Zmiany w systemie rankingowym w sezonie 2023 w League of Legends

Riot Games przedstawił zmiany w systemie rankingowym w League of Legends w nadchodzącym sezonie rozgrywek rankingowych 2023.

Na oficjalnej stronie League of Legends Riot Games przedstawiło zmiany, jakie szykowane są w nadchodzącym sezonie rankingowym 2023. Główną zmianą w nadchodzącym sezonie jest fakt, że zamiast jednego resetu rangi w sezonie trwającym rok, nastąpią dwa. Split 1 zacznie się na początku roku w styczniu wraz ze startem sezonu, natomiast drugi nastąpi w połowie roku, jednak dokładna data nie jest jeszcze znana.

Jak tłumaczą Rioterzy powodów tych zmian jest kilka:

Robimy to z wielu powodów — jeden z naszych projektantów, cwal, opowie o tym poniżej — ale ogólnie mówiąc, większość graczy osiąga swoje cele rankingowe w połowie roku i potem nie mają zbyt wiele do roboty. Niektórzy pracowicie kontynuują swoje zmagania, ale inni całkowicie rezygnują z gry rankingowej lub przechodzą na smurfowanie, co stoi w sprzeczności z naszymi podstawowymi założeniami rankingu League. Chcemy, abyście zawsze mieli cel, o który warto walczyć, i chcemy nagradzać was za wysiłki wkładane w dążenie do jego osiągnięcia.

Zmianom ulegnie również system przyznawania nagród za rozgrywanie gier rankingowych:

Aktualizujemy też nagrody, które otrzymujecie za grę rankingową, tak aby zawierały Klucze Hextech, skrzynie i tym podobne rzeczy, które będziecie mogli odblokować, robiąc postępy w trakcie każdego splitu.

Sposób zdobywania nagród został uproszczony względem obecnego systemu. Od nowego sezonu za granie w rozgrywki rankingowe gracze będą otrzymywać punkty splitu pewną ilość za wygraną grę, trochę mniej za przegraną. Dodatkowo podzielenie sezonu rankingowego oznacza nie jedną zwycięską skórkę przyznawaną na koniec sezonu, ale 2, przyznawane po końcu każdego splitu. Dodatkowo od nowego sezonu skórka będzie przyznawana nie tylko dla rang od złota w górę, ale dla każdej rangi. W dalszym ciągu jednak będą dostępne barwy skórki zależne od zdobytej rangi.

Główna zmiana w tym przypadku polega na tym, że gracze od złota w górę będą mogli otrzymać skórkę od razu po ukończeniu meczy rozstawiających, natomiast gracze z niższych rang za czas poświęcony na rozgrywki rankingowe:

Oczywiście wciąż chcemy nagradzać graczy za wspinanie się coraz wyżej w rankingu, zatem gracze z kręgu Złota i powyżej dalej będą dostawać skórki i Barwy zaraz po ukończeniu meczów rozstawiających. Ale teraz gracze z niższych kręgów też będą mogli zdobyć skórki — jeśli poświęcą na to czas. Będzie to wymagało od nich rozegrania znacznie większej liczby gier. Ponadto, gdy tylko gracz z kręgu Srebra wejdzie do kręgu Złota, odblokuje skórkę, nawet gdy spadnie znów do Srebra. Najlepszym sposobem zdobycia jej będzie dalsze doskonalenie się i wspinanie w rankingu!

Wszystkie zmiany są dosyć istotne dla rozgrywek rankingowych, dlatego też będą na bieżąco monitorowane przez studio.