League of Legends patch 12.1 – pełny opis

Na oficjalnej stronie gry opublikowano pełen opis zmian w patchu 12.1 w League of Legends.

Riot Games zaprezentowało pełny opis zmian jaki zobaczymy w nadchodzącym patchu 12.1 w League of Legends. Jest to patch zawierający nerfy i buffy kilku ważnych przedmiotów, nerfy i buffy bohaterów, a także bugfixy.

 Szczęśliwego nowego roku!

Witamy w sezonie 2022. Nowy sezon rankingowy zaczynamy od miękkiego resetu, modyfikacji tracenia punktów i garstki aktualizacji graficznych. Mamy też kilka zmian wyważających dla bohaterów i przedmiotów, zmiany Teleportacji, a także parę pięknych skórek z Prastarej Kniei. Przejdźmy do rzeczy.

Sprawdźcie, jak nowy rok zaczyna TFT w opisie patcha tutaj! 

JINA „AHRISOO” YOON

PAUL „RIOTAETHER” PERSCHEID

PATCH W SKRÓCIE

Gnar z Prastarej Kniei i Rek’Sai z Prastarej Kniei będą dostępni 6 stycznia 2022 r.

BOHATEROWIE

DIANA

Umiejętność bierna: zwiększone skalowanie z mocą umiejętności i skalowanie obrażeń zadawanych potworom.

 Mimo że Pogarda Księżyca była zdecydowanie za słaba, to wielu z was polubiło granie Dianą w dżungli po naszych zmianach wprowadzonych wcześniej w tym roku. Nieco zwiększamy możliwości bohaterki w tej roli, wprowadzając wzmocnienie, z którego będzie mogła zrobić użytek również w środkowej alei.


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — OSTRZE KSIĘŻYCOWEJ POŚWIATY

SKALOWANIE Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI 40% ⇒ 50%

SKALOWANIE OBRAŻEŃ ZADAWANYCH POTWOROM 250% ⇒ 300%

GANGPLANK

Q: zmniejszony koszt many i skrócony czas odnowienia.

 Paktujemy? Gangplanka nie jest już aż tak silne w alei po osłabieniu Uścisku Nieumarłego, więc pozwalamy mu korzystać z tej umiejętności trochę częściej.


Q — PAKTUJEMY?

KOSZT MANY 60/55/50/45/40 pkt. ⇒ 55/50/45/40/35 pkt.

CZAS ODNOWIENIA 5 sek. ⇒ 4,5 sek.

REK’SAI

Niewynurzone E: zmodyfikowane obrażenia podstawowe.

Wynurzone E: wydłużony czas odnowienia na wyższych poziomach.

 Rek’Sai jest odrobinę zbyt silna w rękach uzdolnionych graczy, zwłaszcza gdy jako pierwsze rozwija swoje E. Właśnie to mamy na celowniku, dlatego zostawiamy jej zwykły, skupiony wokół Q zestaw bez znacznych zmian. (Przypominamy tylko, że obrażenia E — Ukąszenia Furii są podwajane i zamieniane na obrażenia nieuchronne przy maksymalnej liczbie ładunków Furii).


E — UKĄSZENIE FURII

OBRAŻENIA FIZYCZNE 50/60/70/80/90 pkt. (+85% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 55/60/65/70/75 pkt. (+85% dodatkowych obrażeń od ataku)


E — TUNEL

CZAS ODNOWIENIA 26/23/20/17/14 sek. ⇒ 26/24/22/20/18 sek.

SONA

Zmniejszony przyrost pancerza. E: wydłużony czas odnowienia.

 Przedstawienia Sony w rękach uzdolnionych graczy mają zbyt duży wpływ na rozgrywkę i przekraczają granice w innych drabinkach, odkąd Kostur Archanioła został zmieniony w przedsezonie. Temperujemy moc tej bohaterki, odrobinę zmniejszając jej wytrzymałość i częstotliwość używania umiejętności. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PRZYROST PANCERZA 3,3 pkt. ⇒ 3 pkt.


E — PIEŚŃ PRĘDKOŚCI

CZAS ODNOWIENIA 12 sek. ⇒ 14 sek.

PRZEDMIOTY

ZAĆMIENIE

 Pomimo faktu, że Zaćmienie jest ogólnie słabe, to przed rozpoczęciem przedsezonu było ono najsilniejszym mitycznym przedmiotem z destrukcją. Nieco przedobrzyliśmy z jego wzmocnieniami w patchu 11.23, więc częściowo je cofamy. (Ta zmiana dotyczy również mistrzowskiego przedmiotu Ornna — Syzygium). 

CZAS ODNOWIENIA WIECZNIE WSCHODZĄCEGO KSIĘŻYCA (BOHATEROWIE WALCZĄCY W ZWARCIU) 6 sek. ⇒ 8 sek.

SIŁA NATURY

 Trudno było zgromadzić wszystkie ładunki na Sile Natury ze względu na czas ich utrzymywania się. Przedmiot ten okazał się również słabszy niż jego odpowiednik — Oblicze Ducha — więc pozostaje nam wzmocnić Siłę Natury, by była ona głównym wyborem w kategorii przedmiotów oferujących wysoką odporność na magię. 

CZAS UTRZYMYWANIA SIĘ ŁADUNKÓW POCHŁONIĘCIA 5 sek. ⇒ 7 sek.

ZMNIEJSZENIE OBRAŻEŃ MAGICZNYCH ROZPROSZENIA 20% ⇒ 25%

NIEŚMIERTELNY ŁUKLERZ

 Nieśmiertelny Łuklerz sprawił, że pewni strzelcy i wojownicy byli… nieśmiertelni. Osłabiamy go trochę, by gracze brali pod uwagę więcej aspektów, porównując go z innymi przedmiotami mitycznymi dla strzelców. (Mistrzowski przedmiot Ornna — Krwiochron — będzie zapewniał 65 pkt. obrażeń od ataku. Te same zmiany dotyczą Linii Życia). 

OBRAŻENIA OD ATAKU 55 pkt. ⇒ 50 pkt.

WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY LINII ŻYCIA 300-800 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 275-650 pkt. (zależnie od poziomu)

KONIEC ROZUMU

 Koniec Rozumu jest silnym przedmiotem defensywnym i ofensywnym we wczesnej fazie gry dla bohaterów opierających się na prędkości ataku. Biorąc pod uwagę zagrożenie, jakie stanowi jako przedmiot zapewniający obrażenia na sekundę, jego przepis jest zbyt prosty, a statystyki kontrują obrażenia magiczne trochę za bardzo i zbyt wcześnie. 

PRZEPIS Ogniolubny Topór + Opończa Antymagiczna + Długi Miecz + 750 szt. złota ⇒ Ogniolubny Topór + Płaszcz Negacji + Kilof + 675 szt. złota (łączny koszt bez zmian)

ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 50 pkt. ⇒ 40 pkt.

CZARY PRZYWOŁYWACZA

TELEPORTACJA

 Chociaż League of Legends jest grą zespołową, to zasadniczo na rozwój rozgrywki składają się kolejne fazy — im bardziej postępuje gra, tym więcej interakcji ma ze sobą każda drużyna. Faza gry w alei pozwala zabłysnąć indywidualnymi umiejętnościami, ale potrzebny jest też zewnętrzny nacisk, żeby gra nie stała się zbyt przewidywalna. W tej chwili jednak taki nacisk pojawia się zbyt wcześnie i zbyt często. Dotyczy to szczególnie częstych Teleportacji podczas walk w dolnej alei. To zjawisko nie jest negatywne tylko dla graczy dolnej alei — ci z górnej i środkowej alei również zatracają możliwość zademonstrowania umiejętności gry w swojej alei. Obecnie często można odnieść wrażenie, że o rezultatach starć w dolnej alei decyduje nacisk z zewnątrz, za to wyniki osiągane przez graczy środkowej i górnej alei mierzone są na podstawie wpływu, jaki mają oni na dolną aleję (a nie na podstawie ich umiejętności gry we własnej alei).

Teleportacja ma też tendencję do wypychania innych czarów przywoływacza, ponieważ używając jej w odpowiedni sposób, można zyskać zarówno bezpieczeństwo, jak i wysoki poziom wpływu na rozgrywkę. Dziś można jej użyć, żeby szybko wrócić do własnej alei i farmić, ale można ją wykorzystać również do interwencji w innych alejach. Chcemy przywrócić choć odrobinę równowagi, więc zmieniamy Teleportację — ograniczamy jej ofensywne możliwości na wczesnym etapie gry i ulepszamy ją później, aby zachować ekscytujący wpływ na środkową i późną fazę gry. 

ZAKTUALIZOWANO CZAS ODNOWIENIA TELEPORTACJI 420-210 sek. (zależnie od poziomu) ⇒ 360 sek. na wszystkich poziomach

NOWE UWOLNIONA TELEPORTACJA Teleportacji można użyć wyłącznie na sojuszniczych wieżach. Kiedy płyty opancerzenia wież spadają w 14. minucie, Teleportacja zmienia się w Uwolnioną Teleportację, która za cel może obrać sojusznicze wieże, stwory, totemy i niektóre sojusznicze konstrukcje (tak samo jak Teleportacja z sezonu 2021).

NOWE CZAS ODNOWIENIA UWOLNIONEJ TELEPORTACJI 240 sek.

SEZON RANKINGOWY 2022

Rozpoczęcie sezonu rankingowego i 1. split

 Sezon rankingowy 2022 na Summoner’s Rift rozpoczyna się w piątek 7 stycznia 2022 r. Sprawdźcie poniższą tabelę, by dowiedzieć się, kiedy sezon rozpocznie się w waszym regionie. Wszystkie konta rankingowe czeka miękki reset 5 kręgów w celu wstępnego rozstawienia. (Na przykład gracze ze Złota I spadną do Srebra II).

* Data i godzina rozpoczęcia sezonu w Chinach może ulec zmianie, więc sprawdźcie niebawem! 

Region i jego główne miastoCzas lokalnyCzas PST
OC1 (Australia/Sydney)7 stycznia, 04:00:01 AEDT6 stycznia, 09:00:01 PST
JP1 (Azja/Tokio)7 stycznia, 04:00:01 JST6 stycznia, 11:00:01 PST
KR (Azja/Seul)7 stycznia, 04:00:01 KST6 stycznia, 11:00:01 PST
CN (Azja/Szanghaj)*6 stycznia, 06:00:01 CST*5 stycznia, 14:00:01 PST*
PH (Azja/Manila)7 stycznia, 04:00:01 PST6 stycznia, 12:00:01 PST
SG (Azja/Singapur)7 stycznia, 04:00:01 +086 stycznia, 12:00:01 PST
TW (Azja/Tajpej)7 stycznia, 04:00:01 CST6 stycznia, 12:00:01 PST
TH (Azja/Bangkok)7 stycznia, 04:00:01 +076 stycznia, 13:00:01 PST
VN (Azja / Ho Chi Minh)7 stycznia, 04:00:01 +076 stycznia, 13:00:01 PST
RU (Europa/Moskwa)7 stycznia, 04:00:01 MSK7 stycznia, 17:00:01 PST
TR1 (Europa/Stambuł)7 stycznia, 04:00:01 +037 stycznia, 17:00:01 PST
EUN1 (Europa/Warszawa)7 stycznia, 04:00:01 CET7 stycznia, 19:00:01 PST
EUW1 (Europa/Londyn)7 stycznia, 04:00:01 GMT7 stycznia, 20:00:01 PST
BR1 (Ameryka / Sao Paulo)7 stycznia, 04:00:01 -037 stycznia, 23:00:01 PST
LA2 (Ameryka / Buenos Aires)7 stycznia, 04:00:01 -037 stycznia, 23:00:01 PST
LA1 (Ameryka/Meksyk)7 stycznia, 04:00:01 CST7 stycznia, 02:00:01 PST
NA1 (Ameryka / Los Angeles)7 stycznia, 04:00:01 PST7 stycznia, 04:00:01 PST

 Oznacza to również początek 1. splitu rankingowego Summoner’s Rift. Tak prezentują się ekskluzywne nagrody za 1. split: 

  • Ikona przywoływacza Vex
  • Emotki Vex
  • Trwała bohaterka — Vex
  • Kapsuła Patronów z 1. Serii

 Aby uzyskać więcej informacji na temat sezonów i splitów rankingowych, przejdźcie na stronę Wsparcia Gracza tutaj

Zmiany tracenia punktów w najwyższych kręgach

 Zasady tracenia punktów dla najwyższych kręgów (czyli kręgów Mistrza, Arcymistrza i Pretendenta) ulegają zmianie w sezonie 2022. Ma to na celu polepszenie dobierania przeciwników i uniknięcie sytuacji, w których dochodzi do przydzielenia graczom złych rang. (Pamiętajcie, że zasady te dotyczą jedynie najwyższych kręgów. Zasady dotyczące tracenia punktów w kręgu Diamentu nie ulegają zmianie w tym sezonie). 

ZAKTUALIZOWANO DNI GWARANTOWANE DLA GRACZY Z NAJWYŻSZYCH KRĘGÓW 10 dni ⇒ 14 dni ZAKTUALIZOWANA TEMPO UTRATY PUNKTÓW LIGOWYCH 250 PL na dzień ⇒ 75 PL na dzień ZAKTUALIZOWANO KRĄG, DO KTÓREGO MOŻNA SPAŚĆ PO UTRACIE PUNKTÓW Diament I ⇒ Diament II

 Więcej informacji o rozstawieniu i utracie PL znajdziecie na stronie Wsparcia Gracza tutaj

Aktualizacje wizualne

 Stawiamy fundamenty pod nową funkcję Wyzwań, które nadejdą później w tym roku. W tym patchu wprowadzimy aktualizacje wizualne waszych personalizacji rankingowych i poczekalni gier. 

  • NOWOŚĆ Rankingowa zbroja została przekuta w rankingowe herby! Sprawdźcie odświeżony wygląd rang w swoim profilu, na stronie rankingowej, w poczekalni gry i na liście znajomych.
  • NOWOŚĆ Herby rankingowe mają również ~*magię otoczenia*~! Hura!
  • ZAKTUALIZOWANO Ramki ekranu wczytywania zostały zaktualizowane i zawierają nowe herby rankingowe.
  • ZAKTUALIZOWANO Zmieniono strukturę kilku elementów interfejsu poczekalni gier, by zwiększyć przejrzystość.

CLASH BOGA KUŹNI

 By uczcić początek sezonu rankingowego 2022, mamy dla was specjalny turniej Clash Boga Kuźni z następującymi nagrodami z motywem Boga Kuźni. 

  • 3 trofea
  • 3 banery
  • 5 log drużyn

 Clash Boga Kuźni będzie trwał tylko przez jeden weekend. Tworzenie drużyn będzie możliwe od 10 stycznia. Mecze zostaną rozegrane 15 i 16 stycznia. Clash Boga Kuźni nie jest częścią regularnego sezonu Clash. Wciąż będziecie mogli zdobywać nagrody z motywem Boga Kuźni, ale wasze PT Clash pozostaną bez zmian.

Pierwszy turniej Clash sezonu 2022, który będzie wliczany w PT, odbędzie się podczas patcha 12.4! 

NAPRAWIONE BŁĘDY I DROBNE ZMIANY

  • ZAKTUALIZOWANO Systemy behawioralne: Wykrywanie celowego ginięcia zostało usprawnione, by brało pod uwagę więcej zmiennych. Implementacja aktualizacji nastąpi wraz z tym patchem we wszystkich regionach.
  • NOWOŚĆ Nagrody za cele: Cele z aktywnymi nagrodami mają teraz inne paski zdrowia, by wyraźnie poinformować o tym, że oferują nagrody.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Kled czasem odradzał się z nieprawidłową ilością zdrowia.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Kled mógł czasem zostać trafiony pociskiem zaraz przed lub w trakcie schodzenia ze Skaarla, pomimo faktu, że powinien być wtedy niemożliwy do obrania za cel.
  • Atakowanie wroga oznaczonego przez W — Pułapkę na Yordla lub E — Wystrzel Sieć Caitlyn nie będzie już błędnie zapewniać ładunków umiejętności biernej — W Głowę.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Caitlyn mogła czasem zmienić cel swojej umiejętności biernej W Głowę w trakcie rzucania E — Wystrzel Sieć.
  • Naprawiono błąd powodujący, że jeśli bohater wpadł w W — Pułapkę na Yordla Caitlyn w tym samym momencie, w którym został trafiony przez E — Wystrzel Sieć, to zwiększony zasięg W Głowę był anulowany.
  • Zapewniane przez efekt bierny Aksjomatycznego Łuku skrócenie czasu odnowienia superumiejętności będzie się teraz prawidłowo skalować z Superłowcą.
  • Naprawiono błąd powodujący, że dodatkowa prędkość ataku Zabójczego Tempa przy maksymalnej liczbie ładunków czasami utrzymywała się przeciwko celom niebędącym bohaterami.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że meepy Barda mogły zostać obrane za cel, gdy Bard przeszedł przez Hexbramę.
  • Naprawiono błąd powodujący, że R — Zmiana Przeznaczenia Barda nie wchodziła prawidłowo w interakcję z Lodowcowym Ulepszeniem.
  • Opisy Czujnego Kamiennego Totemu oraz Bacznego Kamiennego Totemu będą teraz zawierać liczbę totemów, które są obecnie rozmieszczone na mapie.
  • Umiejętność bierna — Tarcza Przeciwuderzeniowa Vi będzie się teraz prawidłowo aktywować na wszystkich budowlach.
  • Naprawiono błąd powodujący, że R — Jagnięcy Spokój Kindred leczył bohaterów bardziej, niż było to zamierzone.
  • Naprawiono błąd powodujący, że ataki podstawowe Luciana pod wpływem uciszenia nie miały efektów jego umiejętności biernej — Miotacza Światła.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Q — Kometarna Włócznia Pantheona przechodziła w pełny czas odnowienia, jeśli została przerwana w trakcie użycia poprzez stuknięcie klawisza.
  • Wskaźnik zasięgu Q — Kometarnej Włóczni Pantheona został naprawiony i będzie się zmieniał pomiędzy rzuceniem poprzez stuknięcie i przytrzymanie.
  • Naprawiono interakcje Sylasa z ukradzionym R — Ostatnią Iskrą Lux oraz ukradzionym R — Czas na Ostrzał Miss Fortune.
  • Naprawiono błąd powodujący, że jeśli Vex zginęła, ponownie rzucając R — Wzbierający Cień, jego czas odnowienia się nie resetował.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Q — Noxiańska Dyplomacja Talona mogła czasem trafić wrogich bohaterów, którzy byli niemożliwi do obrania za cel.
  • Zużycie oznaczenia Kryształowego Jadu Skarnera przez jego E — Złamanie będzie prawidłowo zadawać dodatkowe obrażenia.
  • Efekty dźwiękowe dezaktywacji Q — Działka Rozwojowego H-28G Heimerdingera zostały przywrócone dla niektórych skórek bohatera.
  • Efekty dźwiękowe wybuchu E — Granatu Burzy Elektronowej CH-2 Heimerdingera nie będą już odtwarzane kilka razy po trafieniu wroga.