Nerf Zerga i buff Protossów w zmianach balansu w Starcraft 2
Deweloprzy przymierzają się do kolejnych zmian balansu w Starcraft 2. Tym razem nerfią Zergi i buffują Protossów.
Na oficjalnej stronie Starcraft2.com pojawił się wpis, w którym deweloperzy wyjaśniają aktualny stan gry oraz prezentują zmiany balansu, jakie wkrótce zobaczymy w grze.
Ostatnie dosyć spore zmiany spotkały się ze skrajnymi opiniami graczy. Więcej o tych zmianach pisaliśmy w artykule poniżej.
Deweloperzy przez ostatnie 2 miesiące zbierali dane by móc podsumować balans pomiędzy trzema rasami. I tak oto wygląda aktualnie:
- Teran vs Zerg – zmiany balansu oraz zmiana puli map spowodowała największą liczbę strategii stosowanych między rasami w historii gry, a ponadto zaczęto częściej korzystać z jednostek mechanicznych, zmniejszenie popularności krążowników na rzecz jednostek biologicznych.
- Terran vs Protoss – zmniejszono skuteczność czołgów w początkowej fazie gry dzięki czemu pojedynki są bardziej wyrównane. Temat balansu obu ras dalej jest kontrowersyjny i deweloperzy będą dalej obserwować zachodzące zmiany
- Protoss vs Protoss – zaszły spore zmiany w pojedynkach tej rasy. Strategie zmieniają się na bieżąco, a jednym z najpopularniejszych otwarć jest aktualnie ekspansja z jedną bramą i Nexusem. W przypadku użycia przeciążenia w odniesieniu do zakładów robotyki deweloperzy potrzebują więcej czasu na analizę i obserwację zachowań graczy.
- Zerg vs Protoss – Przeciążenie bardzo dobrze wpływa na obronę Protossów przed szybkim rushem zergów. Minusem jest jednak brak drastycznych zmian we współczynniku zwycięstw w starciach ZvP. W związku z tym w grze pojawią się kolejne zmiany.
Zmiany balansu w Starcraft 2
Zergi
Tępiciel
- Zmieniono obrażenia zadawane przez broń z 18 pkt. (+17 przeciwko celom lekkim) na 15 (+20 przeciwko celom lekkim).
Protosi
Wyrocznia
- Wydłużono czas działania Ujawnienia z 15 do 20 sek.
Promień otchłani
- Zmniejszono koszt z 250/150 do 200/150.
- Skrócono czas budowy z 43 do 37 sek.
- Zwiększono szybkość ruchu z 3,5 do 3,85.
Promień otchłani
- Wirniki strumieniowe zwiększają teraz szybkość ruchu z 4,65 do 5,11.
Lotniskowiec
- Przechwytywacze należące do lotniskowca, który został poddany działaniu pasożyta neuronalnego, nie będą już atakowane przez jednostki należące do pierwotnego właściciela.
Orkan
- Dodano nowe ulepszenie do stacji nawigacyjnej floty: destabilizator tektoniczny.
- Efekt działania: ulepsza cewkę rezonansową orkana, tak aby zadawała budowlom +40 pkt. obrażeń.
- Koszt: 150/150
- Czas opracowania: 100 sek.
Wszystkie zmiany zostały szczegółowo opisane w artykule dotyczącym zmian na stronie starcraft2.com.