Starcraft 2 Map pool na 3 sezon rozgrywek!

Blizzard zaprezentował map pool, który będzie obowiązywał w 3 sezonie rozgrywek rankingowych w Starcraft 2.

Starcraft 2 map pool sezon 3 2020

W trzecim sezonie gier rankingowych w Starcraft 2 pojawi się aż 7 nowych map. Cztery z nich przeznaczone są dla gier 1vs1 natomiast w pozostałych trybach drużynowych dodane zostaną po jednej mapie.

Wśród nowych map można wyróżnić następujące projekty społeczności:

1 vs 1

Timmay: „W czterech strategicznych punktach rozstawiono strefy przyspieszenia, które pozwalają graczom szybko zmieniać trasy. Ich rozkład został starannie zaplanowany z pomocą uczestników czatu na Twitchu. Duże skały w pełni blokują drogi między strefami. Kolejna trasa, za miejscem pod ekspansję na późniejszym etapie gry, jest częściowo zablokowana przez skały”.

Marras: „Jasny Cień to standardowa mapa z dwoma opcjami pod trzecią bazę i siedmioma bazami przypadającymi na każdego gracza. Pozwala zastosować szeroką gamę stylów gry. Zniszczalny gruz i skały zapewniają graczom odrobinę ochrony na wczesnym etapie, ale ich zniszczenie ułatwia manewrowanie wojskami na planszy”.

themusic246: „Mniejsza mapa ze skałami, które wydłużają trasy ataku we wczesnej fazie gry. Gdy skały zostaną zniszczone, odległość do pokonania od własnego naturalnego miejsca pod ekspansję do wrogiego jest niewielka i może dochodzić do wielu starć między przeciwnikami”.

Marras: „Romantyzm to mapa nastawiona na makrogrę z nieco krótszą niż zazwyczaj odległością do pokonania podczas szybkiego szturmu. Labirynt skał i blokada pola widzenia na środkowej ścieżce zapewniają wiele dogodnych pozycji do zajęcia. Wartość poszczególnych ścian minerałów wynosi 10”.

MAPY DRUŻYNOWE

2 vs 2

Agaton: „Pradawne, czerwone pustkowie znane pod nazwą Polka to duża mapa typu pół-forteca. Gejzery w bazie głównej zapewniają opcje dla bardziej złożonych strategii, takich jak pożyczanie gazu od sojusznika. Zubożona ściana minerałów w naturalnym miejscu pod ekspansję zapewnia potencjalną ścieżkę rozbudowy oraz możliwość flankowania podczas kontrataku. Bądźcie ostrożni: obszar ten może stać się również celem sił wroga. Środek mapy jest bardzo dynamiczny. Niektóre ścieżki są początkowo zablokowane przez skały, a na innych znajdują się zniszczalne skały, których można użyć do zablokowania przejścia”.

3 vs 3

Pklixian: „Gracze zaczynają z własnymi bazami głównymi i nie dzielą fortecy, za to korzystają z tego samego naturalnego miejsca pod ekspansję. Jeden z graczy ma tylny dostęp, który pozwala mu na zajęcie trzeciej bazy bez wielkiego wysiłku. Na mapie znajduje się wiele przewężeń i pól, gdzie można walczyć. Środkowy obszar jest wąski i znajdują się tam Generatory stref inhibicji, które ułatwiają obronę”.

4 vs 4

Marras: „Główne bazy na mapie Tuonela są połączone i istnieją trzy bazy wysunięte. Zniszczenie wież skalnych przy dużej, wysuniętej rampie pomaga w obronie. Na dole znajdują się również złote bazy, które zapewniają dodatkowe surowce”.

Ostatecznie pula map na 3 sezon w 2020 roku będzie wyglądała następująco:

1 vs 1

  • Podwodny Świat ER
  • Aura Śmierci ER
  • Złote Filary ER
  • Oksydacja ER
  • Jasny Cień ER
  • Romantyzm ER
  • Jagannatha ER

2 vs 2

  • Polka ER
  • Arktyczny Sen ER
  • Ciężka Artyleria ER
  • Roskalian ER
  • Rozkwit ER
  • Szmaragdowe Miasto ER
  • Nocny Krajobraz ER

3 vs 3

  • Symulacja Rzeczywistości ER
  • Strażnik ER
  • Upadek Augustyna ER
  • Kaplica Czaszek ER
  • Biały Brzeg ER
  • Kanion Udręki ER
  • Przebłysk ER

4 vs 4

  • Tuonela ER
  • Nekodrek LE
  • Konsonans ER
  • Memento ER
  • Wrak ER
  • Stara posiadłość ER
  • Hart ER

Mapy można już ogrywać w grach dowolnych, aby przygotować się na czekające nas rozgrywki, które rozpoczną się już 1 października