Starcraft 2 Map pool na 3 sezon rozgrywek!
Blizzard zaprezentował map pool, który będzie obowiązywał w 3 sezonie rozgrywek rankingowych w Starcraft 2.
W trzecim sezonie gier rankingowych w Starcraft 2 pojawi się aż 7 nowych map. Cztery z nich przeznaczone są dla gier 1vs1 natomiast w pozostałych trybach drużynowych dodane zostaną po jednej mapie.
Wśród nowych map można wyróżnić następujące projekty społeczności:
1 vs 1
Timmay: „W czterech strategicznych punktach rozstawiono strefy przyspieszenia, które pozwalają graczom szybko zmieniać trasy. Ich rozkład został starannie zaplanowany z pomocą uczestników czatu na Twitchu. Duże skały w pełni blokują drogi między strefami. Kolejna trasa, za miejscem pod ekspansję na późniejszym etapie gry, jest częściowo zablokowana przez skały”.
Marras: „Jasny Cień to standardowa mapa z dwoma opcjami pod trzecią bazę i siedmioma bazami przypadającymi na każdego gracza. Pozwala zastosować szeroką gamę stylów gry. Zniszczalny gruz i skały zapewniają graczom odrobinę ochrony na wczesnym etapie, ale ich zniszczenie ułatwia manewrowanie wojskami na planszy”.
themusic246: „Mniejsza mapa ze skałami, które wydłużają trasy ataku we wczesnej fazie gry. Gdy skały zostaną zniszczone, odległość do pokonania od własnego naturalnego miejsca pod ekspansję do wrogiego jest niewielka i może dochodzić do wielu starć między przeciwnikami”.
Marras: „Romantyzm to mapa nastawiona na makrogrę z nieco krótszą niż zazwyczaj odległością do pokonania podczas szybkiego szturmu. Labirynt skał i blokada pola widzenia na środkowej ścieżce zapewniają wiele dogodnych pozycji do zajęcia. Wartość poszczególnych ścian minerałów wynosi 10”.
MAPY DRUŻYNOWE
2 vs 2
Agaton: „Pradawne, czerwone pustkowie znane pod nazwą Polka to duża mapa typu pół-forteca. Gejzery w bazie głównej zapewniają opcje dla bardziej złożonych strategii, takich jak pożyczanie gazu od sojusznika. Zubożona ściana minerałów w naturalnym miejscu pod ekspansję zapewnia potencjalną ścieżkę rozbudowy oraz możliwość flankowania podczas kontrataku. Bądźcie ostrożni: obszar ten może stać się również celem sił wroga. Środek mapy jest bardzo dynamiczny. Niektóre ścieżki są początkowo zablokowane przez skały, a na innych znajdują się zniszczalne skały, których można użyć do zablokowania przejścia”.
3 vs 3
Pklixian: „Gracze zaczynają z własnymi bazami głównymi i nie dzielą fortecy, za to korzystają z tego samego naturalnego miejsca pod ekspansję. Jeden z graczy ma tylny dostęp, który pozwala mu na zajęcie trzeciej bazy bez wielkiego wysiłku. Na mapie znajduje się wiele przewężeń i pól, gdzie można walczyć. Środkowy obszar jest wąski i znajdują się tam Generatory stref inhibicji, które ułatwiają obronę”.
4 vs 4
Marras: „Główne bazy na mapie Tuonela są połączone i istnieją trzy bazy wysunięte. Zniszczenie wież skalnych przy dużej, wysuniętej rampie pomaga w obronie. Na dole znajdują się również złote bazy, które zapewniają dodatkowe surowce”.
Ostatecznie pula map na 3 sezon w 2020 roku będzie wyglądała następująco:
1 vs 1
- Podwodny Świat ER
- Aura Śmierci ER
- Złote Filary ER
- Oksydacja ER
- Jasny Cień ER
- Romantyzm ER
- Jagannatha ER
2 vs 2
- Polka ER
- Arktyczny Sen ER
- Ciężka Artyleria ER
- Roskalian ER
- Rozkwit ER
- Szmaragdowe Miasto ER
- Nocny Krajobraz ER
3 vs 3
- Symulacja Rzeczywistości ER
- Strażnik ER
- Upadek Augustyna ER
- Kaplica Czaszek ER
- Biały Brzeg ER
- Kanion Udręki ER
- Przebłysk ER
4 vs 4
- Tuonela ER
- Nekodrek LE
- Konsonans ER
- Memento ER
- Wrak ER
- Stara posiadłość ER
- Hart ER
Mapy można już ogrywać w grach dowolnych, aby przygotować się na czekające nas rozgrywki, które rozpoczną się już 1 października