Szczegóły ASU Ahri z League of Legends

Riot Games udostępniło na stronie League of Legends wpis pokazujący, jak będzie wyglądać ASU Ahri

W Obszernym wpisie na stronie league of Legends Riot Games pochwaliło się jak prezentować się będzie ASU Ahri, wraz z animacjami ataków oraz udźwiękowieniem odświeżonej bohaterki League of Legends.

ASU to wizualne odświeżenie, które pozwali nam unowocześnić wygląd bohatera (a czasem lepiej dopasować go do tego obszaru naszego uniwersum, który reprezentuje). Takie aktualizacje nie wpłyną w znacznym stopniu na fabułę bohatera ani nie zmienią żadnych elementów jego rozgrywki, co zwykle ma miejsce w pełnych VGU. W ASU możemy poprawiać pewne elementy starszych bohaterów, na które narzekaliście przez lata — jak połamane karki czy nadgarstki, przestarzałe animacje, brak przejrzystości rozgrywki, przestarzałe stroje i dialogi itp. ASU to dodatek do pełnych VGU, które zespół ds. bohaterów będzie wypuszczać tak jak do tej pory.

Aktualizacje ASU różnią się od innych modernizacji (takich jak VGU czy CGU), ponieważ nie wpływają na rozgrywkę i funkcjonalność umiejętności, ani też nie zmieniają mocno historii bohatera.

Rioterzy w trakcie aktualizacji zastanawiali się, gdzie można umiejscowić historię odświeżonej Ahri. Mieli do wyboru osadzenie jej historii przed wydarzeniami z gry Ruined King: A League of Legends story, lub po niej. Twórcy zdecydowali się na drugą opcję:

Aktualizacja Ahri zbiegła się w czasie z pewną wyjątkową okazją — premierą gry Ruined King: A League of Legends Story. To jednak zmusiło nas do podjęcia decyzji: czy nowa wersja Ahri powinna być fabularnie spójna z czasami przed czy po wydaniu nowej gry? Po rozmowie z naszym głównym grafikiem koncepcyjnym Thomasem „Riot Hylią” Randbym zdecydowaliśmy, że Ahri z czasów po wydarzeniach z Ruined King będzie bardziej ekscytująca dla graczy. Po tym, jak postać bardzo rozwinęła się w tej grze, poczułam, że byłoby wielką stratą przywrócić ją do tego, kim była wcześniej — kimś uciekającym przed bólami swojej przeszłości, zamiast iść do przodu z podniesionym czołem.

Projekt odświeżonej bohaterki:

Wraz z pojawianiem się nowych bohaterów, wydarzeń i filmów, gracze mogą wkraczać w świat League of Legends na wiele nowych i ekscytujących sposobów. Często jednak tempo, w jakim rozwija się i zmienia narracja, może sprawić, że niektórym postaciom będzie brakowało wyrazu. Caitlyn, na przykład, wydawała się być reliktem wczesnych dni League of Legends, kiedy to Piltover miało mniej unikalną tożsamość i istniało po prostu jako inspirowane steampunkiem, kapryśne miasto technologii.

W przypadku Ahri, gracze mieli kilka okazji, aby lepiej ją poznać i ujrzeć jej bardziej szczegółowe wariacje. Pojawiła się w filmach do League of Legends, Wild Rift i Legends of Runeterra — a także była kluczową postacią w Ruined King, gdzie przedstawiono jej nowy projekt i bardziej unikalne interakcje z postaciami. Bardziej niż wymyślać Ahri na nowo, chcieliśmy dostosować ją do tego, czego gracze już doświadczyli.

Rioterzy zdecydowali, że najbardziej odpowiednim dla PCtowej wersji League of legends będzie mieszanka elementów z animacji Nowy świt oraz modelu Wild Rift. Zdecydowano się również dodać nieco elementów wyglądu z Ruined Kinga.

Ostatecznie zdecydowaliśmy się połączyć elementy jej wyglądu z Nowego Świtu i jej modelu z Wild Rift, a także wykonać ukłon w stronę jej projektu z Ruined King — używając luksusowych jedwabnych tkanin i długich, płynących włosów, ale zachowując pewne elementy, aby podkreślić jej bardziej dziką stronę i wrodzony vastajański wdzięk. Jej włosy są nieco bujniejsze, co stanowi hołd dla bardziej dzikiego wyglądu z Ruined King — gdzie walczy o kontrolę nad swoją mocą i pragnieniem zaspokojenia pierwotnych instynktów. Ta bardziej zdziczała strona ujawnia się w trakcie Widmowej Szarży — w jej oczach pojawia się niebezpieczny blask, a ogony rozwijają się w całej okazałości!

Twórcy podzielili się również animacjami technicznymi dotyczącymi bohaterki, oraz jej ogonów:

Wiedziałam, że ogony Ahri są bardzo ważne dla jej odbioru i fantazji w grze, dlatego skupiłam się na nich podczas rigowania postaci.Musiały nie tylko sprawiać dobre wrażenie, ale również chcieliśmy — z punktu widzenia niezawodności — ułatwić deweloperom pracę z nimi podczas tworzenia skórek w przyszłości.

Riot Games postanowiło się również podzieli ć odświeżonym wyglądem animacji postaci, a także udostępnili porównanie jak wygląda fizyka ruchu ogonów bohaterki:

Kiedy zastanawialiśmy się nad najważniejszymi elementami animacji, od razu zauważyliśmy, że urzeczywistnienie właściwej fantazji o lisie z dziewięcioma ogonami będzie jednym z naszych priorytetów. Ogony są unikalną cechą charakteru tej postaci, więc chcieliśmy dołożyć starań i zadbać o ich wygląd.Jednak dziewięć ogonów na jednej postaci to sporo pracy — zwłaszcza jeśli mają wyglądać jak należy. Ściśle współpracowałem z Izzy, naszą graficzką techniczną, aby uzyskać odpowiedni poziom funkcjonalności ogonów Ahri. Odkryliśmy, że lawirowanie pomiędzy jednym głównym ogonem a dziewięcioma indywidualnymi daje świetne rezultaty — co oznaczało również, że nie musieliśmy przez cały czas zajmować się każdym z nich. Przeprowadziliśmy wiele testów z różnymi ustawieniami i ostatecznie stworzyliśmy satysfakcjonujący system ruchów ogona.

Oto jak prezentują się wczesne testy animacji ogonów:

Twórcy pochwalili się również poprawkami wizualnymi dotyczącymi zaktualizowanych animacji umiejętności bohaterki:

Tak prezentuje się zaktualizowane Q, czyli Zwodnicza Kula:

Tak prezentuje się zaktualizowane W, czyli Ogniki:

A tak zaktualizowana umiejętność E czyli Urok:

Całość wpisu o aktualizacji bohaterki znajduje się pod tym adresem