 9%
  • Przywołanie Aery:
    • Zmniejszono podstawową tarczę z 35-80 do 30-75
    • Przelicznik AP tarczy zmniejszony z 25% do 22,5%
    • Przelicznik tarczy AD zmniejszony z 40% do 35%
  • Kula Nulifikacji:
    • Zmniejszono podstawową tarczę z 40-120 do 35-110
    • Przelicznik AP zmniejszony z 10% do 9%
    • Przelicznik AD zmniejszony z 15% do 14%
  • Zdobywca:
    • Leczenie zmniejszone z 9/6% do 8/5%

Nerfy czarów przywoływacza:

  • Porażenie:
    • Zmniejszono podstawowe leczenie z 90 do 80 pkt
    • Współczynnik zdrowia zmniejszony z 10% do 7,5%
  • Uzdrowienie:
    • Zmniejszono leczenie z 90-345 do 80-318
  • Bariera:
    • Tarcza zmniejszona z 115-455 do 105-411
  • Podpalenie:
    • Zmniejszono Głębokie Rany z 60% do 50%.

Nerfy przedmiotów:

  • Przedmioty dżunglerów:
    • Zmniejszono omnivamp potworów z 8% do 7%.
  • Taniec Śmierci:
    • Przelicznik AD zmniejszony z 175% do 140%
  • Wielka Zima:
    • Zmniejszono podstawową tarczę ze 100-200 do 100-180
    • Przelicznik many tarczy zmniejszony z 5% do 4,5%
  • Szczelinotwórca:
    • Omnivamp zmniejszono z 8% do 7%
    • Ulepszenie Ornna zmniejszono z 10% do 8%
  • Odnowienie kamienia księżycowego:
    • Zmniejszono podstawowe leczenie z 70 do 60
    • Moc leczenia i tarczy na stack zmniejszona z 6% do 5%
    • Mityczne bierne leczenie zmniejszone z 10 do 8
  • Chłeptacz posoki:
    • Omnivamp zmniejszono z 10% do 8%
    • Ulepszenie Ornna zmniejszono z 15% do 12%
    • Przelicznik leczenia AD zmniejszony z 25% do 20%
    • Przelicznik HP zmniejszony z 10% do 8%
  • Demoniczny Uścisk:
    • Obrażenia zmniejszone z 2%/1,2% HP do 1,8%/1%
  • Wampiryczny kostur:
    • Zmniejszono kradzież życia z 8% do 7%
  • Klejnot Rozpadu:
    • Penetracja magii zmniejszona z 15% do 13%
  • Słoneczna Egida:
    • Zmniejszono dodatkowe obrażenia na stack z 12% do 10%
  • Naszyjnik żelaznych Solari:
    • Tarcza zmniejszona z 200-365 do 180-330
  • Nieśmiertelny Łuklerz:
    • Zmniejszono kradzież życia z 8% do 7%
    • Tarcza zmniejszona z 275 – 700 do 250 – 630
  • Boski Łamacz:
    • Leczenie zmniejszone z 7,8%/3,6% maksymalnego HP celu do 6%/3%
  • Zaćmienie:
    • Zmniejszono podstawową tarczę ze 180/90 do 160/80
    • Przelicznik tarczy AD zmniejszony z 40/20% do 35/17,5%
  • Odkupienie:
    • Zmniejszono leczenie z 200-400 do 180-340
  • Kamienna Płyta Gargulca:
    • Przelicznik dodatkowego HP tarczy zmniejszony ze 100% do 90%
  • Przedmioty zapewniające głębokie rany:
    • Głębokie Rany zmniejszone z 40/60% do 30/50%
  • Ostrze Zniszczonego Króla:
    • Zmniejszono kradzież życia z 8% do 7%
  • Krwiopijec:
    • Zmniejszono kradzież życia z 20% do 18%
    • Maksymalna tarcza zmniejszona z 50 – 350 z 50 – 320
  • Gruboskórność Steraka:
    • Tarcza zmniejszona z 75% dodatkowego HP do 70%
  • Ostatni Szept:
    • Zmniejszono penetrację pancerza z 20% do 16%
  • Pozdrowienia Lorda Dominika:
    • Zmniejszono penetrację pancerza z 35% do 30%
  • Pożeracz:
    • Zmniejszono leczenie z 2/1% HP do 1.6/.8%
  • Przysięga Rycerska:
    • Zmniejszono konwersję obrażeń na leczenie z 8% do 7%
  • Uścisk Serafina:
    • Zmniejszono leczenie z 35% zużytej many do 25%, ograniczenie leczenia bez zmian
  • Błogosławieństwo Mikaela:
    • Zmniejszono leczenie ze 100-200 do 100-180
  • Kostur Pustki
    • Penetracja magii zmniejszona z 45% do 40%
  • Eliksir Gniewu:
    • Wysysanie życia zmniejszone z 15 do 12%

Buffy przedmiotów:

  • Pierścień Dorana:
    • Zwiększono regenerację many z 0,75 do 1
    • Regeneracja w walce zwiększona z 1,25 do 1,5
    • Współczynnik konwersji many na leczenie zmniejszony z 50% do 40%
  • Odłamek Prawdziwego Lodu:
    • Regeneracja many zwiększona ze 100% do 115%
  • Widmowe Ostrze Youmuu:
    • Lethality zwiększono z 18 do 20

https://www.artstation.com/artwork/B3OkVl

Nerfy Bohaterów:

  • Ahri:
    • Zmniejszono leczenie z pasywki przeciwko stworom z 40 – 120 + 25% AP do 35 – 95 + 20% AP
    • Zmniejszono leczenie z pasywki przeciwko bohaterom z 80 – 200 + 35% AP do 75 – 165 + 30% AP
  • Aatrox:
    • Zmniejszono omnivamp z E z 20-30% do 18-26%
    • Omnivamp z E podczas R zmniejszony z 25-50% do 25-45%
    • Premia do leczenia z R zmniejszona z 30 – 60% do 25 – 55%
  • Akshan:
    • Tarcza z pasywki zmniejszona z 40-300 + 40% AD do 40-280 + 35% AD
  • Azir:
    • Tarcza z E zmniejszona z 80 – 240 + 70% AP do 70 – 230 + 60% AP
  • Bard:
    • Podstawowe leczenie z W zmniejszono z 30-150 do 25-125
    • Zmieniono podstawowe leczenie wzmocnione z W z 60 – 240 na 50 – 250
  • Camille:
    • Tarcza z pasywki zmniejszona z 20% HP do 17%.
  • Cassiopeia:
    • Leczenie z E zmniejszone z 12 – 20% AP do 10 – 16% AP
  • Cho’Gath:
    • Uzdrowienie P zmniejszone z 20-71 do 18-52
  • Darius:
    • Leczenie z Q na cel zmniejszone z 15% brakujących HP do 13%
  • Diana:
    • Tarcza z W zmniejszona z 30 – 90 + 30% AP i 10% bonusowego HP do 25 – 85 + 25% AP i 95 bonusowego HP
  • Dr.Mundo:
    • Bazowe HP z R zmniejszone z 15% do 25% brakujących HP do 10% do 20%.
  • Ekko:
    • Podstawowa tarcza z W zmniejszona z 80-160 do 70-150
  • Elise:
    • Przelicznik AP leczenia postaci pająka zmniejszony z 10% do 8%
  • Fiddlesticks:
    • Leczenie z W przeciwko bohaterom zmniejszone z 30% – 70% do 25% – 55%
    • Leczenie z W przeciwko potworom zmniejszone z 50% do 45%
  • Fiora:
    • Leczenie z pasywki zmniejszono z 40 – 115 do 35 – 100
    • Zmniejszono podstawowe leczenie z R na sekundę z 80-140 do 75-125
  • Galio:
    • Tarcza z W zmniejszona z 8% – 15% HP do 7,5% – 13,5%
  • Gangplank:
    • Podstawowe leczenie z W zmniejszono z 50-150 do 45-145
    • Uzdrawiające skalowanie HP z W zmniejszone z 15% brakujących HP do 13%
  • Garen:
    • Regeneracja życia z pasywki zmniejszona z 1,5% – 10,1% HP do 1,2% – 8,7%
  • Gragas:
    • Uzdrowienie z pasywki zmniejszone z 8% HP do 6,5%
  • Gwen:
    • Leczenie z pasywki zmniejszone z 70% zadanych obrażeń do 60%
    • Maksymalne leczenie z pasywki zmniejszone z 12 – 30 + 7% AP do 10 – 25 + 6.5% AP
  • Illaoi:
    • Zmniejszono leczenie macek z pasywki z 5% brakujących HP do 3%
  • Irelia:
    • Przelicznik AD leczenia z Q zmniejszony z 8% – 16% do 7% – 11%
  • Ivern:
    • Podstawowa tarcza z E zmniejszona z 80-220 do 70-190
    • Przelicznik AP tarczy z E zmniejszony z 80% do 75%
  • Janna:
    • Tarcza z E zmniejszona z 80 – 200 + 65% AP do 75 – 175 + 60% AP
    • Leczenie z R na sekundę zmniejszone ze 100 – 200 + 50% AP do 90 – 200 + 45% AP
  • Jarvan IV:
    • Podstawowa tarcza z W zmniejszona z 60 – 160 do 50 – 150
    • Tarcza z W % HP na wroga zmniejszona z 1,5% do 1,3%
  • Kai’Sa:
    • Tarcza z R zmniejszona z 75 – 125 + 100% – 200% AD i 100% AP do 70 – 110 + 90% – 180% AD i 90% AP
  • Karma:
    • Tarcza z E zmniejszona z 90 – 270 + 50% AP do 80 – 240 + 45% AP
    • Bazowe brakujące leczenie HP na trafienie z R+W zmniejszono z 20% do 17%
    • Bonusowa tarcza z R+E zmniejszona z 25 – 190 + 50% AP do 25 – 175 + 45% AP
  • Kayle:
    • Leczenie z W zmniejszone z 60 – 180 + 30% AP do 50 – 155 + 25% AP
  • Kayn:
    • Leczenie z E zmniejszone ze 100 – 160 + 40% bonusowego AD do 90 – 130 + 35% bonusowego AD
    • Leczenie formy Darkina zmniejszone z 30% – 40% do 25% – 35%
    • Leczenie formy Darkina z R zmniejszone z 70% do 65%
  • Kha’Zix:
    • Podstawowe leczenie z W zmniejszono z 60-160 do 50-130
  • Kindred:
    • Zmniejszono leczenie z W z 49-100 do 45-79
    • Leczenie z R zmniejszone z 250-400 do 225-375
  • Kled:
    • HP przed ponownym dosiadaniem Skaarla zmniejszono z 50% – 80% do 45% – 75%
  • Lee Sin:
    • Tarcza z W zmniejszona z 55 – 275 do 50 – 250
    • kradzież życia z W zmniejszono z 5% – 25% do 5% – 23%
  • Lillia:
    • Leczenie z bohaterów z pasywki zmniejszone z 12 – 140 + 20% AP do 11 – 125 + 18% AP
    • Leczenie z potworów z pasywki zmniejszone z 27 − 104 + 6% AP do 24 – 75 + 5,4% AP
  • Lissandra:
    • Leczenie z R zmniejszone ze 100 – 200 + 30% AP do 90 – 190 + 25% AP, wciąż zwiększone z brakującymi HP
  • Lulu:
    • Podstawowa tarcza z E zmniejszona z 80-240 do 75-215
    • W przypadku niektórych obrażeń przelicznik AP z E został osłabiony z 40% do 35%,
    • Podstawowe zdrowie z R zmniejszone z 300-600 do 275-575
  • Lux:
    • Podstawowa tarcza z W na trafienie zmniejszona z 45 – 125 do 40 – 100
  • Malphite:
    • Tarcza z pasywki zmniejszona z 10% HP do 9%
  • Maokai:
    • Podstawowe leczenie z pasywki zmniejszono z 5 – 65 do 5 – 45
    • Przelicznik HP uzdrawiania z pasywki zmniejszony z 5% – 15% do 4,5% – 11%
  • Mordekaiser:
    • Leczenie z W zmniejszone z 40% – 50% do 35% – 45%
  • Morgana:
    • Leczenie z pasywki zmniejszone z 20% do 18%
  • Nami:
    • Leczenie z W zmniejszone z 60 – 160 + 30% AP do 55 – 135 + 25% AP
  • Nasus:
    • Kradzież życia z pasywki zmniejszona z 10% – 22% do 9% – 19%
  • Nidalee:
    • Leczenie z E zmniejszone z 35 – 115 + 32,5% AP do 35 – 95 + 27,5% AP
  • Nocturne:
    • Uzdrowienie z pasywki zmniejszone z 15 – 40 + 15% AP do 13 – 30 + 30% AP, stwory nadal mają 50%
  • Nunu i Willump:
    • Leczenie z Q zmniejszone z 75 – 215 + 10% bonusowego HP i 90% AP do 65 – 185 + 6% bonusowego HP i 70% AP, leczenie z bohaterów nadal wynosi 60%
  • Nautilus:
    • Tarcza z W zmniejszona z 45 – 85 + 9% – 13% HP do 40 – 80 + 8% – 12% HP
  • Orianna:
    • Tarcza z E zmniejszona z 60 – 220 + 50% AP do 55 – 195 + 45% AP
  • Poppy:
    • Tarcza z pasywki zmniejszona z 15% – 20% HP do 13% – 18% HP
  • Pyke:
    • Szare zdrowie bez obecności wrogów z pasywki zmniejszone z 10% + 0,25% lethality do 9% + 0,20% lethality
    • Szare zdrowie w pobliżu wielu wrogów z pasywki zmniejszono z 45% + 0,5% letality do 40% + 0,4% lethality
  • Rakan:
    • Tarcza z pasywki zmniejszona z 33 – 254 + 90% AP do 30-225 + 85% AP
    • Leczenie z Q zmniejszone z 18 – 120 + 70% AP do 18-90 + 55% AP
    • Tarcza z E zmniejszona z 40 – 140 + 80% AP do 35 – 135 + 70% AP
  • Rell:
    • Leczenie z Q zmniejszone z 5% brakujących HP do 4%
    • Po użyciu W tarcza zredukowana z 40 – 160 + 13% HP do 35 – 135 + 12% HP
  • Renata Glasc:
    • Podstawowa tarcza z E zmniejszona z 50-130 do 50-110
  • Renekton:
    • Przyrost PŻ o 9 zamiast 14
    • Przelicznik leczenie z minionów z Q zmniejszony z 3% do 2%
    • Przelicznik leczenia z ładowanego Q z mininonów zmniejszony z 9% do 6%
    • Leczenie z bohaterów z Q zmniejszono z 12 – 36 + 16% AD do 10 – 26 + 15% AD
    • Leczenie z ładowanego Q z bohaterów zmniejszony z 6 – 108 + 48% AD do 30 – 78 + 45% AD
  • Riven:
    • Tarcza z E zmniejszona z 85 – 205 + 120% AD do 80 – 180 + 110% AD
  • Rumble:
    • Tarcza z W zmniejszona z 60 – 200 + 50% AP do 60 – 180 + 45% AP
  • Senna:
    • Leczenie z Q zmniejszono z 40 – 120 + 40% AD do 40 – 100 + 30% od obrażeń od ataku, skala lethality i AP pozostaje bez zmian
    • Podstawowa tarcza z R zmniejszona ze 120-200 do 100-200
  • Seraphine:
    • Tarcza z W zmniejszona z 60 – 140 + 40% AP do 50 – 130 + 35% AP
    • Przelicznik uzdrowienia z W po AP zmniejszony z 0,75% za 100 AP do 0.60% za 100 AP
  • Shen:
    • Skalowanie HP tarczy z pasywki zmniejszono z 14% do 12%
    • Tarcza z R zmniejszona ze 140 – 500 + 17,5% bonusowego HP do 130 – 450 + 16% bonusowego HP, przelicznik AP nietknięty
  • Skarner:
    • Tarcza z W zmniejszona z 10% – 14% HP do 9% – 13%
  • Sona:
    • Leczenie z W zmniejszone z 30 – 110 + 20% AP do 30 – 90 + 15% AP
    • Tarcza z W zmniejszona z 25 – 125 + 30% AP do 25 – 105 + 25% AP
  • Soraka:
    • Leczenie z W zmniejszone ze 100 – 220 + 65% AP do 90 – 170 + 45% AP
    • Leczenie z R zmniejszone ze 130 – 300 + 55% AP do 125 – 275 + 50% AP
  • Swain:
    • Uzdrowienie z pasywki zmniejszone z 4% – 9% HP do 3,5% – 7% HP
    • Leczenie z R na sekundę zmniejszone z 15 – 65 + 25% AP do 15 – 45 + 20% AP
  • Sylas:
    • Leczenie z W min. zmniejszone z 25 – 125 + 40% AP do 20 – 100 + 35% AP, skaluje się z brakującym HP
  • Tahm Kench:
    • Zmniejszono leczenie z Q z 10 – 30 + 4% – 6% brakującego HP do 10 – 20 + 3% – 5% brakującego HP
    • Obrażenia z E zmienione w szare zdrowie bez sojusznika zmniejszone z 15% – 55% do 12% – 40%
    • Obrażenia z E zmienione w szare zdrowie z sojusznikiem zmniejszone z 45% – 65% do 40% – 50%
  • Talon:
    • Leczenie z Q zmniejszone z 10 – 70 do 9 – 55
  • Trundle:
    • Uzdrowienie z pasywki na cel zmniejszone z 2% – 7% HP do 1,8% – 5,5% HP
  • Tryndamere:
    • Podstawowe leczenie z Q zmniejszone z 30-70 do 25-57
    • Leczenie z Q z furią zmniejszono z 0,5-2,3 do 0,45-1,65
  • Urgot:
    • Tarcza z E zmniejszona z 60 – 140 + 150% bazowego AD i 15% bazowego HP do 55 – 135 + 135% Bazowego Ad i 13,5% bazowego HP
  • Vex:
    • Tarcza z W zmniejszona z 50 – 170 + 80% AP do 50 – 150 + 75% AP
  • Vi:
    • Tarcza z pasywki zmniejszona z 15% HP do 13% HP
  • Viego:
    • Uzdrowienie z pasywki zmniejszono z 3% + 3 na 100 AD do 2,5% + 2,5% na 100 AD, współczynniki AP i AS bez zmian
    • Leczenie z Q z bohaterów zmniejszone ze 150% do 135%
    • Leczenie z Q z potworów zmniejszone z 155% do 144%
    • Leczenie Q z minionów bez zmian na poziomie 10%
  • Viktor:
    • Tarcza z Q zmniejszona z 30 – 115 + 20% AP do 27 – 85 + 18% AP
  • Vladimir:
    • Przelicznik AP leczenia Q zmniejszony z 35% do 30%
    • Bazowe leczenie z ładowanego Q zmniejszono z 30-200 do 25-175
    • Leczenie brakującego zdrowia z Q zmniejszone z 5% + 4% na 100 AP do 5% + 3,5% na 100 AP
    • Leczenie z R z kolejnych celów zmniejszone z 50% do 40%
  • Volibear:
    • Przelicznik brakującego HP z W zmniejszony z 8% – 16% do 8% – 13%
    • Tarcza z E zmniejszona z 15% HP + 80% AP do 14% HP + 75% AP
    • Dodatkowe zdrowie z R zmniejszone z 200-600 do 175-525
  • Warwick:
    • Leczenie z Q zmniejszone z 30% – 90% zadanych obrażeń do 25% – 75%
  • Xin Zhao:
    • Leczenie z pasywki zmniejszone z 7 – 92 + 10% AD do 6 – 74 + 7% AD, skalowanie AP nietknięte
  • Yasuo:
    • Tarcza z pasywki zmniejszona z 115-525 do 100-475
  • Yone:
    • Tarcza W zmniejszona z 40 – 60 + 60% podstawowego AD do 35 – 55 + 55% podstawowego AD
  • Yorick:
    • Zmniejszono leczenie z Q z 12-82 do 10-68
  • Yuumi:
    • Tarcza z pasywki zmniejszona z 60 – 400 + 30% AP do 56 – 360 + 25% AP
  • Zac:
    • Uzdrowienie z pasywki na bloba zmniejszono z 5% – 8% za rangę R do 3% – 4,5% za rangę R

Buffy bohaterów:

  • Taliyah:
    • Zyskuje 102 bazowego HP zamiast 70 i + 2 bazowego pancerza

Zmiany bohaterów:

  • Tresh:
    • Teraz ma przyrost pancerza ustawiony na 1.25 z 0
    • Podstawowa tarcza z W zmniejszona z 60-180 do 50-150

Jak widać zmiany obejmują niemal wszystkich bohaterów mających w zestawie umiejętności jakiekolwiek leczenie lub tarczę. Zmiany te z pewnością będą miały znaczący wpływ na rozgrywkę pod względem przeżywalności bohaterów. Riot Games zaznacza, że rozumie, iż zmiany są olbrzymie i będą wymagały monitorowania sytuacji. Część z bohaterów na pewno będzie wymagać natychmiastowego wzmocnienia lub osłabienia, część pozostanie bez zmian. Na pewno zmiany te będą miały istotny wpływ na metę.