League of Legends patch 12.5 – Pełny opis

Na oficjalnej stronie League of Legends opublikowano pełny opis patcha 12.5.

Riot Games zaprezentowało pełny opis zmian jaki zobaczymy w nadchodzącym patchu 12.5 w League of Legends. Jest to patch zawierający nerfy Kadłubołamacza, nerfy i buffy bohaterów, a także bugfixy.

Wierzzzcie lub nie, ale pojawił się patch 12.5!

Tym razem mamy dla was raczej nieduże zmiany! Pojawią się pewne osłabienia mocniejszych bohaterów jak Ahri i Gwen oraz wzzzmocnienia Samiry i wspierającej Seraphine. Zmniejszymy też nieco moc Kadłubołamacza u bohaterów atakujących z dystansu i co najważniejszzze, poszerzymy pszczelą kolekcję skórek!

Informujemy, że patch 12.5 będzie aktywny przezzz miesiąc, a wersja 12.6 pojawi się 30 marca. Nie martwcie się jednak. Wciąż zzzamierzamy trzymać rękę na pulsie, na wypadek gdyby pojawiło się coś pilnego. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w artykule tutaj! Jeśli potrzebujecie przypomnienia terminów wprowadzania patchów, zajrzyjcie do naszego harmonogramu na 2022 rok, który znajdziecie tutaj!

Cierpicie na ciężki przypadek apifobii? W takim razie zapoznajcie się z pierwszą partią zmian Neonowych Nocy w opisie patcha TFT tutaj. Tam bzyczą już tylko maszyny Silco! 

LILU „RIRU” CABREROS

JINA „AHRISOO” YOON

PAUL „RIOTAETHER” PERSCHEID

PATCH W SKRÓCIE

BZZZiggs, Heimiódinger, Nunu i Ulump oraz Miodzianna będą dozzztępni od 3 marca 2022.

BOHATEROWIE

AHRI

W: zmniejszone obrażenia podstawowe, zwiększony koszt many. E: zwiększony koszt many.

 Cieszymy się, że graczy zauroczyło odświeżenie Ahri w patchu 12.3, jednak stała się ona trochę zbyt silna. Osłabiamy ją nieco we wczesnej fazie gry, aby zmniejszyć jej ogólną siłę. 


W — OGNIKI

OBRAŻENIA 60/85/110/135/160 pkt. (+30% mocy umiejętności) ⇒ 50/75/100/125/150 pkt. (+30% mocy umiejętności)

KOSZT MANY 25 pkt. ⇒ 30 pkt.


E — UROK

KOSZT MANY 50 pkt. ⇒ 60 pkt.

GWEN

Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia przeciwko potworom. E: zmniejszony dodatkowy zasięg ataku.

 Już od jakiegoś czasu Gwen sieje zniszczenie w górnej alei oraz w dżungli na profesjonalnym poziomie rozgrywek. Zamierzamy więc nieco ją osłabić, aby uwydatnić jej słabe punkty i ograniczyć uniwersalność tej bohaterki. 


UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — TYSIĄC CIĘĆ

MAKSYMALNE OBRAŻENIA PRZECIWKO POTWOROM 10 pkt. (+25% mocy umiejętności) ⇒ 10 pkt. (+15% mocy umiejętności)


E — UNIK I CIĘCIE

DODATKOWY ZASIĘG ATAKU 100 jedn. ⇒ 50 jedn.

KENNEN

W: zwiększone dodatkowe obrażenia ataków podstawowych przy maksymalnej liczbie ładunków.

 Kennen niezbyt często pojawia się w górnej alei, więc trochę go wzmacniamy, aby nieco wstrząsnąć aktualnym stanem gry. 


W — PORAŻENIE ELEKTRYCZNE

DODATKOWE OBRAŻENIA MAGICZNE ATAKU PODSTAWOWEGO PRZY MAKSYMALNEJ LICZBIE ŁADUNKÓW 20/30/40/50/60 pkt. (+60/70/80/90/100% dodatkowych obrażeń od ataku) (+25% mocy umiejętności) ⇒ 35/45/55/65/75 pkt. (+80/90/100/110/120% dodatkowych obrażeń od ataku) (+35% mocy umiejętności)

MASTER YI

Q: zmniejszone obrażenia i dodatkowe obrażenia trafień krytycznych; każde oznaczenie nakłada teraz efekty przy trafieniu; skrócenie czasu odnowienia przy trafieniu teraz skaluje się z przyspieszeniem umiejętności. E oraz R: zostają od teraz wstrzymane podczas działania Q Mastera Yi, a ponadto można ich również wtedy użyć. E: zmniejszone obrażenia podstawowe w późnej fazie gry.

 Połączenie Mastera Yi z Mrocznym Ostrzem bywało ostatnio nie tylko zbyt skuteczne, ale też frustrujące dla przeciwników i co najważniejsze, szkodliwe dla samej rozgrywki. Zmniejszamy więc synergię Q bohatera z destrukcją i przyspieszeniem umiejętności. Zamiast niej pojawi się skalowanie przy trafieniu, aby Szermierz Wuju musiał ujawnić się podczas walki. 


Q — CIOS ALFA

OBRAŻENIA 25/60/95/130/165 pkt. (+90% obrażeń od ataku), zmniejszone o 75% za kolejne trafienia w ten sam cel ⇒ 30/60/90/120/150 pkt. (+60% obrażeń od ataku), zmniejszone o 75% za kolejne trafienia w ten sam cel

DODATKOWE OBRAŻENIA OD TRAFIEŃ KRYTYCZNYCH 60% (+ wartość procentowa dodatkowych obrażeń trafienia krytycznego) ⇒ 50% (+ wartość procentowa dodatkowych obrażeń trafienia krytycznego)

NOWOŚĆ WIELU WROGÓW, WIELE TRAFIEŃ Każde oznaczenie po użyciu Q — Ciosu Alfa nakłada teraz efekty przy trafieniu z uwzględnieniem jego E — Stylu Wuju (efekty przy kolejnych trafieniach również zostają zmniejszone o 75%).

ZAKTUALIZOWANO WOLNIEJ, ALE JEDNAK DO CELU Skrócenie czasu odnowienia Q — Ciosu Alfa przy atakach będzie się teraz skalowało w dół z przyspieszeniem umiejętności. Na przykład, jeśli Master Yi ma 100 jedn. przyspieszenia umiejętności, każde trafienie skróci czas odnowienia o 0,5 sek. (a nie o 1 sek.).

ZAKTUALIZOWANONIE SPIESZ SIĘ Czas rzucenia Q — Ciosu Alfa nie będzie już działać na niekorzyść czasów trwania jego E — Stylu Wuju oraz R — Nieśmiertelnego (podobnie do W — Medytacji).

ZAKTUALIZOWANO KTO BY POMYŚLAŁ Master Yi może teraz użyć E — Styl Wuju oraz R — Nieśmiertelnego podczas swojego Q — Ciosu Alfa.


E — STYL WUJU

OBRAŻENIA NIEUCHRONNE 30/40/50/60/70 pkt. (+35% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 30/38/46/54/62 pkt. (+35% dodatkowych obrażeń od ataku)

MISS FORTUNE

W: zwiększona bierna prędkość ruchu po odrodzeniu.

 Nowe usprawnienie Miss Fortune pozwoli jej żwawiej poruszać się po odrodzeniu. 


W — SZYBKI KROK

ZAKTUALIZOWANO PRĘDKOŚĆ TO MOJE DRUGIE IMIĘ Miss Fortune będzie się teraz odradzać z maksymalną prędkością ruchu zapewnianą przez efekt bierny Szybkiego Kroku.

SAMIRA

Zwiększony przyrost zdrowia i pancerza. R: skrócony czas odnowienia.

 Jak na poszukiwaczkę wrażeń Róża Pustyni nie wykazuje się ostatnio specjalną odwagą. Zwiększamy jej wytrzymałość w dłuższej perspektywie, aby mogła spokojniej gromadzić kolejne ładunki swojego Stylu podczas wielkich starć drużynowych w późnej fazie gry, zanim wykończą ją wrogowie. 


PODSTAWOWE STATYSTYKI

PRZYROST ZDROWIA 88 pkt. ⇒ 94 pkt.

ZDROWIE NA 18. POZIOMIE 2026 pkt. ⇒ 2128 pkt.

PRZYROST PANCERZA 3 pkt. ⇒ 3,5 pkt.

PANCERZ NA 18. POZIOMIE 77 pkt. ⇒ 85,5 pkt.


R — PIEKIELNY SPUST

CZAS ODNOWIENIA 8 sek. ⇒ 5 sek.

SERAPHINE

W: zmniejszony koszt many w późnej fazie gry; wydłużony czas odnowienia we wczesnej fazie gry i skrócony w późnej; zmniejszona tarcza, która teraz skaluje się razem z poziomem umiejętności; tarcze sojuszników będą teraz identyczne jak u samej Seraphine; zmodyfikowane skalowanie leczenia. E: skrócony czas odnowienia na niższych poziomach.

 Seraphine znajduje się w centrum uwagi w środkowej alei, ale wydaje się oczywiste, że gracze chętnie zobaczyliby ją również w tej dolnej. Wprowadzamy więc kilka wzmocnień jej umiejętności wspierających, pilnując przy tym, aby nie stała się zbyt silna w samodzielnej rozgrywce w środkowej alei. 


W — DŹWIĘK PRZESTRZENNY

KOSZT MANY 50/70/90/110/130 pkt. ⇒ 50/60/70/80/90 pkt.

CZAS ODNOWIENIA 26/25/24/23/22 sek. ⇒ 28/26/24/22/20 sek.

TARCZA 75-225 pkt. (na poziomach 1-18) (+45% mocy umiejętności) ⇒ 60/80/100/120/140 pkt. (+40% mocy umiejętności)

TARCZE SOJUSZNIKÓW 50-150 pkt. (na poziomach 1-18) (+30% mocy umiejętności) ⇒ 60/80/100/120/140 pkt. (+40% mocy umiejętności) (Nuta: Wytrzymałość tarcz otrzymywanych przez sojuszników jest teraz równa wytrzymałości tarczy Seraphine).

LECZENIE (PO OSŁONIĘCIU TARCZĄ) 5% (+1,125% na 100 pkt. mocy umiejętności) brakującego zdrowia za każdego sojusznika w zasięgu ⇒ 5/5,5/6/6,5/7% (+0,75% na 100 pkt. mocy umiejętności) brakującego zdrowia za każdego sojusznika w zasięgu


E ― WIĘCEJ BASU

CZAS ODNOWIENIA 13/12/11/10/9 sek. ⇒ 11/10,5/10/9,5/9 sek.

XIN ZHAO

E: wydłużony czas odnowienia. R: skrócony czas działania niewrażliwości.

 Xin stał się ostatnio podstawowym bohaterem w profesjonalnych rozgrywkach, częściowo dzięki konsekwentnemu i niezawodnemu działaniu jego E w połączeniu z bezpieczeństwem zapewnianym przez jego R. Osłabiamy nieco jego zdolność inicjowania, przy okazji upewniając się, że jego superumiejętność nie będzie mu zapewniać zbyt dużego zapasu bezpieczeństwa. 


E — ZUCHWAŁA SZARŻA

CZAS ODNOWIENIA 11 sek. ⇒ 12 sek.


R — GARDA PÓŁKSIĘŻYCA

CZAS DZIAŁANIA NIEWRAŻLIWOŚCI 5 sek. ⇒ 4 sek.

PRZEDMIOTY

KADŁUBOŁAMACZ

 Dystansowi użytkownicy Kadłubołamacza przejęli kontrolę nad górną aleją, więc zmniejszamy zapewniane im przez niego korzyści. Przedmiot wciąż pozostanie opcją dla bohaterów atakujących z dystansu, ale nie przyćmi już tych walczących w zwarciu. 


BIERNE — ZAŁOGA ABORDAŻOWA

PREMIA DO PANCERZA I ODPORNOŚCI NA MAGIĘ 20-60 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 20-60 pkt. (na poziomach 1-18) dla walczących w zwarciu / 10-30 pkt. (na poziomach 1-18) dla walczących z dystansu

PREMIA DO PANCERZA I ODPORNOŚCI NA MAGIĘ SUPERSTWORA I STWORA OBLĘŻNICZEGO 60-180 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 60-180 pkt. (na poziomach 1-18) dla walczących w zwarciu / 30-90 pkt. (na poziomach 1-18) dla walczących z dystansu

AKTUALIZACJE EFEKTÓW WIZUALNYCH

ELISE

PODSTAWOWA ELISE Całkowita przeróbka.

ELISE LOTOS ŚMIERCI Jak w przypadku nowej skórki podstawowej.

ZWYCIĘSKA ELISE Jak w przypadku nowej skórki podstawowej.

ELISE KRWAWEGO KSIĘŻYCA Jak w przypadku nowej skórki podstawowej.

SKT T1 ELISE Jak w przypadku nowej skórki podstawowej.

SUPERGALAKTYCZNA ELISE Nieduże zmiany, nowe efekty wizualne E — Wspinaczki w pajęczej postaci.

CZARUJĄCA ELISE Nieduże zmiany.

OBUMARŁA RÓŻA ELISE Minimalne poprawki.

PRZYGOTOWANIA DO MODERNIZACJI ZAWARTOŚCI MITYCZNEJ

 Modernizacja zawartości mitycznej rozpocznie się już w kolejnym patchu! Wersja 12.5 to wasza ostatnia szansa, aby wykorzystać swoje Punkty Prestiżu z 2020 roku! W przeciwieństwie do Klejnotów nie można ich wymienić na Mityczną Esencję. JEŚLI JE MACIE, UŻYJCIE ICH TERAZ!

Ponadto, jak wspominaliśmy ostatnim razem, po wprowadzeniu patcha 12.5 nie będzie już można zostać oryginalnym posiadaczem skórek prestiżowych z 2018 i 2019 roku poprzez otrzymanie ich w łupach lub w wyniku wymiany. Wspomniane skórki wciąż będzie można zdobyć tymi drogami podczas patcha 12.5, ale tylko ci, którzy zdobyli je wcześniej, dostaną ich wersje specjalne. Prestiżowe skórki oraz skórki za Klejnoty przestaną pojawiać się w łupach i wymianach, gdy rozpocznie się modernizacja zawartości mitycznej. 

CLASH FRELJORDU

 Tworzenie drużyn na pierwszy weekend wydarzenia Clash Frejlordu rozpoczyna się 14 marca, a turnieje odbędą się 19 i 20 marca! Tworzenie drużyn na drugi weekend będzie możliwe od 28 marca, a turnieje odbędą się 2 i 3 kwietnia podczas patcha 12.6. 

PERSONALIZACJA

RAMKI I DYWIZJE RANKINGOWE

 W odpowiedzi na wasze uwagi w patchu 12.5 na ekranie wczytywania pojawią się zaktualizowane ramki rankingowe. Ponadto dywizje rankingowe będą widoczne w poczekalniach, na kartach (po najechaniu myszką), na ekranach wczytywania i w profilach. 

NAPRAWIONE BŁĘDY I DROBNE ZMIANY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego runa Magiczne Obuwie czasami przyznawała Viego kopię Lekko Magicznych Butów.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Viego na stałe otrzymywał dodatkową prędkość ruchu z umiejętności biernej — Skalnej Surferki Taliyah po przejęciu jej.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q — Rozjemca z Piltover Caitlyn nie zadawał obrażeń, jeśli dysponowała ona tarczą magii z Ostrza Nocy lub Całunu Banshee.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego czasy odnowienia Drapieżnika oraz Uruchamiania Stopera nie wyświetlały się poprawnie na tablicy wyników.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ikona Mglistej Dziewicy Yoricka nie pojawiała się na minimapie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ataki podstawowe wzmocnione przez umiejętność bierną — Akord Potęgi Sony nie były zużywane ani nakładane przy atakowaniu sojuszników podczas Berserka.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego graficzne przedstawienie stanu Przegrzania Rumble’a znikało wcześniej, niż powinno, jeśli aktywował go jego E — Elektroharpun.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Mglista Dziewica i ghule przyzwane przez R — Chlubę Wysp Yoricka nie znikały po jego śmierci.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Ornn nie mógł użyć umiejętności biernej — Żywej Kuźni, aby ulepszyć przedmioty sprzymierzonego Viego, jeśli ten wcześniej przejął wrogiego bohatera.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Karthus mógł opuścić fontannę przed opadnięciem bariery w 15. sekundzie gry.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego użycie R — Promienia Dezintegracji Istot Żywych Vel’Koza wywoływało awarię powtórek gry.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego bohaterowie w stanie Berserka wywołanego przez R — Wrogie Przejęcie Renaty nie zadawali dodatkowych obrażeń nieuchronnych przy pomocy runy Cios Poniżej Pasa.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Sett nie mógł używać swoich podstawowych umiejętności, jeśli Renata zginęła podczas jego R — Końca Przedstawienia, kiedy był on w stanie Berserka.
  • Naprawiono kilka błędów, w wyniku których bohaterowie z pewnymi przedmiotami i runami nieprawidłowo otrzymywali zabójstwo oraz złoto za nie za zabicie sojuszników w stanie Berserka.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego odliczanie czasu odnowienia przedmiotów z użyciem nie wyświetlało się prawidłowo u sojuszników.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego pasek rzucania Q — Gniewu Królowej Rek’Sai nie wyświetlał się prawidłowo.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego powiadomienie „Dziękujemy za grę w turnieju!” nie wyświetlało się w ostatnim ukończonym meczu turniejów Clash.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kapitanowie drużyn Clash nie widzieli kręgu i alei w zgłoszeniach od wolnych agentów.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie widzieli honoru otrzymywanego w poczekalni po grze, jeśli wciąż byli w trakcie przetwarzania.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego konta powyżej 500. poziomu domyślnie korzystały z ramki 1. poziomu. Teraz można to zmienić, wybierając dowolną prestiżową ramkę.