Deweloperzy Hearthstone ujawniają plany zmian balansu przed premierą kolejnego dodatku w grze

W Hearthstone zbliżamy się powoli do premiery kolejnego dodatku. Deweloperzy ujawnili, że w grze pojawią się dodatkowe zmiany balansu jeszcze przed jego premierą.

zmiany balansu w hearthstone

Chiński portal Yingdi miał okazję porozmawiać z Deanem „Iksarem” Ayala, starszym projektantem Hearthstone o zmianach jakie czeka gra w najbliższym czasie. Pytania do wywiadu zostały wysłane do deweloperów zaraz po nerfie karty Podwójne cięcie, jednak odpowiedzi zostały udzielone dopiero w zeszłym tygodniu.

W krótkim podsumowaniu możemy przeczytać, że:

  • kolejne zmiany balansu planowane są przed kolejnym rozszerzeniem, ale w większości zawierają pomniejsze poprawki,,
  • zamiast robienia jednego lub dużego patcha balansowego przy okazji premiery rozszerzenia celem deweloperów jest wprowadzanie pomnieszych zmian, które nie „ubiją” decków. Przy czym Iskar zaznaczył, że mogli znerfić Demon Huntera trochę bardziej, ale uznali że zmiany ostatecznie były wystarczające.
  • jeśli Highlander deck będzie w dalszym ciągu jednym z topowych zestawów, deweloperzy najpewniej rozważą zmiany w jego poziomach mocy (najpewniej nerf kart Zephrys the Great or Dragonqueen Alexstrasza), aby zrobić miejsce na nowe strategie.
  • narzędzia do tworzenia kart (Created by) są dosyć ważne w grze ponieważ gry są bardziej urozmaicone, ale ich liczba jest tak wysoka jak nigdy dotąd, przez co rozważa się mniejszą liczbę generowanych zasobów, szczególnie dla klas, które się w tym nie specjalizują (np. Kapłan, Mag),
  • Puzzle Box of Yogg-Saron aktualnie ma odpowiedni poziom mocy, ale problem pojawia się, gdy za wcześnie zostanie użyty Dragoncaster. Deweloperzy planują zmienić to w nadchodzącym patchu (najpewniej Dragoncaster nerf),
  • obniżenie kosztu kart do 0 many, które mają za zadanie nagrodzenie graczy za budowę decka w sposób, którego nie dałoby się zbudować inaczej, mogą powodować dodatkowe problemy. Deweloperzy przyglądają się w szczególności Rogue (Galakrond, the Nightmare) i planują zmienić ich koszt z 0 na 1, aby gracze w trakcie jednej rundy nie mogli uzyskać potężnego combo.

Cały wywiad dostępny jest na oficjalnej chińskiej stronie portalu.