World of Warcraft Dragonflight usprawni rozgrywkę dla początkujących [Wywiad]
Kilka dni temu mieliśmy okazję porozmawiać z deweloperami World of Warcraft: Dragonflight.

W zeszłym tygodniu odbył się wywiad z deweloperami World of Warcraft, w którym wzięli udział Brian Holinka oraz Graham Berger. Obaj panowie odpowiedzialni są za tworzenie systemu walki w grze i odpowiadali na pytania związane z nadchodzącym dodatkiem do WoWa. Z wywiadu mogliśmy się dowiedzieć o zmianach w systemie talentów, zmianach w designie UI oraz o nowej klasie Dracthyr Evokera.
Wśród pytań odnoszących się do drzewka talentów, deweloperzy odpowiadali dlaczego postanowiono wywrócić do góry nogami cały system. Zdecydowano się na ten krok ponieważ do gry miało zawitać sporo nowych ciekawych czarów, a część znanych z poprzednich rozszerzeń zintegrowano na stałe w rozgrywce. Deweloperzy chcieli wprowadzić sporą różnorodność, ponieważ dzieląc drzewo klas i specjalizacji możesz podejść do swojej postaci w zupełnie inny sposób.
Doszło jednak do sytuacji, w której Brian Holinka zapowiedział, że już po premierze gry spodziewać się będzie można pierwszych patchy z poprawkami balansu ponieważ mimo, że nie byli pod presją podczas projektowania całego systemu, tak duże zmiany są dużym wyzwaniem. Mając jednak dostęp do licznych narzędzi analitycznych są w stanie szybko zweryfikować, które z talentów mogą okazać się zbyt OP.
W trakcie wywiadu deweloperzy podkreślili, że nowa klasa nie jest przeznaczona do tankowania. Evoker to klasa, która posługuje się magią i synergią czarów, co stoi niejako w kontrze do typowej mechaniki gry tankiem. Evokerzy będą charakteryzowali się wzmocnionymi atakami. Im dłużej przytrzymuje się dany atak, tym większe obrażenia zada przeciwnikowi.
Ale nie wszyscy będą w stanie wykorzystać możliwości nowej klasy postaci. Deweloperzy już podczas beta testów zaznaczyli, że Dracthyr to rasa przeznaczona dla doświadczonych gracy z serii World of Warcraft. Nowi gracze mogą mieć spore problemy w zrozumieniu tej mechaniki co jest trochę smutne, bo ciężko będzie zachęcić nowych graczy do wypróbowania innych klas gdy to właśnie ta jest tą premierową.
Z drugiej strony już od czasów Shadowlands, deweloperzy dużo mocniej skupiają się na mechanikach nauki rozgrywki przez nowych graczy. Świeżaki mogą skorzystać z samouczka, który przenosi do Exile’s Reach, gdzie nowy gracz jest uczony wszelkich mechanik od poruszania się, po rzucanie czarów, naukę mapy czy zleceń etc. Co jednak ciekawsze zmieniono funkcjonowanie lokacji startowych w taki sposób, aby rozpocząć grę wspólnie z przyjacielem, który już gra jakiś czas w WoWa