Reset MMR w Ustawce Hearthstone już dziś!

Szykujcie się, reset MMR w ustawce Hearthstone pojawi się już dziś, wraz ze startem wydarzenia Maskarada.

reset mmr w Ustawce Hearthstone

Wczorajszego dnia deweloperzy zapowiedzieli start nowego wydarzenia w Hearthstone, Maskarada. Wraz z nowym wydarzeniem do gry zawita zmieniony system ratingowy Ustawki, o którym pisaliśmy już jakiś czas temu.

Deweloperzy wyjaśnili szczegółowo na czym będzie polegał nowy mechanizm. Gracze otrzymają dwie noty klasyfikacyjne: zewnętrzną oraz wewnętrzną. Zewnętrzna klasyfikacja będzie wyświetlana graczowi w panelu gry i będzie wynosiła od 0 do 6000. Pozwoli graczom na przegląd swoich sezonowych postępów w grze i odwzorowanie rzeczywistych umiejętności, która będzie resetowana co sezon. Wewnętrzna klasyfikacja to niewidoczny dla graczy MMR, który nie będzie ulegał resetowi. Pozwoli deweloperom ustalić rzeczywisty poziom umiejętności w każdym momencie zapewniając graczowi przeciwników o zbliżonym poziomie.

Zewnętrzna klasyfikacja przejdzie kilka zmian wśród których można wyróżnić:

  • reset co sezon,
  • wprowadza się obszar ochronny, gdy gracz posiada 2000 punktów i mniej. Przy takiej punktacji nie może spaść niżej,
  • wprowadzone zostają pułapy w zakresach 2000-6000 co 500 punktów,
  • maksymalna liczba punktów do zdobycia na mecz wynosi 300,
  • gracze, których punktacja przekracza 6500 otrzymują dodatnią bądź ujemną zmianę klasyfikacji o 3 punkty.

W przypadku wewnętrznej kwalifikacji wprowadza się następujące zasady:

  • nie ulega resetowi,
  • posiada układ krzywej dzwonowej – matematycznej krzywej rozkładu normalnego, która pozwala deweloperom przeprowadzać od czasu do czasu renormalizację klasyfikacji gracza,
  • nie podlega zmian pułapów punktowych etc.

Co jednak ważne, gracz który posiada klasyfikację zewnętrzną wynoszącą 7000 punktów będzie mógł trafić na gracza, który ma np 1000 punktów. Matchmaking będzie podległa wyborowi wyłącznie na podstawie wewnętrznej klasyfikacji.

I teraz najważniejsze. Dlaczego stworzono taki mechanizm? Otóż deweloperom zależy aby gracze posiadający duże umiejętności, a dopiero wchodzący do rozgrywki byli odpowiednio szybko nagradzani. W grze znajduje się „modyfikator zysku”, który przyznaje więcej punktów za wygraną jeśli klasyfikacja wewnętrzna jest znacznie wyższa niż klasyfikacja zewnętrzna (bo gracz przystępując pierwszy raz do gry ma klasyfikację zewnętrzną wynoszącą 0).

Różnicę odczuje się zatem między graczami, którzy posiadają znacznie odmienny ukryty MMR. Znaczenie zewnętrznej klasyfikacji jest tak naprawdę mistyfikacją, a służyć ma jedynie polepszaniu swoich wyników i walki o rekord.