Zmiany w trybie Szturm pojawiły się w Eksperymentalnej Karcie w Overwatch!
Dzisiejszej wieczora deweloperzy wprowadzą do gry zmodyfikowany tryb szturmowy, który zmieni zasady rozgrywki nie do poznania!
Nowy tryb jest częścią eksperymentów prowadzonych przez deweloperów w Eksperymentalnej Karcie. Molly Fender, Community Manager Overwatch wyjaśniła zasady trybu gry na forum Battle.Net.
Ostatnio sporo rozmawiamy w firmie o trybie Szturm i w ciągu ostatnich kilku lat próbowalismy rozwiązac kilka jej problemów. Mimo, że większość z tych zmian nigdy nie pojawi się w grze pomyśleliśmy, że ta iteracja jest na tyle interesująca, że powinniśmy ją udostępnić w Eksperymentalnej Karcie by poznać Waszą opinię.
Zasady rozgrywki w nowym, zmodyfikowanym trybie Szturm w Overwatch
- Gra została skrócona do mniejszej liczby rund, w których po każdym przejęciu punktu, runda kończy się i drużyny zmieniają się miejscami. Gra rozpoczyna się gdy drużyna A przystępuje do przejęcia punktu A. Gdy drużyna A zakończy rundę sukcesem lub porażką, swoją szansę otrzymuje drużyna B, która musi w ten sam sposób przejąć punkt. Jeśli obie drużyny przejmą punkt A gra rozpoczyna drugą rundę przejęcia punktu B, podczas którego powtarzany jest schemat. Drużyna, która przejmie więcej punktów wygrywa.
- Każda drużyna ma 6 minut na zegarze. Dodatkowy czas nie jest nagradzany podczas przejmowania punktu.
- Przygotowanie do rozgrywki został znacznie bardziej skrócony po ukończeniu 3 rundy i kolejnych.
- Gdy drużyna A obroni punkt A po raz drugi i więcej będą spawnowali się w nowym pomieszczeniu poza punktem. Pomieszczenie to blokuje deaktywuje się gdy runda startuje. Celem jest maksymalne ograniczenie zmian w kompozycji drużyn.
- Czas respawnu dla drużyny atakującej i broniącej został zmieniony. Obrońcy mają znacznie bardziej wydłużony czas podczas obrony punktu B.
Powyższy tryb nie pojawi się jednak na serwerach live jako normalny tryb. W obszernym wyjaśnieniu Molly napisała:
Mimo, że zmiany te dały niesamowite efekty, ważne jest zaznaczenie, że tryb ten nie pojawi się w środowisku produkcyjnym [na serwerach live, przyp. red.], a przynajmniej nie w aktualnej formie. Największym problemem tego trybu są naprawdę krótkie rundy powodujące, że mecz wydaje się być chaotyczny i niepewny. Bardzo trudno jest zdobyć niektórym bohaterom ładunek ulta i po prostu nie czuje się tu Overwatch. Pojawiają się też problemy ze zrozumieniem trybu. Zmiany stron mogą być problematyczne przy ich zwielokrotnieniu i pojawiało się sporo problemów gdzie reset rundy na punkcie B powodowałby, że drużyna broniąca przebiegała by obok [zapominając o celu rundy, przyp. red.]
Overwatch to bardzo chaotyczna gra. Taki tryb wprowadzi jeszcze więcej chaosu i jestem niemalże pewien, że bardzo mi się spodoba!
Próbujemy dziś ten tryb na streamie?