Deweloperzy ujawnili w końcu jak będzie prezentować się D.Va po jak to określili drastycznym reworku w Heroes of the Storm.

O ile dobrze pamiętam o reworku D.Vy mówi się już chyba z rok. Gracze co jakiś czas podpytują deweloperów o zmiany jakich doczeka się D.Va jednak do tej pory były to tylko ogólniki, po których nie byliśmy w stanie określić zakresu zmian nad bohaterką.

Tym razem, podczas AMA przeprowadzonego z deweloperami, David Warner zdradził czego możemy spodziewać się po reworku D.Vy w Heroes of the Storm.

Atak Podstawowy D.Vy

Deweloperzy postanowili zredukować obrażenia zadawane przez bohaterkę. Jednak im bliżej bohaterki będą pojawiać się przeciwnicy tym większe obrażenia będą otrzymywali. Deweloperzy przyznali, że jest to replikacja funkcji shotguna z Overwatch i chcą niejako wynagrodzić to D.Vie w postaci większych obrażeń gdy ktoś pojawi się jej przed twarzą.

Do podstawowego ataku podpięto kilka talentów:

  • leczenie,
  • ładunek samozniszczenia,
  • zwiększone obrażenia.

Umiejętność – Dopalacze (Q)

Bonus do szybkości i trwania umiejętności został zredukowany. Zwiększono też nieznacznie czas odnowienia umiejętności. Przyczyną dla której robią tą zmianę wynika z frustracji graczy, którzy muszą mierzyć się z jej szybkością.

Pasywka redukcji prędkości jest teraz aktywna tylko podczas atakowania i użycia umiejętności, co powoduje że jej mobilność będzie wyglądała inaczej. Wprowadzono również sporo zmian do jej talentów, nie wszystkie będą miały negatywny efekt.

Umiejętność – Matryca Obronna (W)

Gdy jest aktywna może swobodnie zmieniać cel. Zmniejszono również redukcję obrażeń. Deweloperzy zdecydowali się na tą zmianę, ponieważ jest ona jedną z core’owych umiejętności D.Vy. Została dostrojona aż za bardzo, co może być frustrujące. Mechanika zmiany celu będzie teraz znacznie bardziej użyteczna, przy czym nowe talenty pozwolą ją jeszcze bardziej wzmocnić.

Umiejętność – Samozniszczenie / Wezwanie Mecha (E)

Czas wywołania odrobinę zwiększony, obrażenia odrobinę zmniejszone. Podobnie jak w przypadku powyższych zmian, ta dotycząca samozniszczenia i wezwania mecha ma rozwiązać problem z jej zbyt szybką możliwością ucieczki z pola walki. Skutki używania tej umiejętności są aktualnie trudne do weryfikacji ze względu na znacznie więcej narzędzi do przywracania punktów zdrowia wśród zestawu wszystkich jej talentów. Aktualnie łatwiej jest D.Vą uzyskać ładunek auto destrukcji, łatwiej utrzymać przy życiu mecha oraz łatwiej jest odzyskać mecha w formie pilota.

Umiejętność – Naskocz mi (zdolność bohaterska)

Zmniejszono czas odnowienia umiejętności. Dodatkowo zmniejszono zadawane obrażenia i zasięg umiejętności. Nie spowalnia przeciwników, ale przy każdym 4 uderzeniu ogłusza i zadaje większe obrażenia.

Deweloperzy tłumacząc te zmiany stwierdzili, że może wydawać się kontrowersyjna zważywszy na na spowolnienie czy potencjał delikatnego CC, ale koniec końców nowa mechanika jest dosyć ciekawa. Graczom będzie teraz trochę łatwiej uciec od zniszczeń D.Vy, ale kara za nie przestrzeganie tego będzie dosyć bolesna.

Nowa umiejętność Mikro Pociski (zdolność bohaterska)

Wystrzeliwuje zestaw 12 pocisków w określonym kierunku, trafiając pierwszego przeciwnika na swojej drodze. Podczas trafienia każdy pocisk zadaje małe obrażenia, ale dodatkowo spowalniają wszystko w obrębie trafienia. Umiejętność posiada dwa ładunki i krótki czas odnowienia.

Nowy ult daje D.Vie pewnego rodzaju zasięg, którego wcześniej nie miała, a dodatkowe kolejne CC. Jako, że ma dosyć mały czas odnowienia może bardziej służyć jako czwarta umiejętność, a nie jako ultimate, coś podobnego jak u Garrosha. Umiejętność ta jest bardzo dobra w wąskich przesmykach i mocno skupionych zespołach zadając sporo obrażeń obszarowych i blokując możliwość ucieczki. Dwudziesty poziom talentu (Timing Attack) pozwoli jej na dodatkowy ładunek i zmniejszy czas odnowienia za każdego trafionego przeciwnika.

Oznacza to, że D.Va utraci swoją poprzednią zdolność bohaterską przeznaczoną do gry pod postacią pilota.

Rework D.Vy ma pojawić się w grze już wkrótce. I nie jest to soonTM, do którego Blizzard nas przyzwyczaił, ale realnie ma pojawić się lada moment. być może już w najbliższym patchu balansowym w sierpniu.

Tagi: , ,