Gracze przerzucani między serwerami z dużymi pingami w Crossplayu w Overwatch

Gracze na masową skalę zgłaszają problemy z pingiem, z dopasowywaniem do regionu i czatem.

Oglądając sobie do obiadku (i dla nagród ofc.) stream 'mL7support’ moją uwagę w pewnym momencie przykuł pewien problem. Mianowicie streamer opowiadał o tym jak do jego gier dopasowywało ludzi z serwerów NA (ameryki północnej) kiedy on grał jak mu sie wydawało na EU (europa).

Jak się okazało nowy system Crossplay kosztował grę więcej przeróbek niż na pierwszy rzut oka można by się spodziewać. Temat bardzo szybko został poruszony na forum Overwatch przez developerów, a konkretniej Josha Nasha.

Jak się okazuje regiony jakimi je znaliśmy do tej pory przestały istnieć i powstał jeden wielki „soft region” , w którym system matchmakingu (och ten 'wspaniały’ matchmaking) dopasowuje graczy szperając niczym riperdoc siekierą w tkance mózgowej w poszukiwaniu jak najlepszego dopasowania. Punktem odniesienia systemu mają być tajemnicze 'wielorakie czynniki’ oraz postrzegany przez niego poziom gracza i jego ping.

Why can’t I swap regions anymore?
The simple answer is, you are placed into the best match based on a variety of factors including player skill and ping. Getting more technical, it’s because the regions themselves no longer exist (at least not in the way players traditionally understand them), so there is no region to swap to.

Streamer zauważył, że aby uzyskać 'zbalansowany mecz’ to system może wrzucić go do regionu bliskiego wschodu z graczem z ameryki północnej, co oczywiście spowoduje ich porażkę. Obśmiany na szybko został wątek tego w jaki sposób ludzie z VPNem będą w stanie zdemolować matchmaking i czy Blizzard sobie z tym poradzi.

Należy zdawać sobie sprawę z tego, że jest to BETA-TEST całej funkcjonalności i problemów wręcz należy się spodziewać!
W poście Josh zapewnił o pierwszych zmianach po uruchomieniu systemu, gdyż zauważyli problem w najwyższych elo z dopasowywaniem odpowiedniego regionu.

We have made a configuration change recently (post-release) that should greatly reduce the frequency of getting into matches with high ping. Many of the reports we’ve seen today of players getting into mismatched regions have been at incredibly high MMR as the system expands its parameters to find a fair match. We’ll continue to keep an eye on this and making adjustments as needed.

Kolejną widoczną zmianą jest to, że na głównym czacie widoczni są gracze z innych regionów, ale nie wpływa to na dobór graczy do twoich meczów. Należy więc przyzwyczaić się do różnego rodzaju azjatyckich 'krzaczków’, domków z cyrylicy lub arabskich wywijasów.

Outside of gameplay, some have noted that General chat contains players from all regions. Global chat is no longer locked to a particular region, meaning that you can see messages from players in other regions. However, this has no bearing on who you are matched with in games.

Jeszcze raz przypominam wszystkim o tym że są to beta-testy i musimy uzbroić się w cierpliwość. O to też prosi Josh i zapewnia o śledzeniu danych i raportów w celu ulepszania systemu Crossplay.