Tajemnicze zapowiedzi to nowe wydarzenie Wojna Światów w Heroes of the Storm!

Blizzard nie zaprezentował trzeciej zapowiedzi. Zamiast tego na serwery PTR trafiły nowości w postaci nowego wydarzenia Wojna Światów, która trafi do gry po zakończeniu Nexomanii II.

nowe wydarzenie heroes of the storm

Blizzard od dwóch dni serwuje nam teasery nowości jakie zobaczymy w Heroes of the Storm. Początkowo sądziłem, że może to być bohater jednak ostatecznie okazały się być nowym wydarzeniem Wojna Światów.

Wcześniej zaprezentowane zapowiedzi znajdziecie w artykułach poniżej:

Nowe skiny w Heroes of the Storm

Dzisiejsza aktualizacja serwerów PTR wprowadziła masę nowości w grze. Jedną z nich są skórki, które prezentujemy poniżej.

Poza nowymi skinami w grze pojawiły się również dwa nowe mounty skinów w trzech wersjach kolorystycznych.

Nowa anomalia w Heroes of the Storm

W grze pojawia się nowa anomalia, a właściwie przedmiot – Medalion Gladiatora. Jego główne założenia są następujące:

  • Bohaterowie startują grę z nowym itemem na pasku, Medalionem Gladiatora.
  • Medalion można aktywować aby być niepowstrzymanym przez 1 sekundę
  • Odnowienie umiejętności trwa 300 sekund
  • Deathwing i Gall nie otrzymują na starcie medalionu.
  • Wszyscy trzej wikingowie otrzymują efekt medalionu po aktywacji.

Nowy tryb Aram w Heroes of the Storm

Deweloperzy wprowadzili do gry nowy tryb Aram – All Random All Mid. Ma on za zadanie zastąpić tryb Heroes Brawl. Do jego najważniejszych ficzerów należą:

  • Pula map dla ARAM składa się z czterech one-lane map.
  • Nie ma dodatkowych zadań na mapach ARAM. Zniszczenie Core do jedyne zadanie.
  • Gdy mecz startuje, gracz musi wybrać jednego z trzech losowych bohaterów. Myśl szybko: masz na to tylko 30 sekund.
  • Kamienie Powrotu są wyłączone, lokacje startowe nie leczą.
  • Generatory Kul Regeneracji tworzą na polu bitwy dodatkowe Kule.
  • W porównaniu do Heroes Brawl nie ma dedykowanych zadań tygodniowych dla tego trybu. Zamiast tego ARAM pozwala na osiągnięcie zadań dziennych i specjalnych zadań progresowych.

Storm League

Wymagania ligowe dla zadań zostały zmniejszone w 4 sezonie.

  • Kroki i nagrody w sezonie 4 2020.
    • 5 wygranych: otrzymujesz skrzynię wojenną
    • 10 wygranych: otrzymujesz rzadką skrzynię wojenną
    • 20 wygranych: otrzymujesz epicką skrzynię wojenną
    • 35 wygranych: Tamed Ravasaur Mount
    • 35 wygranych: Kwalifikacja do nagród sezonu 4 i do rankingu Grand Master Leaderboards
  • Nagroda Storm League – Wieszchowiec
    • Nagrodą za misje w sezonie 4 2020 będzie Tamed Ravasaur Mount, który gracze otrzymają po zwyciężeniu 35 meczów w Heroes of the Storm

Rework D.Vy i Gazlowe

D.Va

Base

  • Mech Mode
    • HP zwiększone z 2150 do 2250.
    • Regeneracja HP zwiększona z 4.48 do 4.69.
    • Redukcja obrażeń z 26 do 23.
    • Dodano funkcjonalność: Przeciwnicy w pobliżu D.Vy otrzymują 50% bonusu do obrażeń.
  • Pilot Mode – Big Shot
    • Teraz jest podstawową umiejętnością
    • Odnowienie zwiększone z 4 do 6 sekund.
    • Redukcja odnowienia Przywołania Mecha zmniejszona z 8 do 5 sekund.
    • Obrażenia zmniejszone z 200 do 150.
    • Dodano funkcjonalność: Trafieni bohaterowie zostają spowolnieni o 25% na 1.5 sekundy.
  • Mechanized Walker [Z]
    • Nowa funkcjonalność: Mech D.Vy może poruszać się w trakcie atakowania lub kierunkowania umiejętności, szybkość poruszania mecha zmniejszona została o 25%.
  • Boosters [Q]
    • Odnowienie zwiększone z 9 do 10 sekund.
    • Czas trwania zmniejszony z 2 do 1.75 sekundy.
    • Bonus do szybkości zmniejszony ze 125% do 115%.
    • Obszar zmniejszony z 1.5 do 1.375.
  • Defense Matrix [W]
    • Redukcja obrażeń zmniejszona z 75% do 50%.
    • Nowa funkcjonalność: Można zmienić cel gdy aktywna.
  • Self-Destruct/Call Mech [E]
    • Ładowanie ulta zdobywane przy 100% obrażeń maksymalnego HP zmniejszone z 33% do 25%.
    • Maksymalna redukcja obrażeń zmniejszona z 1,200 do 1,100.

Talents

  • Level 1
    • Rush-Down [Q]
      • Przeniesiono do poziomu 4.
      • Nowa funkcjonalność: Boostery kradną 4% maksymalnej liczby HP przeciwnika i zadają 100% obrażeń wobec przeciwników nie będących bohaterami.
    • Hit the Nitrous [Q]
      • Przeniesiono do poziomu 7.
      • Nowa funkcjonalność: Początkowa premia do szybkości Boosteró zwiększona do 300%, zmniejszona do normalnej prędkości po 0.5 sekundy. W tym czasie Boostery stunują przeciwników na 0,5 sekundy.
    • Crash Course [Q]
      • Usunięto.
    • Pro Moves [Trait]
      • Nowa funkcjonalność: Za każdym razem kiedy mech D.Vy otrzyma obrażenia, szybkość ruchu zostaje zwiększona o 2% i daje 2pkt pancerza zwiększanego do 10 ładunków. Efekt każdego ładunku trwa 0,5 sekundy. Podstawowy atak pilota przeciwko bohaterom redukuje odnowienie przywołania Mecha o 1 dodatkową sekundę
    • (New) Liquid Cooling [Active]
      • W trakcie trybu Mecha czas odnowienia fontanny leczenia zmniejszony zostaje do 50 sekund i trwa 25% dłużej.
      • When used in Mech Mode, the cooldown of Healing Fountain is decreased to 50 seconds and it lasts 25% longer. Trzeba aktywować.
  • Level 4
    • Diverting Power [W]
      • Przeniesione do poziomu 16.
      • Nowa funkcjonalność: Drastycznie zwiększa zasięg Defense Matrix’s i za każdym razem gdy otrzyma obrażenia zostaje uleczona o 35 punktów.
    • Fusion Generator [W]
      • Przeniesione do poziomu 7.
      • Maksymalny ładunek Samozniszczenia zwiększony z 15 do 20.
      • Dodano funkcjonalność: Będąc w trakcie ładowania Samozniszczenia, działka otrzymują bonus do obrażeń do 75%
    • Bring It On [E]
      • Usunięto.
  • Level 7
    • Coming Through [Q]
      • Usunięto.
    • (New) Get On The Point! [Q]
      • Używając Boosterów pobliscy sojusznicy otrzymują bonus 20% do poruszania się na 2 sekundy. Będąc poza bitwą przez 3 sekund odnowienie Boosterów odświeża się 100% szybciej
    • Aggression Matrix [W]
      • Przeniesiono do poziomu 4.
      • Nowa Funkcjonalność: Podstawowy atak przeciwko bohaterom redukuje czas odnowienia Defense Matrix o 0.125 sekundy. Przeciwnicy znajdujący się w zasięgu Defense Matrix otrzymują 30% mniej leczenia.
    • Dazer Zone [W]
      • Usunięto.
    • Nuclear Option [E]
      • Przeniesiono do poziomu 4
      • Nowa funkcjonalnośćNew Functionality:
        • [Pasywna] Za każdym razem gdy działka zadają obrażenia zwiększa się ładunek samozniszczenia o 0,25
        • Trafienie samoniszczącego się Mecha Big Shotem powoduje przyspieszenie wybuchu o 40%
  • Level 10
    • Bunny Hop [R1]
      • Odnowienie zmniejszone ze 100 do 80 sekund.
      • Obrażenia zmniejszone z 60 do 52.
      • Zasięg zmniejszony z 5 do 4.5.
      • Nowa Funkcjonalność: Co czwarte trafienie z rzędu zadaje o 100% zwiększone obrażenia i ogłusza na 0,5 sekundy
    • (New) Micro Missiles [R2]
      • Po 0.375 sekundy wystrzeliwuje salwę 12 pocisków w kierunku celu. W trakcie trafienia każdy pocisk zadaje małe obrażenia i spowalnia.
      • Pociski zadają 35 obrażeń i spowalniają o 35% na 2 sekundy
      • Posiada 2 ładunki z 20 sekundowym odnowieniem i 5 sekundowym opóźnieniem pomiędzy ich użyciem.
  • Level 13
    • Ablative Armor [Passive]
      • Przeniesiono do poziomu 20
      • Nowa funkcjonalność: 45% obrażeń przechwyconych przez Mecha D.Vy powraca jako leczenie powyżej 4 sekund
    • Emergency Shielding [Trait]
      • Przeniesiono do poziomu16.
      • Odnowienie zwiększone z 15 do 30 sekund.
      • Tarcza zwiększona z 210 do 280.
      • Czas trwania zmniejszony z 6 do 4 sekund.
    • Expensive Plating [Passive]
      • Przeniesiono do poziomu 1.
      • Zmieniono nazwę na “Full Metal”.
      • Już nie zwiększa czasu odnowienia przywołania mecha
      • Bonusowe HP dla mecha zmniejszone z 20% do 10%.
      • Dodatkowa Funkcjonalność: bonusowe obrażenia działek leczą 20% otrzymanych obrażeń.
    • (New) Target Locked [W]
      • Wrogi bohater pozostający w zasięgu Defense Matrix przez 1,5 sekundy ma zredukowany pancerz o 15 i zostaje spowolniony o 25% na 3 sekundy
    • (New) Good To Go [Pilot Active]
      • Odblokowuje umiejętności Torpedo Dash i Concussive Pulse będąc w trybie pilota
    • Torpedo Dash [Pilot Mode Q]
      • Zmniejszono dystans z 6.75 do 4.5.
      • Szybkość przemieszczania zmniejszona z 17.5 do 14.
      • Teraz ma 0,75 sekundy na ochłonięcie po wyjściu z trybu Mech.
      • Zredukowano odnowienie z 12 do 10 sekund.
    • Concussive Pulse [Active]
      • Zwiększono odnowienie z 7 do 10 sekund.
      • Zredukowano obrażenia ze 141 do 120.
      • Zredukowano odrzut o 40%
  • Level 16
    • GG, WP [Trait]
      • Usunięto.
    • Nanoweave Suit [Trait]
      • Usunięto.
    • Suppressing Fire [Trait]
      • Usunięto.
    • (New) In For The Kill [Q]
      • Używając Boosterów otrzymuje tarczę wynoszącą do 10% maksymalnego HP na 2.5 sekundy. Każdy bohater trafiony przez Boostery zwiększa podstawowy atak o 10% na 5 sekund doładowując ją 5 ładunkami.
  • Level 20
    • Stop And Pop [R1]
      • Nowa funkcjonalność: Gdy D.Va jest nieruchoma Bunny Hop jest nieaktywny
    • Pew! Pew! Pew! [R2]
      • Przeniesiono do poziomu 13
      • Obrażenia każdego pocisku zwiększone z 50% do 75%.
    • MEKA Fall [Trait]
      • Usunięto.
    • (New) Timing Attack [R2]
      • Mikro pociski dodają dodatkowy ładunek. Za każdym razem gdy zadają obrażenia bohaterom, redukuje odnowienie o 0,5 sekundy i czas jego naładowania o 0,25 sekundy
    • (New) Headshot! [R2]
      • obrażenia Big Shot’s zostają zwiększone o 75% a odnowienie zredukowane o 2 sekundy.

Poniższe zmiany pozostają w wersji angielskiej. Czekamy na oficjalne tłumaczenie w języku polskim.

Gazlowe

Base

  • Vitals
    • Uses Scrap instead of Mana, max of 10 Scrap.
    • Base Health increased from 1826 to 2275.
    • Health regen increased from 3.8046 to 4.74.
  • Basic Attack
    • Damage from 95 to 100.
  • Trait
    • Renamed to Reduce, Reuse, Recycle.
    • New Functionality: Regenerate 1 Scrap every 4 seconds. Destroyed Rock-It! Turrets drop 1 Scrap, pick up dropped Scrap to regain it. Activate to destroy a target Rock-It! Turret.
  • Scrap
    • Scrap pick up range increased from 1.25 to 1.5.
    • Spawn pick up delay reduced from 0.45 to 0.0 seconds.
  • Rock-It! Turrets [Q]
    • Costs 4 Scrap.
    • Base damage decreased from 62 to 36.
    • Base Health reduced from 593 to 510.
    • Health scaling increased from 4% to 5%.
    • Duration decreased from 30 to 15 seconds.
    • GCD decreased from 2 to 0.5 seconds.
    • Placement range increased from 2 to 3.
    • Adjusted weapon range icons to be less noisy.
    • Prioritizes nearest enemy Hero when first created.
  • Deth Lazor [W]
    • No longer has a cost.
    • Cooldown decreased from 12 to 8 seconds.
    • Damage increased from 137 to 174.
    • Range increase from 6 to 10.
    • Width increased from 2 to 2.5.
    • Adjusted Functionality: After 0.65 seconds, deal 208 damage to enemies in a line. Heal 25% of damage dealt, this effect is increased to 75% against Heroes.
  • Xplodium Charge [E]
    • No longer has a cost.
    • Cooldown decreased from 20 to 12 seconds.
    • Damage reduced from 233 to 155.
    • Missile travel speed increased substantially.
    • Search area reduced from 3 to 2.85.
    • Range decreased from 9.5 to 7.
    • Explosion delay decreased from 2.5 to 1.25 seconds.
    • Stun duration decreased from 1.75 to 1 second.

Talents

  • Level 1
    • Extra TNT [E]
      • Removed.
    • Scrap-o-matic Smelter [Trait]
      • Removed.
    • Break it down [Trait]
      • Removed.
    • Goblin Repairs [Passive]
      • Removed.
    • (New) Rocket Boots [E]
      • Increase the cast range of Xplodium Charge by 30% and its damage by 20%. Hitting a Hero increases movement speed by 20% for 3 seconds.
    • (New) One Man Wrecking Crew [Passive]
      • Casting Basic Abilities cause Gazlowe’s next Basic Attack within 6 seconds to deal 45% more damage. Stores up to 2 charges.
    • (New) Big Game Hunter [Passive]
      • Dealing damage with Basic Attacks to Heroes, Mercs or Monsters reduces the cooldown of Reduce, Reuse, Recycle by 2 seconds. Increase maximum Scrap by 2.
  • Level 4
    • Clockwerk Steam Fists [Q]
      • Removed.
    • Reduce, Reuse, Recycle [Trait]
      • Removed.
    • Hired Goons [Passive]
      • Removed.
    • (New) Rock It Sock It [Q]
      • Placing a Rock-It! Turret grants Gazlowe a 215 point Shield for 2.5 seconds.
    • Hyperfocus Coils [W/E]
      • Moved from level 7.
      • Adjusted Functionality: Heroes hit by Deth Lazor and Xplodium Charge take an additional 2% of their maximum Health in damage. Gazlowe is healed for 150% the amount.
      • Crit kicker added.
    • EZ-PZ Dimensional Ripper [Active]
      • Moved from level 13.
      • New Functionality:
        • Cooldown: 40 seconds.
        • Activate to gain 35 Armor for 3 seconds, reducing damage taken by 35%, and reduce damage dealt of all nearby Heroes and Summons by 50% for 3 seconds.
  • Level 7
    • Rock-It! Turret XL [Q]
      • Removed.
    • Engine Gunk [Q]
      • Removed.
    • Goblin Fusion
      • Moved from level 13.
      • Adjusted Functionality: Generate 3 Scrap for each Hero hit by Deth Lazor.
    • (New) Overload [W]
      • Deth Lazor can now store up to 2 charges. Each enemy Hero hit by Deth Lazor reduces the cooldown of Deth Lazor by 0.5 seconds.
    • (New) Master Blaster [E]
      • Deth Lazor and Xplodium Charge Slow by 35% for 2.5 seconds. Rock-It! Turret Basic Attacks extend the duration by 0.25 seconds.
  • Level 10
    • Robo-Goblin [R1]
      • New Functionality: Activate to become Unstoppable for 1.5 seconds. Passive: Basic Attacks deal 80 bonus damage over 5 seconds, stacks up to 3 times.
    • Grav-O-Bomb 3000 [R2]
      • Cooldown decreased from 90 to 60 seconds.
      • Damage reduced from 251 to 220.
      • Added Functionality: Basic Abilities deal 30% more damage for 5 seconds after casting Grav-O-Bomb 3000.
  • Level 13
    • X-Tra Large Bombs [E]
      • Removed.
    • (New) Positive Reinforcement [Q]
      • Primary Turret attacks against Heroes increase Gazlowe’s Attack Speed by 40% for 3 seconds.
    • (New) Superior Schematics [Q]
      • Moved from level 16.
      • Adjusted Functionality: Rock-It! Turrets attack up to 2 additional target for 75% damage and have 50% increased range.
    • (New) Overcharged Capacitors [Q]
      • Gazlowe gains 5% Spell Power for each active turret, up to a maximum of 15%. Dealing Basic Attack damage extends the duration of Rock-It! Turrets by 1.5 seconds.
  • Level 16
    • Turret Storage [Q]
      • Removed.
    • Kwik Release Charge [E]
      • Removed.
    • Firin’ Mah Lazorz [W]
      • Moved from level 20.
      • Damage increased from 102 to 125.
    • Ark Reaktor [E]
      • Moved from level 4.
      • Adjusted Functionality: Reduce the cooldown of Xplodium Charge by 3 seconds. Using Xplodium Charge creates 3 Rock-It! Turrets that last for 3 seconds. These Turrets do not drop Scrap or benefit from other Talents.
    • (New) Overklock [Passive]
      • Hitting enemy Heroes grants 15% bonus Movement Speed for 2 seconds. Hitting enemy Heroes with Basic Attacks causes them to take an additional 2.5% of their maximum Health in damage.
  • Level 20
    • Mecha-Lord [R1]
      • Adjusted Functionality: Basic Attacks increase Gazlowe’s Armor by 10 for 10 seconds, up to a maximum of 30. Basic Attacks deal 50% more damage to Stunned or Slowed targets.
    • Miniature Black Hole [R2]
      • Added Functionality: Each enemy Hero hit reduces the cooldown of Grav-O-Bomb by 12 seconds.
    • It’s Raining Scrap [Q]
      • Adjusted Functionality: Reduce the Scrap cost of Rock-It! Turrets by 1. Regain 2 Scrap for each Scrap pickup.
    • (New) Bomb Toss [E]
      • Xplodium Charge launches 2 more bombs when it detonates.

Pozostałe zmiany balansu

Alarak

Base

  • Health increased from 1900 to 1950.
  • Health Regeneration increased from 3.96 to 4.06.

Talents

  • Level 4
    • Negatively Charged [E]
      • Initial damage bonus increased from 150% to 175%.

Developer Comment: Alarak has fallen off a bit due to a few rounds of nerfs that have happened to him over time. We’re giving him back some power via his general survivability as well the initial damage bonus that Negatively Charged gives when taking the talent.

Cassia

Talents

  • Level 7
    • Surge of Light [Active]
      • Damage reduced from 250 to 240.
      • Damage taken amount required to activate increased from 500 to 650.

Developer Comment: Surge of Light continues to dominate Cassia’s Level 7 talents, and has become a prime reason to take the hero. In addition to reducing its damage slightly further, we’re also reducing its frequency by increasing how much damage she is required to take before she is able to use the ability.

Chromie

Talents

  • Level 1
    • Deep Breathing [W]
      • Damage bonus reduced from 1.5% to 1% per stack.
      • Cooldown reduction upon quest completion reduced from 5 seconds to 4 seconds.
      • Mana cost upon quest completion changed from 30 to 40.
  • Level 5
    • Mobius Loop [W]
      • Damage bonus reduced from 50% to 30%.
      • Slow duration reduced from 1 second to .75 seconds.

Developer Comment: Our goal with Chromie’s recent changes was to present a viable alternative to Once Again the First Time, which we succeeded at a little too well. Chromie’s W build is overall too powerful, so we’re toning down its related talents to be more appropriate.

Deckard

Talents

  • Level 4
    • Ruby [Active]
      • Cooldown increased from 10 to 20 seconds.

Developer Comment: After a slew of buffs over the years we finally crossed the threshold of making Ruby not only competitive, but too powerful of a pick. We’re reverting our last buff to the talent that pushed it over the edge so that the tier is overall in a healthier place.

E.T.C.

Talents

  • Level 13
    • Encore [W]
      • Heroic cooldown reduction reduced from 8% to 6%.

Developer Comment: Overall E.T.C.’s talents are in a much healthier place after our last round of changes to them, but Encore stood out as being a little bit too powerful, so we’re reducing its cooldown reduction to be more in line.

Imperius

Talents

  • Level 7
    • Flash of Anger [Q]
      • Damage reduced from 180 to 165.
      • Shield amount reduced from 300 to 275.

Developer Comment: While Imperius is a great addition to any team and is within our bounds of overall performance, Flash of Anger is dominating its tier and has become too much of his power pie.

Orphea

Talents

  • Level 1
    • Ancestral Strength [Trait]
      • Bonus damage reduced from 20% to 15%.
  • Level 7
    • Mind Devourer [E]
      • Damage per enemy Hero hit increased from 4 to 5.
      • Maximum bonus damage reduced from 160 to 150.
      • Heroes hit required for quest completion reduced from 40 to 30.
  • Level 13
    • Abyssal Symbiosis [W]
      • Shield amount reduced from 180 to 170.
  • Level 16
    • Dead Magic [Trait]
      • Damage reduced from 95 to 90.

Developer Comment: Our last round of buffs have done a lot to bring Orphea into the meta. A few of her talents are simply too powerful compared to their alternatives, so we’re toning them down as well as trying to incentivize players to try building around her Dread ability by making its key quest easier to complete.

Stitches

Base

  • Slam [W]
    • Bonus damage to Minions and Mercenaries increased from 50% to 60%.

Developer Comment: Our previous buff to Slam did well for Stitches, but we don’t believe it was enough to give him the distinction of being a uniquely powerful wave clearing Warrior. We’re buffing it a bit further so that he is more able to fill this role.

Tassadar

Talents

  • Level 1
    • Static Charge [Q]
      • Maximum damage bonus reduced from 250 to 200.
  • Level 10
    • Archon [R1]
      • Shield amount reduced from 30% to 25% maximum Health.
      • Basic Attack damage reduced from 150 to 140.
      • Basic Attack splash damage reduced from 75 to 70.

Developer Comment: While not dominating in regards to his win rate, Tassadar is performing a little too well for how popular he is. Both Static Charge and Archon are dominating their talent tiers, so rather than nerfing Tassadar’s base kit, we’re reducing the power of these two talents in hopes of creating more competitive talent tiers while also slightly reducing his overall impact.

Yrel

Talents

  • Level 1
    • Dauntless [Passive]
      • Physical Armor amount reduced from 40 to 35.

Developer Comment: Dauntless is still overperforming compared to its other options, so we’re slightly nerfing its power.