Riot Games postanowiło całkowicie wyłączyć czat ogólny w meczach w League of Legends
Z League of Legends znika czat ogólny podczas rozgrywek!
Jak czytamy w oświadczeniu Riotu na stronie głównej gry, czat ogólny znika całkowicie z gry. Przyczyną są toksyczne zachowania graczy.
WYŁĄCZENIE CZATU OGÓLNEGO
Chociaż w roku 2021, jeśli chodzi o systemy behawioralne, koncentrowaliśmy się głównie na zachowaniach takich jak odchodzenie od komputera i celowe ginięcie, doszły do nas opinie, że w tym roku coraz większym problemem było też obrażanie werbalne. Pracujemy nad wieloma zmianami, aby systematycznie usuwać ten problem na poziomie League i Riot, ale jedną bezpośrednią zmianę zauważycie już w patchu 11.21: całkowicie wyłączamy czat ogólny w kolejkach dobieranych.
Chociaż czat ogólny może być źródłem zabawnych interakcji społecznościowych pomiędzy drużynami, a także przyjaznego droczenia się, obecnie interakcje negatywne przeważają nad pozytywnymi. Ocenimy wpływ tej zmiany na podstawie raportów o obrażaniu słownym oraz współczynników kar, a także ankiet i waszych bezpośrednich opinii.
Czat ogólny jest jedyną wyłączoną opcją. Wrogowie w dalszym ciągu będą słyszeli i widzieli wasze emotki i maestrię bohatera (o ile nie skorzystają z wyciszenia), a także spamowanie CTRL+1/2/3/4. Czat po zakończeniu gry dalej będzie dostępny dla obu drużyn. Sojusznicy w dalszym ciągu będą mogli koordynować działania za pośrednictwem czatu drużynowego.
Jeśli chodzi o ten ostatni, zdajemy sobie sprawę, że obrażanie werbalne zdarza się również w czacie drużynowym, więc wyłączenie czatu ogólnego nie usunie całkowicie tego problemu. Jednak czat drużynowy odgrywa też istotną rolę w koordynacji działań drużyny, więc jego potencjalna wartość jest znacznie wyższa, nawet jeśli może stać się źródłem negatywnych doświadczeń.
Wiemy, że to wkurzające dla wszystkich tych, którzy lubią komplementować skórki przeciwników z alei lub wysyłać zaproszenia do tańca w legowisku Barona. Wierzymy jednak, że korzyści wyłączenia czatu przeważają ze względu na rosnącą liczbę negatywnych zachowań w czacie ogólnym podczas gry.