Eksperymentalna Karta w Overwatch – masa zmian, masowy res Mercy i Symmetra jako wsparcie!
Dzisiejszego wieczora Blizzard wprowadził do gry nową, szaloną Eksperymentalną Kartę do Overwatch. Wśród najważniejszych zmian powrót masowego reza Mercy i Symmetry jako bohatera Wsparcia.
Blizzard po raz kolejny oddaje w ręce graczy Eksperymentalną Kartę w Overwatch. Tak jak poprzednio, tak i tym razem zmiany wprowadzone zostały przez członków społeczności gry. Odpowiada za nie zespół czterech osób: ML7 (streamer), LemonKiwi (komentatorka Overwatch Contenders), JakeOW (Trener w Houston Outlaws) i Wanted (streamer).
Jak informuje Blizzard na łamach swojej strony internetowej, dali influencerom pełną swobodę. Wśród nowych zmian balansowych znajdują się nie tylko usprawnienia i typowe zmiany statystyk, ale również nigdy wcześniej niewidziane nowinki w Overwatch. Wśród nich np. powrót masowego wskrzeszenia u Łaski czy powrót Symmetry do roli bohatera Wsparcia i zmiana funkcjonowania jej wieżyczek strażniczych.
Zmiany Bohaterów
Ogólne
- Maksymalny zasięg opadania pocisków hitscanów zwiększony do 50% (zmiana z 30%)
- Tanki
- Wszystkie obrażenia od ataku, umiejętności i ultimate zmniejszone o 50%,
- Czas trwania umiejętności CC zredukowany o 50% dla następujących typów: ogłuszenie, uśpienie, powalenie, odrzucenie, spowolnienie/zamrożenie, zatrzymanie/wpadnięcie w pułapkę.
- Następujące umiejętności CC pozostają jednak bez zmian czasu działania wobec tanków:
- Zamieć Mei
- Zdruzgotanie Reinhardta
- Uderzenie Grawitonowe Zarii
- Pierwotny Szał Winstona.
Tanki
- Reinhardt
- Zwiększenie pancerza z 200 do 400
- Ogniste Uderzenie
- Przeciwnicy trafieni umiejętnością otrzymują 50% mniej punktów leczenia przez 4 sekundy,
- Szarża
- Od teraz może pochwycić kilka celów,
- Czas poruszania się zwiększony o 40% przez pierwsze 2 sekundy szarży,
- Może być anulowany klikając ponownie klawisz Shift,
- Orisa
- Zwiększenie pancerza z 250 do 500,
- Umocnienie
- Teraz zwiększa szybkość poruszania się o 40%,
- Sojusznicy w obrębie 8 metrów otrzymują dodatkowe 20% do szybkości poruszania się i redukcję otrzymanych obrażeń o 20%.
- Stać!
- Nie wystrzeliwuje już pocisku,
- Od teraz przyczepia wiązkę do najbliższego przeciwnika w obrębie 5 metrów, która przyciąga go do Orisy przez 1.5 sekundy,
- Turbodoładowanie
- Nie zapewnia już bonusu obrażeń sojusznikom,
- Od teraz spowalnia wszystkich przeciwników w obrębie 10 metrów o 40%,
- Zaria
- Zwiększono HP z 200 do 300,
- Dodano 300 pancerza,
- Usunięto HP tarczy,
- Bariera Projekcyjna
- Zapewnia bonus w wysokości do 50% szybkości poruszania się Zarii lub sojuszników, bazując na podstawie aktualnego poziomu energii,
- Zapewnia +0.5% do szybkości poruszania się na 1 punkt energii.
- Zapewnia bonus w wysokości do 50% szybkości poruszania się Zarii lub sojuszników, bazując na podstawie aktualnego poziomu energii,
- Sigma
- Dodano 200 pancerza,
- Hipersfery
- Od teraz wystrzeliwuje tylko jedną Hipersferę jednocześnie,
- Zredukowano czas odnowienia między strzałami z 1.2 do 0.5 sekundy,
- Akrecja
- Od teraz otrzymuje dodatkowy ładunek po skutecznym trafieniu celu,
- Zużycie dodatkowego ładunku powoduje przełączenie umiejętności na czas odnowienia,
- Chwyt Kinetyczny
- Od teraz zapewnia odporność na umiejętności CC w trakcie użycia umiejętności,
- Eksperymentalna Bariera
- Zmniejszono czas rozpoczęcia umiejętności do 0.1 sekundy,,
- Burzyciel
- Pazur
- Nie odłącza się już automatycznie po 6 sekundach,
- Nie może już osiągnąć maksymalnej prędkości, zadawać obrażeń ani odrzucać wrogów jeśli Pazur jest aktywny przez ponad 6 sekund,
- Pole Minowe
- Od teraz oślepia przeciwników na 2.5 sekundy gdy zada im obrażenia. Gdy oślepieni, gracze nie widzą nic poza HUDem gry,
- Kafar
- Od teraz redukuje odnowienie umiejętności Adaptabilne Osłony o 1 sekundę za każde trafienie w przeciwnika,
- Pazur
- Wieprzu
- Życie zmniejszone z 600 do 300,
- Dodano 300 pancerza,
- Hak na Łańcuchu
- Od teraz przyciąga przeciwników o 75% szybciej,
- Sztachnięcie
- Nie leczy już do pełna,
- Leczy 100 punktów życia, plus dodatkowe 100 pobliskim sojusznikom,
- Wieprzu otrzymuje 25% redukcję obrażeń gdy w pobliżu znajdują się sojusznicy,
- Buff obejmuje również sojuszników w obrębie 5 metrów,
- Wieprzu otrzymuje zmniejszone o 50% obrażenia gdy w pobliżu znajduje się sojuszniczy tank,,
- Wieprznięcie
- Od teraz nie odrzuca przeciwników,
- Może zostać anulowane
- D.Va
- Pasywka: Przytrzymując klawisz skoku pozwala mechowi powoli opadać,
- Działka Fuzyjne
- Atak podstawowy zredukowany z 2 na 1 per pocisk,
- Matryca Obronna
- Od teraz nagradza w postaci 30% ładunku ultimate za zablokowanie projectile wrogiego ultimate,
- Dopalacze
- Odnowienie zmniejszone z 4 do 2 sekund,
- Winston
- Pancerz zwiększony ze 150 do 300
- Plecak Odrzutowy
- Od teraz nieznacznie podrzuca przeciwnika, przy którym wyląduje,
- Pierwotny Szał
- HP podczas ultimate zwiększone z 1000 do 1700,
- Życie zmniejsza się o 75 na każdą sekundę do minimalnego poziomu w wysokości 350,
- Przytrzymanie podstawowego przycisku ataku ładuje uderzenie, które zwiększa odrzucenie o 100%.
Natarcie
- Genji
- Szybkie Cięcie
- Od teraz ma 2 ładunki,
- Odnawia jeden ładunek po eliminacji. Aktywacja Smoczego Miecza również odnawia jeden ładunek,
- Obrażenia zmniejszone z 50 do 30,
- Od teraz ma 2 ładunki,
- Smoczy Miecz
- Czas trwania zmniejszony z 6 do 3 sekund,
- Po deaktywacji umiejętności, Genji otrzymuje bonus do szybkości ataku o 40% na 6 sekund,
- Szybkie Cięcie
- Doomfist
- Nowa dodatkowa pasywka
- Użycie podstawowego ataku, który nie zadaje obrażeń redukuje czas odnowienia 2 pozostałych umiejętności o 1 sekundę,
- Fala Sejsmiczna
- Od teraz można anulować po 0.2 sekundy od rozpoczęcia umiejętności klikając jeszcze raz klawisz zdolności,
- Nowa dodatkowa pasywka
- Echo
- Szybowanie
- Zwiększono szybkość o 15%,
- Nowa pasywka: Asymilacja
- Gdy otrzyma trafienie kończące natychmiast uzdrawia 30% brtakujących punktów życia,
- Leczenie generuje ładunek ultimate,
- Pasywka wpływa również na Duplikację,
- Szybowanie
- Mei
- Całkowicie zamrożone cele otrzymują o 100% więcej obrażeń od uderzenia z ręki ze wszystkich źródeł,
- Ściana Lodu
- Wyrzuca graczy w powietrze gdy zostanie postawiona pod nogami,
- Kriostaza
- Zwiększono rozmiar o 50%,
- Pharah
- Wyrzutnia Rakiet
- Trafienie rakietą ogranicza szybkość poruszania się celu o 25% na 0.5 sekundy,
- Odrzut po trafieniu rakietą zwiększony o 100%,
- Przytłaczający Strzał
- Od teraz ma 2 ładunki,
- Przeciwnik odrzucony Przytłaczającym Strzałem staje się odporny na odrzucenie przez 1.5 sekundy,
- Wyrzutnia Rakiet
- Junkrat
- Nie słychać już kroków,
- Mord-Opona
- Zwiększa szybkość poruszania się gry porusza się po ścianach,
- Sombra
- Pistolet Maszynowy
- Rozrzut zmniejszony o 20%,
- Liczba pocisków wystrzelona na sekundę zwiększona z 20 na 24,
- Hakowanie
- Gdy przerwane czas odnowienia zostaje zwiększony z 2 do 3 sekund,
- Czas hakowania zmniejszony z 5 do 3.5 sekund,
- Pistolet Maszynowy
- Bastion
- Rozmiar modelu bohatera zmniejszony o 15%,
- Konfiguracja: Zwiadowca
- Liczba magazynku zwiększona z 35 do 100,
- Rozrzut broni zmniejszony o 20%,
- Samonaprawa
- Można użyć jednocześnie podczas atakowania,
- Hanzo
- Smoczy Strzał
- Smoki generują się natychmiast jeśli strzała trafi w elementy środowiska,
- Strzały Burzowe
- Nie wystrzeliwuje już automatycznie 5 pocisków,
- Od teraz nagradza 6 sekundowym buffem z następującymi efektami:
- Skraca czas odnowienia Wypadu (doskoku) z 4 do 1 sekundy,
- Usuwa karę do szybkości poruszania się,
- Skrócono czas naciągania łuku z 0.75 do 0.45 sekundy,
- Smoczy Strzał
- Torbjorn
- Nitownica
- Ciągłe obrażenia z ataku podstawowego względem celu zwiększa obrażenia każdego kolejnego pocisku o 5,
- Każdy buff trwa 5 sekund,
- Nitownica
- Ashe
- Żmija
- Od teraz nie przeładowuje pocisków pojedynczo,
- Od teraz przeładowuje cały magazynek w 2.25 sekundy,
- Obrzyn
- Czas odnowienia zwiększony z 10 do 13 sekund,
- Dynamit
- Nie zadaje już obrażeń Ashe,
- Eksplozja nie zadaje już obrażeń zależnych od odległości,
- Żmija
- Cassidy
- Życie zmniejszone z 225 do 200,
- Rozjemca
- Usunięto atak alternatywny,
- Czas przywrócenia broni po wystrzale zmniejszony z 0.5 do 0.42 sekundy,
- Przewrót Bojowy
- Odnowienie zwiększone z 6 do 8 sekund,
- Nie można już użyć w powietrzu,
- Przycelowanie
- Redukuje efekty wizualne wokół Cassidy’ego gdy aktywne,
- Reaper
- Krok w Cień
- Zmniejszono czas odnowienia umiejętności z 10 do 5 sekund,
- Od teraz może być użyte pod postacią upiora,
- Postać Upiora
- Zmniejszono czas odnowienia z 8 do 4 sekund,
- Już nie przeładowuje broni,
- Umiejętność nie reaguje już na buff do szybkości poruszania się,
- Krok w Cień
- Soldier: 76
- Wizjer Taktyczny
- Zredukowane zostały efekty wizualne gdy aktywna
- Rakiety Helix
- Nie zadaje już obrażeń Żołnierzowi,
- Czas odnowienia zwiększony z 6 do 8 sekund,
- Wizjer Taktyczny
- Widowmaker
- Kotwiczka
- Zwiększono czas odnowienia z 12 do 15 sekund,
- Jadowita Mina
- Od teraz można mieć 3 aktywne miny,
- Zredukowano czas odnowienia z 15 do 10 sekund,
- Zmniejszono obrażenia z 15 do 10 na sekundę,
- Czas trwania zmniejszony z 5 do 3 sekund,
- Szybkość rzutu miną zwiększony z 20 do 30
- Kotwiczka
- Tracer
- Bomba Pulsacyjna
- Koszt ultimate zredukowany o 50%,
- Obrażenia od eksplozji zmniejszone z 350 do 190,
- Nie zadaje już obrażeń Tracer,
- Bomba Pulsacyjna
Support
- Ana
- Karabin Biotyczny
- Czas przeładowania zmniejszony z 1.5 do 0.75 sekundy,
- Strzałka Usypiająca
- Uśpione cel od teraz pojawiają się w Kill Feed,
- Sojusznicy od teraz widzą ikonę nad uśpionym celem,
- Można uśpić wieżyczki,
- Od teraz może zatrzymać mecha D.Vy w locie podczas użycia Samozniszczenia,
- Nanowzmocnienie
- Nanowzmocnienie zwiększa teraz otrzymywane leczenie o 50%,
- Czas wykonania umiejętności zredukowany z 0.15 do 0.05 sekundy,
- Kończące trafienia sojuszników pod wpływem Nanowzmocnienia skracają czasu odnowienia umiejętności Any o 1 sekundę,
- Karabin Biotyczny
- Baptiste
- Egzobuty
- Wysokość maksymalna zwiększona o 50%,
- Czas do pełnego naładowania zwiększony z 1 do 2 sekund,
- Pole Nieśmiertelności
- Czas trwania skrócony z 5 do 1.5 sekundy,
- Czas odnowienia zmniejszony z 25 do 23 sekund,
- Od teraz powstrzymuje przed spadkiem HP sojuszników poniżej 20% ich maksymalnego zdrowia z 10%,
- Matryca Wzmacniająca
- Baptiste może teraz leczyć się sam alternatywnym atakiem Miotacza Biotycznego gdy ultimate jest aktywny,
- Czas trwania zmniejszony z 10 do 8 sekund,
- Egzobuty
- Brigitte
- Wsparcie
- Efekt leczenia mija natychmiast gdy Brigitte zginie,
- Rąbnięcie Tarczą
- Odległość zwiększona o 15%,
- Teraz zachowuje większą prędkość podczas zderzenia z terenem
- Trzaśnięcie
- Podczas Natchnienia, Trzaśnięcie zmienia swoją funkcjonalność:
- Zadaje obrażenia i odrzuca wszystkich przeciwników w obrębie 7 metrów,
- Ogranicza możliwość poruszania się Brigitte o 0,75 sekundy,
- Zwiększa czas odnowienia o pozostały czas trwania Natchnienia plus 4 sekundy,
- Podczas Natchnienia, Trzaśnięcie zmienia swoją funkcjonalność:
- Wsparcie
- Lucio
- Wzmacniacz
- Podczas jazdy po ścianie zwiększa obrażenia z 20 do 25,
- Bariera Dźwiękowa
- Przeciwnicy będący w obrębie działania umiejętności, zostają odrzuceni o 6 metrów,
- Wzmacniacz
- Mercy
- Walkiria
- Nie jest już ultimate,
- Od teraz stanowi 2 umiejętność (E),
- Leczenie zwiększone z 55 do 70 na sekundę,
- Kaduceusz nie rozwija już wiązki na pobliskich sojuszników,
- Czas trwania zmniejszony z 15 do 3 sekund,
- Czas odnowienia wynosi 20 sekund,
- Szybkość lotu zmniejszona z 7 do 6 sekund,
- Szybkość poruszania się Anioła Stróża zmniejszona z 25 do 20,
- Wskrzeszenie
- Od teraz to ultimate,
- Może wskrzesić 5 bohaterów na raz,
- Zwiększono zasięg z 5 do 8 metrów,
- Walkiria
- Moira
- Nowa pasywka
- Atak zręki spowalnia przeciwników o 30% na 1 sekundę,
- Efekt ma 10 sekundowe opóźnienie przed ponownym spowolnieniem tego samego przeciwnika,
- Chwyt Biotyczny
- Wykorzystanie zasobów leczenia zwiększone o 12.5%,
- Kula biotyczna
- Już nie spowalniają gdy natrafią na cel,
- Od teraz poruszają się ze stałą prędkością 5.5 metra na sekundę,
- Po aktywacji umiejętności, przytrzymanie lewego lub prawego przycisku myszki przez 1 sekundę spowoduje, że kula będzie leciała z prędkością 20 metrów na sekundę,
- Koalescencja
- Kierowanie umiejętności na przeciwnika przez 2 sekundy bez przerwy zacznie go unosić z ziemi na 3 sekundu,
- Efekt ten można użyć na przeciwniku tylko raz,
- Nowa pasywka
- Zenyatta
- Nowa pasywka “Wzniesienie”
- Zenyatta może skoczyć wyżej przytrzymując klawisz skoku,
- Kula Zniszczenia
- Magazynek zwiększony z 20 do 25,
- Kula Harmonii
- Dodaje efekt specyficzny dla określonej roli jeśli jest na sojuszników przynajmniej 2 sekundy
- Tanki: Redukcja obrażeń o 20%,
- Natarcie: Zwiększa szybkość poruszania się o 10%,
- Wsparcie: otrzymywane leczenie zwiększone z 30 do 40 na sekundę,
- Dodaje efekt specyficzny dla określonej roli jeśli jest na sojuszników przynajmniej 2 sekundy
- Kula Rozdarcia
- Zwiększenie obrażeń zmniejszone z 25% do 20%,
- Nowa pasywka “Wzniesienie”
- Symmetra
- Przeniesiono z Natarcia do Wsparcia,
- Projektor Fotonowy
- Obrażenia od ataku podstawowego zmniejszone z 60/120/180 do 40/80/120 na sekundę,
- Obrażenia ataku alternatywnego zmniejszone ze 120 do 80,
- Atak alternatywny zadaje 50% więcej obrażeń do celów nie będących bohaterem tj. wieżyczek czy barier,
- Liczba ładunków zwiększona z 70 do 80,
- Wieżyczka Strażnicza
- Zycie zwiększone z 30 do 50,
- Nie zadaje już obrażeń,
- Teraz leczy sojuszników
- Leczy 20 punktów na sekundę na wieżyczkę,
- Maksymalny zasięg zwiększony z 0.75 do 0.5 sekundy,
- Czas odnowienia zmniejszony z 10 do 8 sekund,
- Już nie zmniejsza szybkości poruszania się celu,
- Teleporter
- Czas odnowienia zwiększony z 10 do 12 sekund,
- Sojusznicy, którzy skorzystają z teleporta otrzymują bonus o 40% do szybkości poruszania się przez 2 sekundy,
- Efekt ma 10 sekundowy czas odnowienia na sojusznika,
- Bariera Fotonowa
- Życie zredukowane z 4000 do 2500,
- Czas trwania zmniejszony z 12 do 10 sekund,
- Koszt ultimate zredukowany o 9%.
Wraz z nową kartą eksperymentalną, deweloperzy ogłosili turniej społecznościowy, którym udział mogą wziąć wszyscy gracze. Pula nagród jest dosyć spora ponieważ tylko na region Stanów Zjednoczonych wynosi aż 25 tysięcy dolarów, natomiast w regionie europejskim 12 tysięcy dolarów. Chętnych odsyłam do oficjalnej strony turniejowej abyście mogli zapoznać się z zasadami.