Na oficjalnej stronie League of Legends opublikowano pełny opis patcha 12.4.

Riot Games zaprezentowało pełny opis zmian jaki zobaczymy w nadchodzącym patchu 12.4 w League of Legends. Jest to patch zawierający nerfy i buffy kilku ważnych przedmiotów, nerfy i buffy bohaterów, a także bugfixy. Jest to również patch zawierający nową bohaterkę, czyli Renatę Glasc.

 Patche są jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiadomo, na co się trafi, chyba że wcześniej przeczytacie opis. (Skoro już mowa o niespodziankach, dziś mamy nowego autora!)

W tym patchu Chembaronessa Renata Glasc rozpoczyna swój podbój Summoner’s Rift. Wprowadzimy też kilka wzmocnień dla Kalisty, Luciana i Xayah, aby odświeżyć aktualny skład prowadzących, a także zadbamy o kilka innych poprawek wyważenia gry. Tymczasem w górnej alei zrobiło się trochę nerwowo przez naszych ulubionych zaklinaczy, więc wdrożymy pewne zmiany przychodzie złota wspierających, aby rozwiązać ten problem. Uważajcie także, aby nie dostać palpitacji, ponieważ pojawi się nowy zestaw spektakularnych skórek Burzowych Ostrzy!

Co do TFT, Renata Glasc, Silco i wiele innych postaci dołączy do zaktualizowanego składu gry w śródrotacji o nazwie Neonowe Noce. Więcej informacji na temat aktualizacji znajdziecie w opisie patcha TFT tutaj!

JINA „AHRISOO” YOON

LILU „RIRU” CABREROS

PAUL „RIOTAETHER” PERSCHEID

PATCH W SKRÓCIE

Admirał Glasc, Qiyana Burzowego Ostrza, Shen Burzowego Ostrza, Kassadin Burzowego Ostrza, Ekko Świetlik i Odważny Feniks Xayah (Prestiżowa Edycja) będą dostępni od 17 lutego 2022.

BOHATEROWIE

NOWOŚĆ RENATA GLASC

Chembaronessa

 Wznieście się na wyżyny z Renatą Glasc już 17 lutego! 

AATROX

Q: zwiększone obrażenia dodatkowe Ma tę moc.

 Wciąż bacznie obserwujemy zmiany w systemie przedmiotów wojowników, ale wydaje się jasne, że Aatrox wyciągnął najkrótszą słomkę. To wzmocnienie powinno pomóc mu odzyskać moc. 


Q — OSTRZE DARKINÓW

OBRAŻENIA MA TĘ MOC 150% ⇒ 160%

AMUMU

E: zwiększona podstawowa redukcja obrażeń.

 Osłabienia z ostatniego patcha nieco popsuły humor naszej mumii. Jego bierna redukcja obrażeń z E ma teraz limit, więc możemy przywrócić tej umiejętności trochę mocy poprzez wzmocnienie podstawowych statystyk. 


E — HISTERIA

ZMNIEJSZENIE OBRAŻEŃ FIZYCZNYCH 2/4/6/8/10 pkt. (+3% dodatkowego pancerza) (+3% dodatkowej odporności na magię) ⇒ 5/7/9/11/13 pkt. (+3% dodatkowego pancerza) (+3% dodatkowej odporności na magię)

ASHE

R: zwiększona szybkość strzały.

 Ashe już od jakiegoś czasu znajduje się poza metą, więc wykorzystujemy tę okazję, aby zapewnić Lodowej Łuczniczce więcej użyteczności, ułatwiając jej trafianie superumiejętnością z drugiego końca mapy. 


R — ZACZAROWANA KRYSZTAŁOWA STRZAŁA

PRĘDKOŚĆ POCISKU 1600 jedn. ⇒ 1500 jedn. (+200 jedn. za każdą sekundę lotu), do maks. 2100 jedn.

BLITZCRANK

Zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia.

 Osłabiamy wrodzoną zdolność utrzymywania się w alei Blitzcranka, aby wymusić na nim nieco większą ostrożność. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA 8,5 pkt. ⇒ 7,5 pkt.

DR MUNDO

Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku. R: czas odnowienia nie zmniejsza się już wraz z rangą.

 Ostatnio w górnej alei Dr Mundo rozrywa wrogów na strzępy. Nieco ograniczamy jego podstawową siłę ofensywną. Teraz będzie musiał lepiej wykorzystać swoją apteczkę, aby skutecznie znieczulić pacjentów. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 4,2 pkt. ⇒ 3,5 pkt.

OBRAŻENIA OD ATAKU 61-132,4 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 61-120,5 pkt. (na poziomach 1-18)


R — MAKSYMALNA DAWKA

CZAS ODNOWIENIA 110/100/90 sek. ⇒ 110 sek. na wszystkich poziomach

ILLAOI

Zwiększona podstawowa prędkość ataku. W: zwiększone skalowanie obrażeń.

 Illaoi nie udało się jeszcze w tym sezonie odnaleźć równowagi, a zmiany w przedmiotach wojowników również nie poprawiły jej sytuacji. Kapłanka potrafi się już wznieść na imponujące wyżyny, więc wzmacniamy jej podstawowe statystyki, aby mogła uwolnić swój potencjał. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PRĘDKOŚĆ ATAKU 0,571 jedn. ⇒ 0,625 jedn.


W — SROGA LEKCJA

DODATKOWE OBRAŻENIA FIZYCZNE 3/3,5/4/4,5/5% (+2% za każde 100 pkt. obrażeń od ataku) maks. zdrowia celu ⇒ 3/3,5/4/4,5/5% (+4% za każde 100 pkt. obrażeń od ataku) maks. zdrowia celu


NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd, który powodował, że jeśli Illaoi zginęła tuż po użyciu E — Próby Ducha na wrogu, pobliskie macki nie atakowały jego Ducha.

KALISTA

Zwiększony podstawowy pancerz.

 Włócznia Zemsty nie wzbudza ostatnio zbyt wielkiego przerażenia. Wzmacniamy ją, aby mogła bardziej agresywnie radzić sobie we wczesnej fazie gry i przetrwać walkę w alei. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PANCERZ 21 pkt. ⇒ 24 pkt.

LUCIAN

Q: zmniejszony koszt many.

 Jak na ironię, Strażnik Światła nie widział go za dużo w tym sezonie, więc pozwolimy mu agresywniej korzystać ze swoich błyszczących czarów, zanim zdobędzie Złodzieja Esencji. 


Q — PRZEBIJAJĄCE ŚWIATŁO

KOSZT MANY 50/60/70/80/90 pkt. ⇒ 48/56/64/72/80 pkt.

NAMI

E: cofnięto zmianę obrażeń podstawowych przy trafieniu.

 W ostatnim patchu wpłynęliśmy na siłę E Nami, wprowadzając osłabienie, gdy zmienialismy jej umiejętność bierną, żeby moc bohaterki pozostała na poziomie morza. Okazuje się, że w wyniku tego prawie zatonęła, więc cofamy tę zmianę. 


E — BŁOGOSŁAWIEŃSTWO WŁADCZYNI PRZYPŁYWÓW

OBRAŻENIA PRZY TRAFIENIU (ZA KAŻDE TRAFIENIE) 20/35/50/65/80 pkt. (+20% mocy umiejętności) ⇒ 25/40/55/70/85 pkt. (+20% mocy umiejętności)

NEEKO

Zmniejszone pole trafienia. Q: zwiększone dodatkowe obrażenia podstawowe rozkwitu. W: skrócony czas odnowienia.

 Już od jakiegoś czasu nasz Ciekawski Kameleon narzeka na niski współczynnik zwycięstw i przydałoby mu się odrobinę czułości. Zmniejszamy nieco OGROMNE pole trafienia Neeko, aby bardziej przypominała podobnych bohaterów, oraz zwiększamy jej dostęp do sztuczek. Dodatkowe doładowanie rozkwitów powinno pomóc Neeko w czyszczeniu fal, żeby mogła częściej wędrować po mapie, korzystając ze swojego kamuflażu, a kombinacje jej zaklęć były bardziej owocne. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

POLE TRAFIENIA BOHATERKI (PROMIEŃ POSTACI) 80 jedn. ⇒ 65 jedn.


Q — KWITNĄCY WYBUCH

DODATKOWE OBRAŻENIA ROZKWITU 40/60/80/100/120 pkt. (+20% mocy umiejętności) ⇒ 40/65/90/115/140 pkt. (+20% mocy umiejętności)


W — ROZDZIELNOKSZTAŁTNA

CZAS ODNOWIENIA 20/19/18/17/16 sek. ⇒ 16/15/14/13/12 sek.


DROBNE ZMIANY

  • PRAWDZIWA SZO’MA NEEKO Jeśli gracie jako Neeko, wasz środkowy interfejs (czyli ikonki wzmocnień nad umiejętnościami) będzie teraz pokazywać faktyczne wzmocnienia, a nie te wykorzystywane przez waszego sojusznika, którego udajecie przy pomocy umiejętności biernej — Wrodzonego Uroku. Wrogowie, którzy was klikną, wciąż będą widzieć wzmocnienia waszego sojusznika w interfejsie celu na górze ekranu.

NUNU I WILLUMP

Zmniejszony przyrost zdrowia. Q: zmniejszone podstawowe obrażenia i leczenie z bohaterów.

 Nunu już od jakiegoś czasu balansował na krawędzi świata przepakowanych postaci, ale ostatni patch wyraźnie popchnął go w tę stronę. Przywracamy jemu i Williamowi

 Willumpowi nieco bardziej wyważoną postać, ograniczając ich ogólną odporność, zamiast osłabiać ich możliwości czyszczenia dżungli czy popisowe śnieżne umiejętności. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PRZYROST ZDROWIA 82 pkt. ⇒ 76 pkt.

ZDROWIE NA 18. POZIOMIE 1934 pkt. ⇒ 1832 pkt.


Q — GRYZ!

LECZENIE Z BOHATERÓW 60/88/116/144/172 pkt. (+72% mocy umiejętności) (+8% dodatkowego zdrowia) ⇒ 45/66/87/108/129 pkt. (+54% mocy umiejętności) (+6% dodatkowego zdrowia)

QIYANA

Umiejętność bierna: zmniejszone skalowanie obrażeń od ataku.

 Cesarzowa pozostaje nieco zbyt przytłaczająca na wyższych poziomach rozgrywki, więc zmniejszamy skalowanie jej umiejętności biernej z obrażeniami od ataku, aby osłabić jej czyszczenie fal i potencjał do szybkiego zyskiwania przewagi. 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — KRÓLEWSKI PRZYWILEJ

DODATKOWE OBRAŻENIA FIZYCZNE 15-83 pkt. (na poziomach 1-18) (+55% dodatkowych obrażeń od ataku) (+30% mocy umiejętności) ⇒ 15-83 pkt. (na poziomach 1-18) (+45% dodatkowych obrażeń od ataku) (+30% mocy umiejętności)

RUMBLE

Zwiększony podstawowy pancerz.

 Rumble jest zbyt słaby, zwłaszcza w górnej alei. Wzmacniamy go, aby dorównał poziomem innym bohaterom walczącym w zwarciu i mógł pozwolić sobie na więcej rozrabiania. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PODSTAWOWY PANCERZ 31 pkt. ⇒ 36 pkt.

SETT

Zwiększony przyrost zdrowia.

 W ostatnim patchu prawie największy maminsynek w grze (tuż po autorze tego opisu) stracił nieco więcej skuteczności i współczynnika zwycięstw niż inni wojownicy, więc delikatnie go wzmacniamy. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PRZYROST ZDROWIA 93 pkt. ⇒ 100 pkt.

ZDROWIE NA 18. POZIOMIE 2181 pkt. ⇒ 2300 pkt.

VEIGAR

Zmniejszony podstawowy pancerz. Zwiększony przyrost pancerza. E: wydłużony czas odnowienia na niższych poziomach.

 Veigar zdecydowanie odstaje od swojej konkurencji. Najmocniej da się to odczuć w dolnej alei, więc zmienimy jego skalowanie w taki sposób, aby bardziej wpłynąć na niego właśnie tam, a nie na środku. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PODSTAWOWY PANCERZ 23 pkt. ⇒ 21 pkt.

PRZYROST PANCERZA 3,75 pkt. ⇒ 4,0 pkt.

PANCERZ NA 18. POZIOMIE 86,75 pkt. ⇒ 89 pkt.


E — HORYZONT ZDARZEŃ

CZAS ODNOWIENIA 18/16,5/15/13,5/12 sek. ⇒ 20/18/16/14/12 sek.


NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Poprawiliśmy opis Q — Złowrogiego Uderzenia, aby prawidłowo wynikało z niego, że zadawanie ostatnich ciosów wrogim bohaterom zapewnia 1 ładunek Niezwykłej Nikczemności, a nie 3.

XAYAH

E: zwiększone wzmocnienie obrażeń zależne od szansy na trafienie krytyczne.

 Choć cieszymy się, że Xayah dysponuje opcjami związanymi z destrukcją, nieco przyćmiły one jej zestawy nastawione na trafienia krytyczne. Rozgrywka Buntowniczki jest zdrowsza i bardziej pasuje do jej tożsamości, jeśli zbuduje choć odrobinę prędkości ataku, więc zwiększamy skalowanie jej E — Wezwania Ostrzy z szansą na trafienie krytyczne, aby znów zaczęła korzystać ze swoich szybkich i wściekłych piór. 


E — WEZWANIE OSTRZY

MNOŻNIK OBRAŻEŃ ZWIĄZANY Z SZANSĄ NA TRAFIENIE KRYTYCZNE Zadaje o 0,5% ⇒ 0,75% więcej obrażeń za każdy 1% szansy na trafienie krytyczne

ZERI

Zmniejszone podstawowe obrażenia i skalowanie z mocą umiejętności nienaładowanego ataku podstawowego. Zwiększone wzmocnienie obrażeń przeciwko wrogom o niskim poziomie zdrowia. Zmniejszone we wczesnej fazie gry i zwiększone w późnej spowolnienie naładowanego ataku podstawowego; skrócony czas jego działania. Q: zmniejszone obrażenia podstawowe, które jednak zostają pomnożone przy trafieniu krytycznym; zwiększony stosunek nadwyżki prędkości ataku do obrażeń od ataku. W: zmniejszone spowolnienie we wczesnej fazie gry; wydłużony czas odnowienia we wczesnej fazie, ale teraz zmniejsza się on w miarę zdobywania kolejnych rang. E: skrócony czas odnowienia. R: premia do prędkości ataku nie zwiększa się już wraz z poziomem superumiejętności.

 Naładowane ataki Zeri wciąż pozostają nieco zbyt skuteczne, więc zmniejszamy jej ogólną moc w sposób, który powinien wpłynąć raczej na jej zestawy przedmiotów przeznaczone do roli osiłka, a nie takie nastawione na trafienia krytyczne. 


NIENAŁADOWANY ATAK PODSTAWOWY

OBRAŻENIA MAGICZNE 15-40 pkt. (na poziomach 1-18) (+4% mocy umiejętności) ⇒ 10-25 pkt. (na poziomach 1-18) (+3% mocy umiejętności)

ZWIĘKSZENIE OBRAŻEŃ 300% ⇒ 500% przeciwko wrogom mającym mniej niż 35% zdrowia


NAŁADOWANY ATAK PODSTAWOWY

SPOWOLNIENIE 20/25/30/35/40% ⇒ 14/23/32/41/50% (w zależności od poziomu Q)

CZAS DZIAŁANIA SPOWOLNIENIA 1,5 sek. ⇒ 1 sek.


Q — SZYBKA SERIA

OBRAŻENIA 10/15/20/25/30 pkt. (+110% obrażeń od ataku) ⇒ 9/13/17/21/25 pkt. (+110% obrażeń od ataku)

ZAKTUALIZOWANE GROŹNIEJSZE SERIE Trafienia krytyczne Szybkiej Serii będą teraz również zwiększać podstawowe obrażenia tej umiejętności (w dodatku do skalowania z obrażeniami od ataku).

ZAMIANA NADWYŻKI PRĘDKOŚCI ATAKU W OBRAŻENIA OD ATAKU 50% ⇒ 60%


W — LASEROWY WSTRZĄS

SPOWOLNIENIE 50/55/60/65/70% ⇒ 30/40/50/60/70%

CZAS ODNOWIENIA 10 sek. dla wszystkich rang ⇒ 13/12/11/10/9 sek.


E — ISKRZĄCA MOC

CZAS ODNOWIENIA 23/21,5/20/19,5/17 sek. ⇒ 23/22/21/20/19 sek.

SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA 1,5 sek. ⇒ 1 sek. za każdego bohatera trafionego naładowanymi atakami podstawowymi lub umiejętnościami


R — PIORUNUJĄCY STRZAŁ

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 30/35/40% ⇒ 30% na wszystkich poziomach


NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Trafienia krytyczne Q — Szybkiej Serii nie będą już aktywować efektu biernego Szybkich Ostrzy Navori, aby skrócić czas odnowienia Q — Szybkiej Serii.
  • Łza Bogini będzie teraz prawidłowo traktować Q — Szybką Serię jako atak podstawowy i nie będzie już przyznawać ładunków po jej użyciu. Atak podstawowy Zeri PPM wciąż będzie uznawany za zaklęcie i będzie przyznawać ładunki Łzy.

PRZEDMIOTY

<h3 id="patch-<span class='new'>newNOWOŚĆ Nowe sposoby używania sygnałów z przedmiotami sojuszników!

 Teraz można wyświetlić czasy odnowienia i liczbę ładunków przedmiotów sojuszników w grze, używając sygnału na ich ikonach na tablicy wyników pod klawiszem Tab! Ikony przedmiotów na tablicy wyników zyskają też specjalne efekty wizualne odliczania wskazujące ich status, podobne do tych na czarach przywoływacza. 

KORALIK ODRODZENIA

 Ostatnio zakup trzech Koralików Odrodzenia stał się bardzo skuteczną strategią kupowania przedmiotów na początku gry. Jednak dzięki temu bohaterowie słabi na początku zyskują zbyt dobre utrzymywanie się, nie tracąc nic w zamian w środkowej części gry. Po naszych zmianach Koraliki będą wymagały nieco więcej zaangażowania. Rozważymy też wprowadzenie zmian w przedmiotach Dorana, jeśli gracze będą mieli trudności z utrzymaniem się przy życiu, zwłaszcza w trudnych solowych alejach. 

ŁĄCZNY KOSZT 150 szt. złota ⇒ 300 szt. złota

PODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA +50% ⇒ +100%

WSPÓŁCZYNNIK ODSPRZEDAŻY 70% (sprzedaż za 105 szt. złota) ⇒ 40% (sprzedaż za 120 szt. złota)


KRYSZTAŁOWY KARWASZ

ŁĄCZNY KOSZT 650 szt. złota ⇒ 800 szt. złota

PODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA +50% ⇒ +100%


PRZYSIĘGA RYCERSKA

KOSZT SKOMPLETOWANIA 700 szt. złota ⇒ 400 szt. złota (łączny koszt bez zmian)

PODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA +150% ⇒ +200%


PLEMIENNA ZBROJA

KOSZT SKOMPLETOWANIA 650 szt. złota ⇒ 500 szt. złota (łączny koszt bez zmian).

ZMIANY SYSTEMOWE

Przedmioty z przychodem złota dla wspierających

Ostrze Złodziejki Czarów, Reliktowa Tarcza, Stalowe Naramienniki i Widmowy Sierp

 Ostatnio zauważyliśmy wzrost aktywności wspierających zaklinaczy w solowych alejach, którzy używają przedmiotów z przychodem złota, aby zwiększyć swoje bierne korzyści pieniężne, wędrując przy tym po mapie zamiast grać w swojej alei. Choć cenimy kreatywność w League of Legends, uważamy, że ta konkretna strategia przekracza granice zdrowego wędrowania po mapie we wczesnej fazie gry. Ponadto pozbawia ona ich przeciwników z alei możliwości wykorzystania atutów we wczesnej fazie gry do wypracowania przewagi w alei, co jest kluczową częścią każdej gry. 

 Te problemy zdecydowanie wymagają długofalowego rozwiązania i właśnie nad nim pracujemy. Tymczasem wprowadzamy kilka zmian systemowych, aby zminimalizować wpływ na inne części gry. Ściślej mówiąc, zarówno nagrody za cele, jak i za farmienie nie uwzględniają jeszcze niekonwencjonalnych strategii uzyskiwania korzyści, co może doprowadzić do niezdrowego stanu gry. Zwiększamy też karę za farmienie stworów w przypadku wspomnianych przedmiotów z przychodem złota dla wspierających w ciągu pierwszych 5 minut gry, aby gracze w alejach nie mogli farmić normalnie, a potem się ulotnić, gdy minie określona ilość czasu. 

NAGRODY WARTOŚCI ZŁOTA Nagrody wartości złota (zwane też nagrodami za farmienie) będą teraz zależeć od liczby przedmiotów z przychodem złota dla wspierających w obu drużynach, a nie zakładać, że oba zespoły mają po jednym.

NAGRODY ZA CELE Prawdopodobieństwo, że przewaga złota u wroga doprowadzi do aktywacji nagród za cele, będzie teraz znacznie mniejsze, jeśli w waszym zespole znajdują się już dwa lub więcej przedmioty z przychodem złota dla wspierających.

DANINA / ŁUPY WOJENNE (BIERNE) — KARA ZA FARMIENIE STWORÓW Nadmierne (4 stwory na minutę) ⇒ (2 stwory na minutę do 5 minuty i 4 stwory na minutę później) zabijanie stworów spowoduje utratę złota. Ta utrata złota będzie też bardziej dotkliwa w ciągu pierwszych 5 minut gry. (Cała reszta pozostaje bez zmian).

Nagrody za cele

 Niezależnie od wcześniej wspomnianych przedmiotów skrócimy także odliczanie liczników czasu wyłączających nagrody za cele, aby rozwiązać problem pewnych ekstremalnych przypadków zmiany prowadzenia. Gdy zakończy się okres nagrody za cel, jeden z zespołów wciąż powinien przegrywać, ale długi czas trwania dopuszczał pewne przypadki nagłego objęcia prowadzenia po tym, jak przegrywająca wcześniej drużyna zdobyła kilka nagród z rzędu. 

OKRES POZOSTAWANIA NAGRÓD 15 sek. ⇒ 5 sek. po dezaktywacji nagród za cele

ARAM

Wzmocnienia bohaterów

CAMILLE +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń, +20% siły tarcz

DARIUS -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń, +20% leczenia

GAREN -5% otrzymywanych obrażeń

HECARIM +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń, +20% leczenia

JARVAN IV -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń

LEE SIN +8% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń, +20% leczenia, +20% siły tarcz

NOCTURNE +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń, +20% leczenia

OLAF -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń, +20% leczenia

REK’SAI +10% zadawanych obrażeń, -15% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -15% otrzymywanych obrażeń, +20% leczenia

RIVEN +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń, +20% siły tarcz ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń, +20% siły tarcz

RYZE +8% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń

TALON +5% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń

ZERI -5% otrzymywanych obrażeń

Osłabienia bohaterów

ALISTAR -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń, -10% leczenia ⇒ -5% zadawanych obrażeń, +10% otrzymywanych obrażeń, -20% leczenia

ASHE -15% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń ⇒ -15% zadawanych obrażeń, +10% otrzymywanych obrażeń

LILLIA -5% zadawanych obrażeń

MAOKAI -15% zadawanych obrażeń, +10% otrzymywanych obrażeń, -20% leczenia ⇒ -15% zadawanych obrażeń, +10% otrzymywanych obrażeń, -40% leczenia

MISS FORTUNE -8% zadawanych obrażeń, +8% otrzymywanych obrażeń ⇒ -10% zadawanych obrażeń, +10% otrzymywanych obrażeń

SERAPHINE -15% zadawanych obrażeń, +15% otrzymywanych obrażeń, -20% leczenia, -20% siły tarcz ⇒ -15% zadawanych obrażeń, +15% otrzymywanych obrażeń, -40% leczenia, -40% siły tarcz

SONA -15% zadawanych obrażeń, +15% otrzymywanych obrażeń, -20% leczenia, -20% siły tarcz ⇒ -15% zadawanych obrażeń, +15% otrzymywanych obrażeń, -40% leczenia, -40% siły tarcz

TAHM KENCH +5% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń ⇒ +0% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń

VEL’KOZ -5% zadawanych obrażeń ⇒ -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń

ZIGGS -20% zadawanych obrażeń, +18% otrzymywanych obrażeń ⇒ -20% zadawanych obrażeń, +20% otrzymywanych obrażeń

PUCHAR IONII

 Rozpoczyna się sezon 2022 Clash! Tworzenie drużyn na pierwszy weekend wydarzenia Puchar Ionii rozpoczyna się 14 lutego, a turnieje odbędą się 19 i 20 lutego. Tworzenie drużyn na drugi weekend wydarzenia Puchar Ionii rozpocznie się podczas patcha 12.5 pierwszego marca, a turnieje odbędą się 5 i 6 marca. 

MODERNIZACJA MITYCZNEJ ZAWARTOŚCI

Za kilka patchów rozpocznie się modernizacja zawartości mitycznej! Patch 12.4 będzie ostatnim, podczas którego będzie można zostać oryginalnym posiadaczem skórek prestiżowych z 2018 i 2019 roku, pozyskując je w łupach lub dzięki wymianie. (Oryginalni posiadacze wspomnianych skórek otrzymają ich wyjątkową wersję za darmo podczas modernizacji zawartości mitycznej!) 

SYSTEMY BEHAWIORALNE

  • ZAKTUALIZOWANO Wykrywanie celowego ginięcia: W zeszłym miesiącu udało nam się uruchomić nowy system wykrywania celowego ginięcia! Wprowadziliśmy dalsze usprawnienia skuteczności wykrywania, aby poprawić wrażenia z gry.

PERSONALIZACJA

  • ZAKTUALIZOWANO Ikony przywoływacza: Teraz można sortować i wyszukiwać ikony przywoływacza podczas wybierania jednej z nich do wyświetlenia! Obok nich pojawią się specjalne opisy, gdy najedziecie na nie myszką.
  • ZAKTUALIZOWANO Ramki ikon poziomu przywoływacza: Teraz możecie wybrać dowolne zdobyte już ramki ikon poziomu przywoływacza, a nie tylko tę na najwyższym poziomie. (Wasz wybór na razie nie pojawi się na ekranie wczytywania gry).

NAPRAWIONE BŁĘDY I DROBNE ZMIANY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego bohaterowie mogli rzucać niektóre czary przywoływacza podczas podróży przez Hextechowe Bramy (w tym Porażenie).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna — Kradzież Esencji Ahri mogła zdobyć esencję z klonów bohaterów.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Janna nieprawidłowo zyskiwała wzmocnienie leczenia i siły tarczy efektu biernego E — Oka Cyklonu po spowolnieniu lub podrzuceniu wrogich bohaterów, nawet jeśli nie opanowała jeszcze tej umiejętności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego R — Cień Świtu Senny zmieniał kierunek, jeśli rzucono go przy najechaniu myszką na ikonę bohaterki w środkowym interfejsie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze czasami nadal otrzymywali część przechowywanych obrażeń Ignorowanego Bólu Tańca Śmierci, nawet jeśli udało im się aktywować Przeciwstawienie dzięki udziale w zabójstwie bohatera.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Mglista Dziewica Yoricka blokowała się wewnątrz budowli, gdy akurat przechodziła obok. Dziewica będzie teraz przenikać przez budowle oraz jednostki niczym prawdziwy duch.
  • Opisy umiejętności oraz monitorowanie ewolucji Żywej Broni z umiejętności biernej — Drugiej Skóry Kai’Sy zostały naprawione i teraz prawidłowo uwzględniają jej dodatkowe obrażenia od ataku oraz prędkość ataku.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego oba shurikeny Zeda były wystrzeliwane z jego nowego położenia (a nie po jednym z obu miejsc) po tym, jak rzucił on W — Żywy Cień i następnie od razu rzucił go ponownie, gdy Q — Ostrze Shurikena było jeszcze w locie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Gangplank otrzymywał ładunek Łzy Bogini po rzuceniu E — Beczki Prochu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego jeśli Tahm Kench nałożył trzy ładunki umiejętności biernej — Smakosza na wrogiego bohatera, czasami wciąż mógł użyć przeciwko niemu R — Pożarcia nawet po wygaśnięciu ładunków, jeśli użył pewnych efektów przedmiotów.
  • Ikona umiejętności W — Złodziejki Czarów Zoe będzie teraz wyświetlać prawidłową wartość obrażeń w przypadku ukradzionych Porażeń.
  • Naprawiono wizualny błąd, w wyniku którego animacja paska zaklęć Apheliosa nie wyświetlała się prawidłowo po aktywacji W — Fazy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze otrzymywali nieprawidłowe powiadomienie, jeśli próbowali zmienić poczekalnie podczas oczekiwania w kolejce.
  • Przywrócono efekt dźwiękowy, który odtwarza się przy utworzeniu poczekalni gry.
  • Efekty dźwiękowe W — Nura w Upiorne Wody Pyke’a z Psychoperacji, które odtwarzają się dla wrogów, którzy mają niski poziom zdrowia (pod progiem wykończenia jego superumiejętności), zostały zmodyfikowane, aby rozgrywka była bardziej przejrzysta.
  • Przywrócono efekty dźwiękowe trafienia krytycznego PROJEKTU: Jinx.
  • Całkowicie przywrócono wizualne efekty osłabienia wrogów trafionych przez E — Urok Ahri.
  • Opisy Teleportacji i Uwolnionej Teleportacji zostały naprawione i będą teraz pokazywać prawidłowe wartości ich czasów odnowienia.
  • Poprawiono informacje wyświetlane w opisie wzmocnienia Duszy Smoka na tablicy wyników.
  • Opisy Czujnego oraz Bacznego Kamiennego Totemu zostały naprawione, tak aby wyświetlały prawidłową liczbę rozmieszczonych totemów.
  • Przywrócono opisy Porażenia na ekranie wyboru bohaterów i w Kolekcji.

Tagi: , , , , ,