Riot Games zapowiedział zmiany w systemach behawioralnych w League of Legends.

League of Legends od lat cieszy się ogromną popularnością. Niestety opinia na temat społeczności gry nie cieszy się najlepszą renomą. Riot Games dostrzega ten problem i dlatego też studio zapowiedziało zmiany w systemach behawioralnych w grze. Rioterzy zdają sobie sprawę, że systemy te były w znacznym stopniu zaniedbane przez ostatnie lata, dlatego zapowiedzieli duże zmiany, które zajdą w tych systemach w tym roku.

Przejdźmy od razu do rzeczy. Wiem, że wiele osób jest rozczarowanych z powodu braku postępów w pracach nad systemami behawioralnymi w ciągu ostatnich lat. Wiele razy podkreślaliście, że jest to ważny obszar. Zgadzam się z tym. Dlatego chcę wam przedstawić kilka uwag na temat nowego podejścia Riot do tego obszaru w 2022 roku.

Hana Dinh (TimTamMonster), główna producentka w zespole systemów behawioralnych.

Riot Games przez ostatnie lata skupiało się na zakulisowym aktualizowaniu systemów wykrywania i karania toksycznych zachowań w grze, tak by poprawić odczucia odnośnie rozgrywki. Studio zdało sobie sprawę, że skutki oddziaływania tych systemów nie są wystarczające. Według danych studia tylko 5% graczy powtarza toksyczne zachowania, natomiast cała reszta to normalni gracze, których czasem dopada irytacja.

Dane pokazują, że tylko 5% graczy regularnie powtarza szkodliwe zachowania. Oczywiście tych graczy należy zdecydowanie karać i stale będziemy ulepszać nasze systemy w tym kierunku. Natomiast pozostałe 95% to zwykli gracze, których czasem dopada irytacja i to oni są przedmiotem 86% zgłoszeń. Mówiąc prościej, niemal wszystkie zgłoszenia dotyczą przeciętnych graczy, którzy z reguły zachowują się poprawnie.

Jak zatem możemy ogólnie poprawić zachowanie 95% graczy? To trudne pytanie, ale wierzymy, że sprawdzą się tu rozwiązania, które będą miały na was bezpośredni wpływ, oraz partnerstwo z wami, naszymi graczami, we wspólnym tworzeniu silnej społeczności.

Riot zaznacza, że systemy behawioralne nie powinny opierać się wyłącznie na karaniu niewłaściwych zachowań, ale i nagradzaniu tych pozytywnych. Studio zapowiedziało stworzenie specjalnych animacji powrotu dla graczy z 5 poziomem honoru, a także specjalną skórkę wręczaną na zakończenie sezonu tylko graczom, którzy osiągną 5 poziom honoru.

„Coś jeszcze?” Czy słyszałam jakieś pytania? „Riot nigdy nie stworzy specjalnej nowej skórki tylko na potrzeby systemu honoru”. Zaraz, zaraz… Przecież właśnie to robimy! Ciężko pracujemy nad wyjątkową skórką wręczaną jako nagroda na zakończenie sezonu tylko tym graczom, którzy osiągną 5. poziom honoru. Dzięki tym ekskluzywnym nagrodom będziecie mogli w nowy sposób zadawać szyku w grze — poza korzystaniem z istniejących już skórek, Barw i innych nagród honoru. Czas zatem pochylić się nad swoim poziomem honoru! Już wkrótce więcej szczegółów.

Riot zapowiada również przyjrzenie się zgłoszeniom, które padają już na ekranie wyboru bohaterów i również w tym obszarze wprowadzić poprawki.

Kolejnym obszarem, w którym zawiedliśmy wasze zaufanie, jest zgłaszanie na etapie wyboru bohaterów. Chociaż monitorujemy te zgłoszenia, nie uzupełniliśmy ich stosownymi karami, tak jak obiecywaliśmy. Obecnie zgłoszenia na etapie wyboru bohaterów stanowią tylko 3,2% wszystkich zgłoszeń, ale oczywiście ważne są wszystkie wasze doświadczenia na każdym etapie gry. Dlatego cieszę się, mogąc powiedzieć, że powiązaliśmy kary ze zgłoszeniami wysyłanymi na etapie wyboru bohaterów i już niebawem pojawi się patch ze stosowną aktualizacją.

Według Riot Games najbardziej rozpowszechnionym negatywnym zachowaniem jest obrażanie słowne, dlatego też studio planuje zaprezentować kilka projektów w celu spadku ilości takich zachowań.

Kolejnym obszarem naszego zainteresowania, który dotyczy większości graczy, jest obrażanie słowne. Planujemy wiele ciekawych projektów, w tym aktualizację naszych modeli do bardziej zaawansowanych rozwiązań poprawiających wykrywanie przypadków obrażania słownego. Spodziewamy się nawet 10-krotnej poprawy sytuacji w tym obszarze. Chociaż obrażanie słowne nie jest bezpośrednio ujmowane w statystykach gry, takich jak Z/Z/A, jest to powszechnie występujący problem, za którym często idą inne szkodliwe zachowania.

Tagi: , ,