Battle Pass w Overwatch 2? Blizzard o stałych przychodach z monetyzacji gry

Czwartkowe podsumowanie kwartalne sugeruje, że Overwatch 2 ma zapewnić firmie większy zwrot z inwestycji. Czyżby jednak Battle Pass?

marketing i publishing manager odchodzi z blizzarda

Podczas czwartkowego podsumowania finansowego minionego kwartału, włodarze studia Activision Blizzard ujawnili kilka ciekawych informacji odnoszących się do Overwatch. Jedną z nich jest MAU, czyli średnia miesięczna liczba aktywnych graczy. Po niemal 4,5 roku od premiery, w Overwatch stale gra ponad 10 milionów graczy miesięcznie.

Drugą i chyba jeszcze ważniejszą jest zmiana modelu biznesowego gry. Włodarze studia poinformowali, że Overwatch przechodzi aktualnie istotne zmiany, które mają zapewnić firmie stałe źródło przychodu, nie ograniczające się wyłącznie do sprzedaży gry, czy loot boxów.

Na ten moment monetyzacja w Overwatch jest mocno ograniczona. Gracze poza nabyciem gry mogą kupić żetony ligowe, bądź loot boxy pozwalające im kupić konkretne skiny otrzymać cztery losowe przedmioty kosmetyczne różnej jakości.

Czy Overwatch 2 doczeka się Battle Pass’a?

Większość najpopularniejszych gier posiada Battle Passy, które mają na celu zatrzymać graczy na dłuższy czas, bądź umożliwić zakup przepustki tym, którzy wolą korzystać z nowych kosmetyków od razu. Fortnite, League of Legends, Call of Duty czy Valorant są tylko pierwszymi z brzegu przykładami, gdzie taki mechanizm funkcjonuje i ma się bardzo dobrze.

Overwatch 2 ma doczekać się sporych zmian w modelu biznesowym gry. Jak wspomniałem wyżej, włodarze studia zamierzają zapewnić firmie stałe źródło przychodu z gry, a co za tym idzie, w grze znajdą się opłaty, które co miesiąc mają zapewnić deweloperom dodatkowy zastrzyk pieniędzy.

Dlaczego mowa akurat o Battle Passie? Już w marcu informowaliśmy Was o wywiadzie z Jeffem Kaplanem, w którym wyraźnie zaznaczył, że podoba mu się mechanizm Battle Passu.

Z kolei w sierpniu niemieccy gracze otrzymali od Blizzarda ankiety, w których deweloperzy pytają ich o płatne XP Boosty, customizację skinów i masę innych rozwiązań mających zapewnić graczom różne elementy kosmetyczne.

Duża część z powyższych bardzo dobrze wpasowuje się w model Battle Pass. Zamiast kupować go, gracze mogliby kupić tańszy XP Boost, dzięki któremu szybciej nabiją poziomy przepustki dające im dostęp do kolejnych kosmetyków czy funkcjonalności jak customizacja skinów.

Czy Battle Pass pojawi się w grze? Tego na 100% nie wiemy. Wiemy natomiast, że zapowiedź zmiany modelu biznesowego gry, wymusi na graczach częstsze płatności, bądź aktywność w grze. Oczywiście, jeśli danym graczom będzie zależało na skompletowaniu wszystkich kosmetyków.