Eksperymentalna Karta w Overwatch – masa zmian, masowy res Mercy i Symmetra jako wsparcie!

Dzisiejszego wieczora Blizzard wprowadził do gry nową, szaloną Eksperymentalną Kartę do Overwatch. Wśród najważniejszych zmian powrót masowego reza Mercy i Symmetry jako bohatera Wsparcia.

masa zmian w nowej eksperymentalnej karcie w Overwatch

Blizzard po raz kolejny oddaje w ręce graczy Eksperymentalną Kartę w Overwatch. Tak jak poprzednio, tak i tym razem zmiany wprowadzone zostały przez członków społeczności gry. Odpowiada za nie zespół czterech osób: ML7 (streamer), LemonKiwi (komentatorka Overwatch Contenders), JakeOW (Trener w Houston Outlaws) i Wanted (streamer). 

Jak informuje Blizzard na łamach swojej strony internetowej, dali influencerom pełną swobodę. Wśród nowych zmian balansowych znajdują się nie tylko usprawnienia i typowe zmiany statystyk, ale również nigdy wcześniej niewidziane nowinki w Overwatch. Wśród nich np. powrót masowego wskrzeszenia u Łaski czy powrót Symmetry do roli bohatera Wsparcia i zmiana funkcjonowania jej wieżyczek strażniczych. 

Zmiany Bohaterów

Ogólne

  • Maksymalny zasięg opadania pocisków hitscanów zwiększony do 50% (zmiana z 30%)
  • Tanki
    • Wszystkie obrażenia od ataku, umiejętności i ultimate zmniejszone o 50%,
    • Czas trwania umiejętności CC zredukowany o 50% dla następujących typów: ogłuszenie, uśpienie, powalenie, odrzucenie, spowolnienie/zamrożenie, zatrzymanie/wpadnięcie w pułapkę. 
    • Następujące umiejętności CC pozostają jednak bez zmian czasu działania wobec tanków:
      • Zamieć Mei
      • Zdruzgotanie Reinhardta
      • Uderzenie Grawitonowe Zarii
      • Pierwotny Szał Winstona.

Tanki

  • Reinhardt
    • Zwiększenie pancerza z 200 do 400
    • Ogniste Uderzenie
      • Przeciwnicy trafieni umiejętnością otrzymują 50% mniej punktów leczenia przez 4 sekundy,
    • Szarża
      • Od teraz może pochwycić kilka celów,
      • Czas poruszania się zwiększony o 40% przez pierwsze 2 sekundy szarży,
      • Może być anulowany klikając ponownie klawisz Shift,
  • Orisa
    • Zwiększenie pancerza z 250 do 500,
    • Umocnienie
      • Teraz zwiększa szybkość poruszania się o 40%,
      • Sojusznicy w obrębie 8 metrów otrzymują dodatkowe 20% do szybkości poruszania się i redukcję otrzymanych obrażeń o 20%.
    • Stać!
      • Nie wystrzeliwuje już pocisku,
      • Od teraz przyczepia wiązkę do najbliższego przeciwnika w obrębie 5 metrów, która przyciąga go do Orisy przez 1.5 sekundy,
    • Turbodoładowanie
      • Nie zapewnia już bonusu obrażeń sojusznikom,
      • Od teraz spowalnia wszystkich przeciwników w obrębie 10 metrów o 40%,
  • Zaria
    • Zwiększono HP z 200 do 300,
    • Dodano 300 pancerza,
    • Usunięto HP tarczy,
    • Bariera Projekcyjna
      • Zapewnia bonus w wysokości do 50% szybkości poruszania się Zarii lub sojuszników, bazując na podstawie aktualnego poziomu energii,
        • Zapewnia +0.5% do szybkości poruszania się na 1 punkt energii.
  • Sigma
    • Dodano 200 pancerza,
    • Hipersfery
      • Od teraz wystrzeliwuje tylko jedną Hipersferę jednocześnie,
      • Zredukowano czas odnowienia między strzałami z 1.2 do 0.5 sekundy,
    • Akrecja
      • Od teraz otrzymuje dodatkowy ładunek po skutecznym trafieniu celu,
      • Zużycie dodatkowego ładunku powoduje przełączenie umiejętności na czas odnowienia,
    • Chwyt Kinetyczny
      • Od teraz zapewnia odporność na umiejętności CC w trakcie użycia umiejętności,
    • Eksperymentalna Bariera
      • Zmniejszono czas rozpoczęcia umiejętności do 0.1 sekundy,,
  • Burzyciel
    • Pazur
      • Nie odłącza się już automatycznie po 6 sekundach,
      • Nie może już osiągnąć maksymalnej prędkości, zadawać obrażeń ani odrzucać wrogów jeśli Pazur jest aktywny przez ponad 6 sekund,
    • Pole Minowe
      • Od teraz oślepia przeciwników na 2.5 sekundy gdy zada im obrażenia. Gdy oślepieni, gracze nie widzą nic poza HUDem gry,
    • Kafar
      • Od teraz redukuje odnowienie umiejętności Adaptabilne Osłony o 1 sekundę za każde trafienie w przeciwnika, 
  • Wieprzu
    • Życie zmniejszone z 600 do 300,
    • Dodano 300 pancerza,
    • Hak na Łańcuchu
      • Od teraz przyciąga przeciwników o 75% szybciej,
    • Sztachnięcie
      • Nie leczy już do pełna,
      • Leczy 100 punktów życia, plus dodatkowe 100 pobliskim sojusznikom,
      • Wieprzu otrzymuje 25% redukcję obrażeń gdy w pobliżu znajdują się sojusznicy,
        • Buff obejmuje również sojuszników w obrębie 5 metrów,
        • Wieprzu otrzymuje zmniejszone o 50% obrażenia gdy w pobliżu znajduje się sojuszniczy tank,,
      • Wieprznięcie
        • Od teraz nie odrzuca przeciwników,
        • Może zostać anulowane
  • D.Va
    • Pasywka: Przytrzymując klawisz skoku pozwala mechowi powoli opadać,
    • Działka Fuzyjne
      • Atak podstawowy zredukowany z 2 na 1 per pocisk,
    • Matryca Obronna
      • Od teraz nagradza w postaci 30% ładunku ultimate za zablokowanie projectile wrogiego ultimate,
    • Dopalacze
      • Odnowienie zmniejszone z 4 do 2 sekund,
  • Winston
    • Pancerz zwiększony ze 150 do 300
    • Plecak Odrzutowy
      • Od teraz nieznacznie podrzuca przeciwnika, przy którym wyląduje,
    • Pierwotny Szał
      • HP podczas ultimate zwiększone z 1000 do 1700,
      • Życie zmniejsza się o 75 na każdą sekundę do minimalnego poziomu w wysokości 350, 
      • Przytrzymanie podstawowego przycisku ataku ładuje uderzenie, które zwiększa odrzucenie o 100%.

Natarcie

  • Genji
    • Szybkie Cięcie
      • Od teraz ma 2 ładunki,
        • Odnawia jeden ładunek po eliminacji. Aktywacja Smoczego Miecza również odnawia jeden ładunek,
      • Obrażenia zmniejszone z 50 do 30,
    • Smoczy Miecz
      • Czas trwania zmniejszony z 6 do 3 sekund,
      • Po deaktywacji umiejętności, Genji otrzymuje bonus do szybkości ataku o 40% na 6 sekund,
  • Doomfist
    • Nowa dodatkowa pasywka
      • Użycie podstawowego ataku, który nie zadaje obrażeń redukuje czas odnowienia 2 pozostałych umiejętności o 1 sekundę,
    • Fala Sejsmiczna
      • Od teraz można anulować po 0.2 sekundy od rozpoczęcia umiejętności klikając jeszcze raz klawisz zdolności,
  • Echo
    • Szybowanie
      • Zwiększono szybkość o 15%,
    • Nowa pasywka: Asymilacja
      • Gdy otrzyma trafienie kończące natychmiast uzdrawia 30% brtakujących punktów życia,
      • Leczenie generuje ładunek ultimate,
      • Pasywka wpływa również na Duplikację,
  • Mei
    • Całkowicie zamrożone cele otrzymują o 100% więcej obrażeń od uderzenia z ręki ze wszystkich źródeł,
    • Ściana Lodu
      • Wyrzuca graczy w powietrze gdy zostanie postawiona pod nogami,
    • Kriostaza
      • Zwiększono rozmiar o 50%,
  • Pharah
    • Wyrzutnia Rakiet
      • Trafienie rakietą ogranicza szybkość poruszania się celu o 25% na 0.5 sekundy,
      • Odrzut po trafieniu rakietą zwiększony o 100%,
    • Przytłaczający Strzał
      • Od teraz ma 2 ładunki,
      • Przeciwnik odrzucony Przytłaczającym Strzałem staje się odporny na odrzucenie przez 1.5 sekundy,
  • Junkrat
    • Nie słychać już kroków,
    • Mord-Opona
      • Zwiększa szybkość poruszania się gry porusza się po ścianach,
  • Sombra
    • Pistolet Maszynowy
      • Rozrzut zmniejszony o 20%,
      • Liczba pocisków wystrzelona na sekundę zwiększona z 20 na 24,
    • Hakowanie
      • Gdy przerwane czas odnowienia zostaje zwiększony z 2 do 3 sekund,
      • Czas hakowania zmniejszony z 5 do 3.5 sekund,
  • Bastion
    • Rozmiar modelu bohatera zmniejszony o 15%,
    • Konfiguracja: Zwiadowca
      • Liczba magazynku zwiększona z 35 do 100,
      • Rozrzut broni zmniejszony o 20%,
    • Samonaprawa
      • Można użyć jednocześnie podczas atakowania,
  • Hanzo
    • Smoczy Strzał
      • Smoki generują się natychmiast jeśli strzała trafi w elementy środowiska,
    • Strzały Burzowe
      • Nie wystrzeliwuje już automatycznie 5 pocisków,
      • Od teraz nagradza 6 sekundowym buffem z następującymi efektami:
        • Skraca czas odnowienia Wypadu (doskoku) z 4 do 1 sekundy,
        • Usuwa karę do szybkości poruszania się,
        • Skrócono czas naciągania łuku z 0.75 do 0.45 sekundy,
  • Torbjorn
    • Nitownica
      • Ciągłe obrażenia z ataku podstawowego względem celu zwiększa obrażenia każdego kolejnego pocisku o 5,
      • Każdy buff trwa 5 sekund,
  • Ashe
    • Żmija
      • Od teraz nie przeładowuje pocisków pojedynczo,
      • Od teraz przeładowuje cały magazynek w 2.25 sekundy,
    • Obrzyn
      • Czas odnowienia zwiększony z 10 do 13 sekund,
    • Dynamit
      • Nie zadaje już obrażeń Ashe,
      • Eksplozja nie zadaje już obrażeń zależnych od odległości,
  • Cassidy
    • Życie zmniejszone z 225 do 200,
    • Rozjemca
      • Usunięto atak alternatywny,
      • Czas przywrócenia broni po wystrzale zmniejszony z 0.5 do 0.42 sekundy,
      • Przewrót Bojowy
        • Odnowienie zwiększone z 6 do 8 sekund,
        • Nie można już użyć w powietrzu,
      • Przycelowanie
        • Redukuje efekty wizualne wokół Cassidy’ego gdy aktywne,
  • Reaper
    • Krok w Cień
      • Zmniejszono czas odnowienia umiejętności z 10 do 5 sekund,
      • Od teraz może być użyte pod postacią upiora,
    • Postać Upiora
      • Zmniejszono czas odnowienia z 8 do 4 sekund,
      • Już nie przeładowuje broni,
      • Umiejętność nie reaguje już na buff do szybkości poruszania się,
  • Soldier: 76
    • Wizjer Taktyczny
      • Zredukowane zostały efekty wizualne gdy aktywna
    • Rakiety Helix
      • Nie zadaje już obrażeń Żołnierzowi,
      • Czas odnowienia zwiększony z 6 do 8 sekund,
  • Widowmaker
    • Kotwiczka
      • Zwiększono czas odnowienia z 12 do 15 sekund,
    • Jadowita Mina
      • Od teraz można mieć 3 aktywne miny,
      • Zredukowano czas odnowienia z 15 do 10 sekund,
      • Zmniejszono obrażenia z 15 do 10 na sekundę,
      • Czas trwania zmniejszony z 5 do 3 sekund,
      • Szybkość rzutu miną zwiększony z 20 do 30 
  • Tracer
    • Bomba Pulsacyjna
      • Koszt ultimate zredukowany o 50%,
      • Obrażenia od eksplozji zmniejszone z 350 do 190,
      • Nie zadaje już obrażeń Tracer,

Support

  • Ana
    • Karabin Biotyczny
      • Czas przeładowania zmniejszony z 1.5 do 0.75 sekundy,
    • Strzałka Usypiająca
      • Uśpione cel od teraz pojawiają się w Kill Feed,
      • Sojusznicy od teraz widzą ikonę nad uśpionym celem,
      • Można uśpić wieżyczki,
      • Od teraz może zatrzymać mecha D.Vy w locie podczas użycia Samozniszczenia,
    • Nanowzmocnienie
      • Nanowzmocnienie zwiększa teraz otrzymywane leczenie o 50%,
      • Czas wykonania umiejętności zredukowany z 0.15 do 0.05 sekundy,
      • Kończące trafienia sojuszników pod wpływem Nanowzmocnienia skracają czasu odnowienia umiejętności Any o 1 sekundę,
  • Baptiste
    • Egzobuty
      • Wysokość maksymalna zwiększona o 50%,
      • Czas do pełnego naładowania zwiększony z 1 do 2 sekund,
    • Pole Nieśmiertelności
      • Czas trwania skrócony z 5 do 1.5 sekundy,
      • Czas odnowienia zmniejszony z 25 do 23 sekund,
      • Od teraz powstrzymuje przed spadkiem HP sojuszników poniżej 20% ich maksymalnego zdrowia z 10%,
    • Matryca Wzmacniająca
      • Baptiste może teraz leczyć się sam alternatywnym atakiem Miotacza Biotycznego gdy ultimate jest aktywny,
      • Czas trwania zmniejszony z 10 do 8 sekund,
  • Brigitte
    • Wsparcie
      • Efekt leczenia mija natychmiast gdy Brigitte zginie,
    • Rąbnięcie Tarczą
      • Odległość zwiększona o 15%,
      • Teraz zachowuje większą prędkość podczas zderzenia z terenem
    • Trzaśnięcie
      • Podczas Natchnienia, Trzaśnięcie zmienia swoją funkcjonalność:
        • Zadaje obrażenia i odrzuca wszystkich przeciwników w obrębie 7 metrów,
        • Ogranicza możliwość poruszania się Brigitte o 0,75 sekundy,
        • Zwiększa czas odnowienia o pozostały czas trwania Natchnienia plus 4 sekundy, 
  • Lucio
    • Wzmacniacz
      • Podczas jazdy po ścianie zwiększa obrażenia z 20 do 25,
    • Bariera Dźwiękowa
      • Przeciwnicy będący w obrębie działania umiejętności, zostają odrzuceni o 6 metrów,
  • Mercy
    • Walkiria
      • Nie jest już ultimate,
      • Od teraz stanowi 2 umiejętność (E),
      • Leczenie zwiększone z 55 do 70 na sekundę,
      • Kaduceusz nie rozwija już wiązki na pobliskich sojuszników,
      • Czas trwania zmniejszony z 15 do 3 sekund,
      • Czas odnowienia wynosi 20 sekund,
      • Szybkość lotu zmniejszona z 7 do 6 sekund,
      • Szybkość poruszania się Anioła Stróża zmniejszona z 25 do 20,
    • Wskrzeszenie
      • Od teraz to ultimate,
      • Może wskrzesić 5 bohaterów na raz,
      • Zwiększono zasięg z 5 do 8 metrów,
  • Moira
    • Nowa pasywka
      • Atak zręki spowalnia przeciwników o 30% na 1 sekundę,
      • Efekt ma 10 sekundowe opóźnienie przed ponownym spowolnieniem tego samego przeciwnika,
    • Chwyt Biotyczny
      • Wykorzystanie zasobów leczenia zwiększone o 12.5%,
    • Kula biotyczna
      • Już nie spowalniają gdy natrafią na cel,
      • Od teraz poruszają się ze stałą prędkością 5.5 metra na sekundę,
      • Po aktywacji umiejętności, przytrzymanie lewego lub prawego przycisku myszki przez 1 sekundę spowoduje, że kula będzie leciała z prędkością 20 metrów na sekundę,
    • Koalescencja
      • Kierowanie umiejętności na przeciwnika przez 2 sekundy bez przerwy zacznie go unosić z ziemi na 3 sekundu,
      • Efekt ten można użyć na przeciwniku tylko raz,
  • Zenyatta
    • Nowa pasywka “Wzniesienie”
      • Zenyatta może skoczyć wyżej przytrzymując klawisz skoku,
      • Kula Zniszczenia
        • Magazynek zwiększony z 20 do 25,
      • Kula Harmonii
        • Dodaje efekt specyficzny dla określonej roli jeśli jest na sojuszników przynajmniej 2 sekundy
          • Tanki: Redukcja obrażeń o 20%,
          • Natarcie: Zwiększa szybkość poruszania się o 10%,
          • Wsparcie: otrzymywane leczenie zwiększone z 30 do 40 na sekundę,
      • Kula Rozdarcia
        • Zwiększenie obrażeń zmniejszone z 25% do 20%,
  • Symmetra
    • Przeniesiono z Natarcia do Wsparcia,
    • Projektor Fotonowy
      • Obrażenia od ataku podstawowego zmniejszone z 60/120/180 do 40/80/120 na sekundę,
      • Obrażenia ataku alternatywnego zmniejszone ze 120 do 80,
      • Atak alternatywny zadaje 50% więcej obrażeń do celów nie będących bohaterem tj. wieżyczek czy barier,
      • Liczba ładunków zwiększona z 70 do 80,
    • Wieżyczka Strażnicza
      • Zycie zwiększone z 30 do 50,
      • Nie zadaje już obrażeń,
      • Teraz leczy sojuszników
        • Leczy 20 punktów na sekundę na wieżyczkę,
        • Maksymalny zasięg zwiększony z 0.75 do 0.5 sekundy,
        • Czas odnowienia zmniejszony z 10 do 8 sekund,
        • Już nie zmniejsza szybkości poruszania się celu,
    • Teleporter
      • Czas odnowienia zwiększony z 10 do 12 sekund,
      • Sojusznicy, którzy skorzystają z teleporta otrzymują bonus o 40% do szybkości poruszania się przez 2 sekundy,
        • Efekt ma 10 sekundowy czas odnowienia na sojusznika,
      • Bariera Fotonowa
        • Życie zredukowane z 4000 do 2500,
        • Czas trwania zmniejszony z 12 do 10 sekund,
        • Koszt ultimate zredukowany o 9%.

Wraz z nową kartą eksperymentalną, deweloperzy ogłosili turniej społecznościowy, którym udział mogą wziąć wszyscy gracze. Pula nagród jest dosyć spora ponieważ tylko na region Stanów Zjednoczonych wynosi aż 25 tysięcy dolarów, natomiast w regionie europejskim 12 tysięcy dolarów. Chętnych odsyłam do oficjalnej strony turniejowej abyście mogli zapoznać się z zasadami.