Zmiany ARAMów w League of Legends

Riot Games zaprezentowało liczne zmiany trybie ARAM w League of Legends

Riot Games odpowiedziało na prośby graczy i zapowiedziało w obszernym wpisie na stronie League of Legends zmiany w trybie ARAM.

Zmiany te obejmują balans bohaterów, oraz zmiany na samej mapie trybu, czyli Howling Abyss. Modyfikacje balansu obejmują umiejętności zasięgowe, którym zmniejszana jest skuteczność wraz ze zwiększeniem dystansu, a także indywidualnych bohaterów.

Zgadza się, fani ARAM, mamy dla was w zanadrzu kilka zmian w tym przedsezonie! Od nowych korekt statystyk przez upadające wieże po Hexbramy — wprowadzamy kilka trwałych zmian mechaniki, które powinny wnieść powiew świeżości na jednym z najpopularniejszych mostów Runeterry. Zmian możecie spodziewać się w patchach 12.22 i 12.23.

Zmiany dotyczące całego składu:

  • Wszechwampiryzm i kradzież życia stosowane na stworach zostaną zredukowane o 50%.
  • Zmienimy współczynnik obrażeń dystansowych: obecnie obrażenia zadane bohaterom z odległości ponad 1000 jednostek są redukowane o 15%. Obniżamy dodatkowo te obrażenia przy dalszym wzroście odległości. Redukcja będzie wzrastać od 15% do 30% wraz ze wzrostem odległości od 1000 do 2000 jednostek. To skuteczniej osłabi niektóre BAAARDZO dalekozasięgowe i zbyt łatwo powtarzalne umiejętności. Przypomnę, że ta redukcja obrażeń nie dotyczy superumiejętności.
  • Dodatkowa odporność na magię dla bohaterów walczących w zwarciu wzrośnie z 10 do 15 pkt.

Aktualizacje wyważenia powiązane z konkretnymi bohaterami

Regeneracja zasobów — Zarządzanie energią, opracowane z myślą o bohaterach konsumujących energię, ma na celu umożliwienie szybkich zaczepek i ucieczek, ale w ARAM-ie walka nigdy się nie kończy. Aby takie wzorce postaci stały się nieco bardziej dostępne i przyjazne podczas walki drużynowej.

Następujący bohaterowie będą dostawać w ARAM-ie 20% dodatkowej regeneracji energii: Akali, Kennen, Lee Sin i Zed.

Nieustępliwość:

Następujący bohaterowie otrzymają 20% nieustępliwości w trybie ARAM: Akali, Ekko, Elise, Evelynn, Fizz, Kassadin, Katarina, Kayn, Kha’Zix, LeBlanc, Pyke, Qiyana, Rek’Sai, Rengar, Talon i Zed.

Przyspieszenie umiejętności:

Ashe otrzyma -20 pkt. do przyspieszenia umiejętności w trybie ARAM.

To jest dopiero pierwsza runda korekt wyważających! Szybko wspomnę, że ponieważ jest to zupełnie nowy rodzaj dźwigni wyważających, spodziewamy się niewielkich turbulencji, ale w przyszłości będziemy analizować efekty wywierane przez te zmiany na bohaterów i brać je pod uwagę w dalszych korektach wyważenia. Naszym celem jest wyważenie bohaterów na dłużej, tak aby gracze mogli wczuwać się w fabułę każdego z nich.

Aktualizacje mapy Howling Abyss

Hexbramy (oczywiście z lodem)

Hexbramy będą obecne od początku gry i będą teleportowały was bezpośrednio z Nexusa do zewnętrznej wieży. Gdy wasza pierwsza wieża zostanie zniszczona, Hexbrama zostanie powiązana z inhibitorem i tak pozostanie do końca gry, aby przygotować drużynie możliwość przeprowadzania ciekawych zagrań z flanki lub przyjazne tylne wejście. I tak, możecie korzystać z Hexbramy wrogów.

Upadające wieże

W tej aktualizacji każde zniszczenie wieży kończy się jej zburzeniem i pozostawia po sobie rumowisko, które stanowi nowy teren rozgrywki. Naszym celem w kwestii upadających wież jest stworzenie interesujących sytuacji na mapie, które zaburzą nieco prostą dotąd drogę w ARAM. Pojawią się nowe punkty przewężeń, nad którymi trzeba będzie się zastanowić, oraz elementy terenu, z którymi możecie eksperymentować, aby tworzyć nowe zagrania!

Usprawnienia ułatwiające życie

Wprowadzamy kilka niewielkich ułatwień życia podczas procesu wyboru bohaterów w ARAM-ie! W przyszłości będziecie mogli zobaczyć, kto w waszej drużynie kupił dla wszystkich Dopalacz Walki, więc pamiętajcie, by podziękować!

Stworzymy też kilka parametrów Dopalaczy Walki, aby uniknąć wzmocnień „w ostatniej sekundzie”, tak aby wszyscy gracze mogli zagrać w skórkach swojego wyboru. W imieniu wszystkich graczy ARAM doceniamy Dopalacz Walki, ale czasem nasze serca skłaniają się ku możliwości używania konkretnej skórki.

Kolejną pomocną aktualizacją, którą wprowadzamy podczas etapu wyboru bohaterów, jest możliwość zobaczenia, którzy bohaterowie zagwarantują Skrzynię Hextech, gdy osiągną rangę S. Teraz będziecie mieli kolejny powód, aby dać szansę niektórym bohaterom (ponieważ desperacko potrzebujemy przedniej formacji).

Kolejną rzeczą, którą zapowiedziało Riot Games jest specjalny CLASH w trybie ARAM:

Jako specjalne podziękowanie dla wszystkich graczy trybu ARAM ostatni Clash w roku zostanie rozegrany na Howling Abyss! Wstęp na ten Clash będzie wolny, a w 8-drużynowej drabince każda drużyna będzie musiała rozegrać 3 mecze. Każdy gracz dostanie dwie wymiany na grę, więc pamiętajcie, by obie wykorzystać!

Rejestracja do tego towarzyskiego Clashu rozpocznie się 5 grudnia, a sam turniej zostanie rozegrany w dniach 10 i 11 grudnia 2022 roku.

Uczestniczący w nim gracze otrzymają tymczasowe, ekskluzywne ikony Clashu ARAM, więc pamiętajcie, by zaznaczyć ten termin w kalendarzu!

Całość wpisu dostępna pod tym adresem