Na oficjalnej stronie gry opublikowano pełen opis zmian w patchu 12.3 w League of Legends.

Riot Games zaprezentowało pełny opis zmian jaki zobaczymy w nadchodzącym patchu 12.3 w League of Legends. Jest to patch zawierający nerfy i buffy kilku ważnych przedmiotów, nerfy i buffy bohaterów, a także bugfixy. Jest to również patch zawierający zmiany Ahri.

Sezon 2022 w League of Legends rozkwita!

W tym patchu przygotowaliśmy dla was przepiękny bukiecik, w którym znajdziecie kilka osłabień bohaterów i pokaźną aktualizację systemu przedmiotów dla wojowników. Pierwszy raz przyglądamy się w patchu rozgrywkom profesjonalnym pod względem mety przedsezonowej, więc w tym tygodniu wiele zmian wyważających będzie dotyczyło właśnie tego poziomu umiejętności. Mamy dla was również odświeżoną Ahri, a także wianek pozostałych skórek Kryształowej Róży i Obumarłej Róży, które już wkrótce będą dostępne. ❀

Mam nadzieję, że mój kwiecisty język nie wywołał u was reakcji alergicznej? Przejdźcie na wolną od pyłków stronę z opisem patcha TFT tutaj! 

JINA „AHRISOO” YOON

PAUL „RIOTAETHER” PERSCHEID

PATCH W SKRÓCIE

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie LOL_12.3-Infographic_1920x1080_JCao_v01_PL-1024x576.jpg

Kryształowa Róża Akshan, Kryształowa Róża Janna i Obumarła Róża Elise będą dostępni 10 lutego 2022 roku.

BOHATEROWIE

AHRI

Bohaterka została odświeżona. Zmodyfikowano statystyki podstawowe i wszystkie umiejętności.

 Niepowtarzalna tożsamość Ahri — maga-zabójcy o bardzo wysokiej mobilności — trochę zwietrzała z upływem lat. Zamiast być zwinną lisicą hasającą w trakcie walk drużynowych, jest ograniczona do jednego podejścia z wykorzystaniem swojej superumiejętności, a przez resztę walki pozostaje jej próba trafienia swoim E z bezpiecznej odległości. Aby rozwiązać ten problem, odświeżamy jej umiejętność bierną, która będzie zapewniać częściowy reset superumiejętności za udziały w zabójstwach. Dzięki temu odpowiednio grana Ahri będzie w stanie wykorzystać sprzyjające sytuacje, by upolować całą wrogą drużynę. Zmodyfikowaliśmy koszty many i obrażenia na niższych poziomach jej umiejętności, aby każde zaklęcie dawało satysfakcję. Aby zachować wyważenie, nieco osłabiamy jej obrażenia eksplozywne i statystyki defensywne. (Zmiany te nie są związane z nadchodzącą aktualizacją grafiki i niezawodności Ahri). 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PRZYROST ZDROWIA 92 pkt. ⇒ 82 pkt.

ZDROWIE 526-2090 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 500-1894 pkt. (na poziomach 1-18)

PODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA 5,5 pkt. ⇒ 2,5 pkt.

PANCERZ 21-80,5 pkt. (poziomy 1-18) ⇒ 18-77,5 pkt. (poziomy 1-18)


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — KRADZIEŻ ESENCJI

ZAKTUALIZOWANO CZĄSTKA CIEBIE Zabijanie stworów lub potworów zapewnia Ahri Fragment Esencji. Po uzyskaniu 9 Fragmentów Esencji Ahri je zużywa, aby uleczyć się o 40-120 pkt. (+25% mocy umiejętności). Jeżeli Ahri weźmie udział w zabójstwie wrogiego bohatera w ciągu 3 sek. od zadania mu obrażeń, pożre jego Esencję, lecząc się o 80-200 pkt. (+35% mocy umiejętności).


Q — ZWODNICZA KULA

OBRAŻENIA OD KAŻDEGO TRAFIENIA 40/65/90/115/140 pkt. (+35% mocy umiejętności) ⇒ 40/65/90/115/140 pkt. (+45% mocy umiejętności)

KOSZT MANY 65/70/75/80/85 pkt. ⇒ 60/70/80/90/100 pkt.


W — OGNIKI

OBRAŻENIA 40/65/90/115/140 pkt. (+30% mocy umiejętności) ⇒ 60/85/110/135/160 pkt. (+30% mocy umiejętności)KOSZT MANY 40 pkt. ⇒ 25 pkt.

CZAS UTRZYMYWANIA SIĘ OGNIKÓW 5 sek. ⇒ 2,5 sek.

CZAS TRWANIA DODATKOWEJ PRĘDKOŚCI RUCHU 1,5 sek. ⇒ 2 sek.

ZAKTUALIZOWANO TERMOLOKACJA Zaktualizowano namierzanie pocisków i sposób zadawania ostatnich ciosów.


E — UROK

OBRAŻENIA 60/90/120/150/180 pkt. (+40% mocy umiejętności) ⇒ 80/110/140/170/200 pkt. (+60% mocy umiejętności)KOSZT MANY 70 pkt. ⇒ 50 pkt.

USUNIĘTO OCZAROWANIE Umiejętności Ahri nie zadają już dodatkowych obrażeń wrogom trafionym Urokiem.


R — WIDMOWA SZARŻA

POCZĄTKOWY CZAS DZIAŁANIA 10 sek. ⇒ 15 sek.

NOWOŚĆ DUCHOWY POŚCIG Pochłonięcie Esencji bohatera za pomocą Kradzieży Esencji, podczas gdy Widmowa Szarża jest aktywna, wydłuża czas na ponowne użycie Widmowej Szarży o maks. 10 sek. i zapewnia Ahri dodatkowy ładunek Widmowej Szarży (maks. liczba przechowywanych ładunków: 3).


AKTUALIZACJE EFEKTÓW WIZUALNYCH I DŹWIĘKOWYCH

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — KRADZIEŻ ESENCJI Zaktualizowano efekty wizualne i dźwiękowe dla wszystkich skórek.

W — OGNIKI Poprawiono efekty wizualne i zaktualizowano sposób poruszania się pocisków.

R — WIDMOWA SZARŻA Poprawiono efekty wizualne i dodano nowe ikony paska amunicji, które wskazują liczbę przechowywanych użyć Widmowej Szarży.

AKSHAN

Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia.

 Akshan był silny na każdej pozycji (szczególnie w górnej alei), więc osłabiamy moc jego umiejętności biernej na niższych poziomach, aby nieco ograniczyć jego możliwości nękania wrogów walczących w zwarciu. 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — NIECZYSTA WALKA

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ RUCHU PO ANULOWANIU DRUGIEGO STRZAŁU 35-75 jedn. (na poziomach 1-18) ⇒ 20-75 jedn. (na poziomach 1-18)

DODATKOWE OBRAŻENIA MAGICZNE PRZY TRZECH ŁADUNKACH 20-175 pkt. (na poziomach1-18) ⇒ 10-165 pkt. (na poziomach 1-18)

AMUMU

Zmniejszony podstawowy pancerz. E: zmniejszenie obrażeń efektu biernego jest teraz ograniczone dla każdych zadanych obrażeń.

 Amumu jest zbyt silny na średnim poziomie rozgrywek, odkąd w tym sezonie otrzymał masę nowych przedmiotów do zabawy. Stała redukcja obrażeń powinna zabłysnąć przeciwko bohaterom takim jak Zeri, lecz całkowita negacja pewnych ataków lub umiejętności to za dużo — w szczególności w przypadku efektu biernego, który działa cały czas. Dostosowujemy więc jego E, by funkcjonowało podobnie jak inne tego typu umiejętności. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PRZYROST PANCERZA 3,5 pkt. ⇒ 3 pkt.

PANCERZ 30-89,5 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 30-81 pkt. (na poziomach 1-18)


E — HISTERIA

MAKSYMALNE ZMNIEJSZENIE OBRAŻEŃ EFEKTU BIERNEGO do 100% za każde zadane obrażenia fizyczne ⇒ ograniczone do 50% za każde zadane obrażenia fizyczne

BRAND

Drobne zmiany umiejętności biernej i R.

 Mamy dla was kilka drobnych zmian umiejętności biernej Branda — teraz będzie bardziej intuicyjna. Zoptymalizowaliśmy również sposób odbijania się kuli ognia jego superumiejętności. 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — PŁOMIEŃ

ZAKTUALIZOWANO POŻAR Przywracanie many po zabiciu wroga następuje także wtedy, gdy umiejętność Branda zada ostatni cios celowi, który jeszcze nie stoi w płomieniach.


R — PIROKLAZM

ZAKTUALIZOWANO PIROMANIA Kula ognia Piroklazmu teraz priorytetowo odbija się w kierunku pobliskich wrogów, zanim odbije się z powrotem w kierunku Branda po osiągnięciu maksymalnego zasięgu. Piroklazm nadal będzie odbijać się w pierwszej kolejności w kierunku wrogich bohaterów (przed stworami lub potworami), niezależnie od zasięgu.

CAITLYN

Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku. Q: zmniejszone obrażenia.

 Ostatnimi czasy Caitlyn jest bardzo często banowana w rozgrywkach profesjonalnych. Uważamy, że to przez jej zdolność do powstrzymywania wielu popularnych strzelców skalujących się w późnej fazie gry. Zamiast ograniczać jej zdolności do nękania w alei we wczesnej fazie gry, postanowiliśmy osłabić jej kontrolę fali oraz skalowanie. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 3,8 pkt. ⇒ 3,4 pkt.OBRAŻENIA OD ATAKU 62-126,6 pkt. (poziomy 1-18) ⇒ 62-119,8 pkt. (poziomy 1-18)


Q — ROZJEMCA Z PILTOVER

OBRAŻENIA ZADAWANE WROGOM DRUGORZĘDNYM 60% ⇒ 50%


NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd powodujący, że superumiejętność Caitlyn otrzymywała zwrot czasu odnowienia, gdy bohaterka została przestraszona w trakcie jej użycia.

CORKI

Opóźniony czas pojawienia się pierwszej Paczki i wydłużony czas jej ponownego pojawienia się.

 Corki przejął kontrolę nad rozgrywkami profesjonalnymi. Sprawiamy, ze jego faza gry w alei będzie nieco mniej bezpieczna, i ograniczamy zakres, w jakim wpływa na pierwsze starcia o Smoka i Herolda poprzez opóźnienie pojawienia się pierwszej Paczki, dzięki której mógł wrócić do walki w zastraszającym tempie. Paczki będą również pojawiać się rzadziej, by bohater nie mógł już doręczać specjalnych przesyłek na czas każdego odrodzenia smoka. 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — UZBROJENIE HEXTECH

PIERWSZA PACZKA POJAWIA SIĘ PO UPŁYWIE 8 minut ⇒ 10 minut

PACZKI ODNAWIAJĄ SIĘ CO 4 minuty ⇒ 5 minut

LEBLANC

W: zmniejszone obrażenia na wyższych poziomach.

 LeBlanc dominuje już zbyt długo, w szczególności w rozgrywkach profesjonalnych, gdzie od pewnego czasu cieszy się dużą popularnością. Osłabiamy umiejętność bohaterki rozwijaną w pierwszej kolejności, by ograniczyć jej obrażenia eksplozywne oraz zdolność czyszczenia fal we wczesnej fazie gry. 


W — ZNIEKSZTAŁCENIE

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 75/115/155/195/235 pkt. ⇒ 75/110/145/180/215 pkt.

LILLIA

R: zwiększony czas trwania uśpienia na niższych poziomach.

 Wydłużamy czas działania kołysanki Lilli, by nadążała z rzucaniem następnych zaklęć i była w stanie skuteczniej wspierać swoich sojuszników na niższych poziomach. Słodkich snów~ ♪ 


R — MELODYJNA KOŁYSANKA

CZAS DZIAŁANIA UŚPIENIA 1,5/2/2,5 sek. ⇒ 2/2,25/2,5 sek.

NAMI

Umiejętność bierna: początkowa dodatkowa prędkość ruchu jest zwiększona i teraz zanika w czasie. E: zmniejszone obrażenia podstawowe przy trafieniu.

 Nadpływają zmiany Nami! Dzięki nim dodatkowa prędkość ruchu zapewniana przez umiejętność bierną bohaterki będzie znacznie bardziej odczuwalna, więc lepiej zacznijcie doceniać swoich wspierających zaklinaczy. (Żarcik. A może nie?). Bohaterka już jest dość mocna, więc równoważymy to lekkie wzmocnienie małym osłabieniem jej E. 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — SPIĘTRZONE FALE

ZAKTUALIZOWANODODATKOWA PRĘDKOŚĆ RUCHU 45 jedn. (+20% mocy umiejętności) przez 1,5 sek. ⇒ 90 jedn. (+20% mocy umiejętności), zanika w ciągu 1,5 sek.


E — BŁOGOSŁAWIEŃSTWO WŁADCZYNI PRZYPŁYWÓW

OBRAŻENIA PRZY TRAFIENIU (ZA KAŻDE TRAFIENIE) 25/40/55/70/85 pkt. (+20% mocy umiejętności) ⇒ 20/35/50/65/80 pkt. (+20% mocy umiejętności)

QUINN

W: zwiększona dodatkowa prędkość ataku efektu biernego na wczesnych poziomach. R: zwiększone skalowanie obrażeń.

 Quinn radzi sobie całkiem dobrze, lecz jej wpływ na rozgrywkę został nieco ograniczony na wszystkich poziomach umiejętności ze względu na różne zmiany systemowe. Mamy spore pole do popisu, więc wykorzystujemy sytuację, by poprawić satysfakcję z gry tą bohaterką. 


W — WYOSTRZONE ZMYSŁY

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 20/30/40/50/60% ⇒ 28/36/44/52/60%


R — POWIETRZNE UDERZENIE

OBRAŻENIA GRADU CIOSÓW 40% obrażeń od ataku ⇒ 70% obrażeń od ataku

SENNA

Umiejętność bierna: zmniejszona częstotliwość wypadania dusz za zabite stwory i pomniejsze potwory.

 Wzmocnienie Q Senny wprowadzone w ostatnim patchu faktycznie sprawiło, że jest silniejsza jako wspierająca, lecz znacznie zwiększyło też współczynnik zwycięstw bohaterki w roli prowadzącej. Nie dążymy do tego, by Senna w roli prowadzącej była słaba — chcemy jedynie wyrównać przepaść pomiędzy jej dwoma rolami. (Nie musicie szukać kalkulatorów — poniższe zmiany w zaokrągleniu dają jedną duszę za każde 6 fal stworów). 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — ROZGRZESZENIE

ZAKTUALIZOWANO SZYBKA MATMA Szansa na pojawienie się Upiora z Mgły po zabiciu przez Sennę stwora lub pomniejszego potwora wynosi 10% ⇒ 2,7777% (pozostałe bez zmian).

TWISTED FATE

Q: zwiększone skalowanie obrażeń; zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach. E: zmniejszona dodatkowa prędkość ataku na niższych poziomach.

 Wydaje się, że Twisted Fate zawsze ma asa w rękawie w rozgrywkach profesjonalnych, a jest tak dzięki jego obecności na całej mapie i skutecznym efektom kontroli tłumu. Osłabiamy podstawowe statystyki umiejętności bohatera, przez co będzie musiał zaopatrzyć się w więcej przedmiotów z mocą umiejętności, by zadawać spore obrażenia — jego typowe kompozycje przedmiotów użytkowych nie wystarczą. 


Q — JOKERY

OBRAŻENIA MAGICZNE 60/105/150/195/240 pkt. (+65% mocy umiejętności) ⇒ 60/100/140/180/220 pkt. (+70% mocy umiejętności)


E — AS Z RĘKAWA

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 20/25/30/35/40% ⇒ 10/17,5/25/32,5/40%

ZERI

Zmniejszona podstawowa prędkość ruchu. Zmniejszone obrażenia w pełni naładowanego ataku podstawowego. R: zmniejszone obrażenia łańcucha wyładowań elektrycznych; teraz może trafić krytycznie.

 Zestaw przedmiotów z Mocą Trójcy w przypadku Zeri okazał się znacznie silniejszy, niż się tego spodziewaliśmy, przez co jej współczynnik zwycięstw poszybował w górę, gdy gracze przerzucili się na ten zestaw z przedmiotów zapewniających obrażenia krytyczne. Pragniemy bardziej osłabić jej zestaw przedmiotów z Mocą Trójcy niż zestawy z obrażeniami krytycznymi. Ze względu na to, że niektóre przedmioty pokrywają się w obu zestawach, rekompensujemy te zmiany, dodając nieco iskry superumiejętności bohaterki. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PRĘDKOŚĆ RUCHU 330 jedn. ⇒ 325 jedn.

ATAK PODSTAWOWY

OBRAŻENIA W PEŁNI NAŁADOWANEGO ATAKU ZALEŻNE OD MAKS. ZDROWIA CELU 3-20% (zależnie od poziomu) ⇒ 3-15% (zależnie od poziomu)


R — PIORUNUJĄCY STRZAŁ

OBRAŻENIA MAGICZNE ŁAŃCUCHA WYŁADOWAŃ 10/20/30 pkt. (+15% mocy umiejętności) ⇒ 10/15/20 pkt. (+15% mocy umiejętności)

NOWOŚĆ ELEKTROWSTRZĄS Obrażenia magiczne łańcucha wyładowań mogą teraz trafić krytycznie.


NAPRAWIONE BŁĘDY

  • E — Iskrząca Moc Zeri będzie prawidłowo przeskakiwać przez E — Kolumnę Lodu Trundle’a oraz szybować nad W — Krystalizacją Anivii zamiast wykonywać przez nie doskok.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Q — Szybka Seria Zeri nie aktywowała efektów przy trafieniu Huraganu Runaana, jeśli bohaterka była odwrócona od swojego celu w momencie, gdy ten został trafiony pociskami.
  • Naprawiono błąd powodujący, że niektóre efekty wizualne Zeri nie były prawidłowo wyświetlane po ponownym dołączeniu do gry.

PRZEDMIOTY

 Wprowadzamy zmiany w systemie wojowników, by ponownie ustalić różnice pomiędzy zwinnymi, lecz kruchymi wojownikami, takimi jak Fiora, a tymi mniej gibkimi, lecz wytrzymalszymi, jak Darius. Wcześniej dużo przedmiotów było dostępnych dla większości wojowników ze względu na zapewniane zdrowie. Dzięki temu wojownicy kumulujący zdrowie się cieszyli, lecz gdy ci mniej wytrzymalsi korzystali z tych przedmiotów, ich słabości były niwelowane, przez co nie dość, że stawali się wytrzymali, to zadawali duże obrażenia i dysponowali wysoką mobilnością (co było wbrew założeniom ich podklas).

Po tych zmianach każda podklasa będzie miała wrażenie, że może zakupić specjalnie dopasowane do siebie przedmioty. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, przeczytajcie artykuł z przemyśleniami na temat rozgrywki tutaj. Mamy świadomość, że są to spore zmiany, dlatego będziemy bacznie obserwować ich konsekwencje i z pewnością wprowadzać stosowne aktualizacje. 

Mityczne przedmioty dla wojowników

 Jeśli chodzi o mityczne przedmioty dla wojowników, to zmieniamy niektóre wszechstronne przedmioty oferujące dużo zdrowia w bardziej unikatowe i ofensywne przedmioty. Nie wszyscy wojownicy powinni być wytrzymali, a ci, którzy powinni — np. molochy — mogą w tym celu polegać na konkretnych przedmiotach legendarnych.

Moc Trójcy jest tutaj wyjątkiem. Podkręcamy zdrowie oferowane przez ten przedmiot, by upodobnić go do innych opcji w zamian za małe obniżenie kumulujących się obrażeń od ataku. W ten sposób wartość zdrowia nie będzie głównym powodem, dla którego wybieracie (lub nie) konkretny przedmiot mityczny. Każdy taki przedmiot powinien zapewniać unikalne korzyści, dzięki którym ich wybór będzie decyzją jasną i sprawiedliwą. 


Boski Łamacz

PRZEPIS Blask + Pożeracz + Rozgrzany Klejnot + 700 szt. złota ⇒ Blask + Młot Bojowy Caulfielda + Rozgrzany Klejnot + 700 szt. złotaZDROWIE 400 pkt. ⇒ 300 pkt.

OBRAŻENIA OD ATAKU 35 pkt. ⇒ 40 pkt.

Bogobójca (mistrzowski przedmiot Ornna)

ZDROWIE 550 pkt. ⇒ 450 pkt.

OBRAŻENIA OD ATAKU 55 pkt. ⇒ 60 pkt.


Chłeptacz Posoki

PRZEPIS Żelazny Bicz + Pożeracz + Rozgrzany Klejnot + 300 szt. złota ⇒ Żelazny Bicz + Młot Bojowy Caulfielda + Rozgrzany Klejnot + 300 szt. złotaZDROWIE 450 pkt. ⇒ 300 pkt.

OBRAŻENIA OD ATAKU 45 pkt. ⇒ 55 pkt.

Nieustający Głód (mistrzowski przedmiot Ornna)

ZDROWIE 600 pkt. ⇒ 450 pkt.

OBRAŻENIA OD ATAKU 60 pkt. ⇒ 70 pkt.


Moc Trójcy

ZDROWIE 200 pkt. ⇒ 300 pkt.

ZAKTUALIZOWANO POTRÓJNE UDERZENIE (PRZECIWKO BOHATEROM LUB BUDOWLOM) +6% podstawowych obrażeń od ataku za każdy ładunek; kumuluje się do 5 razy (maks. +30%) ⇒ +4% podstawowych obrażeń od ataku za każdy ładunek; kumuluje się do 5 razy (maks. +20%) (dotyczy również Mocy Nieskończoności).

Moc Nieskończoności (mistrzowski przedmiot Ornna)

ZDROWIE 300 pkt. ⇒ 400 pkt.

Legendarne przedmioty dla wojowników i składniki

 Mamy podobne podejście do przedmiotów legendarnych dla wojowników: zamienić zdrowie na obrażenia od ataku w wybranych przedmiotach. Kolejnym priorytetem jest wprowadzenie zmian w Gruboskórności Steraka, aby przedmiot ten nie był domyślnym wyborem dla wszystkich wojowników. Kruchsi wojownicy powinni zainteresować się przerobionym Tańcem Śmierci, który będzie skalował się z innymi przedmiotami zapewniającymi obrażenia od ataku i służącymi do utrzymywania się przy życiu. Wymaga on też od wojowników, by cały czas byli aktywni w trakcie walki, co według nas jest ważne dla systematycznej przeżywalności mniej odpornych wojowników.

Wprowadzamy także zmiany w kilku nieco za słabych legendarnych przedmiotach, które powinny wesprzeć mniej wytrzymałych wojowników (Paszcza Malmortiusa, Krwiożercza Hydra). Przedmioty te muszą być wystarczająco silne, by tacy wojownicy w ogóle brali pod uwagę ich zakup, gdy mają dostępne inne możliwości. Ponadto na koniec zaktualizowaliśmy niektóre składniki. 


Taniec Śmierci

ŁĄCZNY KOSZT 3100 szt. złota ⇒ 3300 szt. złota

ZAKTUALIZOWANO IGNOROWANY BÓL (BIERNE) Przechowuje [35% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu / 15% w przypadku bohaterów walczących z dystansu] otrzymywanych obrażeń fizycznych po redukcji ⇒ [30% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu / 10% w przypadku bohaterów walczących z dystansu] otrzymywanych obrażeń każdego rodzaju po redukcji (z wyłączeniem obrażeń nieuchronnych), które następnie są otrzymywane jako obrażenia nieuchronne przez 3 sek. Teraz ma też zastosowanie dla obrażeń zadawanych tarczom.

ZAKTUALIZOWANO PRZECIWSTAWIENIE (BIERNE) Ulecz się o 15% maks. zdrowia po zdobyciu zabójstwa lub asysty ⇒ 175% dodatkowych obrażeń od ataku, jeśli bohater umrze w ciągu 3 sek. od zadania mu obrażeń (pozostałe bez zmian).


Gruboskórność Steraka

OBRAŻENIA OD ATAKU 50 pkt. ⇒ 0 pkt.

NOWOŚĆ PAZURY DO CHWYTANIA (BIERNE) Zyskujesz 40% podstawowych obrażeń od ataku w postaci dodatkowych obrażeń od ataku.

USUNIĘTO ZEW KRWI (BIERNE) Po zadaniu wrogiemu bohaterowi obrażeń lub otrzymaniu obrażeń od wrogiego bohatera leczysz się za część swojego maks. zdrowia przez 6 sek.

ZAKTUALIZOWANOLINIA ŻYCIA (BIERNE) Jeżeli otrzymasz obrażenia, które zmniejszyłyby poziom twojego zdrowia do mniej niż 30% maks. zdrowia, zyskasz tarczę o wartości 100 pkt. (+[8% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu / 4,8% w przypadku bohaterów walczących z dystansu] twojego maks. zdrowia za każdy ładunek Zewu Krwi) przez 4 sek. ⇒ o wartości 75% twojego dodatkowego zdrowia, zanikającą w ciągu 3,75 sek.


Paszcza Malmortiusa

OBRAŻENIA OD ATAKU 50 pkt. ⇒ 55 pkt.

PRZYSPIESZENIE UMIEJĘTNOŚCI 15 jedn. ⇒ 20 jedn.

TARCZA 200 pkt. (+20% maks. zdrowia) ⇒ 200 pkt. (+[225% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu / 168,75% w przypadku bohaterów walczących z dystansu] dodatkowych obrażeń od ataku)

ZAKTUALIZOWANOLINIA ŻYCIA (BIERNE) Gdy Linia Życia jest aktywna, zyskujesz 12% wszechwampiryzmu do końca walki (tzn. gdy nie zadano i nie otrzymano obrażeń przez co najmniej 3 sek.).


Ostrze Zniszczonego Króla

ŁĄCZNY KOSZT 3200 szt. złota ⇒ 3300 szt. złota

ZAKTUALIZOWANO OSTRZE MGŁY (BIERNE) Ataki podstawowe zadają obrażenia równe [10% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu / 6% w przypadku bohaterów walczących z dystansu] bieżącego zdrowia celu ⇒ [12% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu / 8% w przypadku bohaterów walczących z dystansu] bieżącego zdrowia celu w postaci obrażeń fizycznych (pozostałe bez zmian).


Czarny Tasak

ZDROWIE 450 pkt. ⇒ 350 pkt.

OBRAŻENIA OD ATAKU 40 pkt. ⇒ 45 pkt.

PRZYSPIESZENIE UMIEJĘTNOŚCI 25 jedn. ⇒ 30 jedn.


Krwiożercza Hydra

OBRAŻENIA OD ATAKU 65 pkt. ⇒ 70 pkt.


Ogniolubny Topór

ŁĄCZNY KOSZT 1100 szt. złota ⇒ 1000 szt. złota

KOSZT SKOMPLETOWANIA 450 szt. złota ⇒ 350 szt. złota


Pochłaniacz Uroków

OBRAŻENIA OD ATAKU 20 pkt. ⇒ 25 pkt.

TURBOCHEMICZNY POJEMNIK

 Zmiany, które wprowadziliśmy w Turbochemicznym Pojemniku w patchu 12.2, były doraźnym rozwiązaniem mającym na celu doprowadzenie tego przedmiotu do porządku w zestawach dla bohaterów z doskokami (np. Akali i Irelia), podczas gdy myśleliśmy nad lepszym rozwiązaniem. Dostosowujemy mechanikę kumulowania ładunków przedmiotu, by lepiej nadawał się do absorbowania obrażeń, a nie szarżowania na wrogów. Skupiamy się na wytrzymałości, a nie na szybkości. (Zmiany te dotyczą również mistrzowskiego przedmiotu Ornna — Turbodoładowanego Hexperymentu). 


ZAKTUALIZOWANO ŁADUNKI TANKOWANIA (BIERNE) Zyskujesz 5 ładunków za każde obrażenia zadane bohaterom i dużym potworom oraz 1 ładunek za każde przebyte 15 jedn. odległości ⇒ obrażenia otrzymane od bohaterów i dużych potworów oraz 1 ładunek za każde przebyte 25 jedn. odległości (wciąż ograniczone do maks. 10 ładunków w przypadku doskoków i mignięć).

ZAKTUALIZOWANO DODATKOWE OBRAŻENIA TANKOWANIA (BIERNE) Przy 100 ładunkach następny atak podstawowy zadaje obrażenia magiczne wszystkim pobliskim wrogom, zwiększone o 25% przeciwko stworom i 175% przeciwko potworom ⇒ zwiększone o 30% przeciwko stworom i o 200% przeciwko potworom.

NAPRAWIONE BŁĘDY I DROBNE ZMIANY

  • ZAKTUALIZOWANO Hextechowe Bramy: Bohaterowie będą teraz poruszać się wzdłuż tras pomiędzy Hextechowymi Bramami w sensie wizualnym oraz mechanicznym, zamiast po prostu teleportować się z jednej do drugiej. To oznacza również, że aktywne efekty bohaterów (takie jak R — Tnąca Burza Kennena) będą przenosić się razem z nimi i oddziaływać na obszar wokół docelowego znacznika bohatera.
  • Naprawiono błąd powodujący, że czwarty atak W — Agresywnych Skłonności Kleda nie zadawał dodatkowych obrażeń, jeśli umiejętność została rozwinięta w czasie trwania ataku podstawowego.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Huragan Runaana nie aktywował się podczas Q — Mistycznego Strzału Ezreala przy pewnym zasięgu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że zabicie wrogiego bohatera Kolekcjonerem przyznawało Samirze dodatkowy ładunek Stylu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że ikona Uroku nie pojawiała się na paskach wzmocnień/osłabień bohaterów.
  • Naprawiono błąd powodujący, że pasek Odwagi Kleda wyświetlał nieprawidłowe wartości po utracie Skaarla.
  • Naprawiono błąd powodujący, że paski zasobów (np. Energii lub Gniewu) czasem zawieszały się wizualnie podczas zmiany trybu wyświetlania okna.
  • Przywrócono efekt wizualny anulowania Q — Przebijającej Strzały Varusa dla wszystkich jego skórek.
  • Naprawiono błąd powodujący, że ostrza Talona na chwilę znikały w trakcie efektu wizualnego jego R — Napaści z Cienia.
  • Linie dialogowe Podstawowego Dariusa i Amumu zostały zremasterowane — teraz brzmią wyraźniej.
  • Naprawiono efekty dźwiękowe M.W. Skarnera, by odtwarzały się poprawnie, gdy bohater oznacza stwora Kryształowym Jadem, używając swojego E — Złamania, i gdy zyskuje Kryształową Szarżę po aktywacji Kryształowego Jadu.
  • Cofnięto zmiany częstotliwości aktualizacji wskaźnika FPS-ów w grze, by zapewnić płynniejsze raportowanie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że gracze mogli wybrać więcej niż jedną rolę w poczekalniach Summoner’s Rift, w których znajdowało się pięciu graczy.
  • Naprawiono błąd powodujący, że naciśnięcie klawisza ESC nie zamykało ekranu wyboru roli w poczekalniach gier.

AKTUALIZACJE EFEKTÓW WIZUALNYCH

VEL’KOZ

 Ta aktualizacja powinna sprawić, że efekty wizualne Vel’Koza będą bardziej oddawały wrażenie Pustki, a wskaźniki obszaru trafienia bohatera staną się dokładniejsze. 


PODSTAWOWY VEL’KOZ Całkowita przeróbka i zmiany wskaźników trafienia.

M.W. VEL’KOZ Kilka poprawek.

ŚWIETLISTY VEL’KOZ Kilka poprawek i nowy wskaźnik E.

PIEKIELNY VEL’KOZ Drobne poprawki i nowy wskaźnik E.

VEL’KOZ CZARNEGO MROZU Drobne poprawki i nowy wskaźnik E.

Tagi: , , , , ,