Wczorajszego wieczora Blizzard zaprezentował nowe zmiany balansu w Heroes of the Storm.

W Heroes of the Storm od dłuższego czasu nie dzieje się nic większego. Obiecanych bohaterów jak było brak tak dalej brak, co spowodowane zostało włączeniem gry do sekcji Classic Games, które otrzymują tylko małe wsparcie ze strony deweloperów mające na celu podtrzymanie gry.

Najnowsze Patch Notes w Heroes of the Storm również nie są imponujące. Zmianom uległo zaledwie 13 bohaterów. Pełną listę zmian prezentuję poniżej.

Tanki

Diablo

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Czarny Kamień Dusz [D]
    • Dodatkowa funkcja: Zmniejszono liczbę dusz zużywaną przez Diablo przy wskrzeszeniu po osiągnięciu poziomu 10 ze 100 do 75.

Talenty

  • Poziom 13
    • Niszczycielska Szarża [Q]
      • Zwiększono skuteczność efektu redukcji pancerza z 15 do 20 pkt.
    • Piekielny Ogień [W]
      • Zwiększono obrażenia na sekundę z 30 do 33 pkt.

Komentarz twórców: Po powrocie do życia przy pomocy Czarnego Kamienia Dusz Diablo jest osłabiony dłużej, niż powinien. Chcemy, by jak najszybciej mógł ponownie siać grozę w szeregach wrogów.

Powrót na górę

E.T.C.

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zwiększono zdrowie z 2250 do 2280 pkt.
  • Zwiększono regenerację zdrowia z 4,69 do 4,75 pkt. na sekundę.
  • Potężny Ślizg [Q]
    • Zwiększono obrażenia z 91 do 105 pkt.

Komentarz twórców: Talenty E.T.C. są dobrze zróżnicowane i porównywalnie atrakcyjne, dlatego podkręcamy im tylko głośność.

Powrót na górę


Brutale

Maltael

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Piętno Żniwiarza [Cecha]
    • Zwiększono obrażenia na sekundę z równowartości 1,75% do 2% maksymalnego zdrowia.

Talenty

  • Poziom 7
    • Dotyk Śmierci [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 25 do 20 sek.
  • Poziom 13
    • Całun Mądrości [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 30 do 20 sek.
  • Poziom 16
    • Memento Mori [Cecha]
      • Zmniejszono premię do obrażeń z 90% do 60%.

Komentarz twórców: Chcemy, aby Maltael stanowił poważniejsze wyzwanie dla przeciwników – zwłaszcza tych dysponujących dużą pulą zdrowia.

Powrót na górę

Yrel

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Boski Plan [D]
    • Dodatkowa funkcja: Czas odnowienia Boskiego Planu jest zerowany, kiedy Yrel korzysta ze zdolności bohaterskiej.

Talenty

  • Poziom 1
    • Nauki Maraada [Pasywny]
      • Zwiększono skuteczność leczenia ze 135 do 140 pkt.
  • Poziom 4
    • Świetlista Egida [E]
      • Zwiększono pancerz z 25 do 30 pkt.
  • Poziom 16
    • Boska Łaska [D]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 2 do 2,5 sek.
    • Święty Gniew [Pasywny]
      • Zwiększono obrażenia rozpryskowe z 30% do 35%.

Komentarz twórców: Zdolności bohaterskie Yrel posiadały sporo możliwych kontr, dlatego dodajemy więcej gwarantowanego przyrostu mocy poprzez wzmocnienie Boskiego Planu.

Powrót na górę


Uzdrowiciele

Malfurion

Talenty

  • Poziom 1
    • Głębokie Korzenie [E]
      • Zwiększono maksymalny przyrost many z 10 do 14 pkt.
    • Zemsta Natury [E]
      • Zwiększono szybkość ruchu Drzewca o 60%.
      • Zwiększono zdrowie Drzewca z 411 do 450 pkt.
  • Poziom 4
    • Niebiańska Koniunkcja [W]
      • Zwiększono premię do obrażeń od ataków podstawowych z 75% do 85%.
  • Poziom 13
    • Rozbudzenie [D]
      • Zmieniono przyrost many z 80 pkt. na równowartość 15% maksymalnej many Malfuriona.
  • Poziom 16
    • Dar Ysery [Q]
      • Zwiększono premię do skuteczności leczenia przy pomocy Wzrostu z 60% do 75%.
    • Naturalna Równowaga [Pasywny]
      • Wydłużono premiowy czas działania Wzrostu z 3 do 5 sek.
    • Księżycowa Harmonia [Pasywny]
      • Dodatkowa funkcja: [Działanie pasywne] Zwiększa skuteczność leczenia przy pomocy Księżycowego Ognia o 20%.
  • Poziom 20
    • Jedność Astralna [R2]
      • Zwiększono premię do czasu działania efektu wyciszenia z 1 do 2 sek.

Komentarz twórców: Chcielibyśmy, aby Malfurion stał się dla graczy bardziej niezawodnym wyborem, zatem zwiększamy moc wszystkich jego talentów 16 poziomu. Dodatkowo jesteśmy ciekawi, czy bezpośrednia synergia pomiędzy Głębokimi Korzeniami a Rozbudzeniem pomoże tym talentom rozkwitnąć na nowo.

Powrót na górę

Rehgar

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zmniejszono zdrowie z 2000 do 1935 pkt.
  • Zmniejszono regenerację zdrowia z 4,17 do 4,03 pkt. na sekundę.
  • Sprzężone Leczenie [Q]
    • Zwiększono koszt z 55 do 60 pkt. many.
  • Totem Spętania [E]
    • Zmniejszono zdrowie totemu z 326 do 260 pkt.
    • Skrócono czas działania z 8 do 6 sek.

Talenty

  • Poziom 1
    • Gigantyczny Totem [E]
      • Przeniesiono z poziomu 7.
    • Dzikie Serce [Z]
      • Zmniejszono pancerz z 20 do 15 pkt.
      • Skrócono czas działania z 2 do 1 sek.
  • Poziom 4
    • Ziemiorodne Zaklęcie [Q]
      • Skrócono czas działania z 5 do 4 sek.
      • Zmniejszono skuteczność leczenia z 250 do 200 pkt.
    • Uzdrawiający Totem [Aktywowany]
      • Zmniejszono zdrowie ze 175 do 125 pkt.
      • Wydłużono czas działania z 7 do 10 sek.
      • Zmniejszono skuteczność leczenia z 2,5% do 2% zdrowia na sekundę.
  • Poziom 7
    • Totem Uziemienia [E]
      • Przeniesiono z poziomu 1.
      • Zmniejszono skuteczność spowolnienia szybkości ataku z 40% do 30%.
      • Zmniejszono redukcję mocy zaklęć z 20% do 15%.
    • Wielka Puryfikacja [D]
      • Zmniejszono skuteczność leczenia z 260 do 220 pkt.
      • Skrócono czas działania efektu redukcji skuteczności leczenia z 3 do 2 sek.
      • Zmienione działanie:
        • Nie skraca już warunkowo czasu odnowienia Obmiecenia.
        • Działanie pasywne: Czas odnowienia Obmiecenia zostaje skrócony o 10 sek.
  • Poziom 20
    • Gladiator [Pasywny]
      • Zmniejszono premię do mocy zaklęć za każdego bohatera sojuszniczego z 4 do 3 pkt.

Komentarz twórców: Byliśmy zbyt ambitni w przypadku niektórych ostatnich zmian dla Rehgara i mamy nadzieję, że ograniczenie zdrowia i czasu działania Totemu Spętania sprawi, że będzie on lepiej zbalansowany.

Powrót na górę

Stiukow

Talenty

  • Poziom 1
    • Dotyk Zgnilizny [W]
      • Zmniejszono redukcję obrażeń dystansowych z 40% do 35%.
      • Zmniejszono liczbę trafień bohaterów wymaganą do wykonania zadania z 20 do 15.
    • Cios Poniżej Pasa [E]
      • Zmniejszono premię do obrażeń ze 125% do 100%.
  • Poziom 7
    • Daleki Zasięg [W]
      • Wydłużono czas działania efektu redukcji czasu odnowienia z 3 do 4 sek.
    • Rozwój Infekcji [E]
      • Skrócono maksymalny czas podtrzymywania z 4 do 3 sek.
    • Chirurgiczna Precyzja [D]
      • Skrócono czas odnowienia Bio-wyłącznika z 8 do 7 sek.
  • Poziom 13
    • Łaknienie [E]
      • Zwiększono wymagania dotyczące obrażeń zadawanych bohaterom związane z wywołaniem efektów redukcji czasu odnowienia oraz zwrotu many z 6 do 8 razy.

Komentarz twórców: To nie byłaby prawdziwa aktualizacja Heroes of the Storm, gdybyśmy nie wprowadzali zmian dla Stiukowa! Jesteśmy zdania, że talenty związane z Czyhającą Ręką stanowią łatwiejszą ścieżkę rozwoju tej postaci niż Daleki Zasięg czy Chirurgiczna Precyzja, zatem przesuwamy nieco akcenty, by lepiej nagradzać graczy, którzy dobrze opanowali tego bohatera.

Powrót na górę


Dystansowi Zabójcy

Azmodan

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Kula Anihilacji [Q]
    • Zmniejszono obrażenia ze 184 do 176 pkt.

Talenty

  • Poziom 1
    • Gniew [Q]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 75% do 85%.
  • Poziom 7
    • Bombardowanie [Q]
      • Zwiększono liczbę dodatkowych celów z 2 do 3.
  • Poziom 10
    • Demoniczna Inwazja [R2]
      • Zwiększono obrażenia przy trafieniu z 65 do 85 pkt.
      • Zmniejszono obrażenia przy eksplozji piechurów z 88 do 40 pkt.
      • Zwiększono szybkość ruchu piechurów o 50%.
      • Dodatkowa funkcja: Piechurzy zadają przy eksplozji podwójne obrażenia bohaterom.

Komentarz twórców: Współczynnik zwycięstw Azmodana zrobił się nieco za wysoki po zwiększeniu skalowania obrażeń Kuli Anihilacji z 2,5% do 4% za każdy poziom, zatem nieco je zmniejszamy. Chcemy również zróżnicować sposoby wykorzystywania przez graczy Demonicznej Inwazji, tak aby nie sprawiała już ona wrażenia jedynie słusznej opcji w konfrontacji z budowlami przeciwnika.

Powrót na górę

Genji

Talenty

  • Poziom 1
    • Gracja Jeźdźca [D]
      • Dodatkowa funkcja: Wylądowanie w pobliżu wrogiego bohatera spowalnia go o 30% na 2 sek.
    • Słuszna Ścieżka [D]
      • Zmienione działanie: Skakanie nad przeszkodami przy użyciu Cyber-Zwinności zwiększa szybkość ruchu Genjiego o 25% i zapewnia mu ukrycie na 4 sek.
  • Poziom 4
    • Wirtuoz Shurikenów [Q]
      • Zmniejszono wymóg zadania związany z liczbą trafień bohaterów z 35 do 30 oraz z 75 do 60.
      • Zwiększono liczbę przywracanych ładunków Shurikenów z 2 do 3.
  • Poziom 7
    • Cyber-Osłona [D]
      • Dodatkowa funkcja: Genji unika 1 ataku podstawowego bohatera co 5 sek.
    • Unik [Pasywny]
      • Usunięto.
  • Poziom 16
    • Wyważony Miecz [E]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 20% do 30%.
  • Poziom 20
    • Naostrzone Shurikeny [Q]
      • Dodatkowa funkcja: Zwrot kosztów za Szybkie Cięcie przywraca 1 ładunek Shurikenów.

Komentarz twórców: Wzmacnianie Genjiego wymaga chirurgicznej wprost precyzji, dlatego zachowujemy daleko idącą ostrożność przy ulepszaniu jego talentów.

Powrót na górę

Szarogrzywy

Talenty

  • Poziom 1
    • Serce Wilka [W]
      • Zwiększono premię do redukcji czasu odnowienia z 0,5 do 0,7 sek.
  • Poziom 4
    • Nienasycenie [W]
      • Dodatkowa funkcja: Ataki podstawowe wykonywane w czasie trwania Natury Bestii skracają czas odnowienia studni leczenia o 0,5 sek.
  • Poziom 7
    • Zapalający Eliksir [Q]
      • Zwiększono premię do obrażeń za każdy poziom kumulacji z 20 do 25 pkt.
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia w nagrodę za wykonanie zadania z 2 do 3 sek.
  • Poziom 13
    • Dzikość Serca [E]
      • Dodatkowa funkcja: Czasy odnowienia Mrocznego Doskoku i Zaprzestania Walki zostają skrócone o 1 sek.
  • Poziom 20
    • Gilneańska Ruletka [R2]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 20 do 24 sek.

Komentarz twórców: Od dłuższego czasu stan talentów Szarogrzywego nie wzbudzał naszych zastrzeżeń, ale ostatnio zaczął on zbyt często polegać na utartych schematach. Nie zamierzamy uczyć starego wilka nowych sztuczek, po prostu chcemy go zachęcić do ciągłego zaskakiwania przeciwników.

Powrót na górę

Nova

Talenty

  • Poziom 1
    • Tajna Operacja [W]
      • Skrócono wymagany czas działania ukrycia z 4 do 2 sek.
      • Zwiększono premię do skuteczności spowolnienia za Przyszpilający Strzał z 15% do 20%.
    • Udoskonalone Maskowanie [Cecha]
      • Skrócono wymagany czas działania ukrycia z 2 do 1 sek.
      • Zwiększono przyrost many z 2 do 3 pkt. na sekundę.
  • Poziom 4
    • Błyskawiczna Projekcja [E]
      • Zwiększono redukcję kosztu i czasu odnowienia z 50% do 60%.
    • Holostabilność [E]
      • Dodatkowa funkcja: Skraca czas odnowienia Kryptonimu: Duch o 15 sek.
  • Poziom 7
    • Idealny Strzał [Q]
      • Zmienione działanie: Trafienie przeciwnika Strzałem Snajperskim skraca czas odnowienia tej zdolności o 2 sek. i zwraca połowę poniesionego kosztu many (podwójna skuteczność w przypadku wrogich bohaterów).
    • Pocisk z Dedykacją [Pasywny]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 60% do 65%.
  • Poziom 10
    • Precyzyjna Salwa [R2]
      • Skrócono czas odnowienia z 60 do 50 sek.
  • Poziom 20
    • Precyzyjna Kanonada [R2]
      • Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z 30 do 25 sek.

Komentarz twórców: Talenty Novy, podobnie jak Szarogrzywego, nie wymagały naszej ingerencji – z kilkoma wyjątkami. Chcemy ustabilizować niektóre z jej talentów, wprowadzając zmiany dla Idealnego Strzału i Udoskonalonego Maskowania, aby były niezawodne w szerszym zakresie sytuacji.

Probiusz

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Przyzwanie Pylonu [D]
    • Wydłużono czas odnowienia z 12 do 14 sek.
    • Dodatkowa funkcja: Wrodzy bohaterowie oraz stronnicy upuszczają w chwili śmierci minerały. Probiusz może je zbierać, aby skrócić czas odnowienia Przyzwania Pylonu o 0,75 sek.

Talenty

  • Poziom 1
    • Rezonans Przesyłowy [W]
      • Zwiększono premię do obrażeń ze 100 do 120 pkt.
  • Poziom 4
    • Turbodoładowanie [Z]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 10 do 14 sek.
  • Poziom 7
    • Akcelerator Cząstek [Q]
      • Zmniejszono wymaganą liczbę trafień bohaterów z 4 do 3.
      • Zwiększono obrażenia od impulsu z 71 do 78 pkt.
    • Porażenie Szczelinowe [W]
      • Zwiększono obrażenia na sekundę z 30 do 35 pkt.
    • Obrona Wież [E]
      • Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z 4 do 3,5 sek.
  • Poziom 10
    • Brama Nicości [R2]
      • Zwiększono obrażenia z 17 do 19 pkt.

Komentarz twórców: Jesteśmy ogólnie zadowoleni z ostatnich wyników Probiusza, ale znaleźliśmy kilka okazji do pomajstrowania przy nim. Zmiana Przyzwania Pylonu jest szczególnie ekscytująca, ponieważ agresywni gracze Probiuszem będą mieli więcej przestrzeni do ofensywy, a nie wydaje nam się, by modyfikacje te wywierały jakikolwiek negatywny wpływ na bezpieczniejsze style gry Probiuszem. Poza tym, kto nie chciałby zostać Najlepszym Próbnikiem w Kosmosie i zebrać wszyściutkich minerałów?

Smuga

Talenty

  • Poziom 1
    • Podwójny Cios [Q]
      • Wydłużono czas odnowienia między poszczególnymi użyciami z 2 do 3 sek.
  • Poziom 4
    • Generator Pulsacyjny [R]
      • Zmniejszono skuteczność leczenia z równowartości 25% do 18% maksymalnego zdrowia.
  • Poziom 13
    • Nietykalność [Q]
      • Skrócono czas działania premii do szybkości ruchu z 1,5 do 1,25 sek.
    • Przeskok [Q]
      • Zmniejszono moc osłony z równowartości 8% do 6,5% maksymalnego zdrowia.

Komentarz twórców: Mamy nadzieją, że dzięki wprowadzonym zmianom Smuga pozostanie w kręgu zainteresowania graczy podczas selekcji bez względu na jej uzdrowiciela, ale chcemy również ograniczyć przypadki sytuacji, w których to ona stanowi jedynie słuszny wybór.

Tagi: , , , ,