Heroes of the Storm wczorajszego dnia doczekał się sporej liczby zmian balansu.

Heroes of the Storm w dalszym ciągu cierpi na małą liczbę bohaterów regularnie dodawanych do gry. Średnio co dwa miesiące gra jest aktualizowana o kolejne zmiany balansu i styczniowe poprawki najpewniej zostają dodane by przygotować graczy na premiery, które mogą odbyć się podczas Blizzcon 2021, który odbędzie się 19 lutego.

Lista buffów i nerfów w najnowszej aktualizacji prezentuje się następująco:

  • Buffy: Pożarsky, Mei, Wyżer, Ragnaros, Anduin, Auriel, Deckard, Lucio, Stiukov, Kerrigan, Valeera, Fenix, Gul’dan, Kael’thas, Nazebo, Zul’jin
  • Nerfy: D.Va, Gazol, Wyżer, Imperius, Jasnoskrzydla, Stiukov, Kasja, Tychus

Tanki

Pożarsky

Talenty

  • Poziom 1
    • Stymulant Wytrzymałościowy [Aktywowany]
      • Zwiększono moc osłony z 530 do 590 pkt.
    • Stymulant Neuronalny [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 40 do 30 sek.
  • Poziom 7
    • Ogniem i Pieczem [W]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 20% do 35%.
    • Lepkie Paliwo [W]
      • Zwiększono skuteczność spowolnienia z 35% do 40%.
  • Poziom 13
    • Gęsty Olej [W]
      • Wydłużono czas działania z 2,5 do 3 sek.

Komentarz twórców: Pożarsky jest obecnie w stosunkowo dobrym stanie, ale na większości poziomów znajdziemy 1 czy 2 talenty wybierane dużo częściej niż pozostałe. Zmiany mają wzmocnić słabsze opcje, co – mamy nadzieję – utoruje drogę do nowych stylów rozgrywki z udziałem naszego Wypalacza Weterana.

Mei

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Ślepota Śnieżna [Q]
    • Wydłużono czas działania efektów spowolnienia i oślepienia z 1,5 do 1,75 sek.

Talenty

  • Poziom 1
    • Zbita Kulka [Q]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia z 0,25 do 0,5 sek.
      • Dodatkowa funkcja: Teraz przywraca również 3 pkt. many za każdym razem, gdy wrogi bohater zostanie zraniony Zamiecią.
    • Lodowa Zawierucha [W]
      • Zwiększono premię do obrażeń przy ostatnim ogłuszeniu ze 125% do 150%.
  • Poziom 4
    • Mokra Śnieżka [Q]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 50% do 75%.
    • Front Chłodny [E]
      • Zmodyfikowane działanie: Skraca czas odnowienia Oblodzenia o 4 sek. Jeśli Mei znajdzie się na obszarze działania własnej Zamieci, kiedy aktywne jest Oblodzenie, czas odnowienia Oblodzenia zostanie skrócony o 5 sek., a Mei zyska 80 pkt. many.
  • Poziom 10
    • Ściana Lodu [R2]
      • Skrócono czas odnowienia z 70 do 50 sek.
      • Zmniejszono koszt z 60 do 50 pkt. many.
  • Poziom 13
    • Zawieja [W]
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia ze 100% do 125%.

Komentarz twórców: Kilka talentów Mei sprawiało pewne problemy. Bohaterka ostatnio zniknęła też ze ścisłej czołówki Tanków. Postanowiliśmy zatem wyposażyć ją w kilka wzmocnień – zwłaszcza dla najrzadziej wybieranych przez graczy talentów.


Brutale

D.Va

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zmniejszono zdrowie mecha z 2250 do 2150 pkt.
  • Zmniejszono regenerację zdrowia mecha z 4,69 do 4,48 pkt. na sekundę.

Talenty

  • Poziom 10
    • Naskocz Mi [R1]
      • Zwiększono obrażenia z 52 do 70 pkt.

Komentarz twórców: D.Va to jedyna w swoim rodzaju bohaterka. O jej wyjątkowości przesądza fakt, że może wsiadać na pokład swojego mecha lub opuszczać go, aby przetrwać w sytuacjach, z których inne postacie nie uszłyby cało. Kiedy D.Va jest zbyt wytrzymała, może okazać się nazbyt frustrującą przeciwniczką, ponieważ drużyna przeciwna musi de facto uśmiercić ją dwukrotnie, by zniknęła z mapy. Uważamy, że D.Va jest obecnie nieco zbyt twarda, zatem zmniejszamy przeżywalność jej mecha. Wzmacniamy również obrażenia zadawane przy pomocy zdolności Naskocz Mi, tak aby mogła ona skuteczniej konkurować z Mikro-pociskami.

Gazol

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Ładunek Eksplodium [E]
    • Zmniejszono obrażenia ze 155 do 142 pkt.

Talenty

  • Poziom 10
    • Grawi-bomba 3000 [R2]
      • Zmniejszono obrażenia z 235 do 220 pkt.
  • Poziom 13
    • Doskonałe Schematy [Q]
      • Zmniejszono premię do zasięgu z 50% do 30%.

Komentarz twórców: Gazol wciąż jest trochę za silny i ze względu na to cieszy się zbyt dużą popularnością wśród graczy. Aby nieco wyrównać jego poziom mocy, zmniejszamy obrażenia od Ładunku Eksplodium oraz moc niektórych z jego najlepszych talentów.

Wyżer

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zmniejszono zdrowie z 2320 do 2260 pkt.
  • Zmniejszono regenerację zdrowia z 4,83 do 4,71 pkt. na sekundę.
  • Wielki Łup [D]
    • Skrócono czas utrzymywania się sztuk mięsa z 5 do 4 sek.

Talenty

  • Poziom 1
    • Polowanie na Śniadanie [W]
      • Zwiększono skuteczność leczenia z równowartości 6% do 8% maksymalnego zdrowia.
    • Grasant [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 45 do 40 sek.
      • Zwiększono skuteczność leczenia z 6 do 9 pkt. na sekundę.
  • Poziom 4
    • Brutalna Siła [Q/D]
      • Zwiększono premię za odrzucanie wrogich bohaterów, którzy zderzają się następnie z przeszkodami na mapie, z 2 do 8 poziomów kumulacji efektu zwiększającego skuteczność ataków podstawowych.
      • Zwiększono maksymalną premię do obrażeń ze 100 do 125 pkt.
    • Zasięg Agresji [E]
      • Zmniejszono premię do wściekłości w przypadku celów niebędących bohaterami z 1 do 0,5 pkt.
      • Zmniejszono premię do wściekłości przeciwko wrogim bohaterom z 3 do 2 pkt.
  • Poziom 7
    • Obłęd w Ślepiach [Q/E]
      • Zwiększono premię do szybkości ataku z 25% do 35%.
    • Styrta się Pali [Cecha]
      • Zmniejszono redukcję czasu odnowienia Wielkiego Łupu z 4 do 2 sek.
      • Zmniejszono obrażenia z 25 do 23 pkt.
  • Poziom 10
    • Łupomiot [R1]
      • Wydłużono czas odnowienia z 50 do 60 sek.
      • Zmniejszono obrażenia ze 140 do 100 pkt.
    • Fala Uderzeniowa [R2]
      • Wydłużono czas działania głównego efektu ogłuszenia z 1,25 do 1,5 sek.
      • Zwiększono główne obrażenia z 306 do 335 pkt.
      • Zwiększono drugorzędne obrażenia z 210 do 230 pkt.
  • Poziom 13
    • Pyłowy Diablik [E]
      • Zmniejszono premię do pancerza w przypadku, gdy Wyżer ma mniej niż 50 pkt. wściekłości, z 30 do 20 pkt.
      • Zmniejszono premię do pancerza w przypadku, gdy Wyżer ma więcej niż 50 pkt. wściekłości, z 50 do 40 pkt.
    • Straszliwy Łomot [E]
      • Wydłużono czas działania efektu spowolnienia z 1,5 do 2 sek.
  • Poziom 16
    • Kabum! [W]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 40% do 50%.

Komentarz twórców: Debiut Wyżera w Nexusie wypadł niezmiernie ciekawie. Zaczynał z niską lokatą, ale wkrótce jego współczynnik zwycięstw zaczął się piąć w górę, a odbiór Wyżera przez graczy jest coraz lepszy. Postanowiliśmy wprowadzić jednocześnie kilka wzmocnień i osłabień naszego gnola. Dzięki temu powinniśmy się uporać z potencjalnymi problemami z talentami postrachu Elwynn, a przy okazji utrzymać kontrolę nad poziomem jego mocy.

Imperius

Talenty

  • Poziom 1
    • Przebijająca Światłość [Q]
      • Zmniejszono premię do obrażeń za każde Piętno Odwagi ze 125% do 75%.
  • Poziom 4
    • Niezrównany Pancerz [E]
      • Zmniejszono wartość pancerza z 25 do 20 pkt.
  • Poziom 10
    • Anielski Oręż [R1]
      • Zmniejszono moc osłony z 1000 do 850 pkt.

Komentarz twórców: Archanioł Odwagi zbyt łatwo ignorował obrażenia, samemu zadając ich zbyt dużo. Pozostali Brutale mu pozazdrościli i donieśli nam o wszystkim.

Ragnaros

Talenty

  • Poziom 1
    • Ruchomy Meteoryt [W]
      • Zwiększono premię do obrażeń za każde trafienie z 5% do 6%.
  • Poziom 7
    • Ognista Potęga [Pasywny]
      • Nowa funkcja: Jeżeli Żywy Meteoryt trafi wrogich bohaterów co najmniej 5 razy, jego czas odnowienia zostanie skrócony o 7 sek., a Ragnaros odzyska 30 pkt. many.

Komentarz twórców: Nie podobało się nam, że moc Ognistej Potęgi objawiała się dopiero przy drugim użyciu i to po wypełnieniu odpowiednich warunków. Nowa wersja talentu powinna zapewnić Ragnarosowi natychmiastową gratyfikację, a przy okazji będzie bardziej atrakcyjna dla graczy polujących solo na alejach.


Uzdrowiciele

Anduin

Talenty

  • Poziom 20
    • Światło Wichrogrodu [R1]
      • Dodatkowa funkcja: Jeżeli działanie Świętego Słowa: Zbawienia nie zostanie przerwane, jego czas odnowienia zostanie skrócony o 60 sek.
    • Żarliwa Modlitwa [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 40 do 30 sek.

Komentarz twórców: Eksperymentujemy ze zmianą dla Światła Wichrogrodu, która umożliwiłaby Anduinowi osiągnięcie jak najlepszych wyników podczas korzystania ze Świętego Słowa: Zbawienia. Kiedy uda mu się w pełni użyć tej zdolności, uzyska znacznie skrócony czas odnowienia, dzięki czemu będzie mógł skorzystać z niej kilkukrotnie podczas jednej walki.

Auriel

Talenty

  • Poziom 4
    • Ciężkie Brzemię [E]
      • Zmodyfikowane działanie: Pętający Cios spowalnia wrogich bohaterów o 20% na 2,5 sek. Jeśli Pętający Cios ogłuszy przeciwnika, skuteczność efektu spowolnienia oraz czas jego działania zostaną podwojone.

Komentarz twórców: Ciężkie Brzemię nie zapewniało Auriel zakładanego przez nas poziomu bezpieczeństwa – zwłaszcza w porównaniu z Powtórną Przewiną. My zaś chcemy, aby była to opcja, na której można polegać.

Jasnoskrzydła

Talenty

  • Poziom 13
    • Pył Ochronny [E]
      • Zmodyfikowane działanie: Wydłuża czas działania Czarodziejskiego Pyłu o 1 sek. Kojąca Mgła i Uzdrawiający Błysk leczą sojuszników, na których działa Czarodziejski Pył, o 75% skuteczniej.

Komentarz twórców: Spodobało się nam to, jak Pył Ochronny wzmacnia wszystkie narzędzia lecznicze w arsenale Jasnoskrzydłej. Jednak jego skuteczność była nieco zbyt duża, zwłaszcza w parze z Przesunięciem Fazowym i Hiperprzesunięciem. Jesteśmy zdania, że wprowadzana zmiana pomoże zachować najważniejsze aspekty, dzięki którym korzystanie z Pyłu Ochronnego sprawiało graczom frajdę.

Deckard

Talenty

  • Poziom 20
    • Więcej Tomów! [R2]
      • Dodatkowa funkcja: Dodaje kolejny ładunek.

Komentarz: Wincyj wszystkiego!

Lúcio

Talenty

  • Poziom 7
    • Pozytywne Wibracje [Q]
      • Zwiększono moc osłony z 35 do 38 pkt.
    • Boombox [Aktywowany]
      • Boombox nie ma już czasu działania.
  • Poziom 10
    • Piąteczka! [R2]
      • Wydłużono czas odnowienia z 15 do 20 sek.
      • Zmniejszono koszt z 35 do 30 pkt. many.
      • Dodatkowa funkcja: Lúcio odzyskuje 125 pkt. zdrowia i zyskuje nieustępliwość na 1 sek.
  • Poziom 16
    • Jazda na Maksa [E]
      • Nie jest już zdolnością aktywowaną.
      • Zmodyfikowane działanie: Wydłuża czas działania Potencjometru o 1 sek.
  • Poziom 20
    • Hit Lata [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 75 do 60 sek.
      • Dodatkowa funkcja: Teraz działa także na Lúcio.
    • Szał Miksowania [R2]
      • Nie wydłuża już czasu działania Potencjometru o 1 sek.
      • Dodatkowa funkcja: Skraca czas odnowienia i zmniejsza koszt Piąteczki! o 50%.

Komentarz twórców: Przyjrzeliśmy się bliżej Lúcio i znaleźliśmy kilka talentów, które można by uatrakcyjnić. Czekamy zwłaszcza na efekty zmiany dla Piąteczki!. Objęcie jej działaniem Lúcio powinno zwiększyć przeżywalność zarówno jego, jak i członków jego drużyny.

Stiukow

Talenty

  • Poziom 1
    • Dotyk Zgnilizny [W]
      • Zmniejszono wymaganą w ostatnim zadaniu liczbę trafionych wrogich bohaterów z 30 do 25.
    • Reaktywne Zarodniki [W]
      • Wydłużono czas odnowienia z 15 do 25 sek.
    • Cios Poniżej Pasa [E]
      • Zwiększono próg zdrowia konieczny do wywołania premii do obrażeń z 30% do 50%.
  • Poziom 4
    • Pancerz Biotyczny [Q]
      • Zmniejszono wartość pancerza z 15 do 10 pkt.
  • Poziom 13
    • Łaknienie [E]
      • Zmniejszono wymaganą liczbę trafionych wrogich bohaterów z 10 do 8.

Komentarz twórców: Niektóre z talentów Stiukowa działały zbyt chaotycznie, by zachować użyteczność w walce, dlatego wprowadzamy kilka drobnych wzmocnień, by zwiększyć ich atrakcyjność. Redukujemy przy okazji moc niektórych nazbyt potężnych talentów, tak aby utrzymać siłę bohatera na odpowiednim poziomie.


Zabójcy w Zwarciu

Kerrigan

Talenty

  • Poziom 7
    • Królowa Ostrzy [Q]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 50% do 100%.
      • Zwiększono redukcję czasu odnowienia Spustoszenia z 2 do 3 sek.

Komentarz twórców: Kiedy pracowaliśmy nad nową wersją talentu Królowa Ostrzy, baliśmy się, że będzie on zbyt potężny. Chyba jednak przesadziliśmy z ostrożnością, więc teraz wzmacniamy go, tak aby lepiej odzwierciedlał nasze pierwotne założenia. Zmiana powinna pomóc Kerrigan w skuteczniejszym eliminowaniu fal stronników, a także zwiększyć częstotliwość dostępności Spustoszenia.

Valeera

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Podstępne Uderzenie [Q]
    • Zmniejszono koszt z 30 do 25 pkt. energii.

Talenty

  • Poziom 4
    • Zaciekłe Ciosy [Q]
      • Zmniejszono redukcję kosztu z 15 do 10 pkt. energii.
  • Poziom 16
    • Ostowa Herbata [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 40 do 20 sek.
  • Poziom 20
    • Przypływ Adrenaliny [R1]
      • Dodatkowa funkcja: Zwiększono pancerz zapewniany przez Bombę Dymną z 30 do 60 pkt.

Komentarz twórców: Valeera jest za dobra, gdy Podstępne Uderzenie kosztuje tak niewiele. Przenosimy część potencjału Zaciekłych Ciosów do samej zdolności i wzmacniamy niektóre spośród jej słabszych talentów.


Dystansowi Zabójcy

Kasja

Zdolności podstawowe i statystyki

  • Zmniejszono obrażenia od ataków podstawowych ze 125 do 120 pkt.
  • Furia Błyskawic [Q]
    • Zmniejszono obrażenia ze 165 do 158 pkt.
  • Rozpędzenie [E]
    • Zmniejszono obrażenia z 34 do 32 pkt.

Komentarz twórców: Kasja radzi sobie nieco zbyt dobrze. Jej współczynnik zwycięstw wynosi obecnie 53%, a wartość ta przyciąga do naszej amazonki bardzo wielu graczy. Nieco zmniejszamy jej statystyki, tak aby przestała stanowić niezdrową konkurencję dla pozostałych Zabójców.

Fenix

Talenty

  • Poziom 4
    • Blokująca Energia [W]
      • Do spowolnienia przeciwników na obszarze nie jest już wymagane, by główny cel był bohaterem.

Komentarz twórców: Urok Bomby Fazowej polega w dużej mierze na tym, że zadaje ona 100% obrażeń rozpryskowych i otwiera dla Feniksa rozliczne możliwości doboru celu. Wprowadzona zmiana ma na celu dostosowanie Blokującej Energii do tej nadrzędnej zasady.

Gul’dan

Talenty

  • Poziom 10
    • Przerażenie [R1]
      • Przerażenie nie może już zostać przerwane i zablokowane przez 10 sek. czasu odnowienia, gdy Gul’dan zostanie ogłuszony podczas jego użycia.

Komentarz twórców: Zmieniamy działanie Przerażenia, tak aby nie można już było przerwać jego użycia. Czas wymagany do użycia Przerażenia nigdy nie miał być zbyt długi, jednak ze względu na jego niepowtarzalną charakterystykę przez lata otrzymaliśmy wiele raportów o błędach z powodu przerwania użycia zdolności i rozpoczęcia odliczania jej czasu odnowienia – mimo że efekt dźwiękowy został odtworzony. Zmiana ta powinna rozwiązać powyższy problem i wyeliminować zamieszanie związane z użyciem Przerażenia.

Kael’thas

Talenty

  • Poziom 16
    • Bliźniacze Kule [Cecha]
      • Dodatkowa funkcja: Zapewnia Kael’thasowi dostęp do wszystkich talentów poziomu 7.

Komentarz twórców: Wzmacnianie zdolności jest fajne, ale doszliśmy do wniosku, że Bliźniacze Kule nie radziły sobie wystarczająco dobrze jak na talent 16 poziomu. Mamy nadzieję, że wprowadzona zmiana zapewni im tak potrzebną moc, przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności w wyborze zdolności do wzmocnienia.

Nazebo

Talenty

  • Poziom 13
    • Strażnicze Ropuchy [E]
      • Zmodyfikowane działanie: Trafienie wrogiego bohatera Plagą Ropuch zapewnia 30 pkt. pancerza na 1,5 sek. Efekt ten kumuluje się maksymalnie do 4 sek.

Komentarz twórców: Strażnicze Ropuchy nie były w stanie dorównać ani Zabobonom (pod względem długotrwałej użyteczności), ani Lodowemu Blokowi (pod względem natychmiastowej użyteczności). Jesteśmy przekonani, że wprowadzona zmiana zwiększy atrakcyjność talentu i lepiej uzupełni rozgrywkę z zastosowaniem Plagi Ropuch.

Tychus

Talenty

  • Poziom 1
    • Miotacz [W]
      • Zmniejszono premię do obrażeń z 20% do 10%.

Komentarz twórców: Chcieliśmy, aby gracze wypróbowali konfigurację stworzoną w oparciu o zdolność pod klawiszem „W”, i przeszacowaliśmy wzmocnienie Miotacza. Teraz trzeba się było cofnąć o pół kroku.

Zul’jin

Talenty

  • Poziom 1
    • Nieostrożność [D]
      • Zmniejszono premię do obrażeń od ataków podstawowych z 20% do 15%.
      • Dodatkowa funkcja: Kiedy Zul’jin ma mniej niż 50% zdrowia, jego ataki podstawowe wymierzone w bohaterów zapewniają dodatkowy poziom kumulacji zdolności Chceta Toporem?.
  • Poziom 7
    • Zaciekły Atak [Q]
      • Zwiększono premię do obrażeń z 35% do 45%.
  • Poziom 13
    • Rany Szarpane [W]
      • Dodatkowa funkcja: Czas działania efektu spowolnienia zostaje wydłużony o 0,5 sek.
    • Usidlenie [Aktywowany]
      • Skrócono czas odnowienia z 45 do 40 sek.
      • Dodatkowa funkcja: Jeżeli nie zostanie trafiony żaden bohater, czas odnowienia zostanie skrócony do 10 sek.
  • Poziom 16
    • Bez Litości! [Q]
      • Dodatkowa funkcja: Ataki podstawowe Zul’jina wymierzone we wrogich bohaterów naznaczonych przy pomocy Zabójczego Rzutu zadają dodatkowe obrażenia równe 2% ich maksymalnego zdrowia.

Komentarz twórców: Przyjrzeliśmy się talentom Zul’jina, by wyrównać ich potencjał na poszczególnych poziomach, a przy okazji nieco dopieściliśmy naszego trollowego bohatera. Zorientowaliśmy się, że trudno dostrzec korzyści płynące z Nieostrożności w miarę, jak zdrowie Zul’jina spada. Może dodatkowa nagroda za wykonanie zadania sprawi, że talent ten zostanie zauważony przez graczy. Na poziomie 13 zasadniczo nic nie mogło się równać z Okiem Zul’jina, zatem wprowadziliśmy zmiany dla Ran Szarpanych oraz Usidlenia, tak aby stały się bardziej niezawodne w użyciu. Jesteśmy zdania, że Bez Litości! powinno pozostać opcją niszową, wybieraną w odpowiedzi na skład wrogiej drużyny, ale talent ten nie był dotychczas wystarczająco silny.

Tagi: , , ,