W Heroes of the Storm pojawiły się nowe zmiany balansu. Zmianom uległo 18 bohaterów.

Dawno nie było żadnych zmian balansu w Heroes of the Storm. Deweloperzy dodali do gry patch, w którym 14 bohaterów otrzymało buffy, 2 nerfy, Petarda dostał zarówno nerfy jak i buffy, a Lunara doczekała się zmian w funkcjonowaniu niektórych talentów. Dodatkowo Blizzard zmodyfikował pole bitewne Poligon Nuklearny

Tanki

Anub’arak

Talenty

  • Poziom 20
    • Władca Nekrofauny [R1]
      • Zwiększono obrażenia ze 153 do 165 pkt.
      • Zwiększono skuteczność leczenia z 50 do 80 pkt.
    • Tkacz z Krypty [R2]
      • Dodatkowa funkcja: Po opuszczeniu Kokonu przeciwnicy otrzymują 50 pkt. obrażeń w ciągu 4 sek. Obrażenia te wzrastają o 100% za każdą sekundę, którą przeciwnik spędził wewnątrz Kokonu.
    • Wzmocniona Osłona [Aktywowany]
      • Usunięto.
    • Nowy talent: Zdradziecki Król [Aktywowany]
      • Zapewnia premię 10% do maksymalnego zdrowia oraz 20 pkt. pancerza magicznego. Aktywuj, aby otrzymać 75 pkt. pancerza na 4 sek. Czas odnowienia: 60 sek.

Komentarz twórców: Zmieniamy talenty z 20 poziomu Anub’araka, tak aby były potężniejsze. Spośród nich największym powodzeniem cieszy się obecnie Redukcja, ze względu na swą moc i świetne dopasowanie do innych opcji tego bohatera. Nie chcemy was pozbawiać tego satysfakcjonującego talentu, dlatego próbujemy uatrakcyjnić pozostałe.

Mal’Ganis

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zwiększono zdrowie z 2450 do 2550 pkt.
  • Zwiększono regenerację zdrowia z 5,11 do 5,31 pkt. na sekundę.

Talenty

  • Poziom 4
    • Echo Zagłady [W]
      • Zwiększono obrażenia z 60 do 66 pkt.

Komentarz twórców: Mal’Ganis radzi sobie nieco słabiej od innych Tanków. Odkąd jego projekt został zaktualizowany, jego talenty działają fantastycznie. Dlatego przywracamy mu trochę zdrowia, aby lepiej spełniał się w swojej roli.


Brutale

Czen

Talenty

  • Poziom 1
    • Najświeższe Składniki [Cecha]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia po wykonaniu zadania z 1 do 2 sek.
  • Poziom 4
    • Zabójcze Uderzenie [Q]
      • Zwiększono premię do obrażeń ze 100% do 125%.
  • Poziom 7
    • Dar Wołu [E]
      • Zmniejszono obrażenia otrzymywane z upływem czasu z 60% do 50% zadanych obrażeń.

Komentarz twórców: Oto drobne wzmocnienia słabszych talentów. Nie są to rewolucyjne zmiany, ale skoro mogliśmy sprawić, by gra zapewniała więcej frajdy, to trzeba je było wprowadzić!

Dehaka

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Czarna Chmara [W]
    • Zwiększono obrażenia z 49 do 52 pkt.

Talenty

  • Zmieniono kolejność różnych talentów z poziomów 13 i 20, tak aby odpowiadała ona przyjętej przez nas konwencji (Q, W, E itd.).
  • Poziom 4
    • Odmiana Czyhacz [E]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 4 do 6 sek.
  • Poziom 7
    • Enzymy Paraliżujące [Q]
      • Zwiększono skuteczność spowolnienia z 30% do 35%.
  • Poziom 13
    • Pierwotny Szał [Cecha]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 1% do 1,25% za każdy zgromadzony punkt esencji.
  • Poziom 20
    • Zmiana To Przetrwanie [R2]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 30 do 40 sek.
    • Drapieżnik Doskonały (Z)
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 35 do 50 sek.

Komentarz twórców: Ze względu efektywność, z jaką gracze nauczyli się wykorzystywać obecność takich bohaterów jak Dehaka na całej mapie, latami staraliśmy się ich osłabiać. Współczynnik zwycięstw Dehaki już od jakiegoś czasu był przez to niższy, dlatego chcemy przywrócić mu trochę jego dawnej mocy.

D.Va

Talenty

  • Poziom 4
    • D.Va Tu, D.Va Tam [Q]
      • Zmniejszono obrażenia i skuteczność leczenia w przypadku wrogich bohaterów z równowartości 3% do 2% maksymalnego zdrowia.
      • Zmniejszono premię do obrażeń zadawanych celom niebędącym bohaterami ze 75% do 70%.

Komentarz twórców: Jesteśmy zadowoleni z poziomu mocy D.Vy od czasu jej aktualizacji, ale talent D.Va Tu, D.Va Tam nadal jest nieco zbyt potężny w porównaniu do pozostałych. Dlatego postaramy się go trochę osłabić.

Gazol

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Walidziało [Q]
    • Zmniejszono obrażenia z 40 do 38 pkt.
  • Rzezilaser [W]
    • Zmniejszono obrażenia ze 184 do 180 pkt.

Talenty

  • Poziom 1
    • Łowca Grubego Zwierza [Cecha]
      • Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z 2 do 1,5 sek.
  • Poziom 4
    • Walidziała Zaczepno-obronne [Q]
      • Zmniejszono moc osłony z 215 do 200 pkt.
  • Poziom 13
    • Doskonałe Schematy [Q]
      • Zmniejszono obrażenia rozpryskowe z 75% do 60%.
  • Poziom 16
    • Reaktor Łukowy [E]
      • Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z 3 do 2 sek.

Komentarz twórców: Gazol jest nieco zbyt mocny nawet mimo ostatniej transzy zmian. Z tego względu wycofujemy niektóre ze wzmocnień i zbyt potężne talenty. Ogólnie rzecz biorąc, jest on teraz znacznie lepiej zbalansowany, dlatego mamy nadzieję (i spodziewamy się), że będzie pełnił ważną rolę w metagrze, nawet po najnowszych zmianach.

Leoryk

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zwiększono obrażenia ataku podstawowego ze 109 do 115 pkt.

Talenty

  • Poziom 13
    • Czarna Rozpacz [W]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia przy aktywnym Wysysaniu Nadziei z 0,5 do 0,75 sek.
      • Zmniejszono redukcję czasu odnowienia Wyssania Nadziei jeśli jego działanie nie zostanie przerwane z 3 do 2 sek.
  • Poziom 20
    • Wzmocnione Kości [W]
      • Usunięto.
    • Paląca Rozpacz [W]
      • Gdy Paląca Rozpacz zadaje dodatkowe obrażenia przy aktywnym Wysysaniu Nadziei, pojawiają się powiadomienia o wartości krytycznej.
      • Dodatkowa funkcja: Kiedy Wyssanie Nadziei jest aktywne, otrzymujesz 40 pkt. pancerza.
    • Całun Umarłego Władcy [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 30 do 25 sek.

Komentarz twórców: Leoryk wypadł nieco z metagry, a jego współczynnik zwycięstw wynosi w tej chwili około 48%. Dlatego otrzymuje od nas niewielkie wzmocnienie koncentrujące się głównie na talentach poziomu 20, dzięki czemu znów stanie się interesującą i potężną opcją.

Maltael

Talenty

  • Poziom 4
    • Nadciągający Cień [E]
      • Dodatkowa funkcja: początkowe uderzenie Całunu Śmierci zadaje obrażenia równe 2% maksymalnego zdrowia.
  • Poziom 16
    • Memento Mori [Cecha]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 80% do 90%.

Komentarz twórców: Talenty i ogólna efektywność Maltaela są zadowalające, ale Nadciągający Cień i Memento Mori już od jakiegoś czasu nie cieszyły się popularnością. Nadciągający Cień otrzymał nową, interesującą funkcję, a Memento Mori zyskało wzmocnienie do zadawanych obrażeń, dzięki czemu powinno stać się lepszą alternatywą dla innych talentów z poziomu 16.

Varian

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zwiększono zdrowie z 2116 do 2220 pkt.
  • Zwiększono regenerację zdrowia z 4,41 do 4,63 pkt. na sekundę.

Talenty

  • Poziom 1
    • Paszcza Lwa [Q]
      • Zwiększono premię do obrażeń na każdy poziom kumulacji z 5 do 6.
    • Misja Najwyższego Króla [Pasywny]
      • Zmniejszono liczbę zebranych Kul Regeneracji wymaganą do wykonania zadania z 20 do 15.
  • Poziom 20
    • Zastraszający Okrzyk [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 25 do 20 sek.

Komentarz twórców: Chociaż Varian otrzymał ostatnio wzmocnienia, jego ogólny poziom mocy nadal pozostaje w tyle za innymi bohaterami i to w przypadku wszystkich 3 konfiguracji. Dlatego zapewniamy mu porządne wzmocnienie zdrowia oraz kilku talentów.


Uzdrowiciele

Alexstraza

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Obfitość [W]
    • Zwiększono zasięg z 10 do 11,5.
  • Ochrona Życia [W]
    • Zwiększono zasięg z 10,5 do 11,5.

Komentarz twórców: Odkąd jakiś czas temu wprowadziliśmy globalne zwiększenie szybkości ruchu, dawaliście nam znać, że gra Alexstrazą zrobiła się trochę dziwna, ponieważ potrafiła prześcignąć efekty Obfitości, nawet przy maksymalnym zasięgu talentu. Zgadzamy się z wami, a poza tym uważamy, że przydałoby się jej małe wzmocnienie. Dlatego zwiększamy zasięg Obfitości.


Zabójcy w Zwarciu

Alarak

Talenty

  • Poziom 16
    • Obelżywe Ciosy [Pasywny]
      • Zmodyfikowane działanie: Ataki podstawowe wymierzone we wrogich bohaterów skracają czas odnowienia zdolności podstawowych Alaraka o 1,5 sek. Premia ta jest podwójna w przypadku ogłuszonych, wyciszonych, spowolnionych oraz unieruchomionych wrogich bohaterów.

Komentarz twórców: W porównaniu z innymi opcjami Obelżywe Ciosy nie radziły sobie najlepiej, dlatego zmieniliśmy płynące z nich korzyści tak, aby połowa z nich była bardziej dostępna. Powinno to sprawić, że talent ten nie będzie już tak ryzykownym wyborem i będziecie mieć z niego więcej pożytku.


Dystansowi Zabójcy

Azmodan

Talenty

  • Efekty premii talentów wzmacniających zdolność Wszyscy Spłoną będą teraz wywoływane, jeśli cel zginie podczas podtrzymywania zdolności Wszyscy Spłoną na wrogu.
  • Obejmuje to efekty Mistrza Zniszczenia, Pocałunku Cydei, Piekielnej Szczeliny i Szponów Grzechu.

Komentarz twórców: Zauważyliśmy opinie, że Wszyscy Spłoną Azmodana zrobiło się nieporęczne ze względu na brak różnych spodziewanych efektów w sytuacji, gdy cel ginie podczas podtrzymywania tej zdolności. Z początku było to zgodne z naszym projektem, ponieważ obawialiśmy się przesadnej mocy tej zdolności i nietypowych sytuacji z nią związanych. Zmieniliśmy jednak zdanie i zgadzamy się, że nieskuteczność bardziej szkodzi niż pomaga powiązanym talentom i Azmodanowi. Dlatego spróbujemy zmienić powiązaną z nimi zdolność tak, aby śmierć celu wywoływała efekty talentów.

Falstad

Talenty

  • Poziom 1
    • Nadciągająca Burza [Q]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 1,5 do 2 pkt.
  • Poziom 4
    • Prąd Wstępujący [E]
      • Zwiększono premię do mocy osłony z 60% do 70%.
  • Poziom 7
    • Tajna Broń [Q]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 80% do 90%.
  • Poziom 10
    • Uderzenie Dzikiego Młota [R1]
      • Zmniejszono koszt ze 100 do 80 pkt. many.
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia za trafienie wrogich bohaterów z 25 do 30 sek.
  • Poziom 20
    • Legendarny Wierzchowiec [Z]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 40 do 50 sek.

Komentarz twórców: Od chwili ostatniej aktualizacji Falstada minęło trochę czasu, dlatego przyjrzeliśmy się mu i zauważyliśmy kilka talentów, które można było ulepszyć. Wiele spośród jego poziomów talentów zawiera dwie opcje, które są o wiele bardziej popularne niż ta trzecia, stąd zależało nam na tym, aby zachęcić was do zdecydowania się na ten trzeci, niewybierany talent.

Lunara

Talenty

  • Poziom 4
    • Pełny Rozkwit [Q]
      • Zmodyfikowane działanie: Zwiększa zasięg Trującego Kwiatu o 25%, a jego obszar działania o 20%. Pełny Rozkwit wywołuje u trafionych przeciwników 2 poziomy kumulacji Naturalnej Toksyny.
  • Poziom 16
    • Przyspieszone Skażenie [Q]
      • Zmodyfikowane działanie: Zmniejsza koszt Trującego Kwiatu z 60 do 40 pkt. many. Kiedy pod wpływem Naturalnej Toksyny jest co najmniej 1 wrogi bohater, czas odnowienia Trującego Kwiatu upływa o 75% szybciej.
    • Włócznia z Gwieździstego Drewna [W]
      • Zmodyfikowane działanie: Zasięg ataków podstawowych Lunary wzrasta o 0,5. Użycie Okaleczających Zarodników dodatkowo zwiększa zasięg ataku podstawowego Lunary o 2,25 na 6 sek.

Komentarz twórców: Zmieniamy funkcje niektórych talentów Lunary, zwłaszcza tych z konfiguracji opartej o klawisz Q. Zależy nam na tym, aby płynące z nich korzyści były łatwiej dostępne. Aby zapewnić wam wzmocnienie po wybraniu talentu, nieznacznie zwiększamy też zasięg podstawowych ataków Włócznią z Gwieździstego Drewna. Wiemy, że jest ono niewielkie, ale nie chcemy, aby bohaterka z premią do szybkości ruchu na stałe zyskała za duży zasięg. Będziemy mieć oko na to wzmocnienie i zwiększymy je, jeśli uznamy to za dobry pomysł.

Orfea

Talenty

  • Poziom 4
    • Allegrissimo [Q]
      • Dodatkowa funkcja: Skraca czas odnowienia Cienistego Walca o 1 sek.
  • Poziom 7
    • Nienasycenie [W]
      • Wydłużono czas działania przy trafieniu Chapsem z 1,5 do 2 sek.
  • Poziom 20
    • Potwór z Wnętrza [R1]
      • Nowa funkcja: Wieczna Uczta zapewnia 1 poziom kumulacji Chaosu za każdym razem, kiedy trafia bohatera. Gdy Wieczna Uczta jest aktywna, czasy odnowienia zdolności podstawowych Orfei upływają o 150% szybciej.
    • Osnowa Nicości [R2]
      • Wydłużono czas działania efektu redukcji pancerza z 2 do 3 sek.
    • Ostatnia Toccata [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 30 do 20 sek.

Komentarz twórców: Przyglądamy się talentom Orfei z poziomu 20 i trochę je wzmacniamy, byście mieli do wyboru ciekawsze opcje. Przy okazji zauważyliśmy również kilka elementów do ulepszenia w talentach z innych poziomów, dlatego zmodyfikowaliśmy także Allegrissimo i Nienasycenie.

Sierż. Petarda

Talenty

  • Poziom 1
    • Pociski Malstrom [Aktywowany]
      • Zmniejszono premię do obrażeń z 35% do 30%.
      • Wydłużono czas odnowienia z 90 do 100 sek.
      • Dodatkowa funkcja: Ataki podstawowe wymierzone we wrogich bohaterów w czasie działania Trybu Oblężniczego skracają czas odnowienia Pocisków Malstrom o 5 sek.
  • Poziom 4
    • Barykada [W]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 3 do 4 sek.
  • Poziom 7
    • Detonator Pulsowy [Q]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 1 do 1,5 sek. i z 1,5 do 2,5 podczas działania Trybu Oblężniczego.
    • Rosnący Zasięg [Cecha]
      • Skrócono czas między wzrostem zasięgu ataków podstawowych z 3 do 2 sek.
  • Poziom 16
    • Terrańska Myśl Techniczna [E]
      • Zwiększono moc osłony z równowartości 5% maksymalnego zdrowia do 20%.
      • Zmniejszono obrażenia od ataku podstawowego z 50% do 30%
      • Zniszczenie osłony nie jest już wymagane, by otrzymać premię do obrażeń.

Komentarz twórców: Sierżant Petarda, a zwłaszcza jej talenty, jak na przykład Pociski Malstrom i Terrańska Myśl Techniczna, już od jakiegoś czasu nie były modyfikowane. Ponieważ nie były popularne, jak wiele innych talentów usprawnianych w ramach tej aktualizacji, otrzymały od nas łatwiejsze do zdobycia premie.

Sylwana

Talenty

  • Poziom 10
    • Kontrola Umysłu [R2]
      • Skrócono czas odnowienia z 50 do 40 sek.
      • Zmniejszono koszt many z 75 do 50 pkt.
  • Poziom 20
    • Zew Mrocznej Pani [R2]
      • Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z 30 do 25 sek.
    • Wyniszczająca Salwa [Q]
      • Dodatkowa funkcja: Wyniszczający Ostrzał obejmuje wrogów Klątwą Banshee.

Komentarz twórców: Kontrola Umysłu otrzymała małe wzmocnienie. Dodaliśmy ponadto do Wyniszczającej Salwy funkcję, która powinna zmienić ją w talent godny poziomu 20.

Tychus

Talenty

  • Poziom 1
    • Miotacz [W]
      • Dodatkowa funkcja: Zwiększa obrażenia zadawane przez Granat Odłamkowy o 20%.

Komentarz twórców: Spodziewaliśmy się, że talenty Tychusa z początkowego etapu gry będzie trzeba przerobić ze względu na ich siłę, ale zapomnieliśmy o Miotaczu. Chociaż przeniesienie talentu z poziomu 7 na 1 samo w sobie jest znaczące, to po ulepszeniu pozostałych dwóch opcji Miotacz usunął się w cień. Dlatego wzmacniamy go razem z konfiguracją opartą o klawisz W aby stały się atrakcyjną ścieżką rozwoju Tychusa.


Pola bitew

Poligon Nuklearny

  • Zmiany mapy
    • Na górze i dole pola bitwy dodano Tunele Ściekowe.
    • Tunel u dołu zastąpił nosiciela roju z Poligonu.
    • Poniżej środkowej alei dodano Wieżę.

Komentarz twórców: Od chwili premiery tego pola bitwy najczęściej słyszeliśmy dwie opinie: mapa jest bardzo duża i drużynom trudno jest wchodzić ze sobą w interakcje powodu rozległości obszaru, którego muszą bronić podczas zbierania głowic oraz że gra często zmienia się w wyścig po bazy, gdy każda z drużyn mierzy się z nosicielem roju z Poligonu, a potem jak najszybciej stara się przebyć swoją aleję. Aby rozwiązać ten problem, umieściliśmy na mapie kilka Tuneli Ściekowych (czyli teleporterów), z których jeden zastąpił nosiciela roju z Poligonu. Dodaliśmy też Wieżę, która umożliwi drużynom obserwację środkowego tunelu. Uważamy, że te zmiany tchnęły nowe życie w Poligon Nuklearny i nie możemy się doczekać waszych opinii!

Tagi: , , , ,