Nerf Zerga i buff Protossów w zmianach balansu w Starcraft 2

Deweloprzy przymierzają się do kolejnych zmian balansu w Starcraft 2. Tym razem nerfią Zergi i buffują Protossów.

patch zmiany balansu starcraft 2

Na oficjalnej stronie Starcraft2.com pojawił się wpis, w którym deweloperzy wyjaśniają aktualny stan gry oraz prezentują zmiany balansu, jakie wkrótce zobaczymy w grze.

Ostatnie dosyć spore zmiany spotkały się ze skrajnymi opiniami graczy. Więcej o tych zmianach pisaliśmy w artykule poniżej.

Deweloperzy przez ostatnie 2 miesiące zbierali dane by móc podsumować balans pomiędzy trzema rasami. I tak oto wygląda aktualnie:

  • Teran vs Zerg – zmiany balansu oraz zmiana puli map spowodowała największą liczbę strategii stosowanych między rasami w historii gry, a ponadto zaczęto częściej korzystać z jednostek mechanicznych, zmniejszenie popularności krążowników na rzecz jednostek biologicznych.
  • Terran vs Protoss – zmniejszono skuteczność czołgów w początkowej fazie gry dzięki czemu pojedynki są bardziej wyrównane. Temat balansu obu ras dalej jest kontrowersyjny i deweloperzy będą dalej obserwować zachodzące zmiany
  • Protoss vs Protoss – zaszły spore zmiany w pojedynkach tej rasy. Strategie zmieniają się na bieżąco, a jednym z najpopularniejszych otwarć jest aktualnie ekspansja z jedną bramą i Nexusem. W przypadku użycia przeciążenia w odniesieniu do zakładów robotyki deweloperzy potrzebują więcej czasu na analizę i obserwację zachowań graczy.
  • Zerg vs Protoss – Przeciążenie bardzo dobrze wpływa na obronę Protossów przed szybkim rushem zergów. Minusem jest jednak brak drastycznych zmian we współczynniku zwycięstw w starciach ZvP. W związku z tym w grze pojawią się kolejne zmiany.

Zmiany balansu w Starcraft 2

Zergi

Tępiciel

  • Zmieniono obrażenia zadawane przez broń z 18 pkt. (+17 przeciwko celom lekkim) na 15 (+20 przeciwko celom lekkim).

Protosi

Wyrocznia

  • Wydłużono czas działania Ujawnienia z 15 do 20 sek.

Promień otchłani

  • Zmniejszono koszt z 250/150 do 200/150.
  • Skrócono czas budowy z 43 do 37 sek.
  • Zwiększono szybkość ruchu z 3,5 do 3,85.

Promień otchłani

  • Wirniki strumieniowe zwiększają teraz szybkość ruchu z 4,65 do 5,11.

Lotniskowiec

  • Przechwytywacze należące do lotniskowca, który został poddany działaniu pasożyta neuronalnego, nie będą już atakowane przez jednostki należące do pierwotnego właściciela.

Orkan

  • Dodano nowe ulepszenie do stacji nawigacyjnej floty: destabilizator tektoniczny.
    • Efekt działania: ulepsza cewkę rezonansową orkana, tak aby zadawała budowlom +40 pkt. obrażeń.
    • Koszt: 150/150
    • Czas opracowania: 100 sek.

Wszystkie zmiany zostały szczegółowo opisane w artykule dotyczącym zmian na stronie starcraft2.com.