Blizzard uznał, że Medalion Gladiatora nie spełnia swojej roli i usunął go z Heroes of the Storm.

Na początku września w Hereos of the Storm został wprowadzony Medalion Gladiatora, nowa anomalia w Nexusie, która pozwalała graczom na zyskanie nieustępliwości na jedną sekundę, a która to miała wspomóc bardziej agresywną rozgrywkę.

Jednak wraz z wczorajszą aktualizacją na PTR deweloperzy poinformowali, że anomalia zostanie usunięta z gry. Póki co została zdjęta z serwerów PTR, ale na początku grudnia zniknie również z serwerów live. Według deweloperów mimo fajnej mechaniki, medalion bardziej ograniczał rozgrywkę aniżeli wspierał jej agresywniejszy aspekt.

Postanowiliśmy usunąć naszą ostatnią sezonową Anomalię w Nexusie – Medalion Gladiatora. Chociaż było wiele aspektów tej eksperymentalnej zmiany, które się nam podobały, a także sporo takich, które nie przypadły nam do gustu, nie była ona wystarczająco korzystna dla szeroko pojętej rozgrywki, abyśmy chcieli ją kontynuować.

Podobało się nam to, że medalion dawał graczom pewną swobodę w zwalczaniu łańcuchowych efektów ograniczenia kontroli nad postacią, i że dawał on graczom nowy sposób udowadniania swoich umiejętności, bez względu na wybraną postać lub rolę.

Jednak z biegiem czasu doszliśmy do wniosku, że w ogólnym rozrachunku medalion raczej ograniczał okazje do wykonywania fajnych zagrań, niż je tworzył. Przygotowywanie kombinacji ataków z towarzyszami z drużyny stanowi ważny czynnik decydujący nie tylko o frajdzie płynącej z rozgrywki, ale też oglądania Heroes of the Storm. Jeśli co 5 minut występuje 5 możliwych przypadków zagrań, które spalają na panewce, poziom ekscytacji grą mocno spada. Wypróbowaliśmy w testach wewnętrznych kilka innych wersji medalionu, próbując rozwiązać ten konkretny problem. Myśleliśmy na przykład o tym, by Medalionu Gladiatora można było użyć wyłącznie raz w meczu, ale stwierdziliśmy, że zbyt duże obniżenie częstotliwości jego dostępności kończyło się tym, że wszyscy korzystali z medalionów jedynie podczas ostatniej walki. Taka sytuacja była dla nas niedopuszczalna, ponieważ każda nowo wprowadzana funkcja musi czynić Heroes of the Storm lepszą grą.

Pomimo problemów, które występują z medalionem, nadal uważamy, że pomysł jest obiecujący, zatem w przyszłości być może czekają nas kolejne eksperymenty. Chcieliśmy również przypomnieć, że w przyszłości nie będziemy wprowadzać sezonowych Anomalii w Nexusie. Będziemy jednak kontynuować prace nad grą i poszukiwać innych sposobów na ulepszanie Heroes of the Storm, a kolejne usprawnienia opublikujemy, gdy uznamy, że są gotowe. Jak zawsze chcemy podkreślić naszą wdzięczność za okazywane przez was wsparcie. Dzięki, że gracie w grę, którą wszyscy kochamy!

Blizzard myśli jednak nad kolejnymi eksperymentami więc możliwe, że medalion powróci w innej formule z inną mechaniką niż dotychczas.

Tagi: ,