Dosyć mocno krytykowana anomalia pogodowa oficjalnie znika z Heroes of the Storm.

Anomalie pogodowe pojawily się w Heroes of the Storm z dwóch powodów. Pierwszym jest premiera nowego bohatera i związana z nim tematyka anomalii, drugim natomiast miał być nieznaczny, losowy wpływ na rozgrywkę, aby gra zdawała się być w dalszym ciągu świeża.

Jednak ze względu na liczne kontrowersje związane z jej działaniem deweloperzy zdecydowali się wycofać Anomalie Pogodowe z gry. W tym roku zobaczymy jeszcze jedną anomalię na kończący się sezon 2020 roku. Natomiast w przyszłym deweloperzy zrezygnują z tej mechaniki.

O decyzjach rezygnacji z anomalii pogodowych w Heroes of the Storm poinformował Cydra, Community Manager HotSa, w oficjalnym poście na forum Battle.Net.

Czołem bohaterowie!

Po zapoznaniu się z Waszymi opiniami i dyskusjami między sobą, zdecydowaliśmy się usunąć Anomalie Pogodowe z Nexusa. Chociaż nie była to dla nas łatwa decyzja, uznaliśmy że będzie to dobre dla gry. Chcielibyśmy również bardziej szczegółowo wyjaśnić cel Anomalii Nexusa i naszych planów na ich realizację.

Anomalie Nexusa miały służyć dwóm celom:

1. Chcieliśmy wprowadzać coroczne aktualizacje rozgrywki, dając sobie pełną swobodę do wypróbowania zmian, co do których nie mieliśmy zobowiązań poprawiania, gdyby coś poszło nie tak. Dotychczas aktualizacje rozgrywki pojawiały się w okolicach BlizzConu. Zmiany te były często zbyt duże i utrudniały graczom dostosowanie się do nich.

2. Chcieliśmy, aby zmiany w HotSie sprawiały graczom frajdę w każdym kolejnym sezonie.

Jeśli chodzi o sam wpływ anomalii, nie mieliśmy ustalonych sztywnych reguł, głównie dlatego, że mieliśmy pełną swobodę twórczą na wypróbowanie odważnych zmian. Wierzymy, że dotychczasowe anomalie były sukcesem, szczególnie dlatego, że mieliśmy czas na ich dodatkowe iteracje.

Zjawiska Klimatyczne miały dwa główne cele. Pierwszym była premiera nowego bohatera w Nexusie opierająca się na określonym temacie, drugim zaś była perspektywa niewielkiego wpływu na rozgrywkę poprzez zmianę stylu gry podczas meczu. Niestety, stwierdziliśmy że zmiany za bardzo zakłócały standardową rozgrywkę i nie sprawiały frajdy graczom w stosunku do ich bezpośredniego wpływu na doświadczenia graczy. Część graczy zgłaszała również spadki FPSów, które uznaliśmy za niedopuszczalne.

Idąc dalej, planujemy zakończyć ten rok z jeszcze jedną premierą Anomalii w finałowym sezonie 2020 roku. Po tym czasie nie będziemy wprowadzać Anomalii jak miało to miejsce w tym roku. W dalszym ciągu planujemy regularne aktualizacje rozgrywki, i będziemy kontynuowali eksperymentowanie nad poprawą HotSa, możecie więc liczyć na to, że będzie się działo. W przyszłości chcemy poświęcić odrobinę więcej czasu na wprowadzenie aktualizacji aby mieć pewność, że są dopracowane i chcemy aby zespół deweloperski miał swobodę w testowaniu rozwiązywania problemów, które są naszym zdaniem kluczowe dla społeczności. Zastanawiamy się na przykład nad większymi aktualizacjami map, które naszym zdaniem mogą wymagać usprawnień.

Jak zawsze dziękujemy za czas poświęcony na przeczytanie naszej opinii i wieloletnia grę, którą tak bardzo kochamy i my sami. Widzimy się…w Nexusie!

Anomalie rzeczywiście nie miały łatwego życia w grze. Jakiś czas temu pisaliśmy o dużych problemach z freezowaniem gry i spadkami FPSów.

Cieszy fakt, że deweloperzy odnoszą się bezpośrednio do próśb fanów i widzą jakie problemy mogą wprowadzać ich bezpośrednie decyzje.

Zastanawia mnie jednak jaka dodatkowa funkcjonalność może zostać wprowadzona w przyszłości, aby gra zyskała pewnego rodzaju świeżość.

Tagi: