Twórcy Starcraft II tworzą nowego RTSa!
Wygląda na to, że niektórzy twórcy gry nie mogą się pogodzić z brakiem nowego contentu dla Starcrafta 2. Zdecydowali się opuścić szeregi Blizzarda chcąc stworzyć nowego RTSa!
Starcraft 2 dołączył do Classic Games. Po 10 latach prac nad grą, deweloperzy postanowili wesprzeć ją jedynie poprzez rotację map podczas rozgrywek sezonowych oraz zmianach balansu, które pojawią się dopiero w przyszłym roku.
Zaraz po opublikowaniu tej informacji, w sieci pojawiło się ogłoszenie powstania nowej spółki Frost Giant Studio. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że jej założycielami są osoby pracujące nad Starcraft 2 i które do współpracy zaprosili wielu deweloperów Starcrafta 2.
Spółka została założona przez Tima Mortena i Tima Campbella. Ten pierwszy był Dyrektorem Produkcyjnym Starcraft 2 zaś ten drugi Projektantem Kampanii Warcraft III; The Frozen Throne. W zespole Frost Giant znaleźli się również inni weterani Blizzarda wśród których można wymienić Carę LaForge (Senior Program Manager Blizzard Esports i współzałożycielka Day[9]TV), Jesse Brophy (Lead Artist Starcraft II i Principal Artist Diablo IV), Ryan Schutter (Lead Designer Starcraft 2), Kevin Dong (Lead Co-op Designer), Joseph Shunk (Gameplay Engineer Starcraft II), Austin Hudelson (Server Engineer Starcraft 2) oraz Micky Neilson (Publishing Lead i Senior Writer w Blizzard Entertainment)
Zespół posiada dosyć ważne osoby, od których zależy bardzo wiele. Zespół z całą pewnością będzie dalej rozbudowywany, a pierwszą grą nad jaką skupią się twórcy będzie RTS. Nie sądzę jednak, aby był to klasyczny RTS, które znamy dziś. Założyciele ujawnili, że muszą stworzyć model, który będzie nie tylko przystępny dla casualowych graczy, ale również skalowalny na różne platformy. Być może doczekamy się małej rewolucji, w której turnieje będą grywane nie tylko na PC ale również na konsolach? Kto wie…
Niedawno nową spółkę ogłosił również Mike Morhaime, założyciel Blizzarda, który zrezygnował z posady prezesa w zeszłym roku. Nie wiemy na ten moment jakie to będą gry, ani w jakich światach umiejscowione.
Rok 2019 i 2020 to ciekawy rok jeśli chodzi o wysyp spółek gamingowych. Najwyraźniej spora część deweloperów pragnie uszczknąć część tortu dla siebie, będąc całkowicie niezależnym od korporacyjnej machiny. Miejmy nadzieję, że obu spółkom wystarczy finansowania, aby przekonać nas do swoich gier w najbliższych latach.