Ogromne zmiany w nowym eksperymencie w Overwatch!

Do Overwatch zawitała nowa eksperymentalna karta, w której pojawił się ogrom zmian.

nowa eksperymentalna karta w overwatch

Dzisiejszego dnia w Overwatch pojawiła się eksperymentalna karta z nowymi zmianami balansowymi w grze. Tym razem nie zostały one jednak podyktowane pracami deweloperów, a propozycjami społeczności. Za dzisiejsze zmiany odpowiadają Violet, Flats i Somjuu. Każdy z nich przygotował odrębne zmiany dla poszczególnych klas postaci.

Wraz ze startem nowej karty startuje również kolejna edycja Overwatch Flash Ops. Tym razem jednak skupiać się będzie na zmianach zaproponowanych przez społeczność. Link do turnieju EU znajdziecie tutaj, zaś listę zmian balansowych poniżej.

Zmiany bohaterów

TANKI

  • D.Va
    • Defense Matrix
      • Zwiększono rozmiar matrycy o 10%,
    • Boosters
      • Czas trwania zwiększony z 2 do 4 sek.
      • Szybkość zwiększona o 25%
    • Wyskok z mecha wyrzuca D.Vę z prędkością 15m na sekundę i 10m na sekundę w kierunku widoku
    • Uderzenie w zwarciu pod postacią pilota zwiększone z 30 do 100
  • Orisa
    • Protective Barrier
      • Zredukowano zdrowie z 600 do 300
      • Odnowienie zredukowano z 10 do 8 sek.
    • Fusion Driver
      • Nie spowalnia już podczas strzelania
    • Fortify
      • Czas trwania zwiększony z 4 do 6 sek.
      • Może otrzymać strzał w głowę podczas użycia umiejętności
    • Halt
      • Odnowienie zredukowane z 6 do 4 sek.
    • Zmiana zdrowia z 200 HP i 250 pancerza na 1 HP i 399 pancerza
    • Od teraz nosi świąteczną czapkę
  • Reinhardt
    • Barrier Field
      • Zwiększono zdrowie z 1600 do 2000
    • Fire Strike
      • Zredukowano obrażenia ze 100 do 80
      • Teraz ma 2 ładunki
      • Szybkość pocisku zwiększona o 100%
    • Earthshatter
      • Czas trwania odrzucenia zwiększony z 2.5 do 3 sek.
      • Teraz zadaje 400 pkt obrażeń w promieniu 1.5m od miejsca uderzenia młota w ziemię
      • Zablokowanie Zdruzgotania przeciwnika teraz aktywuje voiceline “You shame yourself”
      • Blokowanie Zdruzgotania przeciwnika wyświetla się teraz w kill feed (z ikoną tarczy Reinhardta)
    • Steadfast
      • Odporność na odrzucenie zwiększono z 30% do 40%
    • Wytrzymałość pancerza zwiększono z 200 do 225 (total HP wynosi teraz 525)
  • Roadhog
    • Chain Hook
      • Obrażenia od trafienia zwiększone z 30 do 80
      • Odnowienie zredukowano z 8 do 6 sek.
    • Take a Breather
      • Leczenie zmniejszone z 300 do 250
    • Whole Hog
      • Teraz podrzuca Wieprza gdy ten celuje pod siebie
    • Zmniejszono obrażenia ze Szmelcownicy z 6.6 do 5
    • Maksymalne HP zmniejszone z 600 do 500
  • Sigma
    • Zwiększono zdrowie z 300 do 400 (500 w totalu)
    • Experimental Barrier
      • Teraz umiejętność jest zablokowana. W końcu to eksperyment.
    • Accretion
      • Obrażenia od trafienia zwiększone z 30 do 40
      • Obrażenia od eksplozji zwiększone z 40 do 50
      • Teraz jest już podatny na umiejętności typu Odbicie czy Matryca Obronna
      • Po każdorazowym użyciu Sigma użyje voiceline „Yes”
    • Kinetic Grasp
      • Odnowienie zredukowane z 12 do 8 sek.
      • Teraz zwiększa szybkość poruszania się Sigmy o 100% gdy umiejętność jest aktywna
    • Sigma może spowolnić spadanie przytrzymując klawisz skoku
  • Winston
    • Jump Pack
      • Teraz zadaje do 100 pkt obrażeń wrogom w promieniu 5 metrów od miejsca użycia
      • Zwiększono szybkość lotu o 30%
    • Primal Rage
      • bonus do HP zwiększony z 500 do 1000
    • Efekty odrzucenia są o 30% mniej skuteczne przeciwko Winstonowi
    • Winston zadaje o 100% więcej obrażeń rozmieszczanym obiektom (Bariery, wieżyczki etc.)
  • Wrecking Ball
    • Grappling Claw
      • Maksymalny czas trwania wynosi teraz 3.5 sek
    • Roll (Ball Form)
      • Wysokość skoku zwiększona o 100%
      • Obrażenia przy pełnej prędkości zostały zredukowane z 50 do 40
      • Może zmieniać kierunek poruszania się szybciej i łatwiej
    • Piledriver
      • Minimalne obrażenia zredukowane z 20 do 15
      • Maksymalne obrażenia zredukowane ze 100 do 80
      • Odnowienie zredukowane z 10 do 8 sek.
      • Można go teraz używać z nieco niższej wysokości
    • Adaptive Shield
      • Wartość osłony Tarczy przyznawanej za cel zmniejszony z 75 do 50
      • Czas trwania zwiększony z 9 do 12 sek.
      • Odnowienie zmniejszono z 15 do 12 sek
  • Zarya
    • Particle Cannon
      • Eksplozja alternatywnego ataku nie rani już Zarii
      • Odrzut alternatywnego ataku zwiększony o 150%
      • Podstawowe minimalne obrażenia zwiększone z 75 do 85 na sekundę
    • Particle Barrier & Projected Barrier
      • Wytrzymałość zwiększona z 200 do 250
      • Rozmiar zwiększony o 50%

NATARCIE

  • Ashe
    • Coach Gun
      • Ma teraz 2 ładunki
    • Dynamite
      • Odnowienie zwiększone z 12 do 14 sekund
    • The Viper (broń)
      • Przywrócenie po strzale skrócone z 0.25 do 0.22 sek
      • Zmniejszono karę za celowanie w dół z 30 do 10%
  • Cassidy
    • Fan the Hammer
      • Zwiększono obrażenia z 50 do 55
    • Combat Roll
      • Teraz można używać w powietrzu
    • Flashbang
      • Czas odnowienia zwiększony z 10 do 12 sek
    • Deadeye
      • Teraz pojawia się więcej uschniętego szarłatu na wietrze. Uważaj na kolce
  • Bastion
    • Configuration: Recon
      • Rozrzut zredukowany o 15%
    • Configuration: Tank
      • Teraz dodaje bonusowe 100 pkt pancerza
  • Doomfist
    • The Best Defense… (Pasywka)
      • Pancerz pozyskany dzięki normalnym umiejętnościom zwiększony z 30 do 40
    • Meteor Strike
      • Czas lądowania po potwierdzeniu zredukowany z 1 sekundy do 0.5 sek
    • Zdrowie zmniejszone z 250 do 225
  • Genji
    • Cyber-Agility
      • Szybkość wspinania się po ścianach zwiększona o 50%
      • Wspinanie się odnawia możliwość podwójnego skoku
    • Shuriken (Weapon)
      • Odnowienie zredukowane z 0,68 do 0,6 sek
  • Hanzo
    • Storm Arrows
      • Teraz odbija się rykoszetem od powierzchni pięciokrotnie
    • Lunge
      • Zredukowano czas odnowienia z 5 do 3 sek
  • Junkrat
    • Total Mayhem
      • Liczba granatów zwiększona o 100% i rozrzucane są na powierzchni o 30% większej niż pierwotnie
    • Frag Launcher (Weapon)
      • Obrazenia od trafienia zredukowane z 40 do 30
      • Minimalne obrażenia od eksplozji zredukowane z 10 do 8
    • Concussion Mine
      • Maksymalne obrażenia zwiększone ze 120 do 125
      • Minimalne obrażenia zredukowane z 30 do 25
  • Pharah
    • Hover Jets
      • Przytrzymanie kucania podczas lotu zwiększa szybkość opadania
    • Concussive Blast
      • Zredukowano odnowienie z 9 do 8 sek
    • Jump Jet
      • Zredukowano odnowienie z 10 do 9 sek
  • Reaper
    • Shadow Step
      • Szybkość poruszania się zwiększona o 40% przez 6 sek. po zakończeniu działania umiejętności
    • Hellfire Shotguns (Weapon)
      • Rozrzut zredukowany o 15%
  • Soldier: 76
    • Sprint
      • automatycznie przeładowuje karabin po 3 sek ciągłego biegu
    • Tactical Visor
      • Teraz zwiększa obrażenia karabinu o 10% gdy umiejętność jest aktywna
  • Sombra
    • Hack
      • Zhakowane cele otrzymują 20% większe obrażenia ze wszystkich źródeł przez 3 sek
      • Czas odnowienia zwiększony z 8 do 12 sek
    • Machine Pistol
      • Rozrzut zmniejszony o 10%
  • Symmetra
    • Teleporter
      • Teleportacja zwiększa teraz szybkość poruszania się o 50% przez 1.5 sek
  • Torbjörn
    • Rivet Gun (Weapon)
      • Czas odnowienia zredukowany z 0.6 do 0.45 sek
    • Forge Hammer (Alternate Weapon)
      • Zwiększono obrażenia z 55 do 75
    • Overload
      • Teraz zwiększa obrażenia Forge Hammer do 125 gdy jest aktywna
    • Turret
      • Zredukowano obrażenia z 14 do 11
  • Tracer
    • Recall
      • Teraz przywraca wszystkie ładunki Mignięcia (Blink)
      • Czas odnowienia zwiększony z 12 do 14 sek
    • Pulse Pistols (Weapon)
      • Zwiększony magazynek z 40 do 50 pocisków
  • Widowmaker
    • Widow’s Kiss (Weapon)
      • w trybie automatycznym obrażenia zwiększają się wraz z opadaniem z 3.9 do 5
      • Maksymalne obrażenia trybu automatycznego zwiększone z 13 do 15
    • Infra-Sight
      • Teraz resetuje czas odnowienia linki

SUPPORT

  • Ana
    • Sleep Dart
      • Eliminacja uśpionego celu resetuje czas odnowienia
    • Nano Boost
      • Teraz przydzielany jest do Any gdy zostanie użyty nie wskazując celu
  • Baptiste
    • Biotic Launcher
      • Ganaty teraz leczą również Baptiste
    • Regenerative Burst
      • Od teraz zadaje obrażenia przeciwnikom zamiast leczyć sojuszników
    • Exo-Boots
      • Teraz zadaje 40 pkt obrażeń przeciwnikom w obrębie 4 metrów od miejsca lądowania
  • Brigitte
    • Inspire
      • Nie leczy już sojuszników. Zamiast tego zmniejsza czas odnowienia Pakietów Regeneracyjnych o 0.5 sek
    • Repair Pack
      • Zwiększona liczba ładunków z 3 do 5
  • Lucio
    • Sound Barrier
      • Koszt umiejętności zredukowany o 30%
      • Teraz zadaje duże obrażenia przeciwnikom podczas lądowania na nich
    • Sonic Amplifier (Weapon)
      • Szybkość strzelania zwiększona o 15% podczas jazdy po ścianach. Po 1 sekundzie bonus ten redukowany jest o 50%
  • Mercy
    • Valkyrie
      • Kończące trafienia eliminujące przeciwników wydłuża czas trwania o 3 sekundy
    • Caduceus Staff
      • Zredukowano leczenie z 55 do 40 gdy połączenie z bohaterem trwa ponad 2 sekundy
      • Leczenie powraca do normalnej wartości po 2 sek braku aktywności
    • Resurrect
      • Może zostać anulowane używając alternatywnego ataku, pozwalając odzyskać 50% czasu odnowienia
  • Moira
    • Biotic Grasp
      • Teraz konsumuje własne zdrowie Moiry jeśli zostanie użyte przy zerowej wartości energii
    • Fade
      • Eliminuje efekty umiejętności na innych bohaterach gdy Moira przez nich przenika oraz sojuszników znajdujących się w jej pobliżu podczas zakończenia działania umiejętności
    • Biotic Orb
      • Sojusznicy, którzy otrzymali przynajmniej 100 pkt leczenia z tej samej kuli leczącej otrzymują efekt oczyszczenia ze wszystkich efektów innych umiejętności
    • Przeciwnicy, którzy otrzymali przynajmniej 100 pkt obrażeń z kuli biotycznej zostają spowolnieni o 30% przez 1.5 sek
  • Zenyatta
    • Discord Orb
      • Zmniejsza bonus do obrażeń z 25% do 20%
      • Może być teraz użyte przeciwko Barierom, Wieżyczkom oraz innym obiektom
      • Nie ujawnia pozycji celu będąc poza widokiem
      • Czas powrotu kuli spoza zasięgu zostaje skrócony z 3 do 1.5 sek
    • Harmony Orb
      • Czas powrotu kuli spoza zasięgu zostaje skrócony z 3 do 1.5 sek
    • Transcendence
      • Maksymalne leczenie zredukowane z 1800 do 1200
      • Teraz umieszcza kulę rozdarcia na najbliższych przeciwnikach

Niektóre zmiany na powyższej liście są dosyć ciekawe, ale część zupełnie nietrafiona, bądź już wcześniej zanegowana przez społeczność. Niemniej jednak ciekawi mnie jakie strategie pojawią się w grze podczas testów tej karty.

Z tego miejsca serdecznie zapraszam wszystkich na testowanie z nami zmian podczas streamu na kanale RushingTurtles, który zaczynamy już o 20:00!